- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO van Horrorfilm personages
KO van Horrorfilm personages
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2563 votes
Sorry maar ik vind de horrrors voor de 80s vaak ook niet zoveel aan.
Beetje saai eigenlijk....op enkele na.
Hoe meer ik terug ga in de tijd hoe saaier het word....maar dat is maar mijn mening natuurlijk.
Tuurlijk is er in die tijd een basis gelegd en voor vele een inspiratie maar vaak is het visueel en kwa gore(my kind of horror)erg minder.
Ik heb wel respect voor de horrors uit die tijd..juist omdat hun de basis hebben gelegd maar tis gewoon niet mijn ding.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Het is juist volkomen begrijpelijk dat het niet je ding is! Ik begrijp het ook volkomen, ook ik kijk vaker nieuwere films dan de oudjes. Het was dus ook geen pleidooi om die films goed te vinden. Het was meer iets wat ik niet snapte (oude films in context met Giallo uit de jaren '60) en dat de personages die in de K.O. voorkomen misschien soms wel oud ogen maar nu nog steeds in nieuwe films te zien zijn.
Een greep eruit:
The Mummy (2017) probeert een Dark Universe te introduceren met alle genoemde personages. Pennywise's It (2017) is terug! Leatherface (2017) (Texas chainsaw massacre) komt dit jaar nog uit! Chucky komt met Cult of Chucky (2017) en van Saw deel 8 Jigsaw (2017)
Er is een Carrie uit 1976 en één uit 2013. Evil Dead idem dito:1981 en 2013
Blood Feast is uit 1963 kreeg een vervolg in 2002 en een remake in 2016.
Mr. Sardonicus (de aandoening rictus sardonicus) heeft model gestaan voor Batman‘s The Joker.
Ik begrijp dus ook niet goed welke personages hij er nog meer in wilde zien?
En nogmaals iedereen moet kijken waar hij of zij zich goed bij voelt!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
joolstein ik had het niet beter kunnen zeggen. Ik wou ook aan umbra al zeggen dat er al best bloederig en ziek spul was al in de jaren 60, in mindere mate dan vanaf de jaren 70 maar als je dan liefhebber bent van gore leek het mij toch logisch dat je dan eens kijkt hoe het allemaal is begonnen en dat is bij HG Lewis Blood Feast. Ik ben eigenlijk niet zo een gore liefhebber, maar HG Lewis die weet het toch altijd op een brutale maar toch entertainende manier met een knotsgek doch briljant (naar mijn mening dan) verhaal te brengen. Zeker op het vlak van marketing was Lewis heel slim. Hij had meteen door dat met een laag budget vermakelijke films kon maken: geen grote namen, dames die er mooi of schattig uitzagen en een beetje konden acteren, eenvoudig maar toch leuk concept (vaak dat ik denk hoe verzint ie het) en de film op een zo kort mogelijke tijd afhaspelen. Hij had natuurlijk niet veel concurrentie dat moet ik er eerlijkheidshalve wel bij zeggen. Ik denk niet dat het behalve dan voor de fans zo een films ook niet meer kunnen dezer dagen. Toch blijf ik erbij dat praktische effecten en gore meer indruk op mij maken dan die met CGI worden bereikt.
En hiermee richt ik mij dan op hetgeen tattoobob zegt, ik vind de moderne horror zeker niet slecht, af en toe zit er dan wel eens iets dat me toch aanspreekt. Het is bij meer vaak een kwestie van ok dit heb ik al eerder gezien en op een leukere manier. Ik ben van het principe less is more wanneer we het hebben over paranormale films maar bij de huidige lijkt het vaak een jump scare festijn te moeten worden. Bij body horror mag het best ziek en wansmakelijk worden (dat is toch ook het doel van dit subgenre), maar vaak en ofwel kijk ik gewoon de verkeerde films vind ik het tam, en al of niet met behulp van CGI te proper uitzien. American Mary vond ik daar een goed voorbeeld van, een interessant concept maar als puntje bij paaltje komt is het ongelooflijk braaf. In mindere mate dan met House of 1000 Corpses, dan denk je oh ja klinkt brutaal en ziek en bloederig en als ik dan keek was het van ok geweldige intro met die Spaulding (vooral een goede acteur Sid Haig trouwens te zien als jonge gast in Spider Baby de pionier van de geschifte kannibalistische families) maar eens in dat huis bij die familie denk je dat het los gaat, maar het blijft uiteindelijk toch weer vrij braaf. Is natuurlijk subjectief want andere mensen vinden het juist wel erg schokkend en ziek. Maar het zal ook aan mijn smaak liggen dat ik er meestal niks mee kan. Ik moet ook eerlijk toegeven dat als het om meer actievolle horror gaat niet erg geduldig ben. Als men spreekt van slasher en het duurt dan een half uur of langer naar opbouw te zien, daalt mijn interesse. En dat is eigenlijk al vanaf de eerste Halloween zo vooral omdat ik die opbouw vaak niet echt boeiend vind in die films, ook weer mijn persoonlijke voorkeur. Dat vind ik dan soms dan net leuker aan het oudere spul, kortere speelduur niet teveel tijd verliezen met lange opbouw en zijplotjes die me toch niet boeien, vooruit met de geit 
Ik ben net als joolstein ook niet zo gek op de combinatie humor en horror, maar ook daar zie ik dan meteen verschillen als hij zegt dat hij de humor in Hatchet hinderlijk vond en ik me daar niet aan stoorde (sterker nog ik zag eigenlijk weinig humor) en dat is dan een moderne film die ik eigenlijk eigenlijk goed kon smaken ondanks de clichés etc, de gore was gewoon goed gedaan en niet van dat psychologisch gestalk of gepraat zoals dat vaak bij torture is, doe mij maar brutaal, kort en krachtig en de gore mag best getoond worden niet zo camera wegdraaien of found footage stijl shaken en duisternis filmen of vooral waar de actie niet is. Cannibal Holocaust deed FF wel zoals ik het wou, maar Blair Witch Project heeft er dan eerder iets paranormaal van gemaakt. Maar in wezen vind ik een film die volledig FF is niet kijkbaar.
En sorry voor Kondoro dat ik Zombieland er weer bijsleep die lijken de mensen dan toch erg grappig te vinden. Ik vond dat dus totaal niet grappig en vond de horror ook ontzettend zwak. Braindead, Return of the Living Dead, Frankenhooker oh en doe Burial Ground er ook maar bij dat vind ik grappig ja omdat je weet dat je die niet serieus moet nemen maar toch ook goede gore scènes krijgt. HG Lewis films zijn op papier ook grappig net als enkele van Stuart Gordon (Dolls, Re-Animator) maar nooit over de top en hebben alweer goede gore.
Hollywood007 had het laatst nog over horror comedy Re-Animator. Ik ben het met haar eens dat het een geweldige film is, maar ik zie het eigenlijk echt wel als horror met diepgang, leuk verhaal, goede ontwikkelde personages en aangrijpende dramatiek (en niet te vergeten sterke practical effecten). De comedy elementen waren er wel maar stonden toch in de schaduw van de andere elementen naar mijn mening.
Ok genoeg gezeverd van mijn kant, zoals je ziet zullen er ondanks de uiteenlopende smaken binnen het horrorgenre toch altijd raakpunten zijn en met de vele subgenres is er toch voor elk wat wils 
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
joolstein Als ik het dan heb over de iets oudere Italiaanse horror, dan spreek ik indd over, The New York Ripper, Cannibal Holocaust, Zombi 2, A Bay Of Blood, The House on the Edge of the Park, The Beyond,...voor de rest zal ik redelijk weinig van die tijd en ervoor echt mn ding vinden.
De films die jij aanhaalt bij de genres die ik goed vind, vind ik meestal minder dan de recentere films, het tijdperk van saw, hostel, paranormal activity, the conjuring, I spit on your grave, wrong turn, wolf creek, human centipede, a serbian film, Guinea Pig, August underground...boeit me velen malen meer dan een zwart witte vampierenfilm of crazy doctor film. Tuurlijk zijn deze films grondleggers, respect daarvoor, gewoon minder mn ding.
PS The Birds vind ik dan weer wel 'beestige' film, terwijl dit ook een very oldy is, maar is dus eerder uitzondering 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Het is juist volkomen begrijpelijk dat het niet je ding is! Ik begrijp het ook volkomen, ook ik kijk vaker nieuwere films dan de oudjes. Het was dus ook geen pleidooi om die films goed te vinden. Het was meer iets wat ik niet snapte (oude films in context met Giallo uit de jaren '60) en dat de personages die in de K.O. voorkomen misschien soms wel oud ogen maar nu nog steeds in nieuwe films te zien zijn.
Een greep eruit:
The Mummy (2017) probeert een Dark Universe te introduceren met alle genoemde personages. Pennywise's It (2017) is terug! Leatherface (2017) (Texas chainsaw massacre) komt dit jaar nog uit! Chucky komt met Cult of Chucky (2017) en van Saw deel 8 Jigsaw (2017)
Er is een Carrie uit 1976 en één uit 2013. Evil Dead idem dito:1981 en 2013
Blood Feast is uit 1963 kreeg een vervolg in 2002 en een remake in 2016.
Mr. Sardonicus (de aandoening rictus sardonicus) heeft model gestaan voor Batman‘s The Joker.
Ik begrijp dus ook niet goed welke personages hij er nog meer in wilde zien?
En nogmaals iedereen moet kijken waar hij of zij zich goed bij voelt!
Ik denk dat sommige mensen zich teveel blind staren op de afbeeldingen of bij een personage dachten dat het om de eerste ging uit de franchise. Ik vond het in de vorige ronde vreemd dat Vlad the impaler er uit ging ondanks dat ik aangaf dat het personage wel degelijk de bloeddorstige Dracula was uit 1992. Het gaat dus om het karakter of die nu uit een film van 1920 komt of 2017. Mr.Sardonicus stond vooral bekend als de eerste film ghoul of grave robber. De eerste met die aandoening was Gwynplain uit the Man Who Laughs (1928) en die stond heel duidelijk model voor The Joker 
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
Anyway, Ik vind zelfs remakes van oudere films vaak beter, Texas Chainsaw Massacre, Blair Witch, Poltergeist, I Spit On Your Grave, de nieuwe chucky films, ghostfilms,...noem maar op. En tuurlijks zijn er zalig films uit de jaren 70 en 80 heb ik nooit ontkend, ouder dan '70 wordt het pak moeilijker voor mij om zalige films te vinden.
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
Ik denk dat sommige mensen zich teveel blind staren op de afbeeldingen of bij een personage dachten dat het om de eerste ging uit de franchise. Ik vond het in de vorige ronde vreemd dat Vlad the impaler er uit ging ondanks dat ik aangaf dat het personage wel degelijk de bloeddorstige Dracula was uit 1992. Het gaat dus om het karakter of die nu uit een film van 1920 komt of 2017. Mr.Sardonicus stond vooral bekend als de eerste film ghoul of grave robber. De eerste met die aandoening was Gwynplain uit the Man Who Laughs (1928) en die stond heel duidelijk model voor The Joker
Dan ben ik hier waarschijnlijk wel schuldig aan 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
De eerste met die aandoening was Gwynplain uit the Man Who Laughs (1928) en die stond heel duidelijk model voor The Joker
Ah kijk dat wist ik dan weer niet!
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Ken je Necrostorm - Home ?
Italiaanse gore films
Erg goede gore! Dat kan tattoobob ook beamen
!
Edit: Oh en Boeikens ook!
Zoals je ziet ben ik ook liefhebber van gore Skinless (2013) Maar ook oude suspense Cat People (1942) en de meer psychologische horror The VVitch: A New-England Folktale (2015) gaan erbij mij in als koek. En soms de meer experimentele horror zoals L'Étrange Couleur des Larmes de Ton Corps (2013) of III (2015)
Ik kijk nogal veel films en daardoor meer een alleseter geworden.
Ik kan niet zeggen wat ik beter vind. Sommige remakes zijn goed of even goed maar andere falen helaas (Poltergeist minder scary-momenten bv)
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2563 votes
joolstein vooral Chaplin vond ik erg tof..Inferno vond ik iets te japans overkomen kwa horror wat nergens op slaat 
Kwa horror sta ik overal voor open maar ik ben altijd wel op zoek naar de brutalere horror...en zo niet dan moet het kwa sfeer helemaal top zijn.
En natuurlijk barsten die oude films ook van de sfeer maar ik hou nou eenmaal van een scherp hd of 4k beeld en stakke special effects of make-up.
Wat ik wel erg waardeer is dat er vroeger natuurlijk geen CGI gebruikt werd en dat ik in het horror genre altijd beter.
CGI mag best toegepast worden maar minimaal en subtiel.
Een horror met veel CGI zal ik waarschijnlijk ook niet snel een hoge waardering geven.
Remakes heb ik wel een zwak voor...kwa horror.
Ik vind het gewoon vet als er weer een horror badguy van vroeger opnieuw het leven word ingeblazen...tuurlijk zijn er slechte remakes maar bijvoorbeeld de Evil Dead remake en de laatst uitgekomen IT vind ik erg sterk.
En inderdaad....I Spit was ook erg sterk.
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
Nee, die films nog niet gezien, zal ze binnenkort eens checken
lijken wel vermakelijke werkjes
Eigenlijk heb ik weinig Italiaanse horror van de 21ste eeuw zien passeren, dus suggesties zijn steeds welgekomen
Oja indien goeie suggesties voor Japanse Horror, in het rijtje van films als: Iki-Jigoku (2000), Ôdishon (1999), Ringu (1998), Nekeddo Burâddo: Megyaku (1995), Gurotesuku (2009), Yi Boh Lai Beng Duk (1996), Jisatsu Sâkuru (2001), Marebito (2004), Tetsuo (1989), laat maar komen 
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
Aangezien de 24u om zijn, winnaar is bij deze Damien.
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
Battle 9
Creeper (Jeepers Creepers): https://s25.postimg.org/kyq0ew2pr/Creeper_Jeepers_Creepers.jpg
vs.
Invisible Man Dr. Jack Griffin: https://s25.postimg.org/uwetd6egv/Invisible_Man_Dr._Jack_Griffin_Invisible_Man.jpg
t/m 5, 1 verschil
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Ik ken niet veel Aziatische horror. Die zijn toch wat moeilijker te vinden. En kom je toch veel aan de bekendere films. Er staan in je lijstje natuurlijk al veel goede films!
Maar Ôdishon staat in je lijstje, dus waarschijnlijk ken je Takashi Miike. Hij is een gekke regisseur met heel wat leuke werkjes:
Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu (2003)
Tja eigenlijk is alles wel goed om eens te kijken.
Akumu Tantei (2006) en Akumu Tantei 2 (2008) zijn goede films maar geen gore. Zoals ook het oudere maar mooi gefilmde: Yabu no Naka no Kuroneko (1968)
Wraak op zijn Koreaans: Kim Bok-nam Salinsageonui Jeonmal (2010) Echter is dat ook niet heel erg op Gore gericht. In Rinne (2005) zit de meest engste pop die ik ooit ben tegengekomen. Of Janghwa, Hongryeon (2003) en Noroi (2005) maar die heb ik nog niet gezien! De Tomie-serie schijnt ook gaaf te zijn!
Iets waar wel veel gore en viezigheid in zit is: Gun Woman (2014)
Anthologieën: Saam Gaang Yi (2004), See Prang (2008) en Haa Phraeng (2009) zijn ook leuk om te kijken.
Heel bijzonder zijn: Joshuu Sasori: Kemono-beya (1973) en Kawaki (2014) maar geen horror.
Verder is het vooral proberen want je weet het nooit hé? Oh en Geung Si (2013) een soort Japanse vampier
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3844 votes
See prang van 2008 is één van mijn favorieten!
3-4
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Noroi (2005) wordt ook vaak over het hoofd gezien, aanradertje!
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
Noroi (2005) wordt ook vaak over het hoofd gezien, aanradertje!
Heb ik hier nog liggen, nog niet gezien. Misschien straks.
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
joolstein Kamisama en Rinne nog niet gezien, de rest wel, dus die 2 films eens checken, japanse films kijk ik vooral online 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ach als er niet gestemd wordt heeft dit topic ook wel zijn nut. En nu niet te veel kijken hé umbra, in oktober is er de echte horror challenge 
Ik ben er nu echt hard naar uit aan het kijken eigenlijk...
Kondoro
-
- 11521 messages
- 2862 votes
Ik ben bezig met mijn lijst voor volgende maand, ik pik Frankenhooker even mee maar ook andere titels die hier voorbij komen!
UmbraVitae
-
- 4319 messages
- 4025 votes
En nu niet te veel kijken hé umbra, in oktober is er de echte horror challenge
Er komen steeds wel extra films op mn 'to watch list' komt guuwd 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
oef die vieze Creeper er toch uit
Battle 10