- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Hitchcock Films (K.O.)
Hitchcock Films (K.O.)
Fillumon
-
- 2240 messages
- 0 votes
FINALE : tot de 8 , 2 verschil !
Vertigo (1958) - North by Northwest (1959)
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Ja, nu komt het aan op mijn gebruikersnaam :
0-2
(hoewel ik Vertigo de laatste jaren steeds meer ben gaan waarderen... misschien dat ik over een jaar mijn stem dááraan zou geven)
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
0-4
Stewart VS Grant. Zo hoort het in een Hitchcock-finale. Al had ik hier wel liever Rear Window zien staan.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik zou Vertigo eens moeten herzien. Maar beiden behoren niet tot m'n favorieten van Hitchcock.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
3-5. Voor mij is vertigo de beste Van Hitchcock. Mooi opgebouwd verhaal en heel veel leuke details die opvallen bij herzieningen. Een Film om meermaals in je leven te bekijken.
Fillumon
-
- 2240 messages
- 0 votes
WINNÄAR Hitchcock Films (K.O.) :
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/554.300.jpg?cb=1362780820
Zuster Stein
-
- 229 messages
- 12 votes
Ai, net te laat....maar ik had ook op NNW gestemd. Wel jammer dat Birds het heeft moeten afleggen tegen Vertigo, die film met dat mislukte einde...; ipv dat prachtige open einde van Birds.
Gefeliciteerd, Roger ... eh ... Thornycroft
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Dank je wel, Eve! Maar zoals gezegd had ik met de verliezende finalist ook wel vrede gehad. Blijft toch opmerkelijk dat Rear window er zo gauw uit is gevlogen, en dat al Hitchcocks Britse films helaas al vóór de halve finales zijn gesneuveld.
En Fillumon, bedankt voor het initiatief!
Fillumon
-
- 2240 messages
- 0 votes
Helemaal eens met Basto, maar het had van mij ook het mysterieuze Vertigo mogen worden. Rear Window vind ik zelf knap bedacht en gefilmd, maar kan me over de gehele lengte niet helemaal boeien. Dit geldt wat mij betreft ook voor Psycho, maar ieder zijn beleving van die films.
Wat zijn Britse periode betreft heb ik een zwak voor The 39 Steps en The Lady Vanishes. Vanaf 1940 tot 1960 vind ik veel erg leuk om weer eens naar te kijken als het op Tv weer eens voorbij komt.
Dank jullie wel voor de deelname, anders was het ook niet gelukt met dit topic.
Voor de users die nog wel zoiets willen ga ik verder met een andere regisseur. Mocht het jullie interesse hebben, doe dan weer mee !
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Helemaal eens met Basto, maar het had van mij ook het mysterieuze Vertigo mogen worden. Rear Window vind ik zelf knap bedacht en gefilmd, maar kan me over de gehele lengte niet helemaal boeien. Dit geldt wat mij betreft ook voor Psycho, maar ieder zijn beleving van die films.
Wat zijn Britse periode betreft heb ik een zwak voor The 39 Steps en The Lady Vanishes. Vanaf 1940 tot 1960 vind ik veel erg leuk om weer eens naar te kijken als het op Tv weer eens voorbij komt.
Dank jullie wel voor de deelname, anders was het ook niet gelukt met dit topic.
Voor de users die nog wel zoiets willen ga ik verder met een andere regisseur. Mocht het jullie interesse hebben, doe dan weer mee !
Thx voor de organisatie al kon ik eigenlijk niet meestemmen en als ik ze dan wel beide had gezien dan was de battle al voorbij. Er zijn een aantal regisseurs waar ik ook bijna alles van heb gezien maar of die bekend genoeg zijn bij het grote publiek. Ik kan het eens proberen na die Spielberg KO van jou.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Eerlijk is eerlijk, er wordt soms een enorm tempo ontwikkeld, en wie bijvoorbeeld een baan heeft of anderszins geconcentreerd bezig is kan hier de battles niet of nauwelijks bijhouden. (Ik was zelf al verbaasd dat ik tijdens een bezoek aan de tandarts niet eens een battle gemist had!) Misschien zou je 's ochtends alle battles van één ronde moeten openen zodat iedereen tussendoor zijn resultaten kan ingeven, en dan afsluiten om 23:00, ik noem maar wat, zodat iedereen de kans krijgt om tijdens die dag even online te komen en zijn punt(en) toe te kennen voor de films die hij/zij heeft gezien. Maar ja, daarmee gaat het "ademloze" en aparte van een spel als dit ook wel weer verloren...
Is er ergens een Spielberg-battle gaande? En is er een prijs te winnen voor wie vooraf de winnaar juist voorspelt?
Lijkt me nog een heidens karwei, want ik kan alleen al uit zijn oeuvre tussen 1975 en 1985 zó een stel kandidaten voor de gouden medaille verzinnen...
Fillumon
-
- 2240 messages
- 0 votes
Ik snap dat wel van die snelheid. Je kunt ook kiezen voor een poule systeem die een dag staat zodat iedereen in staat is om te stemmen.
De Spielberg K.O. Doe ik nog even omdat het weekend is, daarna hou ik er qua organisatie (even? ) mee op.