- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Western (2016)
Knock-Out: Western (2016)
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
0-3, met Brix' argumentatie (hoewel de bravoure om Dean Martin voor de broer van James Stewart te laten doorgaan ook wel punten verdient).
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
60. Red River (1948) vs Ruggles of Red Gap (1935)
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Tja, Ruggles of Red Gap wel gezien, maar bij mij stond ie niet eens bij de echte Westerns... Wel een leuke film, maar helaas tegenover een dijk van een klassieker. Vandaar:
1-0
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Beide zeer vermakelijk, maar neig ook eerder na de klassieke échte western.
2-0
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
61. Shane (1953) vs Support Your Local Sheriff! (1969)
I support Shane
1-0
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
2-0
Een van de betere westerns van de jaren vijftig. Mooi einde trouwens.
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Simpel 4-0 met vlag en wimpel.
62. C'era una Volta il West (1968) vs Preparati la Bara! (Viva Django)
Ik heb de tweede niet gezien, benieuwd of de eerste het gaat halen. *kuch*
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
1-0 (deze Django vind ik overigens ook wel leuk, maar niet van dezelfde kwaliteiten)
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
63. ...Continuavano a Chiamarlo Trinità (Trinity is still my name, 1971) vs Lusty Men, The (1952)
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
De laatste:
64. Blackthorn (2011) vs Valdez Is Coming (1971)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ben benieuwd wie van jullie nu de meeste westerns heeft gezien. Die mannen stemmen werkelijk op alles wat beweegt... Deze niet gezien, beide niet.
Het waren er toch minder dan ik op het eerste gezicht geteld had waar ik kon meestemmen. De titels die wibro had 'achtergehouden' zal ik toch wel allemaal kennen denk ik, dus ik hoop op betere tijden.
Ik wil nog wel even terugscrollen voor de meest interessante titels die ik nog niet kende. Heb er twee of drie al in mijn lijst gezet, maar zaten meer dingen tussen.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Ben benieuwd wie van jullie nu de meeste westerns heeft gezien. Die mannen stemmen werkelijk op alles wat beweegt... Deze niet gezien, beide niet.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik ben al vast aan het loten voor de volgende ronde en dan komen ook de 64 westerns die vrijgesteld waren voor de voorronde aan de beurt. Dus, ook The Revenant en niet te vergeten High Noon. De eerste is de film die ik het laatste gezien heb en de tweede die ik het eerste gezien heb en dat was dacht ik in 1961 of 1962 toen ik een menneke was van ongeveer 12 of 13 jaar. Het woord western kende ik toen niet. We spraken destijds wat BBarbie zegt van cowboyfilms.
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
En ik dacht juist: zo, die Mochizuki Rokuro kan vaak stemmen...
Ja, ik dàcht dat ik er veel had gezien, maar ik wéét nu dat ik er nog veel meer níét heb gezien. Dat zal vermoedelijk wel veranderen bij de tweede ronde, inderdaad, tenzij daar veel spaghetti's bij zitten, want zelf kom ik daarbij niet verder dan 8 geziene titels. (Dabei nicht mitgerechnet noch vier Deutsche Winnetou's.) Misschien moet ik de volgende keer toch actiever zijn bij het vooraf aandragen van nog niet genoemde titels...
(LuukRamaker, jij bent een fan van The last outlaw, gaat die nog langskomen?)
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Het woord western kende ik toen niet. We spraken destijds wat BBarbie zegt van cowboyfilms.
Dat was ook voor mij het geval
Die benaming is ook nu nog gangbaar bij aardig wat mensen merk ik vaker.
Wanneer ik het dan over "westerns" heb gaan hun wenkbrauwen omhoog 
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
En dan denken ze natuurlijk dat jij er niets van af weet: "Nee, ik bedoel cowboyfilms, Brix."
Maar inderdaad, ook ik begon met het woord "cowboyfilm". (Wie heeft er vroeger met zijn vriendjes wel eens westerntje gespeeld?!
)
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
@ Roger Thornhill, dat is een heel aardige film inderdaad (The Last Outlaw), al zal die het niet ver schoppen vrees ik (als ie er al tussen zal staan). Ben erg benieuwd wat er zoal nog langskomt.
Van de laatste 2 van de voorronde zag ik Valdex Is Coming helaas nog niet.