- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: vrouwelijke filmpersonages (2015)
Knock-out: vrouwelijke filmpersonages (2015)
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Dat is jouw mening. Zonder haar kan ik me de film niet voorstellen. Wie in de plaats? En ze moet niet winnen he....finale is al mooi en het blijft trouwens maar een spel. Het hangt van veel factoren ook af. Heb je beide films gezien, ben je op het moment op de site aanwezig, ...ik vind het dus veel meer dan een veredelde bijrol.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als je Claudia Cardinale wil laten winnen dan had ze met de film La Ragazza di Bube in de finale moeten staan, maar niet met C'era Una Volta il West, want daarin speelt zij niet meer dan een veredelde bijrol.
Met andere woorden degene die haar destijds heeft genomineerd had dit vooral gedaan omdat hij die westernfilm vertegenwoordigd wilde zien? Uiteindelijk speelt het gegeven of men de film goed vindt of niet ook mee denk ik.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Dat is jouw mening. Zonder haar kan ik me de film niet voorstellen. Wie in de plaats? En ze moet niet winnen he....finale is al mooi en het blijft trouwens maar een spel. Het hangt van veel factoren ook af. Heb je beide films gezien, ben je op het moment op de site aanwezig, ...ik vind het dus veel meer dan een veredelde bijrol.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Met andere woorden degene die haar destijds heeft genomineerd had dit vooral gedaan omdat hij die westernfilm vertegenwoordigd wilde zien?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Echt niet. Een paar van de meest iconische scenes draaien om Jill: de aankomst op het station, met de zwevende camera en het prachtige muzikale thema. Dan de "just another filthy memory-scene" en tot slot nog de scene waarin ze drank rondbrengt, dat is allemaal onvergetelijk.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Geen misverstand. Ik vind C'era una Volta il West een uitstekende film, een van beste westerns die ik ken: 5*. En de muziek van Ennio Morricone in deze film is onovertroffen. 
Wat iconisch is aan deze film, is de omgedraaide typecasting van Henry Fonda en Charles Bronson.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Twee verdiende finalisten! Kiezen is hier verliezen.
3-4
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Ook totaal niet akkoord. Jill's personage is zelfs heel belangrijk in deze film want zij weet alles dankzij haar sterkte en wilskracht de droom van haar man te verwezenlijken. Daarbij weet ze bij de drie mannelijke hoofdpersonages op ieders wijze een bewondering voor haar te ontwikkelen. Dus niet echt een veredelde bijrol lijkt mij. Jill is dus niet zomaar een versiering.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ook totaal niet akkoord. Jill's personage is zelfs heel belangrijk in deze film want zij weet alles dankzij haar sterkte en wilskracht de droom van haar man te verwezenlijken. Daarbij weet ze bij de drie mannelijke hoofdpersonages op ieders wijze een bewondering voor haar te ontwikkelen. Dus niet echt een veredelde bijrol lijkt mij. Jill is dus niet zomaar een versiering.
Nu goed het valt wel op dat een karakter uit een 'mannenfilm' de finale zou kunnen winnen. Dan mag ze nog de mannen wegspelen van het scherm zoals sommige beweren, ze heeft niet de hoofdrol hetgeen dacht ik eerder het opzet was van de KO. Bij beste vrouwelijke karakter denk ik aan eentje die de film draagt en maakt. Is dat zo met Jill, te lang geleden voor mij om er over te kunnen oordelen. Voor mij is Carrie de winnaar nadat Ofelia was uitgeschakeld. Dat zijn voor mij ultieme sterke vrouwelijke hoofdpersonages die de film maken en dragen. Ik moet wel toegeven dat het thema (horror, fantasy) ook een belangrijke rol speelt hierbij.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Heb La vie d'Adèle nog niet gezien dus heb daar geen mening over, maar het feit dat ze Scarlett O'Hara in de halve finale uitgeschakeld heeft (waarvan ik denk dat Scarlett zowel Carrie als Jill verslagen zou hebben) zou je denken dat Adèle de winst gaat pakken.
Hoewel Jill zeker een sterk personage is ben ik het toch ook wel een beetje met BBarbie eens dat het een veredelde bijrol is.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Na drie jaar zou een spaghettiwestern als winnaar een anticlimax zijn wat mij betreft.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Je bent wel het type 'twee gestrekte benen', of niet, MovieMind? Valt me al vaker op dat je overal vrij stevig in gaat, zeker voor in een ontspannend topic/spelletje.
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Vind het nog meevallen Zwolle. 
Ben vrij direct dat wel, maar zelden tot op het bot.
Mischien moet ik wat vaker emojis gebruiken. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hij is dan ook heel movie minded zoals zijn naam zegt 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Jawel, het is Adèle. 
Zeer mooie winnaar na drie jaar (langstlopende knock-out ooit?). Kan me herinneren dat sommigen meenden dat deze film snel in de vergetelheid zou raken. Het tegendeel is het geval (zie ook de MM top-1000).
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Trompetgeroffel en paukengeschal!
Ik verbaas me er vooral over dat La Vie d'Adèle al uit was toen deze knock-out begon. Ik vind het een verrassende maar mooie winnaar. Ik hoop vooral dat mensen filmtips gehaald hebben uit deze KO, want er zit veel goeds tussen.
Voor de komende drie jaar stel ik een toernooi voor met de 2048 schattigste filmhonden.
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Ook nog een bedankje aan Film Pegasus voor het organiseren van deze lichtjes iconisch geworden draad.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Zeker een iconische ko. Adele verdient het na achtereenvolgens rollen van Marilyn Monrou, Anita Ekberg, Vivien Leigh en Claudia Cardinale te verslaan.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Toch blij dat we deze KO tot het einde hebben kunnen doen. KO's op de site zijn praktisch enkel nog werkbaar voor posters of zo. Echte KO's over films, genres of acteurs zijn al lang verleden tijd.
Deze KO begon in 2015 en zelfs in deze 21e eeuw hebben de vrouwelijke figuren weinig bekendheid helaas. Daar kunnen de zeldzame figuren als Wonder Woman of Harley Quinn voorlopig nog weinig aan verhelpen. De KO heeft de vrouw in de film toch even in de kijker gezet. En dan mocht het wel even duren. 
Bedankt iedereen om toch af en toe te komen kijken en een stem uit te brengen. Misschien dat er later nog wel vervolg komt. Dat zien we later wel.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Toch blij dat we deze KO tot het einde hebben kunnen doen. KO's op de site zijn praktisch enkel nog werkbaar voor posters of zo. Echte KO's over films, genres of acteurs zijn al lang verleden tijd.
Deze KO begon in 2015 en zelfs in deze 21e eeuw hebben de vrouwelijke figuren weinig bekendheid helaas. Daar kunnen de zeldzame figuren als Wonder Woman of Harley Quinn voorlopig nog weinig aan verhelpen. De KO heeft de vrouw in de film toch even in de kijker gezet. En dan mocht het wel even duren. 
Bedankt iedereen om toch af en toe te komen kijken en een stem uit te brengen. Misschien dat er later nog wel vervolg komt. Dat zien we later wel.
Al kon ik wel vaker niet dan wel stemmen, vond het wel leuk hoor. Ik heb trouwens iets anders met filmkarakters op stapel staan, lang niet zo uitgebreid als deze en wellicht niet voor iedereen weggelegd. Start is voorzien voor begin september na afloop van de vrije filmchallenge.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
De KO heeft voor mij wel ondertreept dat er eigenlijk erg weinig iconische vrouwenrollen zijn. Wat dat betreft is er wel wat werk aan de winkel in de filmwereld. Maar volgens mij is dat aan vrouwen zelf om dat te gaan veranderen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
De KO heeft voor mij wel ondertreept dat er eigenlijk erg weinig iconische vrouwenrollen zijn. Wat dat betreft is er wel wat werk aan de winkel in de filmwereld. Maar volgens mij is dat aan vrouwen zelf om dat te gaan veranderen.
Met andere woorden ze kiezen teveel voor romcom en drama?
Nu ben ik wel tevreden met de vrouwenrollen in de films die ik kijk (vooral horror). Fantasyfilms kunnen best wat meer iconische personages gebruiken naar mijn mening. Op vrouwelijke actiehelden zit ik niet meteen te wachten.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Het zou de mannen in Hollywood (en vele andere plaatsen) al sieren als ze die vrouwen dan ook de kans geven om iconische rollen neer te zetten.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Er zijn volgens mij zat iconische vrouwenrollen, vooral in de Europese cinema. Regisseurs als Dreyer, Bergman, Antonioni, Godard, Von Trier, om een greep te doen, maakten hun meesterwerken met vrouwen in de hoofdrol. Ik denk niet dat deze knock-out echt een goede graadmeter is