- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Sciencefiction (2014)
Knock-out: Sciencefiction (2014)
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
64. 28 Days Later... (2002) vs Total Recall (2012)
1-0
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
65. Dawn of the Planet of the Apes (2014) vs The Running Man (1987)
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
1-2 Total Recall met 0-4 eruit tegen Rubber's Lover. En dan zijn er nog mensen die zich afvragen waarom de KO's niet zo goed meer lopen. 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik denk dat de meesten die Total Recall wel kunnen waarderen de film Rubber's Lover niet gezien hebben en dat ze daarom pasten. Ik heb gepast omdat beide films qua waardering (3,0*) bij mij gelijk staan en ik daarom niet tot een oordeel kan komen welke film nu het beste is.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Voor mij gold dit wel zo. Rubber's Lover niet gezien, dus een pass...
Sanderkeuh
-
- 582 messages
- 2953 votes
Idem.
65. Dawn of the Planet of the Apes (2014) vs The Running Man (1987)
1-3
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
66. Fahrenheit 451 (1966) vs Dredd (2012)
0-0
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Waarom dan?
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
En als ze dan ook nog eens veruit het best lopende topic van het hele forum gaan sluiten... ik kom ook nog maar een paar keer per maand op het forum. Vaak om te ontdekken dat er hier niets meer te beleven valt.
Maar goed, MovieMeter is sowieso voor 95% een naslagwerk voor mij geworden. Discussies voeren bij films doe ik ook al niet meer.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
En als ze dan ook nog eens veruit het best lopende topic van het hele forum gaan sluiten...
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Voorspelbaarheid? Een paar jaar geleden nog had je rond deze tijd wel tien KO's, inclusief al die eindejaars KO's. Nu alleen nog slechts deze.
Je bedoelt dat 2001 toch wel weer zal winnen?
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
2-1
2001 heeft op filmtotaal forum al gewonnen in de top 100... Helaasch.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Volgens mij komt dat ook omdat de aanvoer van verse users (en ideeën) wat te klein is. Ik heb in ieder geval geen zin om voor de 100ste keer eenzelfde KO te spelen. Inderdaad ook omdat de resultaten voorspelbaar zijn (omdat dus telkens min of meer dezelfde users meedoen).
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Wat chevy93 ook al noemt, geldt eigenlijk ook voor mij: MM wordt steeds meer een naslagwerkje om ff snel een film te checken (IMDb lay-out bevalt me niet zo). Het forum wordt ondertussen stiller en stiller. Over de oorzaken kun je discussiëren, maar ik denk dat de belangrijkste zijn: De tv serie-hype die zo'n 10 jaar geleden al begon, maar steeds grotere vormen aanneemt (mede door dingen als Netflix, die maken dat ook de luie tv kijker niets meer hoeft te missen). Tweede oorzaak is volgens mij de overdaad aan filmfora en sociale netwerken over films, waardoor de spoeling gewoon erg dun wordt. Valt ook op dat het aantal ongeregistreerde bezoekers tegenwoordig vaak veel hoger is, dan het aantal leden, dus bezoekers trekt de site nog wel. Alleen doen ze voor de rest niets helaas. Daardoor blijft de site vast wel geld opleveren, maar leuker wordt het er niet op.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Dit is ongetwijfeld niet de plek om het hierover te hebben, maar dan moet een moderator maar even een leuk topicje aanmaken, ofzo. 
Een aantal jaar geleden keek ik nog tientallen keren per dag of er niet een nieuwe actrice geplaatst was in het knappe actrice-topic, je haast moest F5'en om geen battle te missen in het knock-out films die altijd binnen één week afgelopen was en je druk aan het googelen was op aanwijzing in de MovieMeter Contest
Langzaam zijn er vaste users afgehaakt en krijg je een sneeuwbaleffect. De afgelopen jaren kwam ik alleen nog maar op het forum vanwege het voetbaltopic (inderdaad, wibro), maar incidenteel kwam ik dan nog wel eens terecht bij andere topics ("nu ik hier toch ben"...).
Toch denk ik dat Lord Flashheart onderschat hoe populair MovieMeter nog altijd is. Er wordt volgens mij meer dan ooit gestemd en ook op de filmpagina's wordt best veel geschreven. Maar ook dat is een aspect van MovieMeter dat ik mis. Er zijn amper nog discussies bij de films. Je krijgt zelden nog een reactie op je recensie, dus ik schrijf ze ook zelden meer.
Vroeger kende ik ook zowat iedereen die reageerde bij een film. Dat heeft ook deels te maken met dat ik nu steeds minder bij de berichten kijk, dus dan ken ik de nieuwelingen ook minder.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Er wordt een hoop minder gezeikt op MM, maar of je dat nu zo erg moet vinden ...
Verder is het inderdaad wat rustiger, maar er wordt toch nog genoeg gepost op een dag. Punt is wel dat de rek uit de meeste filmgames is en er niet echte nieuwe concepten over de brug zijn gekomen, waardoor heel wat mensen zijn afgehaakt. Niet zo heel vreemd, ook niet zo heel erg verder.
En LF heeft zeker gelijk dat de opmars van series er voor wat tussenzit. Daar gaat steeds meer en meer aandacht naartoe, zeker onder jongere (vaak online actievere) gebruikers.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
67. Gravity (2013) vs Cube 2: Hypercube (2002)
1-0