• 177.896 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.869 votes
Profile

Filmgames : Algemeen discussietopic

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Kunnen we nog een challenge doen? Ik had gedacht aan een Franse film-challenge.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Film Pegasus wrote:

Ik speel met het idee om de Moviemeter Awards terug leven in te blazen. Een spel waarbij per jaar de gebruikers op MM een soort prijs konden uitreiken aan enkele filmcategorieën (film, acteurs, regie, muziek, ...)

Zoals veel spelletjes hier is dat wat doodgebloed. Misschien dat er nu opnieuw interesse is. Eventueel op een aangepaste manier die toegankelijker is. Minder categorieën bvb. Op musicmeter doen ze dit per jaar voor singles en nu voor albums. Misschien ook zoiets doen met enkel acteurs of zo? En later dan Engelstalige film en niet-Engelstalige film. Of de hoofdprijzen film, acteur, actrice, regie?

Is hier interesse voor?

Zou leuk zijn.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Als er nog meer interesse is, wil ik dat eventueel in september wel starten. Ben er nog niet uit hoe. Moet in elk geval laagdrempelig zijn. Vandaar mijn voorstel om bvb acteurs/actrices apart te nemen.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Heb wel interesse.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

TornadoEF5 wrote:

(quote)

Zou leuk zijn.

Film Pegasus Sluit ik me bij aan. Een soort Moviemeter- Oscars

• 31144 messages
  • 5447 votes

Heb een tijd gesukkeld met pc-problemen, dus sowieso wat van de baan geschoven. Maar wil binnenkort wel eens een poging doen om iets te lanceren.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Voor de belangstellenden:

Mijn nieuwe MOVIE METER CONTEST # 260

staat inmiddels online.

Film >> Filmgames >> MovieMeter Contest

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Voor wie films uit staten van de voormalige Sovjet Unie interessant vinden verwijs ik door naar dit topic: Film >> Toplijsten en favorieten >> De top 125 van... ('Post-Sovjetstaten' / wibro)

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

De MMTop512 Film Knock-Out is gestart.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

De Knock-Out Usernames is gestart

• 31144 messages
  • 5447 votes

De aanzet is gegeven voor een nieuwe Top 1000, editie 2017:

MovieMeter top 1000 project - Editie 2017 - MovieMeter.nl

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

Film Clash gestart !

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

Film van het jaar gestart !

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Wij zijn begonnen met een zomerse challenge, eenieder is welkom aan te sluiten: klik

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Is er animo voor een Franse filmchallenge in de maand september?

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

Filmposter Top 30 (ever) begonnen .Voor

(bekende) posterfreaks, gamers en lijstjes geeks !

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Ik loop al een tijdje met het idee om een Franse filmchallenge te organiseren, en ik denk dat ik zelf het meeste tijd ga hebben in de lente, om zelf ook actief deel te nemen. Ik heb eens op ICM-forums gekeken, en zie dat er in april gelijktijdig een Franse filmchallenge zou kunnen lopen. Dus denk ik om hier in de maand april ook een Franse filmchallenge te organiseren, dan kunnen er bepaalde filmfreaks twee keer hun films registreren, en hebben ze een extra aanmoediging om een Franse film te bekijken. Bij succes kunnen we dan eventueel later in het jaar (najaar?), dan een andere challenge zoals Duitsland of Azië organiseren, en sowieso hebben we dan nog de horror challenge in oktober. Twee challenges op een jaar: Frans en horror zou ook meer dan voldoende kunnen zijn.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Voor wie al langer op de site zit, zal het al wat gekend zijn: de Top 1000. Na de editie van 2013, 2015 en 2017 komt er ook nu weer een lijst van 1000 films, samengesteld uit jullie filmlijsten met favoriete films. Kort samengevat stuur je een lijst tussen 250 en 500 films, op volgorde van de beste op nr 1 en zo verder. Al die lijsten samen geeft dan een mooi mix van 1000 films. Elke editie waren er meer deelnemers en leverde het een heerlijke eigen filmlijst op.

Meer info in dit topic of stuur gerust een berichtje: MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Wellicht zal ik binnenkort ook wat challenges organiseren. Een Franse en een Aziatische challenge komen er zeker en vast. Frans wellicht volgend jaar gelijktijdig met ICM in de lente. Aziatisch ergens in november na de horror challenge (Zuid-Korea, Iran, China, Japan, Hong-Kong, Taiwan, India, Turkije, etc...).

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

TornadoEF5 wrote:

Wellicht zal ik binnenkort ook wat challenges organiseren. Een Franse en een Aziatische challenge komen er zeker en vast. Frans wellicht volgend jaar gelijktijdig met ICM in de lente. Aziatisch ergens in november na de horror challenge (Zuid-Korea, Iran, China, Japan, Hong-Kong, Taiwan, India, Turkije, etc...).

Eventueel kunnen we ook kijken voor enkele toplijsten die genrespecifiek zijn, bijvoorbeeld

een top 250 Franse films (lente)

een top 250 Aziatische films (in december/januari)

een top 250 beste films van de 2010's (midden volgende jaar)

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Hoe kan ik een nieuw topic aan maken in het subforum filmgames?

Theunissen

• 12266 messages
  • 5513 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

Hoe kan ik een nieuw topic aan maken in het subforum filmgames?

Door bovenin bij "FORUM" te klikken op "NIEUW TOPIC".

• 31144 messages
  • 5447 votes

Omdat er toch ook wat spel in zit, ik heb de aankondiging gedaan voor de nieuwe editie van de tweejaarlijkse top 1.000: MovieMeter top 1000 project - Editie 2021 - MovieMeter.nl

• 31144 messages
  • 5447 votes

Er zijn blijkbaar enkele topics bijgekomen rond toplijsten en ideeën rond knock-outs. Je kan algemene ideeën hier gerust in de groep gooien en kijk even in de oude topics of het spel al niet bestaat (al kan je de vraag hier ook stellen als je niet zeker bent). En nieuwe filmspelletjes zijn uiteraard ook welkom.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ikkegoemikke

Theunissen

Shaky

Noodless

joolstein

John Milton

Woland

Kondoro

Collins

Shadowed

scorsese

Boenga

wendyvortex

Hollywood007

Enkele weken geleden liet ikkegoemikke me weten dat hij nood had aan een nieuwe challenge of althans dat is wat ik er uit kon afleiden. Hoewel ik geen probleem heb om horror te kijken buiten het seizoen (lees buiten de oktobermaand) lijkt me dat toch nog wat vroeg.

Het idee dat ik had was om misschien eens een challenge te doen met een thema dat past bij de tijd van het jaar. Het is nu zomer, voor veel mensen ook een periode waarin ze op vakantie (willen) gaan of gewoon lekker vrij willen nemen van het werk. Films, TV series of zelfs TV programma's met als thema's zomer, vakantie, reizen, de zon, de zee, het strand of liever naar de bergen of het platteland. Alle genres zijn dan ook toegestaan.

Het is maar een idee daarom dat ik de vraag hier stel om te polsen naar de interesse hiervoor en niet meteen een topic opstart. Of als iemand nog andere leuke ideeën heeft?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Klinkt niet verkeerd!

But you know me, we weten pas als we van start gaan of ik echt wil of niet

Ik gok dat ik er wel voor te porren ben, want met thema's zomer, vakantie, reizen, de zon, de zee, het strand of liever naar de bergen of het platteland, kun je genoeg kijken lijkt me.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Leuk idee, maar ik verwacht dat ik de komende tijd niet echt heel veel films zal gaan bekijken.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

als het bewolkt is, Woland

Of als je van het terras afkomt met 10 Brugse Zot in je mik, ideaal voor een bepaald soort film!

Volgens mij zie ik er hierboven al wel een of twee staan waarbij dat geen overbodige luxe is

Boenga

• 2628 messages
  • 1532 votes

Hmm, beetje twijfelachtig.

Ik raak zelden aan meer dan 30 minuten per dag om naar tv te kijken (uitsluitend en alleen voor films, is dat); dus alleen als 'deelnemen aan slentertempo' mogelijk is...

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Of als ik dronken gevoerd word in huize Milton . Maar goed, ik ben ook nog best wel wat periodes weg, maar ik zal vast wel meedoen aan zo'n challenge. Maar hard zal het niet gaan bij mij.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.