- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Filmgames : Algemeen discussietopic
Filmgames : Algemeen discussietopic
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Het lijkt al een tijdje zo te zijn dat bij vele games op moviemeter de sleur er wat uit is. Fame of Shame, KO's, de ladders, het beste van, het slechtste van, ... Veel games hebben nog maar een handvol geïnteresseerden en het gebeurt ook veel dat de 24-uren regel ingevoerd wordt omdat er onvoldoende stemmen zijn. Slechts enkele games doen het nog ietwat goed.
Daarom wou ik eens horen of er ideeën zijn voor nieuwe games, of dat we sommige games nieuw leven in kunnen brengen. Eventueel door gewoon terug van 0 te beginnen of er een variatie in te brengen. Ik heb hier een apart topic voor gemaakt om alle ideeën en meningen te verzamelen. En misschien weten de gamesliefhebbers zo ook welke spelen er nog actief zijn of nieuw bijgekomen. En waarom sommige games wel nog de moeite zijn en welke niet.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Ik heb de titel licht aangepast en er een sticky van gemaakt.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb de titel licht aangepast en er een sticky van gemaakt.
Is inderdaad veel duidelijker zo. Bedankt!
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het meest opvallende is nog wel dat knock-outs altijd met veel enthousiasme gestart worden, maar dat er aan het eind van de eerste ronde vaak niets meer van te merken valt. Het samenstellen van een lijst lijkt inmiddels leuker dan het spelen zelf.
Ik denk dat voor de meeste spelletjes de rek er gewoon uit is. Ze worden al te lang gespeeld (knock-outs bijvoorbeeld al bijna zeven jaar) en zijn voorspelbaar geworden in hun uitslag. Een directe oplossing zie ik niet direct, behalve dat iemand met een fris nieuw spel aan komt zetten (niet dat ik een idee heb) of dat spellen als knock-outs voor een langere tijd, zeg een jaar, totaal op stop worden gezet en vervolgens in beperkte aantallen gespeeld worden. Dus geen knock-out voor alles wat er maar verzonnen kan worden. Of dit echter wenselijk is valt weer te betwijfelen.
Verder heb ik helaas niet al te veel toe te voegen aan het uitgangspunt van dit topic, aangezien ik geen idee heb voor een game.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Wat TOR zegt. Veel voorspelbaarheid en veel dezelfde deelnemers. Weet ook niet zo 123 een oplossing. Eigenlijk zou er eens een nieuwe generatie actieve users moeten opstaan; misschien komen die met creatieve, frisse ideeën?
Een ander probleem is denk ik breder: het aanbod van filmfora, filmblogs, social media en overige filmwebsites is de laatste jaren steeds toegenomen. Hoewel het aantal users ook nog steeds toeneemt, geldt dat volgens mij niet voor het aantal actieve users, correct me if I'm wrong. Denk dat veel mensen elders hun mening over films plempen, het daarbij laten en er minder interesse is voor het Moviemeter forum (zie ook het gedoe met de MM-meetings die maar niet van de grond komen of het geploeter met de MM-contest en zo kan ik nog zat dode topics noemen).
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik denk dat het film-gedeelte op de site nog heel actief is. Vooral met de toevoeging van de 'meningen' merk je toch wel dat mensen de moeite nemen om iets neer te schrijven als ze de film gezien hebben. De games daartegen werk niet meer. Om origineel te blijven wordt vooral gekozen naar genrespecifieke films en dan krijg je rondes waarbij maar weinig gebruikers alle films gezien hebben. Of zoals bij de ladders en KO's, voldoende films om echt te kunnen meespelen. Na 4-5 rondes zonder te kunnen stemmen haken die af. Zoals The One Ring al zei is er meer animo bij het samenstellen van de KO's omdat je daar het lijstjesfenomeen hebt. Lijstjes interesseert nog altijd iedereen. Zo kan je zelf je favorieten voorstellen. Maar dan stemmen op een hoop films die je minder liggen of zelf niet kent is minder leuk.
Number23
-
- 8638 messages
- 5675 votes
Tja de laatste paar maanden/weken heb ik fora als 'Fame of Shame', laddercompetities en 'het beste van' compleet opgegeven, omdat het voorspelbaar en een tikkeltje saai is geworden. KO's voor een specifiek genre hebben ook moeite om users aan te trekken/houden. Bij de ene ligt dat aan filmkennis (van de KO's Muziek en Scandinavische cinema heb ik maar handjevol films gezien), bij de andere aan gebrek aan interesse. Van alle Filmgames speel in alleen nog maar 'Super Tip-Topper' en kleintjes zoals de serieladder, de weeklijst (niet echt een game) en KO Posters.
Maar goed ik kan zo snel geen nieuw, verfrissend spel verzinnen als nieuwe generatie user zijnde, al heb ik in het verleden weleens een lijntje of 2 uitgegooid
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ik heb op het moment ook weinig inspiratie om een nieuw spel te verzinnen. Ik vind bijvoorbeeld de super tip-topper een erg leuk spel waar ik veel leuke films leer kennen. Misschien moeten er meer spellen bijkomen waar de nadruk ligt op het opdoen van nieuwe tips en het werkelijk kijken ervan. Misschien een soort van specifieke tip-topper maar dan met de nadruk op genre, werelddeel etc.
Number23
-
- 8638 messages
- 5675 votes
Ik heb op het moment ook weinig inspiratie om een nieuw spel te verzinnen. Ik vind bijvoorbeeld de super tip-topper een erg leuk spel waar ik veel leuke films leer kennen. Misschien moeten er meer spellen bijkomen waar de nadruk ligt op het opdoen van nieuwe tips en het werkelijk kijken ervan. Misschien een soort van specifieke tip-topper maar dan met de nadruk op genre, werelddeel etc.
Kijk maar eens hoeveel mensen nu Scandinavische films aan het kijken zijn vanwege de KO Scandinavische Cinema.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Spelen die mensen aanzetten tot tips of waar je zelf tips uit kan halen zijn zeker leuk. Daarom dat die ladders niet echt aantrekkelijk meer zijn....
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Inderdaad. De films in de ladders zie je elke dag langskomen en de films die nu bijvoorbeeld in de Scandinavische KO langskomen zijn relatief onbekend. Nadeel van zo'n KO is dat het te snel gaat om alle films te zien die bijvoorbeeld naar een volgende ronde gaan.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
De Scandinavische KO heeft ook al de Engelstalige Scandinavische films (denk aan Dogville bvb) uitgesloten. Ik heb al wel enkele films uit Scandinavië gezien, maar te weinig om de KO nog als een leuk spelletje te zien. Ik wacht dan wel tot het gedaan is om eventueel de winnaar als tip te zien.... Maar een leuk game is het niet.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Ziet men iets in een rush ladder gewoon hetzelfde principe maar hoe dan ook is de battle afgelopen na 15 minuten.
Kan maar 1 nadeel bedenken en aan de andere kant its all in the game dat is namelijk dat in middernacht weinig tot geen users zijn en dat je dan je favo film naar de top kan doen stijgen.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Opzich wel een leuk idee:) Ik vind spellen met een lekker tempo altijd leuk!
Het nadeel zou je tegen kunnen gaan door bijvoorbeeld dat er alleen tussen 6.00 uur en 24.00 uur gespeeld mag worden..?
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Het is maar een idee maar zullen we bij Film >> Filmgames >> Goed of slecht (films) een ko houden van de fame en van de shame en dan weer opnieuw beginnen.
Zie anders het nut niet in van dat spel!
Voor Film >> Filmgames >> Top of Flop (regisseurs) hetzelfde, top en flop dan respectievelijk.
Kunnen we iig. weer op nul beginnen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik ben nieuw en actief aan het worden. Ik ga sowieso actief meedoen aan raad de quote en uit welke film komt deze afbeelding maar die K.O. games en dergelijke snap ik nog niet echt en ik weet niet of ik dat leuk vind. Ik ga het nog even checken wat dat is.
wat ik zelf hilarisch vond toen ik nog op school zat was een film(scene) natekenen, indien nodig inclusief tekstwolkje, maar bij iconische scenes is dat meestal niet nodig. Ik kan zelf echt voor geen meter tekeken, maar dat droeg vaak juist bij aan het succes, het was altijd lollig. Het is dat het teveel zoekwerk is op zolder anders zou ik er een posten.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Forumleden
Ik weet niet precies of er regels zijn met betrekking tot het veranderen van de titel van topics, maar toch stel ik hem even. Kappeuter tipte mij de vraag hier (ook) even voor te leggen. We spelen met de filmgames een aantal (dezelfde) spellen waarbij verschillende titels voor worden gebruikt. Zo hebben we de Fame/Shame, de Top/Flop en de Goed/Slecht. Behoorlijk verwarrend/irriterend vind ik zelf.
Zie hier:
Vooral omdat het precies dezelfde spellen zijn (met alleen een ander onderwerp)
Zou dit kunnen worden aangepast? 'Fame of Shame' heeft mijn (persoonlijke) voorkeur zodat je
Fame of Shame (acteurs/actrices)
Fame of Shame (films)
Fame of Shame (regisseurs)
zou krijgen.
Wat vinden jullie hiervan?
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Wie kan mij uitleggen hoe de ladders precies werken? Ik stem zo nu en dan eens mee, maar kan er maar niet achter komen wat er nu de bedoeling van is.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Dat jou favoriet zo hoog/ver mogelijk komt.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Als ik bijvoorbeeld deze ladder neem: Film >> Filmgames >> Laddercompetitie #8. Wie bepaalt welke film tegen welke strijdt en wat bepaalt de volgorde van de lijst?
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
Degene die de battle beslist heeft 15 minuten de tijd om een nieuwe te plaatsen, zolang de uitdagende filmt wint speelt het tegen de eerstvolgende boven van degene die heeft verloren.
Je kan niet nummer 100 tegen de nummer 1 laten spelen in 1 keer.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik persoonlijk vind die KO's geen fuck aan en het zal me een worst zijn wie ze wint. Knappe actrices game vind ik op één of andere manier dan weer wel leuk, omdat dat kortstondiger is denk ik. Er is nu ook een knappe actrice KO en daar vind ik ook vrij weinig aan merk ik al aan mezelf.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Ikzelf vind de KO posters en movie scores erg interessant, omdat ik daar kijktips uit haal.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Hier nog mensen interesse in een Knock Out: Acteerprestaties ?
Hier zijn alvast was nominaties.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
MovieMeter contest nr. 179 is online 
Sluitingstermijn: zondag 22 december, 12:00 uur.
Thema: onderwijs. De gevraagde films spelen zich grotendeels af op een school of universiteit.
Een makkie, want er komen meer dan een handvol bekende gezichten voorbij.
Snel reageren kan dus een rol spelen. 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Misschien moet het knock out systeem op de schop en er echt met polls gewerkt gaan worden,
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Is er interesse voor een nieuwe Avatar KO? En als iemand die zou willen organiseren, graag
Ben zelf niet beschikbaar voor de organisatie, ben daar niet goed in.
Zelf vind ik KO's over de Moviemeter users altijd het leukste. KO gebruikersnaam, avatar, top 10 etc.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Je hebt er geen zin in bedoel je? 
Verder heb ik er niet zoveel behoefte aan, is vrijwel altijd een populariteits K.O.
Maar mocht iemand de moeite nemen, doe ik vast weer mee.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Dat spelletje moviepop is trouwens best wel briljant. Spelen jullie dat?