- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Scandinavische cinema (2012)
Knock-Out Scandinavische cinema (2012)
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Knock-Out Scandinavische cinema (2012) - Kwartfinale
1. Adams Æbler (2005) - Princess (2006)
2. Reconstruction (2003) - Valhalla Rising (2009)
3. Elsker Dig for Evigt (2002) - Ordet (1955)
4. Allegro (2005) - Hodejegerne (2011)
Kwartfinale: 10 stemmen, 2 verschil
Halve finale: 12 stemmen, 2 verschil
Finale: 15 stemmen, 2 verschil
12-uursregeling (exclusief nacht) van toepassing. Toelichting: dit geeft je het recht na 12 uur een nieuwe battle starten, zonder dat de huidige battle met het benodigde aantal stemmen is beëindigd. De uren vanaf 00.00u t.e.m. 06.00u tellen niet mee!
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
1. Adams Æbler (2005) - Princess (2006)
0-1
Teleurstellend. De 2 minste Boe's, de minste Anders Thomas Jensen en de minste Refn. Dan wel weer de beste Bier.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes

Zitten een aantal erg spannende battles tussen denk ik!
1-1
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
4-1
(3,5* vs 3,0*)
btw Princess speciaal voor deze K.O. vanmorgen bekeken.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
5-1 ( 2,0* versus 2,0* ) 
Dat uitgerekend Reconstruction het moet opnemen tegen Valhalla Rising. Finalewaardig allebei!
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Vind het juist de twee beste Boe's, de beste van ATJ en een sterke maar niet de beste van Refn. Geen Moodysson meer over is wel verrassend.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Dat was voor velen een gedroomde finale geweest ja. Ik zelf hoop dat Reconstruction stand kan houden tegen het ‘te’ populaire Valhalla Rising..
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Dit zei ik op 12 maart:
Laat de Bergmans er maar uit; die hebben niets te zoeken in een KO. Het zal toch een onderonsje worden tussen de Moodysson's, de Boe's en andere hedendaagse nouvelle whatever rommel. 
Ik zou dus alleen films van na 2000 nemen (of van na 1990). In ieder geval hedendaags.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Denk niet dat een Boe gaat winnen, zie Valhalla Rising en Hodejegerne als favorieten. Die laatste ken ik alleen nog niet, lijkt me ook niet geweldig eigenlijk.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
5-5
Valhalla Rising is eerder de beste dan de minste Refn..
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
7-6
Niemand heeft het er over, maar laten we wel wezen: Ordet moet dit gewoon winnen. Veel van de tegenstanders zijn goed, maar niet waardig aan Dreyers meesterwerk.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Niemand heeft het er over, maar laten we wel wezen: Ordet moet dit gewoon winnen. Veel van de tegenstanders zijn goed, maar niet waardig aan Dreyers meesterwerk.
Inderdaad.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Dit zei ik op 12 maart:
Zo grappig 
Wat is er overigens mis met een film als Reconstruction? Als het je smaak niet is, okee, maar waarom zou de film niet mogen winnen als het wel de smaak is van vele anderen? Juist om die reden? Omdat de film enigszins populair is geworden? Of omdat de film niet ''oud'' genoeg is en niet tot de algemene klassiekers van de elite behoort? (Want oude films zijn immers altijd zooooveel beter.)
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Zo grappig 
Wat is er overigens mis met een film als Reconstruction? Als het je smaak niet is, okee, maar waarom zou de film niet mogen winnen als het wel de smaak is van vele anderen? Juist om die reden? Omdat de film enigszins populair is geworden? Of omdat de film niet ''oud'' genoeg is en niet tot de algemene klassiekers van de elite behoort? (Want oude films zijn immers altijd zooooveel beter.)
Mijn advies om alleen films van ná 2000 te nemen had jullie in ieder geval een hoop tijd gescheeld!
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
7-6
In wat voor opzicht is Ordet dan een meesterwerk
Ik heb deze film vorige week bekeken maar ik knapte helemaal af op die scène aan het einde. Knap geacteerd, dat wel maar toch geen schaduw van "Tystnaden", met stip de beste film van Bergmann. Dié had moeten winnen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Mijn advies om alleen films van ná 2000 te nemen had jullie in ieder geval een hoop tijd gescheeld!
Dus puur uit respect voor oude films moet er maar op gestemd worden?K linkt als gezeur van een oud zuur mannetje. Indeling op basis van jaartallen vind ik onzinnig. Kijk gewoon puur naar de film zelf, niet hoe oud of nieuw de film is.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes