• 177.945 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.602 votes
Profile

Knock-out: Komedie (2011)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Ik snap geen bal van wat je zegt.

Jij houdt helemaal niet van stupid movies maar van Oscar winnende mainstream.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Whatever

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ongelofelijk dat een tijdverdrijf spel als dit zoveel verhitte discussies met zich mee brengt. Erg jammer van Toxie maar je kan het ook overdrijven. Kan het ook maar al te goed begrijpen als je het verre van grappig vindt.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

maxcomthrilla wrote:

En wat een gezanik over know nots ( van de trailer van The Toxic Avenger werd ik echt niet vrolijk dus dan is het stemmen op 2 kwaden, dan maar PF vanwege de grappige hamburger discussie ). Ik krijg er bovendien nogal een pot verwijt de ketel gevoel bij. Sommigen stemden bv. maar wat graag tegen Dream Home in de horror knock - out zonder de film gezien te hebben. Wat mij betreft niet erg, maar zit er dan ook niet de hele tijd over te nuilen.

Mooi gezegd en zo is het ook.

Naomi Watts wrote:

Ongelofelijk dat een tijdverdrijf spel als dit zoveel verhitte discussies met zich mee brengt. Erg jammer van Toxie maar je kan het ook overdrijven. Kan het ook maar al te goed begrijpen als je het verre van grappig vindt.

Ook dit klopt helemaal.

Met Kikujiro als winnaar kan ik leven. Niet mijn favoriet, maar wel een leuk grappig filmpje.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Dat zeker, maar zo verhit is het toch niet. Haalt het niet bij het frituurvet.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Kikujiro heeft wel één van de meest hilarische scénes ooit!

Leuke winnaar!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ach op zich is het een prima winnaar. Leuke film en denk een kijk tip voor velen.

Laat het hier maar bij, moet zo het zwembad schoonmaken.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

mikey wrote:

Wat heb je eraan als alleen de vaste kliek hier stemt?

Dan wint ten minste de "goede" film. Met stemverplichting krijg je natuurlijk wel een goede uitslag. Ofzo..

Jammer dat een film als Kikujiro een komedie KO wint. Een vrolijke en leuke feelgood-movie, maar ik had toch wel gehoopt op een winnaar waar je echt om kunt lachen, zoals de vorige 2 winnaars.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Okay dat is wel een geinige scene

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Niet goed of kan je de naam gewoon niet uitspreken?

Kikujiro no Natsu uit me hoofd??

Jah mijn reactie heeft meerdere redenen, ten eerste heb ik de film niet gezien. Dus denk eraan ik handel uit onwetendheid, niet omdat ik een hater ben!

Soms heb ik het idee dat mensen zich verheven voelen boven andere users omdat ze Aziatische cinema kijken. Dan zijn de mensen die op commerciele blockbusters of films met hoge noteringen stemmen know-nots of losers of simple minds.

Maar wat weet ik nou, ik wordt sowieso niet serieus genomen nadat andere users mijn top 10 hebben gezien. It's just old Blockbuster Sam

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Number23 wrote:

(quote)

ik wordt sowieso niet serieus genomen

Met d/t-fouten in ieder geval niet

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Number23 wrote:

Soms heb ik het idee dat mensen zich verheven voelen boven andere users omdat ze Aziatische cinema kijken. Dan zijn de mensen die op commerciele blockbusters of films met hoge noteringen stemmen know-nots of losers of simple minds.

Dat geldt niet alleen voor blockbuster liefhebbers zoals jij, ook klassieker liefhebbers moeten het regelmatig ontgelden. Hou je bijvoorbeeld zoals ik van Bergman, dan kijk je (om in hun woorden te spreken) naar technisch gedateerde cinema en "filosofie voor beginners". Deze arthouse minnende Azië fanaten hebben namelijk alles op hun tiende al uitgevonden, begrijp je wel.

Volgens mij is alles terug te herleiden op een soort hip- of coolheids factor. Kitano en Noe zijn "in", Bergman en Jim Carrey zijn "uit". Een beetje zoals je vroeger "stoer" was op het schoolplein met je nieuwste Nikes (want nieuw en duur). Dat niveau zijn deze mensen nooit ontgroeid.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Er heerst inderdaad wel zo'n soort elitair cultuurtje ja, en waren het nou echt bijzondere films waar ze mee lopen dwepen.. maar nee

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

De meest bizarre k.o. ooit wellicht, maar niet eens zozeer door de films die ver kwamen, maar vooral door de absurde reeks aan discussies en berichten die hier geplaatst zijn. Ik heb er eerlijk gezegd vaak om dubbel gelegen, onbedoelde komedie op zijn best. Kennelijk worden mensen op MovieMeter ineens enorm serieus als ze het over humor hebben. Ik heb zelden ook gezien dat gebruikers zo'n uiteenlopend beeld hebben van wat binnen een genre valt en wat niet. Ik blijf er overigens bij dat alleen komedies meegedaan hebben.

Vooral leuk dat Safety Last zover kwam, al was dat volgens mij vooral te danken door een gebrek aan tegenstemmers (mensen die al niet van stomme slapstickfilms houden zullen na Chaplin en eventueel Keaton niet snel bij Lloyd aankomen). Kikujiro is een voorspelbare winnaar en geen persoonlijke favoriet, maar kan er mee door. Maf ook om South Park zo ver te zien komen. Erg leuke film, daar niet van, maar niet zo geniaal als de serie op zijn hoogtepunt (seizoen 3 t/m 9, de film werd tijdens seizoen 2 gemaakt).

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3085 votes

Number23 wrote:

[Soms heb ik het idee dat mensen zich verheven voelen boven andere users omdat ze Aziatische cinema kijken.

Ligt dan eerder aan jou, of dat je in Lord Flashheart zijn woorden gelooft dan aan de mensen die Aziatische cinema kijken. En anders moet je ook maar Aziatische cinema gaan kijken, dan hoor je erbij!

Verder erg eens met TOR's eerste alinea

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

LF dikt het wel erg aan maar die tendens is er wel.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Alsof het niet wederzijds is.. lekker belangrijk ook verder. Misschien moeten mensen eens niet zoveel waarde hechten aan dit soort kul.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Dat geldt niet alleen voor blockbuster liefhebbers zoals jij, ook klassieker liefhebbers moeten het regelmatig ontgelden. Hou je bijvoorbeeld zoals ik van Bergman, dan kijk je (om in hun woorden te spreken) naar technisch gedateerde cinema en "filosofie voor beginners". Deze arthouse minnende Azië fanaten hebben namelijk alles op hun tiende al uitgevonden, begrijp je wel.

Volgens mij is alles terug te herleiden op een soort hip- of coolheids factor. Kitano en Noe zijn "in", Bergman en Jim Carrey zijn "uit". Een beetje zoals je vroeger "stoer" was op het schoolplein met je nieuwste Nikes (want nieuw en duur). Dat niveau zijn deze mensen nooit ontgroeid.

Ik mag je steeds meer LF, je schopt misschien tegen alles aan, maar toch

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Co Jackso wrote:

(quote)

Met d/t-fouten in ieder geval niet

Sowieso of zowiezo wat maakt t uit

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Number23 wrote:

Dat gevoel mag je hebben, maar in de meeste gevallen lijkt het mij compleet onterecht.

Je moet daarentegen een keertje kijken naar het gezeur dat er komt op mensen die Aziatische cinema gewoon verkiezen boven Hollywood. Blijkbaar hoor je dan meteen tot een clubje elitaire zichzelf boven de rest verheffende arthousefreaks. Er zitten hier een aantal mensen die zich consistent en compleet ongefundeerd afzetten tegen alles wat ruikt naar een bepaalde afkomst of stroming.

Uiteindelijk zegen deze films zelden tot nooit in dit soort KOs. Eens je boven de 10-stemmen grens uitkomt is het aantal fans op en komen mainstream en Amerikaanse arthouse vaak makkelijk bovendrijven, maar daar lijkt men blind voor.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik ben zelf niet geheel onschuldig hierin. Maar ga nou niet vertellen dat jij wel altijd gefundeerd tegenstemt.

Number23

• 8638 messages
  • 5677 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dat gevoel mag je hebben, maar in de meeste gevallen lijkt het mij compleet onterecht.

Je moet daarentegen een keertje kijken naar het gezeur dat er komt op mensen die Aziatische cinema gewoon verkiezen boven Hollywood. Blijkbaar hoor je dan meteen tot een clubje elitaire zichzelf boven de rest verheffende arthousefreaks. Er zitten hier een aantal mensen die zich consistent en compleet ongefundeerd afzetten tegen alles wat ruikt naar een bepaalde afkomst of stroming.

Uiteindelijk zegen deze films zelden tot nooit in dit soort KOs. Eens je boven de 10-stemmen grens uitkomt is het aantal fans op en komen mainstream en Amerikaanse arthouse vaak makkelijk bovendrijven, maar daar lijkt men blind voor.

Dat soort verhalen hoor ik ook vaak, vooral over dat elitaire groepje. Natuurlijk wil ik niet alle Asian cinema lovers over een kam scheren, maar ze zijn er wel.

Je kan fans van Asian cinema in veel subgroepen indelen, maar degene die ik t vaakst ben tegengekomen zijn:

- de puur voor de lol kijkers: deze mensen kunnen eindeloos genieten van de absurde, bizarre wereld van de Aziatische film.

- de absolute filmliefhebber: deze mensen kijken een film omdat tie simpelweg goed is, want toegegeven; Azie heeft flink wat pareltjes voortgebracht.

- de omhoog gevallen criticasters: deze mensen dwingen hun smaak vaak op, of nemen mensen die anders denken totaal niet serieus.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Het enige wat ik raar vind is dat je Aziatische cinema bijna plechtstatig boven andere cinema verkiest.. dat riekt allezins naar een soort vooringenomenheid die niets meer met filmliefhebberij te maken heeft. Dat riekt gewoon naar een soort kliekjesgedrag. Tuurlijk zijn er zat Aziatische films die je beter kunt vinden dan Engelstalige producten, maar in bijna 100% van de gevallen? Vreemd..

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Number23 wrote:

(quote)

Dat soort verhalen hoor ik ook vaak, vooral over dat elitaire groepje. Natuurlijk wil ik niet alle Asian cinema lovers over een kam scheren, maar ze zijn er wel.

Je kan fans van Asian cinema in veel subgroepen indelen, maar degene die ik t vaakst ben tegengekomen zijn:

- de puur voor de lol kijkers: deze mensen kunnen eindeloos genieten van de absurde, bizarre wereld van de Aziatische film.

- de absolute filmliefhebber: deze mensen kijken een film omdat tie simpelweg goed is, want toegegeven; Azie heeft flink wat pareltjes voortgebracht.

- de omhoog gevallen criticasters: deze mensen dwingen hun smaak vaak op, of nemen mensen die anders denken totaal niet serieus.

En de westers georiënteerde kijkers vallen niet op deze manier onder te verdelen?

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

orbit wrote:

Het enige wat ik raar vind is dat je Aziatische cinema bijna plechtstatig boven andere cinema verkiest.. dat riekt allezins naar een soort vooringenomenheid die niets meer met filmliefhebberij te maken heeft. Dat riekt gewoon naar een soort kliekjesgedrag. Tuurlijk zijn er zat Aziatische films die je beter kunt vinden dan Engelstalige producten, maar in bijna 100% van de gevallen? Vreemd..

Net zo vreemd als dat jij bijna plichtsmatig alle Engelstalige producten boven Aziatische films verkiest zeker?

En dat mag je nu verder gaan bestrijden met tientallen voorbeelden waarbij dat niet zo is, dan gooi ik weer tientallen voorbeelden van mezelf op tafel waar dat ook niet zo is

mikey wrote:

Ik ben zelf niet geheel onschuldig hierin. Maar ga nou niet vertellen dat jij wel altijd gefundeerd tegenstemt.

Hangt er vanaf wat je onder gefundeerd verstaat natuurlijk. Ik heb niet altijd gestemd op beide films, maar een inschatting op basis van persoonlijke smaak is niet meteen ongefundeerd wat mij betreft. Stemmen om een KO te sabotteren, omdat het een lievelingsfilm is van iemand die je niet kan uitstaan op MM of omdat de wind net uit het Westen komt en de Oosterse film het daarom maar moet afleggen ... mnee, daar doe ik liever niet aan mee.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Number23 wrote:

Ik val onder club 1,2 en toch ook een beetje 3. , maar ben toch vooral Amerikaans georienteerd. Simpelweg omdat die de grootste makkelijk beschikbare productie hebben. Verder vind ik het gewoon leuk om een beetje zeiken. Houdt de boel wel zo levendig.

Verder no hard feelings.

Ps Toxie had natuurlijk moeten winnen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.