- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Fantasy (2010-2011)
Knock-out: Fantasy (2010-2011)
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Alsof Where the Wild Things Are ineens een film voor 16 jaar en ouder is
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Dat is hier toch niet de maatstaf? Lijkt mij juist meer bijzonder wanneer een film in staat is om het oudere filmpubliek in een dergelijke wereld te trekken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Net als jij. 
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Net als jij.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Twee totaal verschillende films. Kan erg genieten van Nemo, kleurrijk, humorvol en met veel vaart. Angel's Egg is ongeveer het tegenovergestelde. Sfeervol, contemplatief en sierlijk. Finding Nemo bietd meer vermaak, maar ik heb meer be(ver)wondering voor Angel's Egg. Ben blij dat beide er zijn.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
11-1
Jeugdsentiment en anders wordt 't een beetje té zielig 
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
11-2
Wat Musicer zegt. Zo lijkt de vernedering wat minder
.
The Witches staat op 3,5*, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik Spirited Away toch wel (veel) hoger zal waarderen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
door volwassenen gemaakt.
Verrassing: Labyrinth is ook door volwassenen gemaakt
Ik snap wel enigzins waar je naartoe wilt en ergens is Where the Wild Things Are misschien wel meer geslaagd als film voor volwassenen als voor kinderen. De vraag is echter: waarom wil je zo graag dat er een kinderfilm wint? Dit is niet de knock-out: familiefilms (al zitten er wel veel films uit die categorie in).
De volgende ronde volgt binnen enkele minuten.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Kwartfinale:
1. Survive Style 5+ - Wizard of Oz, The
2. Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away) - Tonari no Totoro (My Neighbour Totoro)
3. Mr. Nobody - Laberinto del Fauno, El (Pan’s Labyrinth)
4. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The - Where the Wild Things Are
8 punten, 2 verschil
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
1. Survive Style 5+ - Wizard of Oz, The
0-1
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Nu ook Labyrinth eruit
Met Neverendig Story de enige finalewaardige fantasy-film. Ik laat de KO lekker schieten. Mensen nemen zichzelf hier ietwat te serieus.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
4-5 Tsja, dat kan je verwachten hier. Daarom van mij deze anti-stem.
@ The One Ring: Die 'kinderfilms' als Labyrinth of The Never Ending Story zijn toevallig mijn persoonlijke favorieten op fantasy gebied (uitgezonderd Conan dan). De rest is veel te pretentieus. (zie ook de reactie van dutchtuga).
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat is er pretentieus aan The Wizard of Oz? Of LOTR, Totoro of Chihiro?
Kijk dat Angel's Egg en Wild Things niet simplistisch genoeg voor je zijn kan ik nog inkomen, maar die andere titels zijn gewoon prima Fantasyfilms. Had zelf ook graag NES en Labyrinth bij de laatste 8 gezien, maar als je een van de andere toppers door loting toevallig vroeg treft kun je pech hebben..... Hoop zelf overigens op Wild Things al zo LotR, Oz of Chihiro natuurlijk ook een terechte winnaar zijn. Al zou ik het jammer vinden als een tekenfilm wint.