• 177.901 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.024 votes
Profile

Pathé

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Mijn studie in Utrecht gaat hier ook meer onder lijden

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Mijn portemonnee ook

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Pathé heeft een gloednieuwe iOS-app, vanaf de grond opnieuw opgebouwd. Eerste indruk is goed: overzichtelijk(er), uitgebreid(er) en wat slordigheidjes eruit (zoals die gecancelde bestellingen die ertussen bleven staan en nu niet meer).

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Zwolle84 wrote:

Pathé heeft een gloednieuwe iOS-app, vanaf de grond opnieuw opgebouwd. Eerste indruk is goed: overzichtelijk(er), uitgebreid(er) en wat slordigheidjes eruit (zoals die gecancelde bestellingen die ertussen bleven staan en nu niet meer).

En iOS heeft ChromeCast ondersteuning. De android versie helaas nog niet.

Gelukkig werkt chromebook+hdmi naar tv ook alleen is native ChromeCast zoveel handiger.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Als ze ook wat aan de windows mobile app gaan doen.. Zou ideaal zijn. Volgens mij heb ik nu een third party app die eigenlijk alleen een doorverwijzing is naar de mobiele website.

Er was wel een app. Maar daar zijn ze 1 a 2 jaar geleden mee gestopt helaas.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Nu nog voor android. De geannuleerde reserveringen blijven nog steeds staan bij mij.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ben benieuwd, straks even een kijkje nemen. Weet ik ook gelijk wat Atmos Laser is.

Edit: Niet dus, je kunt er overdag niet parkeren.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Ben ik de enige die de zenuwen krijgt van dat meisje dat altijd alle interviews, spellen en rondleidingen voor Pathé verzorgt?

On-topic: ziet er wel goed uit, ik zal na de jaarwisseling eens een bezoekje inplannen. Iets met studenten ov-uitputtend gedrag

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

tbouwh wrote:

Ben ik de enige die de zenuwen krijgt van dat meisje dat altijd alle interviews, spellen en rondleidingen voor Pathé verzorgt?

Had ik eerst ook, maar na een tijdje werkt haar enthousiasme wel aanstekelijk.

Ze moet alleen niet Engels gaan praten, je steekt spontaan je oren in de fik...

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Zwolle84 wrote:

(quote)

Had ik eerst ook, maar na een tijdje werkt haar enthousiasme wel aanstekelijk.

Ze moet alleen niet Engels gaan praten, je steekt spontaan je oren in de fik...

Ik word heel zenuwachtig van slecht Engels

Maar aan haar appearance ben ik ook nog steeds aan het wennen. Vooralsnog roept ze te veel irritatie op.

n00r

• 669 messages
  • 1069 votes

Iemand die ooit bij Pathé Tuschinski in zaal 1 is geweest? Ik vind het namelijk verschrikkelijk om een goede plek in zo een mega zaal uit te zoeken en weet echt niet waar je nou goed kan zien. Iemand die mij kan helpen?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik zou vooral kijken hoe hoog je zit ten opzichte van het scherm.

n00r

• 669 messages
  • 1069 votes

Als je kaartjes online wilt bestellen kan ik niet weten hoe hoog het scherm is en hoe hoog mijn stoel zit

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

n00r wrote:

Iemand die ooit bij Pathé Tuschinski in zaal 1 is geweest? Ik vind het namelijk verschrikkelijk om een goede plek in zo een mega zaal uit te zoeken en weet echt niet waar je nou goed kan zien. Iemand die mij kan helpen?

De zaal heeft een gangpad, ik vind persoonlijk in de buurt van midden-midden fijn, dus ga meestal zes, zeven rijen vanaf achteren zitten, stoelen direct naast gangpad. Het is geen geweldige zaal voor 3D, vind ik.

n00r

• 669 messages
  • 1069 votes

John Milton wrote:

(quote)
De zaal heeft een gangpad, ik vind persoonlijk in de buurt van midden-midden fijn, dus ga meestal zes, zeven rijen vanaf achteren zitten, stoelen direct naast gangpad. Het is geen geweldige zaal voor 3D, vind ik.

Hmm, is het dan beter als ik gewoon naar een kleine zaal ga? Ik ga morgen naar Jackie maar die draait ook in een kleine zaal.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

n00r wrote:

Hmm, is het dan beter als ik gewoon naar een kleine zaal ga? Ik ga morgen naar Jackie maar die draait ook in een kleine zaal.

Heb Jackie niet gezien, maar dat lijkt me niet het type film die je in een grote zaal moet zien. Kleine scherm lijkt me prima.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4509 votes

n00r wrote:

(quote)

Zo groot mogelijk. En met goed geluid. Dan komen die dromerige beelden en verontrustende muziek het best tot hun recht.

Vandaag Pathé City gehad, maar om nu te zeggen dat die lekker zat.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Pathé beleeft drukste paasweekend ooit|Prive| Telegraaf.nl

Wat hebben die bioscopen toch de lijden onder downloaders en VOD diensten zeg

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4509 votes

The Oceanic Six wrote:

Pathé beleeft drukste paasweekend ooit|Prive| Telegraaf.nl

Wat hebben die bioscopen toch de lijden onder downloaders en VOD diensten zeg

Bioscopen niet nee.Daar is natuurlijk 3D (vinden sommigen toch leuk), blijft een redelijk goedkoop avondje uit voor velen en de laatste jaren zijn vele nieuwe heerlijk comfortabele bioscopen neergezet waar je graag komt plus en enorme toename van capaciteit.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Mooi, dan zal het morgenmiddag wel extra rustig zijn.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Iemand een flauw idee waar deze sneak-hint voor vanavond naar moet verwijzen? Komen een hoop mooie films aan, maar hier kan ik weinig van maken...

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Vergezocht, maar lijkt me toch Get Out. Intelligentie en blanke mannen doet in de verte nog enigszins denken aan de sociale kritiek die Get Out zou tentoonspreiden. Maargoed, ik heb geprobeerd alle spoilergevoelige info over die film te mijden, dus concretiseren wordt lastig.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het lijkt inderdaad Get Out te zijn, als de commentaren kloppen. De hint begrijp ik nog niet helemaal, maar dat heb ik wel vaker bij dat account.

Anyhow, ik pak hem donderdag wel. Dan weet ik tenminste helemaal zeker dat ik niet opeens bij een Nederlandse film beland.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

Hier eenzelfde werkwijze. Ben enorm benieuwd.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Eerste 4D-bioscoop naar Nederland. Pathé gaat een samenwerking aan met een Zuid Koreaans bedrijf. Het is nog niet duidelijk welke locatie. Maar zoiets kan 3D wel weer leuk gaan maken. Ik ben benieuwd.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Als ik een bewegende stoel wil ga ik wel voor de gemiddelde tiener zitten.

luukve

• 247 messages
  • 658 votes

Dat wordt één en al ergernis inderdaad

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

De bioscoop wordt steeds meer een pretpark. Daar maak je ook geluid, gaat het puur om amusement en is de 'inhoud' nauwelijks relevant (hoe wanhopig bij de Efteling ook geprobeerd wordt alles in een semi-historisch dan wel mythisch kader te plaatsen). Ik zal toch niet enorm treuren als ik dit najaar (naar huidige planning) m'n abonnement eens opzeg. De kosten zullen toch met zekerheid verder stijgen als Pathé NL zo'n breed gedragen upgrade krijgt.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

WTF.

Ik hoopte zo dat ons dit bespaard zou blijven, gezien ik de discussie gevolgd heb in de Amerikaanse film podcasts.

even luisteren vanaf 30:30 minuten, de rest gewoon overslaan. : /Filmcast Ep. 360

(hieronder een vluchtig geredigeerde versie van mijn gedachten hierover uit een discussie op FB vanavond, met een Pathé manager die ik ken uit mijn eigen Pathé tijd)

Het oogt mij als een commerciële vergissing, die niet alleen filmliefhebbers uit de bioscoop houdt, maar ook de doorsnee kijker vanwege de verhoogde prijs naar het VOD platform verjaagt. Nu maar hopen dat die commercieel directeur van Pathé, Doron Kurz, er meer in zit dan ik, want ik zie het niet gebeuren.

Dolby Atmos en Dolby Cinema ben ik helemaal voor. Imax upgrades ook, goede plannen op dat vlak. Maar hier zou ik uit volle macht tegen hebben gestemd, als ik er iets over te zeggen zou hebben gehad.

De film als 4DX uitbrengen vereist een vrij forse investering, die dus blijft voorbehouden aan de blockbusters. Nu zijn dat de films die het meest profiteren van toegevoegd spektakel, dus dat treft. De nieuwe Sofia Coppola of Yorgos Lanthimos komt niet in aanmerking. Gelukkig.

Ik heb er het afgelopen uur nog wat verder naar gegoogled, en er zijn idd wel degelijk mensen met een positieve mening. Ik ken ze niet van naam, maar The Guardian US en Cinemablend waren voorzichtig positief. Proberen is een ding, natuurlijk doe ik dat als filmliefhebber: I want to experience what I'm talking about. Vooroordelen moeten bevestigd of ontkracht worden.

Maar vooralsnog kan ik me zelfs niet voorstellen dat het bij actie/sci-fi op lange termijn toegevoegde waarde heeft, nadat de gimmick er vanaf is. Wil ik een Alien rerun zien in 4DX, of Die Hard? Kan ik de 'Tree! Tree!.......Rock!.....Rock!' scene met Bruce en Samuel L. beter waarderen terwijl mijn stoel net zo stuitert als die taxi in dat park? Ik betwijfel het. Ik denk dat het afleidt. Als een hogere immersie het doel is, lijkt dit me niet de juiste weg. En ook de casual filmkijker gaat geen hoog premium betalen jaar in, jaar uit, als het niet echt een toegevoegde waarde heeft.

ENIGE PLUSPUNT: Die nare mensen die tijdens een film constant hun mobiel checken, kunnen er tijdens al dat geschud vermoedelijk niet bij.... En mocht het toch lukken, dan hoop ik dat er een flinke shhhprietsh water recht door de speakergaatjes spuit....

Overigens, als die lachende gasten uit de podcast hierboven ook hun eerste 4DX hebben ondergaan, delen ze absoluut de mening van hun kameraad. Kan jammer genoeg niet vinden welk fragment het was van Jeff Cannata over zijn D-Box of 4DX ervaring, dat was ook tekenend.

Maar: Ik ben wel benieuwd naar de cijfers. Box office van dit soort voorstellingen vs. de niet 4DX voorstellingen, en dan uiteraard als huzarenstukje afgewogen tegen te kosten van het ombouwen van de zaal. Mits onomstotelijk vastgesteld, heb ik graag ongelijk. Dan hebben we echt iets geleerd/bewezen. Ook al is het futiel.

Ik heb niets van de Pathé strategie of zijn mening daarover los weten te peuteren, louter wat hij zelf van 4DX vindt/verwacht. Wel zo slim, natuurlijk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.