- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Voorfilm in de bioscoop
Voorfilm in de bioscoop
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Liever niet dan. De reclames duren nu al belachelijk lang, en uit ervaring bij filmfestivals blijkt dat het niveau van die filmpjes vaak niet meer dan lichtelijk amusant is. Als vervanging van reclame zeg ik meteen ja, maar als toevoeging liever niet.
(even ter verduidelijking: reclame in Kinepolis Antwerpen duurt zo'n 15-20 minuten)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Dat zou oké zijn, al heeft het er wel mee te maken dat ik ondertussen 15-20 minuten reclame gewoon ben. Voor mensen die maar 5 minuten reclame gewoon zijn ligt het misschien anders.
Kwaliteit is verder een relatief begrip, maar ik zou in ieder geval wel proberen een link te leggen met de hoofdfilm. Voor Godzilla een korte sfeerschets lijkt me geen al te slim plan bijv.
Edit: eigenlijk lijkt het me sowieso niet zo'n best plan. Bioscopen zijn nu eenmaal niet het hoofdterrein van de filmliefhebber. En of de blockbuster-fan nu echt zit te wachten op een inspirationeel voorfilmpje?
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Nee, doe maar niet. Een paar weken terug zat ik me bij een paar films al te ergeren aan een vijf minuten durende preview van How to Train Your Dragon 2 (2014).
Zoiets werkt alleen maar ergernis op, zeker als het bovenop de reguliere reclame en trailers komt die al rond de 15 à 20 minuten duren.
EDIT: Blijkbaar heeft John den H zich alweer uitgeschreven...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Deadly Drive-in Disaster bij nieuwe James Bond-film | Animatieblog
Dat is een korte, handgetekende animatiefilm die geschreven en geregisseerd werd door Arjan Wilschut en geproduceerd door Comic House.
Ultrakort - Deadly Drive-in Disaster | Nederlands Film Festival