• 177.886 movies
  • 12.199 shows
  • 33.965 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.843 votes
Profile

YouTube

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

The Voice - Seizoen 18 (2020): Todd Michael Hall

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

In Overig > Algemeen > Owlkitty:

Dit hoort toch ook wel op Moviemeter vind ik.

Wie heeft er wel eens van Owlkitty gehoord/gezien? Een stelletje uit Portland gebruiken hun grote zwarte Noorse boskat als vervanger van acteurs, figuranten of monsters... of zelfs in "the box" van Se7en.

Het resultaat is een behoorlijk lieve maar ook gortdroge aanschouwing waar ook slechts maar 20 seconden voor nodig zijn.

I love Owlkitty!! Zou het beest zo willen ontvoeren.

dickyl

• 1 messages
  • 0 votes

Hallo,

Middels deze zelfgemaakte één-mans productie: 'Filmster voor één dag', wil ik iedereen in de filmwereld, een hart onder de riem steken in deze bizarre en moeilijke tijden.

Filmster voor één dag ( Moviestar ) - YouTube

Vriendelijke groet,

Dick Levendig (DickyL)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik vind dit echt idioot die belachelijk doorgeslagen leeftijdsverificatie:

https://i.ibb.co/MhRhpf3/Screenshot-2021-03-26-Leeftijdsverificatie.jpg

Moet je dus je ID scannen om een trailer te kunnen bekijken op YouTube...

Ik heb eigenlijk niet zo zin om mijn ID te scannen en naar Google te versturen.

Noch zou ik mijn creditcardgegevens met Google willen delen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Heb die nog niet gehad, misschien nog niet voor gmail-klanten ofzo. Heeft ook veel te maken met toenemende druk vanuit overheden om te voorkomen dat kinderen bepaalde dingen. Veelal overdreven druk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja wel Gmail.

Deze melding kreeg ik bij deze trailer:

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Als ik met mijn Google account inlog zijn al die restricties weg. Maar daar zit idd wel een CC aan gekoppeld. Ik maak me trouwens over een hoop zaken wel wat zorgen wat Google met mijn data doet, maar credit card gegevens staat niet hoog op die lijst, dat zie ik niet heel snel mis gaan (en is goed verzekerd bij mijn weten).

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Ik heb de restricties niet, ik ben wel standaard met mijn google account ingelogd, maar ik heb daar nooit een creditcard onder gehangen voor zover ik weet. Google is behoorlijk fout trouwens, maar Apple, Amazon en vooral Facebook zijn geen haar beter. Trouwens wel een tijdje terug gekeken naar mijn advertentieprofiel van google. Daar klopte veel niet aan. Google dacht bijvoorbeeld dat ik zeer geïnteresseerd was in auto's, terwijl ik geen rijbewijs heb en auto's vrij laag staan op mijn interesselijst en ik zeker geen auto ga kopen. Ik heb weleens wat opgezocht over klassieke auto;s voor de massa, zoals de kever, de eend, de fiat 500 of de mini, die boeien me nog wel een beetje. Of wellicht Franse auto's uit de jaren '60 en '70, want die waren zoveel mooier dan letterlijk alle auto's die nu op de markt zijn, maar dan houdt mijn interesse wel op.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Klopt, ik raad iedereen aan om zich eens in die datahonger te verdiepen. Wat dat betreft kunnen het boek Je hebt wél iets te verbergen: Over het levensbelang van privacy en de Netflix docu The Social Dilemma (2020) best wel eye openers zijn, voor wie zich daar nog niet zo in verdiept heeft. Uiteraard is dat niet alles wat er te weten valt, maar volgens mij heeft het overgrote deel van de gebruikers er geen idee van hoe ver het gaat, en wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn.

Maar dat is wel vreemd dat kappeuter dan die melding krijgt. Misschien wordt het getest onder een kleine groep gebruikers, dat is niet ongebruikelijk.

Edit:

- YouTube gaat gebruikers om ID-kaart vragen om leeftijd te controleren, mag dat? - Ius Mentis - blog.iusmentis.com

- YouTube gaat leeftijd van gebruikers verifiëren met ID-kaart of creditcard - Tweakers

Razend interessant dit. En zoals vaker op Tweakers, check vooral ook de comments. Was je ook ingelogd met je Google account Kapp? Dan is het kennelijk voor Google niet duidelijk dat jij volwassen bent en bij SB op de een of andere wijze wel. Maar zoals dat stuk van Engelfriet aangeeft, is niet precies duidelijk aan de hand waarvan. Aankoopbewijzen in de gmail? Surfen naar duidelijk volwassen zaken?

Een van die comments op Tweakers benoemt de IRMA app waar nu aan gewerkt wordt. Als je niet wilt dat een partij die 1 ding moet weten (is de aanvrager meerderjarig) ook gelijk andere info krijgt (echte naam, woonplaats, BSN) dan kan die app dat antwoord geven. Ik hoop dat dit er doorheen komt. Helaas is met afstand het beste artikel eentje op tweakers die je alleen kunt lezen als je een (gratis) account hebt:

Een app in plaats van je paspoort

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dankjewel voor de link naar de artikelen!

Ja ik was ingelogd met mijn Google account. Voorheen was dat juist de manier om wel video's met leeftijdswaarschuwing te kunnen zien. Ik heb zelf als uploader al eerder YouTube films moeten aanmerken als 'geschikt voor kinderen'. En ik zag al dat veel trailers zo'n lelijke grijze thumbnail krijgen op MM.

Die Suicide Squad trailer is wellicht 'geschikt' vanaf 18 jaar. Er is namelijk sinds een jaar een vanaf 18 jaar kijkwijzer bij gekomen... Die dus zelfs voor reguliere films gebruikt wordt. Tamelijk absurd.

Dit maakt het een heel klein beetje beter, maar het blijft alsnog zeer kwalijk:

Google wrote:

Dien alleen de voorkant van je identiteitskaart in.

Maak je BSN onleesbaar op het document (dit kan op meerdere plekken worden weergegeven).

Je mag de foto op je document afdekken.

Je kunt overwegen om de KopieID-app te gebruiken.

Video's met een leeftijdsbeperking bekijken - YouTube Help - support.google.com

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

je id oploaden? achterlijk! hoe weet youtube nou of het de mijne is of die van de buurvrouw?

Onderhond

• 87585 messages
  • 12834 votes

John Milton wrote:

Een van die comments op Tweakers benoemt de IRMA app waar nu aan gewerkt wordt. Als je niet wilt dat een partij die 1 ding moet weten (is de aanvrager meerderjarig) ook gelijk andere info krijgt (echte naam, woonplaats, BSN) dan kan die app dat antwoord geven. Ik hoop dat dit er doorheen komt. Helaas is met afstand het beste artikel eentje op tweakers die je alleen kunt lezen als je een (gratis) account hebt:

Tim Berners-Lee & Solid is in dat opzicht een erg interessant project om te volgen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Leuk dit soort video's:

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Leuke clip op Youtube. Wie herkent de filmklassiekers.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Haha, je moet er maar op komen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nog een mooie in dit genre:

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik werd weer helemaal knetter van alle reclames op YouTube.

Zoek even op Pepper.com op het woord 'youtube' als je daar ook vanaf wil. Ik ga ze het komend jaar niet krijgen. Op de pc kan dat gratis met een add blocker, maar wij kijken YT graag op de grote oled, en dan is het volgens mij al lastiger.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Bij Film > Video on Demand > Video on demand - VOD:

Telt Youtube ook in dit topic als een VOD-dienst?

Je kon jaren met een addblocker de site prima gebruiken, maar kort geleden kreeg je zwarte schermen te zien tijdens die adds in plaats van dat je ze direct kon skippen en sinds dit weekend heb je geen optie meer, addblocker aan want bij 3 video's met addblocker gedetecteerd blokken ze je account in de browser.

Mooi klote, ook al hebben ze best gelijk. Heb eens gekeken wat Premium kost, maar dat is 12 Euro. Bizar duur. Voor 3 euro ofzo had ik het gedaan, maar niet met 4x dat bedrag. Dan maar weer lopende adds.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six wrote:

Telt Youtube ook in dit topic als een VOD-dienst?

Mag hier, maar er is ook een eigen topic:

YouTube - Film: Video on Demand - filmforum

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Bij Film > Video on Demand > Video on demand - VOD:

The Oceanic Six wrote:

Je kon jaren met een addblocker de site prima gebruiken

Met uBlock Origin heb ik nergens last van.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Shinobi wrote:

(quote)

Met uBlock Origin heb ik nergens last van.

Goede tip!

Ga ik die eens opsnorren.

AdBlock detecteert de site helaas wel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

YouTube begonnen met blokkeren van adblockers | BNR Nieuwsradio

BNR Nieuwsradio wrote:

Het liefst verkoopt Google je een abonnement, waarmee je ook geen reclames meer krijgt. Maar het goedkoopste abonnement is een aantal weken terug gestopt in Nederland. De goedkoopste optie voor een reclamevrij YouTube kost daarom nu 12 euro per maand.

Belachelijk duur. Voor max 3 euro per maand had ik nog wel een abonnement willen nemen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.