• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.891 votes
Profile

VRT MAX

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Via VRT NU kan je gratis films, series en andere programma's (terug) zien. Meestal voor een bepaalde tijd. Daar zitten regelmatig films en kortfilms bij en documentaires die je hier ook op de site terugvindt. Altijd wel de moeite.

Zo kan je er nu de films Chocolate, Lucia y el sexo en I, Tonya zien. Zeker de moeite.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

We houden ons aanbevolen voor updates.

En mocht ik ze zien, dan zal ik ze hier posten. Maar als kaaskop loop ik vermoedelijk achter de Belgische feiten aan

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik heb zelf geen tv-aansluiting meer, mijn films haal ik bij DVD's of VOD. En ik kijk regelmatig op VRT NU voor de films die er online staan. Dus ik kan wel af en toe een update geven van interessante films die er te zien zijn.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Film Pegasus: JustWatch

Valt ook via deze site bij te houden trouwens

• 31144 messages
  • 5447 votes

Onderhond wrote:

Handig! Kende ik niet.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik maak hier verder wel af en toe reclame voor de films, omdat ze maar kort op VRT NU staan meestal. En op die manier toch even in de kijker staan.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Onderhond wrote:

Misschien filter ik verkeerd maar ik vind een hele hoop niet terug? Als ik filter op specifiek vrtnu (https://www.justwatch.com/be/plateforme/vrt-nu/films), dan krijg ik Good Will Hunting, Prisoners, I Tonya, Nothing to Declare en Rain Main als eerste hits maar enkel I, Tonya staat effectief op de site?

• 31144 messages
  • 5447 votes

De andere films waren onlangs te zien op de VRT NU, maar ondertussen al van de site gehaald. Dat zal nog niet doorgestroomd zijn naar die Just Watch blijkbaar. Handig, maar niet helemaal correct dus.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Ah, dat zou kunnen. Ik gebruik de site eerder om bij te houden wat er nieuw is, niet zozeer om het volledige aanbod van een dienst te checken. Ik ga er dan ook dagelijks een kijkje nemen, zodat ik niks mis

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Onderhond wrote:

Ah, dat zou kunnen. Ik gebruik de site eerder om bij te houden wat er nieuw is, niet zozeer om het volledige aanbod van een dienst te checken. Ik ga er dan ook dagelijks een kijkje nemen, zodat ik niks mis

Perfect! Had nog niet door hoe je kon checken wat er recent is bijgekomen, dit is duidelijker dan die recently added van vrtnu zelf

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Metalfist wrote:

(quote)
Perfect! Had nog niet door hoe je kon checken wat er recent is bijgekomen, dit is duidelijker dan die recently added van vrtnu zelf

Enige nadeel aan Justwatch is dat het niet altijd "meteen" erbij staat. Geen idee hoe ze hun updates doen, maar het loont om tot een dag of 2-3 terug te kijken, zelfs al heb je de dag ervoor gechecked. Soms komen er opeens nog films bij in het overzicht.

Maar zoals je zelf al aanhaalt is het vooral erg triestig dat je niet op de streaming diensten zƩlf beroep kan doen voor dat soort (betrouwbare) informatie.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Van kortfilms gesproken. Vanavond op EƩn 4 dagen lang 3 kortfilms van Vlaamse bodem. Veerle Baetens en Matthias Schoenaerts bijten de spits af in Zuur van Robin Pront, de regisseur ook van D'Ardennen.

De 12 kortfilms zijn opgenomen in de algemene titel "Lockdown" gezien ze ook in 2020 zijn gemaakt. Eveneens nadien ook via VRT NU online te bekijken.

Lockdown | ƩƩn.be - een.be

@Film Pegasus, komen deze shorts in aanmerking om als apart genoteerd te worden op MM of niet?

• 31144 messages
  • 5447 votes

Goeie vraag, mij lijkt van wel. Het lijkt me eerder een reeks kortfilms en geen serie met verschillende afleveringen. Best voorleggen aan iemand van de crew die zich bezig houdt met de toevoegingen. Zou wel leuk zijn als ze op de site mogen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Film Pegasus wrote:

Ook deze geprezen kortfilm kan je nog zien tot 31 januari: Provence - Kijk gratis online | VRT NU

Super! Ik was lang die titel kwijt en dankzij MovieMeter kunnen terugvinden. Die dag stond de kortfilm nog op Vimeo en de dag nadien niet meer Kan ik hem eindelijk eens terug kijken, was een erg fijne kortfilm in mijn herinnering.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Film Pegasus wrote:

Goeie vraag, mij lijkt van wel. Het lijkt me eerder een reeks kortfilms en geen serie met verschillende afleveringen. Best voorleggen aan iemand van de crew die zich bezig houdt met de toevoegingen. Zou wel leuk zijn als ze op de site mogen.

Staat reeds op TVMeter (en dus als serie gecatalogeerd, want volgens mij niet juist is maar bon). Ben al blij dat ik ze kan bekijken!

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Voila, de 12 kortfilms van Lockdown bekeken. Over het algemeen degelijk. De twaalf regisseurs kregen allen dezelfde setting voorhanden en men wist niet wat de ander ging doen. Ik heb er best van genoten.

Deze sprongen er toch uit voor mij: een top 3 in die volgorde

FRANKY & MARIEL

Regisseur: Jan Eelen

Scenarist: Jan Eelen

Acteurs: Marjan De Schutter, Josse De Pauw

Een gedreven vrijwilligster gaat tijdens de lockdown op gevangenisbezoek bij een verveelde nihilist. Wat begint als een normaal gesprek tussen twee volslagen vreemden, ontspoort al snel tot een strijd om zelfbehoud.

CLAUDE M.

Regisseur: DorothƩe van den Berghe

Scenarist: Michael De Cock

Acteurs: Sara De Roo, Sachli Gholamalizad

Claude M., een alleenstaande moeder, zit een gevangenisstraf uit. Ze heeft geen andere keuze dan haar zoon Iwan achter te laten bij haar jongere zus Neda. Neda wilde nooit een kind, maar moet er nu plots wel voor eentje zorgen. Ze bezoekt haar zus in de gevangenis, maar Iwan schaamt zich voor zijn moeder, en dus moet Claude alle informatie over haar zoon via Neda te weten komen. Jaloezie steekt de kop op, want Neda kan zich duidelijk beter en beter vinden in de moederrol. Maar het ergste bericht moet nog komen: Neda heeft besloten een jaar in Jordaniƫ aan de slag te gaan en Iwan wil graag mee.

ZUUR

Regisseur: Robin Pront

Scenaristen: Robin Pront, Kevin Meul

Acteurs: Matthias Schoenaerts, Veerle Baetens

De ultieme confrontatie tussen de met zuur verminkte Kim en haar ex-vriend, draaideurcrimineel Jurgen. Die laatste hoopt zo op strafvermindering, Kim hoopt echter op iets heel anders. Wraak, hier en nu.

KamikazeTme

• 35 messages
  • 805 votes

Om die films te kijken moet je zeker in Belgiƫ wonen?

Net namelijk een account gemaakt, maar om de film te bekijken moet ik een Belgisch Gsm-nummer invoeren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.