• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

Video on demand - VOD

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Netflix krijgt concurrentie van gratis Tubi TV | Spreekbuis

Lijkt me sterk dat zoiets uit kan en een lang leven beschoren is.

Om maar te zwijgen over irritante advertenties...

scorsese

• 13160 messages
  • 11071 votes

Er staat toch wel veel op. Met een VPN ook hier in NL te bekijken.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Reclame is voor mij echt een no-go. Maar prima dat ze het aanbieden voor wie daar geen moeite mee heeft.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

John Milton wrote:

Reclame is voor mij echt een no-go. Maar prima dat ze het aanbieden voor wie daar geen moeite mee heeft.

Dan kijk je denk ik niet veel films via de televisie zenders..

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Kondoro wrote:

Dan kijk je denk ik niet veel films via de televisie zenders..

Nul.

Ik kijk überhaupt bijna geen TV, grotendeels om die reden (al speelt de kwaliteit van de content ook mee).

Afgelopen jaar heb ik Zondag met Lubach wekelijks gezien via programma gemist en meegekeken met mijn vriendin naar Dream School. Dat was meer TV dan in de afgelopen tien jaar bij elkaar opgeteld. Meestal zie ik alleen wat tv op oudejaarsavond en met de kerst :-p

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

‘Apple wil tv, nieuws en muziek in één groot abonnement bundelen ’ - iphoned.nl

Apple zou daarmee een vergelijkbare strategie als Amazon kiezen met Amazon Prime. Voor een vast bedrag per maand krijg je daarmee ook toegang tot verschillende diensten. Apple zou dit kunnen doen om gebruikers lid te laten worden van muziekdienst Apple Music, de onaangekondigde Netflix-concurrent en de nieuwsdienst van Apple.

Deze nieuwsdienst zou bestaan uit artikelen uit tijdschriften, iets waar het bedrijf aan werkt sinds de startup Texture werd overgenomen. Deze dienst zou te vergelijken zijn met het Nederlandse Blendle.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Netflix dwingt tot sluiting Canal Plus' videotheek - Emerce

Canal Plus gooit de handdoek in de ring. De belangrijkste reden, zo vertelt Variety, is dat de Fransen online geen producties exclusief mogen aanbieden. Dat verbieden lokale wetten. Alles moet dus ook op tv beschikbaar zijn geweest.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Ik ben benieuwd hoe de net aangepaste Nederlandse tak van Film1 verwacht het te gaan doen als VOD player, met dit soort nieuws in het achterhoofd, ongetwijfeld.

Andere situatie op juridisch vlak natuurlijk, maar om er over tien jaar nog te zijn, moeten Videoland en Film1 dan niet groeien om Netflix het hoofd te kunnen bieden...?

Ik kan me voorstellen dat je met lagere omzet niet op dezelfde manier je infrastructuur en platform kunt blijven vernieuwen zoals een grote speler dat kan...

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Nicolas Winding Refn is van plan ergens deze maand een site (https://www.bynwr.com/) te lanceren waar hij een aantal cultfilms beschikbaar zal maken die je voor gratis en voor niks kunt bekijken.

Nicolas Winding Refn Streaming Service Will Offer Free Cult Classics - slashfilm.com

In a new piece for The Guardian, filmmaker Nicolas Winding Refn has revealed the first few films he plans to stream on his website byNWR.com. And best of all, the films will be available for free. “I want it to be an uncontrolled place of beautiful chaos, where everyone can create their own universe and is free to speak their own mind, without being overseen by big business. A place of free speech and free access,” Refn says. “Over recent years, I’ve bought and had restored scores of old movies as a hobby. I wondered what to do with them. Then I realised I should share them for free, so I set up a website where they could be streamed. There’s no catch; you’re not being sold anything. Take it or leave it.”

Night Tide (1961), The Nest of the Cuckoo Birds (1965), The Burning Hell (1974) en Hot Thrills and Warm Chills (1967) zullen de eerste films zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Netflix is niet meer alleenheerser onder de streamingdiensten | Het Financieele Dagblad

De snelle stijger: Hulu

Het Amerikaans Hulu vormt in aantallen (twintig miljoen abonnees) de kleinste concurrent van Netflix, maar het groeit snel. In de eerste vijf maanden meldden zich drie miljoen nieuwe abonnees aan. De streamingdienst is alleen beschikbaar in de VS en Japan. Ze is daarbuiten bekend doordat de eigen serie The Handmaid's Tale acht Emmy Awards won. In Nederland zendt Videoland, de streamingdienst van RTL, de serie uit.

Om de aanwas van nieuwe abonnees verder aan te jagen, biedt Hulu een combinatie-abonnement aan met muziekdienst Spotify. Wie de combi neemt, betaalt 5 dollar minder dan wanneer je de twee diensten los zou aanschaffen.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/files2.fd.nl/infographics/streamingdiensten.png

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het geheime wapen van Walmart? Een streaming videodienst... - nl.express.live

Walmart zou volgens insiders een betaalde streaming videodienst in de markt zetten met een startprijs van 8 dollar per maand. Dat is goedkoper dan wat Netflix (11 à 14 dollar) en Amazon Prime (9 dollar) vandaag in de VS aan hun abonnees aanrekenen.

Walmart is al eigenaar van de videodienst Vudu, die zo’n 100.000 films in portefeuille heeft, maar de dienst is er nooit in geslaagd een significant marktaandeel te verwerven. Begin 2018 had zo'n 5% van de Amerikaanse bevolking een abonnement bij Vudu, vergeleken met 50% bij Netflix en 29% bij Amazon Prime, aldus berekeningen van Statista.

skinny_tie

• 1227 messages
  • 3648 votes

Cikx wrote:

Nicolas Winding Refn is van plan ergens deze maand een site (https://www.bynwr.com/) te lanceren waar hij een aantal cultfilms beschikbaar zal maken die je voor gratis en voor niks kunt bekijken.

Is al in Beta beschikbaar.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Jup had de invite ook laatst, maar allemaal al op mubi gezien inmiddels

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

JustWatch - Streaming Search Engine for Movies and TV Shows

Ruim overzicht van diensten, ruime keuze van landen én ook de mogelijkheid om de laatst toegevoegde films/series te bekijken. Zo'n beetje de site waar ik al een paar jaar op zit te wachten.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Onderhond wrote:

JustWatch - Streaming Search Engine for Movies and TV Shows

Ruim overzicht van diensten, ruime keuze van landen én ook de mogelijkheid om de laatst toegevoegde films/series te bekijken. Zo'n beetje de site waar ik al een paar jaar op zit te wachten.

Ah, dit is wel perfect inderdaad. Zag door de bomen het bos niet meer met al die diensten.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

badfans69

Proximus werkt nu aan een plan om met de hulp van partners uit de media- en telecomwereld zo veel mogelijk lokale ‘content’ te bundelen op een nieuw platform, dat óók buitenlandse programma’s zou bevatten. “Maar de bedoeling is vooral om onze lokale programma’s veel meer in de kijker te plaatsen.

In Nederland heb je al zoiets, NLZIET. Dat is niet echt een succes.

Moeten ze dus wel veel meer buitenlandse films toevoegen wil zoiets een succes worden.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Kan alleen werken als ze er echt letterlijk elke Vlaamse film zouden op plaatsen, want zo veel Vlaamse films heb je nu al niet. En ik denk dat er al een platform bestaat voor de arthouse film met zo een 500 films dat misschien een beetje moeizaam van start is gegaan. Ik wacht af voor ik daar op ga ingaan.

Het is een beetje jammer dat Netflix zo op series focust dat het filmaanbod een beetje kariger is... en ik mag hopen dat we geen 5 tot 10 abonnementen gaan moeten hebben om naar een film te kunnen kijken die we willen zien binnen 5 jaar. Want met Disney, Hulu, Amazon, Netflix, Mubi, Cinemember, de nieuwe on demand dienst waar de CEO van Proximus mee zit

badfans69

• 3962 messages
  • 6126 votes

Onlineplatforms zoals Netflix en Amazon Prime vormen geen concurrentie voor de bioscopen - hln.be

Onlineplatforms zoals Netflix en Amazon Prime vormen geen concurrentie voor de bioscopen. Dat zei Kinepolis-CEO Eddy Duquenne bij de voorstelling van de halfjaarresultaten. Mensen vinden de gezamenlijke beleving van een bioscoop nog belangrijk, meent hij.

badfans69

• 3962 messages
  • 6126 votes

Medialaan lanceert nieuw online platform VTM Go en wil ‘Vlaamse Netflix’ maken - Hln

Medialaan en De Persgroep publishing lanceren met VTM GO een gloednieuw videoplatform. Daarnaast roepen ze andere media op om een ‘Vlaamse Netflix’ te maken. Erwin Deckers en Dirk Lodewyckx geloven in een ‘Vlaamse Netflix’: een online fictieplatform dat door de omroepen zelf wordt opgestart en dat alle Vlaamse topfictie bundelt.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ziggo gaat klanten films net uit de bioscoop aanbieden | Totaal TV - totaaltv.nl

Het release-window voor bioscoopfilms wordt – net als eerder bij Pathé Thuis – ook bij Ziggo korter.

Dit betekent dat het kabelbedrijf films sneller via het eigen video on demand-platform aan klanten gaat aanbieden.

Het gaat om toevoeging aan het betaalcontent bij het video on demand-platform van Ziggo.

Dit platform is onder meer via de premium tv-decoder Ziggo Mediabox XL te benaderen.

In de komende maanden gaat Ziggo de volgende films aan klanten aanbieden die korte tijd geleden nog in de bioscoop te zien waren: Infinity War, Deadpool 2, Jurassic World: Fallen Kingdom, Oceans’s Eight en Hotel Artemis.

Het digitaal huren van een film bij Ziggo kost gemiddeld rond de vijf euro per titel.

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Dat waren precies mijn gedachten toen ik het vanmorgen las, al ben ik niet zo bekend met het Vlaamse medialandschap. Ik zou er geen euro in durven investeren, this late in the game.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Netflix verliest op content kwaliteit van Amazon en HBO - WANT

Waar Netflix in het begin meer een soort online videotheek was met bestaande films en series, ligt de focus nu grotendeels op het creëren van originele content. Volgens een bericht in de Indiewire zal de streamingdienst aan het einde van het jaar maar liefst 13 miljard dollar hebben uitgegeven aan het maken van series en films, wat meer is dan alle grote Hollywood studio’s dit jaar. En hoewel er behoorlijk wat toppers zitten tussen de Netflix series en films, lijkt hun strategie toch niet helemaal te werken. Uit een analyse van de Streaming Observer blijkt Netflix in ieder geval niet aan top te staan qua content kwaliteit en blijken de streamingdiensten van HBO, Hulu en Amazon het toch beter te doen.

Originele bron:

Analysis: Netflix Trails Hulu, Amazon, and Several Cable Networks in Quality of Original Shows - Streaming Observer

John Milton

• 24220 messages
  • 13384 votes

Kan ik me wel in vinden, moet ik zeggen. Van mijn top 15 series zijn er het meest uit de HBO stal afkomstig. Weet zo niet of Netflix daar wel instaat, nog.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Alsof het nog niet genoeg is; er komt nog een grote streamingdienst bij:

Het Amerikaanse telecombedrijf AT&T kocht onlangs WarnerMedia, het moederbedrijf van de filmstudio Warner Bros. en de prestigieuze tv-zender HBO.

De kersverse eigenaars hebben grootste plannen met hun nieuwe aanwinsten en willen een eigen streamingdienst lanceren met content van zowel Warner Bros. als HBO.

Nieuwe eigenaar HBO haalt uit naar concurrent Netflix - Vertigo - vertigoweb.be

Engelstalige bron:

HBO Head Calls Netflix the Walmart of Streaming Services – /Film - slashfilm.com

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Blijkbaar kan Apple films uit je iTunes bibliotheek verwijderen nadat je ze al gekocht hebt. Check snel of je digitale filmcollectie nog compleet is.

Apple Is Deleting Bought Films From iTunes Accounts - And Don't Expect A Refund - Forbes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

UnCut, het eigenzinnige Belgische broertje van Netflix | De Morgen

Filmfans die hun gading niet vinden op Netflix of andere Telenets, kunnen nu ook terecht op UnCut. Het nieuwe platform wil terrein veroveren met een portefeuille vol Belgische titels en arthousefilms.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.