- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Video on demand - VOD
Video on demand - VOD
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Zolang het aantal mensen dat een abonnement neemt blijft stijgen zie ik niet in waarom VOD diensten hun autonomie zouden willen afstaan.
Maar dat eerste gaat juist niet gebeuren, omdat de marktwerking de abonnees meer zal verdelen over de verschillende diensten. Ik kan me wel voorstellen dat er op den duur een portaal komt waarmee je zoals gezegd een stukje van al die diensten kunt proeven, waarmee ze hun dienst in de etalage zetten in de hoop dat je een echt abo bij hen afsluit.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Maar dat eerste gaat juist niet gebeuren, omdat de marktwerking de abonnees meer zal verdelen over de verschillende diensten. Ik kan me wel voorstellen dat er op den duur een portaal komt waarmee je zoals gezegd een stukje van al die diensten kunt proeven, waarmee ze hun dienst in de etalage zetten in de hoop dat je een echt abo bij hen afsluit.
Ik denk juist dat door de marktwerking straks maximaal drie wereldwijde echt grote VOD diensten zullen overblijven. Netflix, Disney en misschien nog één andere. Andere VOD diensten zullen de kruimels oprapen of helemaal verdwijnen. Dat zie je nu al in het bioscoopbezoek. Een aantal films maken een megawinst en trekken veel bioscoopbezoekers, en andere films moeten hopen op een kleine winst of op z'n minst quitte spelen.
Netflix is de eerste en mega populair, en Disney heeft Marvel, Star Wars, animatie en 'films voor het hele gezin'. Gezinnen zullen Disney wel omarmen, en voor een Star Wars nerd is het natuurlijk ook wel een aantrekkelijke optie. Arthouse films, buitenlandse films en oudere klassiekers kijk ik wel op een andere manier, daar heb ik geen abonnement voor een VOD dienst voor nodig.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het zijn beide scenario's waar ik me iets bij kan voorstellen. Moeilijk te voorspellen welke kant het daadwerkelijk zal opvallen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Het scenario van IH88 lijkt me veel waarschijnlijker, en dat bedoel ik ook met het filmaanbod dat erg verspreid zal raken. Nu is het aanbod van Disney sowieso wel iets dat ik ga overslaan, dus op dat vlak is een keuze al gemaakt. Netflix zal altijd gevarieerder blijven dan Disney denk ik. Nu is de komst van de VOD-dienst van Disney (en al zeker in de lage landen) nu ook nog niet voor direct. Hopelijk kan Netflix zijn dienst goed uitbouwen.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Met die verspreiding zal het wel meevallen denk ik. Vroeger keek je een film in de bioscoop, en als je een film heel goed komt kocht je hem op VHS en later op dvd. Het aanbod is nu wat groter, en door internet kun je veel makkelijker een film bekijken (legaal of illegaal). Maar de essentie blijft hetzelfde, als een film je goed lijkt ga je hem toch wel zien, op wat voor manier dan ook. Verspreiding heb je nu ook al, maar ik heb niet het gevoel dat ik veel mis. Soms kijk ik een film pas twee jaar na dato, maar dan heb ik hem toch gezien
.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dat heb ik wel. Mis er tientallen per jaar die ik waarschijnlijk nooit zal zien. Maar da’s weer een discussie op zich.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Illegaal en met engelse subs kan je heel erg veel terugvinden, ja. Maar dat is niet de bedoeling.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Cinemember
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het VOD-landschap raakt nog verder versplinterd:
Regisseur Steven de Jong start vod-dienst FilmAmbassade | Nieuws | Entertainment Business
FilmAmbassade heeft geen abonnementsvorm en richt zich op Nederlandse producties. Consumenten betalen per film, onder meer de door De Jong geregisseerde Snuf de Hond-films en Schippers van de Kameleon zijn beschikbaar.
Films kosten 3 of 4 euro en ook kunnen er voor 1 euro soundtracks worden beluisterd. De vod-dienst helpt filmmakers bij de financiering van hun volgende films, staat op de website van FilmAmbassade.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
onder meer de door De Jong geregisseerde Snuf de Hond-films en Schippers van de Kameleon zijn beschikbaar.
Allemaal overstappen jongens!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bibliotheekklanten kunnen jaar lang gratis films streamen - Het Nieuwsblad
Dalton.be is een video on demand-platform van filmdistributeur Dalton Distribution, dat onder meer samenwerkt met verschillende Vlaamse filmfestivals. Je vindt er documentaires van Docville, kortfilms van het Kortfilmfestival Leuven en wereldcinema van het MOOOV filmfestival.
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
De Filmkrant :: Regisseur Steven de Jong lanceert eigen streamingplatform
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zie mijn bericht van 18 april. 
Mr Thee
-
- 1588 messages
- 1197 votes
Zie mijn bericht van 18 april.
het quote-je maakt het half origineel, de moeite waard 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ziggo schrapt films en series uit on demand-dienst Movies & Series | Totaal TV - totaaltv.nl
Da's wel heel veel...
badfans69
-
- 3960 messages
- 6126 votes
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ben ik hier dan echt (bijna) de enige die films via iTunes kijkt? 
Die € 0,99 titels vind ik toch wel een erg leuke aanbieding, waarvan het aanbod wekelijks wisselt.
Gisteren Prince of the City (1981) gezien, die kon ik zien voor € 1,99
Als je net als ik een AppleTv kastje hebt is het toch wel erg makkelijk.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ik weet dat het in Amerika populair is, maar zeker met dat soort leuke deals is het jammer dat niet meer mensen hier daar gebruik van maken. Ik denk dat mensen zonder iPhone het misschien minder snel overwegen?
Zeker met een Apple tv kastje erg gemakkelijk. Gek genoeg heb ik zelf juist een paar films in de Google play store gekocht, en niet via iTunes, ondanks dat ik echt pas net mijn eerste Android telefoon ooit heb.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Om eens "een" film te zien toch nog steeds aan de dure kant imo.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja echt super duur € 0,99, schandalig!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Die superlatieven en uitroeptekens zijn voor jouw rekening. Maar voor wat random films, die vaak ook gewoon erg slecht zijn, vind ik het nog steeds aardig oplopen aan maandelijke kosten. Dan vind ik zo'n Netflix model (niet telkens weer de beslissing moeten maken of je iets aankoopt + vaste 11EUR/maand) toch een stuk fijner. 1 of 2 EUR per film maakt ook wel een verschil als je er 20 of 30 per maand hoopt te zien via zo'n dienst.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Ter aanvulling, voor wanneer je graag een bepaalde titel wilt zien, is het toch prima? Als je alles 'los huurt' ipv je vermaken met een aanbod wat netflix je opdient, ja dan wordt het een kostbare aangelegenheid.
Als je een titel zou kopen betaal je er hier natuurlijk een veelvoud van, voor dat bedrag kun je hem zo 5 keer huren met zulke prijzen, als het niet meer is.
Hoe laag zou je het dan willen hebben dan OH, voor een 24 uurs VOD rental? Als het 50 cent zou zijn voor alle titels, zouden mensen dan nog Netflix nemen? Ervan uitgaande dat het aanbod even groot zou zijn, moet je 20 films in de maand kijken wil Netflix dan nog interessanter zijn dan losse VOD streams.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ja het is gewoon ter aanvulling op Netflix en Film1. 1 tot 2 films per week. Niet ter vervanging van een andere VOD-dienst.
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
Zijn er ook wel eens (echt goede) aanbiedingen van films kopen voor een paar euro?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Goeie vraag. Ben ik geloof ik nog niet tegengekomen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
In dat geval lijkt me huren voor 0,50€ of 0,25€ veel beter. Veel van die films zijn wel interessant om een keer gezien te hebben, maar zijn toch vooral nutteloos bezit. Als ze die Lumet op Netflix zetten plaats ik hem ook gewoon meteen in m'n watchlist, puur op basis van de regisseur, maar de kant dat zo'n film een voldoende scoort is toch érg klein.
Maar het grote psychologische verschil tussen die diensten is dat je bij een iTunes toch elke keer bewust moet kiezen om iets aan te kopen en er tegenover elke film ook een specifiek bedrag staat waartegen je uiteindelijk gaan vergelijken of het het bedrag waard was. Bij Netflix betaal je begin van de maand en daarna doe je wat je wil. Alleen het wegnemen van die barriere maakt zo'n dienst al zoveel beter wat mij betreft.
Kopen van films doe ik als stem van goedkeuring. Die films hoeven geen 1€ of 5€te kosten, dat mag best 20€ zijn. Voor kwaliteit betalen als stem en steun vind ik oké.
Esteban
-
- 3606 messages
- 1826 votes
Iemand enig idee óf en hoe de film DARK CRIMES bij ons (België / Nederland) zal verschijnen? (VOD)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Berichten verplaatst naar Overig > Televisie > Film1