• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.078 actors
  • 9.372.307 votes
Profile

Video on demand - VOD

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wel verstandig ja. Apple prijst zich momenteel uit de markt. Een veel te hoge prijs voor een beperkt aanbod.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Tijd dat er een Streaming + komt. Gewoon alle content van iedereen en elke aanbieder krijgt geld als de gebruiker de content van dat bedrijf af gaat spelen. Dan kunnen kleine diensten met maar een paar interessante dingen ook cashen. Ik neem geen 10 diensten, ik neem er een paar en de rest zie ik wel op alternatieve wijze.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

The Oceanic Six wrote:

Tijd dat er een Streaming + komt. Gewoon alle content van iedereen en elke aanbieder krijgt geld als de gebruiker de content van dat bedrijf af gaat spelen. Dan kunnen kleine diensten met maar een paar interessante dingen ook cashen. Ik neem geen 10 diensten, ik neem er een paar en de rest zie ik wel op alternatieve wijze.

Ik denk niet dat zoiets er ooit gaat komen. Dan zou een all-in streamingdienst ook 100 euro per maand gaan kosten.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Ik denk niet dat zoiets er ooit gaat komen. Dan zou een all-in streamingdienst ook 100 euro per maand gaan kosten.

Juist niet. Door het samen te voegen deel je de kosten en kun je gewoon de bedrijven betalen waar gebruik van wordt gemaakt. Spotify kost je ook geen honderd euro per maand.

Ik heb voor een Streaming + best 25 Euro per maand over als ze me alle content aanbieden.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hoe mooi ook, dat lijkt me niet realistisch.

De kosten voor het produceren van films lopen jaarlijks in de miljarden. Dat verdienen ze niet meer terug met dvd-verkoop. Digitaal zal er dus een rekening vereffend moeten worden, om het kostendekkend te maken.

Het produceren van muziek is een stuk goedkoper.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Sony gaat gekochte Discovery-series van PlayStation-accounts verwijderen - Tweakers

Sony gaat honderden series van Discovery verwijderen van PlayStation-accounts. Gebruikers die deze series vanuit de PlayStation Store gekocht hebben, kunnen deze vanaf 31 december niet meer bekijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Apart dat er digitaal minder rechten gelden dan bij fysieke dragers. Gekocht is gekocht toch?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Nope, helaas juridisch niet.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

John Milton wrote:

Nope, helaas juridisch niet.

Ehm, er is toch een kooptransactie verricht?

Werkelijk waar bizar dat Sony uit iemands account content mag verwijderen dat legaal is aangeschaft.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Streamingdienst Canal+ is vanaf vandaag beschikbaar in Nederland

Streamingdienst Canal+ is vanaf 4 december beschikbaar in Nederland. De content van Canal+ is te zien via de gelijknamige app en via Ziggo. Abonneren op de streamingdienst is mogelijk voor 5 euro per maand.

Canal+ biedt toegang tot Originals en producties van Canal+ Group. Hoewel de focus op Europese producties ligt, zijn er ook enkele Amerikaanse films en series te zien. Daarnaast zijn er titels te vinden van Viapla

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

John Milton

Zal wel niet zo'n storm lopen met aanmeldingen vermoed ik.

Ik ben wel altijd blij met Canal+ titels op Netflix. Ealing Studio producties en dergelijke.

I.M. is gewoon een productie van de publieke omroep.

Misschien dat ik het eens een maandje probeer en dan weer opzeg.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik ben zelf wel voorzien denk ik. Benieuwd of die een plekje in het drukke streaming landschap kunnen bemachtigen, this late in the game.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Eye Filmmuseum wrote:

Ed van der Elsken werd beroemd als fotograaf, maar was ook een gedreven filmer. Met zijn (16mm-)camera trok hij erop uit om het leven en de mensen vast te leggen, uitdagend, betrokken, speels. Voor zijn lens verschenen inwoners van Amsterdam, Parijs en Tokio naast spraakmakende kunstenaars en de filmende fotograaf zelf.

Bijna alle Van der Elsken-films in de Eye-collectie zijn op hoge kwaliteit geremasterd en vanaf 6 december gratis wereldwijd te bekijken op Eye Film Player, de streamingdienst van Eye.

De films van Ed van der Elsken | Eye Film Player

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb nu sinds een paar dagen gratis SkyShowtime, maar dat is wel echt een B-dienst zeg. Qua films hebben ze wel aardig recent spul, qua series is het allemaal wel oud. En ook heel weinig compleet The A-Team, 1 seizoen. American Pie reeks, 2 delen.

Nou ja, het is gratis.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Niet zo raar, ik heb willekeurig drie toestellen gechecked, en dat zijn tv's uit 2012-2013. 2012! Als je koste wat kost dat soort legacy tv's wilt blijven ondersteunen voor de paar mensen die er nog eentje hebben draaien, dan sta je innovatie behoorlijk in de weg. "Prachtig nieuwe interface! Nee wacht, daar kan de chipset van de TV van Mevrouw de Vries uit Aalst niet mee overweg, draai maar terug..." De SoCs in die toestellen zijn bejaard in chip termen.

Ter vergelijking: toen zaten we aan de iPhone 5 en Samsung Galaxy SIII. De iPhone 5 kreeg sinds 2019 geen updates meer, en de SIII volgens mij sinds 2014 al niet meer. En daar zaten verwacht ik een stuk duurdere chips in dan in deze toestellen.

Lekker een chromecast kopen voor 4 tientjes, je TV is immers afgeschreven. Of eindelijk tijd voor een nieuwe.

P.S. Op John Milton zijn LG 55C8 uit 2018 draait momenteel alles nog native. Netflix, Disney+, Apple TV+, Mubi, SkyShowtime, HBO, NPO, Videoland, verzin het maar. Maar het houdt ooit op. Ik ben wel blij dat het beter geworden is, want bij de Samsung Plasma PS51E550 die ik hiervoor had, hield YouTube na ongeveer ÉÉN JAAR op met werken. Welk jaar ik die kocht? 2012. Ik denk dat deze consumenten zich in de handjes mogen wrijven....

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik heb nu sinds een paar dagen gratis SkyShowtime, maar dat is wel echt een B-dienst zeg. Qua films hebben ze wel aardig recent spul, qua series is het allemaal wel oud. En ook heel weinig compleet The A-Team, 1 seizoen. American Pie reeks, 2 delen.

Nou ja, het is gratis.

Hm dat klinkt niet best.

Ik zou het voor Tulsa King en Yellowstone wel de moeite vinden al ben ik al van genoeg diensten voorzien en ook nog een uitpuilende kijklijst dus wacht ik nog.

Btw Stream je het naar je tv of heb je de app op je smart tv?

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Staat genoeg leuks op schram101, alleen Yellowstone en 1883 zijn al absoluut de moeite waard, ik heb me kapot genoten aan die 2 shows. Je hoeft er ook geen doorlopend abo op te nemen, het kan ook weer stop gezet worden daarna.

Tulsa Kings is leuk tussendoortje! En de vraag was niet aan mij gericht, maar zoals je hierboven al kunt lezen: ik heb de app op mijn tv. Als die er niet was geweest, zou ik heb wellicht tijd voor een chromecast of apple tv hebben gevonden. Zodra je één app niet meer krijgt volgen er doorgaans snel meer.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

John Milton wrote:

Staat genoeg leuks op schram101, alleen Yellowstone en 1883 zijn al absoluut de moeite waard, ik heb me kapot genoten aan die 2 shows. Je hoeft er ook geen doorlopend abo op te nemen, het kan ook weer stop gezet worden daarna.

Tulsa Kings is leuk tussendoortje! En de vraag was niet aan mij gericht, maar zoals je hierboven al kunt lezen: ik heb de app op mijn tv. Als die er niet was geweest, zou ik heb wellicht tijd voor een chromecast of apple tv hebben gevonden. Zodra je één app niet meer krijgt volgen er doorgaans snel meer.

Heb ook Apple TV inderdaad hoor. Al gebruik ik die zelden meer. Op dit KPN kastje zitten alle apps van diensten waar ik een abonnement op heb / gebruik met Netflix, hbo Max, Videoland en Prime. Dus is streamen eigenlijk niet meer nodig. Maar mocht ik Yellowstone niet meer uit willen stellen zal die ook gestreamd worden inderdaad. Tv is van 2013, een Phillips Ambilight, die nog steeds prima werkt en beeld geeft dus die mag nog even blijven hangen

Wat betreft content zie ik inderdaad genoeg leuke dingen staan op Showtime (met name die drie series lijken interessant) al geldt dat eigenlijk ook voor Disney. Vooral veel bekende titels wellicht, maar goed, met nog een hoop op de kijklijst is dat niet zo erg.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Als het draait naar tevredenheid, of er zijn alternatieven voorhanden voor kleine tekortkomingen: niets aan doen

Tenzij het stroomverbruik buitensporig is. Toen ik ging samenwonen met Miss Milton (ook alweer ruim tien jaar geleden) deed mijn koelkast het nog uitstekend, ondanks toen tien+ jaar oud. Dus ik dacht: niets aan doen. Simpel rekensommetje leerde echter dat een nieuwe koelkast binnen 2 jaar was terugverdiend, en daarna ieder jaar dat hij langer leefde dus geld op leverde ten opzichte van mijn niet dood te knuppelen studententijd exemplaar. Kan zijn dat die ouwe tv ook veel verbruikt, wellicht valt het mee, soms zijn ze zelfs zuiniger. Als je niet enorm veel kijkt maakt het waarschijnlijk sowieso minder uit.

Lang verhaal kort: Ik raad het je niet af, SkyShowtime. Check tzt in elk geval die series even, wanneer je de tijd rijp acht.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Alsjeblieft, een maand Videoland Plus cadeau!

Geniet tijdens deze donkere dagen van de beste binge-avondjes en stream-middagen met het gevarieerde aanbod van Videoland.

Klik op 'Ga door', claim jouw maand Videoland Plus cadeau en start meteen met streamen.

Let op: deze actie is geldig t/m 7 januari 2024

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Deze bedrijven willen Netflix van troon stoten. Een Mission Impossible? | BNR Nieuwsradio

BNR wrote:

Twee mediagiganten willen gezamenlijk de aanval op Netflix openen. De eerste gesprekken voor een mogelijke fusie vonden deze week plaats. Want met zijn tweeën sta je sterker dan alleen. Als de fusie doorgaat worden het zware tijden voor Netflix en Disney+, want de twee samenzweerders hebben een lange lijst aan bekende filmtitels in huis. Een megabedrijf dus. Kunnen ze de oorlog tussen de streamingdiensten winnen?

Streamingoorlog duwt Warner Bros Discovery en Paramount naar elkaar toe | De Tijd

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

PlayStation-gebruikers krijgen nog 30 maanden toegang tot hun Discovery-series - Gaming - Nieuws - Tweakers

Sony meldt dat PlayStation-gebruikers nog 'minstens 30 maanden' toegang zullen krijgen tot hun Discovery-series die aangekocht zijn via de PlayStation Store. Het Japanse bedrijf heeft daarvoor een deal gesloten met Warner Bros.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

kappeuter wrote:

Apart dat er digitaal minder rechten gelden dan bij fysieke dragers. Gekocht is gekocht toch?

Interessant leesvoer

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Er staat op MM dat Sing Street (Film, 2016)

Op Prime staat maar dat staat hij niet.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ajax&Filmfreak wrote:

Er staat op MM dat Sing Street (Film, 2016)

Op Prime staat maar dat staat hij niet.

Jawel hoor:

Prime Video: Sing Street - primevideo.com

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Mmm.

Ik zal vandaag nog eens proberen om hem op te zetten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.