• 177.896 movies
  • 12.201 shows
  • 33.969 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.925 votes
Profile

Films over Israël / Palestina

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

Ik had ooit een trailer van een vrij recente film gezien over isrealische soldaten.

Maar ik ken helemaal geen titels ofzo, kunnen jullie me helpen?

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Ik zou zeggen Beaufort of anders Close to Home.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Of misschien Paradise Now (2005).

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

Dank jullie, ik ga er op zoek na (na me examens) Paradise now heeft een vriend van me, die andere 2 wordt zoeken.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Munich natuurlijk niet vergeten.

Reki

• 7 messages
  • 276 votes

Kent iemand nog meer films over het Palestijns/Israëlisch conflict?

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

Avi Mograbi-films. Ik heb een tijdje geleden deze dvd voor 6 € gevonden. Mooie box met 4 langspeelfilms en 3 kortfilms.

latrat

• 264 messages
  • 580 votes

N811 wrote:

Ik had ooit een trailer van een vrij recente film gezien over isrealische soldaten.

Maar ik ken helemaal geen titels ofzo, kunnen jullie me helpen?

Vals Im Bashir

Lemon tree

The Time that remains

En the Bubble, maar ik ben niet zeker of dat over het conflict gaat.

Oh en Brüno en Don't Mess With The Zohan

Dat zijn degene die ik ken.

Check anders deze links

imdb - Israël-Palestina

IMDB - Palestinian

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Dit zijn zo'n beetje de Israëlische films die ik de afgelopen jaren heb gezien, ik kan er één vergeten zijn, weliswaar niet allemaal over de conflictsituatie tussen Israël en Palestinië. Maar telkens zéér degelijke films.

4.5* Yamim Kfuim ( Frozen days )

4* Ha-Buah ( The bubble )

3.5* Karov La Bayit ( Close to home )

3.5 *Shajarat Limon ( Lemon tree )

3* Hitnakoot ( Disengagement )

3* Meduzot ( Jellyfisch )

tottenham89

• 327 messages
  • 1346 votes

1. The Time That Remains

2. Divine Intervention

3. Eid Milad Laila (Laila's Birthday)

4. Death in Gaza

5. Salt of this Sea

Klont

• 24 messages
  • 134 votes

Vals Im Bashir kan ik aanraden.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Exodus (1960)

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Het prachtige Gaza Strip.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Lebanon gaat over Israëlische soldaten tijdens een aanval op Lebanon.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Met cinema novo aan de gang even de Iraëlische en Palestijnse film op een rijtje:

Mabul

Footnote

Intimate Grammar

Nog niet op MM de Palestijnse film Habibi van Susan Youssef, speelt mee voor de hoofdprijs op Cinema Novo, en de Paslestijns/Israëlische film Man without a Cell-phone. ( Originele titel: Ish Lelo Selolari )

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4509 votes

Niet over het conflict, wel meer over het dagelijkse leven in:

Israël: Bar Bahar (Film, 2016)

Palestina: Wajib (Film, 2017)

Beide fijne films.

TerryA

• 547 messages
  • 2459 votes

Deze maand is ‘September 5’ in de bioscoop.

Dan kan je beter naar Kevin Macdonald’s Oscar winnende film ‘One Day in September’ (1999) kijken om te zien hoe het echt ging rond die incident bij de 1972 Olympische Spelen in München.

One Day in September (Film, 1999)

In het algemeen, voor films over Israël / Palestina, zijn er over de jaren best veel documentaires gemaakt..

Deze korte film van Kassem Hawal klinkt interessant;

Palestinian Identity (1984).

Dan zijn er verschillende films en theater producties over de jaren gemaakt dat gebaseerd zijn op de boek of verhaal ‘Returning to Haifa’

Returning to Haifa - Wikipedia - en.wikipedia.org

Er zijn genoeg films gemaakt sinds de Arab-Israeli War van 1948. Helaas zullen deze soort films dan niet vertoond worden in veel Westerse media landen, en jammer genoeg staan de meeste ook niet vermeld op MM of op IMDB. Dus je moet online gaan zoeken, maar er zijn wel genoeg films of docu’s te vinden.

jippie2010

• 2612 messages
  • 8082 votes

Wat mij betreft laat je dit politieke geneuzel achterwege. Zat andere podia waar je dat kwijt kan.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

***Bericht van TerryA aangepast (weghalen van politieke boodschappen die niet thuis horen op een filmforum).***

TerryA

• 547 messages
  • 2459 votes

Sinds mijn laatste bezoek afgelopen zondag hier op MM zag ik 2 meer interessant films voorbij komen over Israël / Palestina, waarvan een zo te zien heel veel prijzen heeft gewonnen als beste documentaire.

THE BIBI FILES - From September 2024, at Toronto Film Festival.. krijgt goede recensies van de media buiten Israël en de USA. Daar zal een reden voor zijn

De langstzittende Israëlisch minister president Benjamin Netanyahu is doelwit van een aanklacht wegens corruptie. In de documentaire wordt gebruikt gemaakt van gelekte opnames van verhoren van personen rond Netanyahu. Hiermee wordt een beeld geschetst hoe de minister president zich agressief opstelt en in plaats van zich terug te trekken zich dieper ingraaft en nieuwe coalities smeedt met verstrekkende gevolgen.

The Bibi Files (Film, 2024)

TerryA

• 547 messages
  • 2459 votes

En dan deze aanrader;

NO OTHER LAND – The latest film that can’t get a US release even though nominated for an Oscar! – heeft een 8.3 uit 10 op IMDB, ook genomineerd dit jaar voor een BAFTA, en op bijna alle film festivals, dus ook Amsterdam, heeft volgens IMDB deze film tot nu toe 62 keer de beste documentaire gewonnen! Maar krijgt geen official release in de VS!

This film made by a Palestinian-Israeli collective shows the destruction of the occupied West Bank's Masafer Yatta by Israeli soldiers and the alliance which develops between the Palestinian activist Basel and Israeli journalist Yuval.

Hier op MM ietsjes anders gepresenteerd; Basel Adra, een jonge Palestijnse activist uit Masafer Yatta op de Westelijke Jordaanoever, vecht al sinds zijn kindertijd tegen de massale verdrijving van zijn gemeenschap door de Israëlische bezetting..

No Other Land (Film, 2024)

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Weer wat berichten verwijderd. Tips geven prima, maar de zaak Palestina gaan we niet bespreken in dit topic en ook het feit dat we dat hier niet bespreken gaan we hier niet bespreken.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Homeland (Film, 2010)

Maar in feite het volledige vierluik van Sluizer is erg de moeite waard en actueel.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6849 votes

Hamas-Angriff aufs Festival - Die Überlebenden des Wüsten-Raves (2023)

Supernova: The Music Festival Massacre (2023)

Screams Before Silence (2024)

The Green Prince (2014)

The Gatekeepers (2012)

Woman of Hamas (2010)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.