• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.156 actors
  • 9.373.452 votes
Profile

De western

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

In Film > Toplijsten en favorieten > Toplijsten (centraal topic):

jeroentjuhhhhh wrote:

Het is onzin om iemand z'n mening als onzin te bestempelen . Kan me goed voorstellen dat 'ie het niks vindt, Once upon a time in the west ging binnen 15minuten bij mij uit.

Toch raar, is toch een van de meest briljantste openingsscenes uit de filmgeschiedenis Ligt meer aan jou dan aan de film als je het al na een kwartier afzet Dan is de film nog niet eens begonnen joh.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Tsja, vind Western(setting) sowieso niet veel aan. Good, Bad & the Weird was nog tof en ook Red Dead Redemption (game dus) was ook wel te doen. Maar die oersaaie rotzooi gaat er bij mij niet in, zonde van m'n tijd ook om het nog eens te proberen.

is toch een van de meest briljantste openingsscenes uit de filmgeschiedenis

Één van de saaiste wellicht, zou een niet-western-fan toch moeten kunnen overtuigen als het zo geniaal is .

Dan is de film nog niet eens begonnen joh.

Kan al wel zien of de film voor mij visueel interessant is, is het dus totaal niet. Een verhaal boeit me niets en cowboys zijn verder niet de meest interessante gevallen in de historie dus dan zijn 15minuten meer dan genoeg. Ow en dan nog die muziek

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Tonypulp wrote:

Tsja, vind Western(setting) sowieso niet veel aan. Good, Bad & the Weird was nog tof en ook Red Dead Redemption (game dus) was ook wel te doen. Maar die oersaaie rotzooi gaat er bij mij niet in, zonde van m'n tijd ook om het nog eens te proberen.

(quote)

Één van de saaiste wellicht, zou een niet-western-fan toch moeten kunnen overtuigen als het zo geniaal is .

(quote)

Kan al wel zien of de film voor mij visueel interessant is, is het dus totaal niet. Een verhaal boeit me niets en cowboys zijn verder niet de meest interessante gevallen in de historie dus dan zijn 15minuten meer dan genoeg. Ow en dan nog die muziek

Hier sluit ik me helemaal bij aan, de enige film-genre waar ik niets mee kan..

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Het westerngenre is een redelijk breed genre. Je geeft No Country For Old Men zelfs een 3,5*.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Alsof No Country For Old Men ook maar vergelijkbaar is met een doorsnee (spaghetti)western.

@ jeroentjuhhhhh

Dat je er niets mee kan wil ik best begrijpen, maar een beetje respect voor het genre is toch niet teveel gevraagd. Meerdere denigrerende smileys en krachttermen na amper een kwartiertje gezien te hebben had ik niet van jou verwacht.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Denigrerende smileys? Mja we zullen het dan wel verschillend opvatten.. Maar verder ook, ik mag toch best kwijt hoe ik tegen Western opkijk? Ik vind het tof in bepaalde gevallen (Jonah Hex onlangs nog, werkte erg leuk) maar kan met die oudere lading he-le-maal niks en geef dat met een aantal puntjes aan (omdat 't niet uitgebreider kan, aangezien ik er slechts fragmentarisch iets van heb gezien in diverse topics en dus een eerste kwartier).

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Nomak wrote:

Alsof No Country For Old Men ook maar vergelijkbaar is met een doorsnee (spaghetti)western.

Nou, ja. Gelijke motieven (geld), een stille schurk, een stille "held".

Bovendien is er nooit een onderscheidt gemaakt tussen western en in het algemeen en de traditionele (spaghetti)western.

Edit: Wikipedia zegt het nog beter:

Contemporary Westerns

Although these films have contemporary American settings, they utilize Old West themes and motifs (a rebellious anti-hero, open plains and desert landscapes, and gunfights). For the most part, they still take place in the American West and reveal the progression of the Old West mentality into the late twentieth and early twenty-first centuries. This sub-genre often features Old West-type characters struggling with displacement in a "civilized" world that rejects their outdated brand of justice.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

chevy93 wrote:

Je geeft No Country For Old Men zelfs een 3,5*.

Vind ik een middelmatige beoordeling.

3,5* is lager dan de 3,77* die de film al heeft.

Is ook een lagere beoordeling dan mijn stemgemiddelde van 3,64*.

Met een beoordeling van 4* of meer geef je aan dat een film top 250 waardig zou zijn.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Maar de 2 leone's zie ik niet echt als een Westerns.

Ik zie ze meer als:

- een avonturenfilm die zich tijdens de burgeroorlog af speelt

- een drama die zich in het mid-westen van Amerika afspeelt, zo'n 130 jaar geleden.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

En Scarface zien we meer als een musical dan een misdaad film omdat de zus van Tony Montana in een scene aan het dansen is. En Jurassic Park zien me meer als een slapstick-komedie omdat er een dinosaurus tussen zit die op een grappige manier rent.

Maar ff serieus, als de 2 genoemde Leone's geen (spaghetti)-westerns zijn, weet ik het ook niet meer.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Fikret8 wrote:

Vind ik een middelmatige beoordeling.

Ik ook, maar jij zegt waar ik niets mee kan..

simonvinkie

• 2271 messages
  • 827 votes

Fikret8 wrote:

En Scarface zien we meer als een musical dan een misdaad film omdat de zus van Tony Montana in een scene aan het dansen is. En Jurassic Park zien me meer als een slapstick-komedie omdat er een dinosaurus tussen zit die op een grappige manier rent.

Maar ff serieus, als de 2 genoemde Leone's geen (spaghetti)-westerns zijn, weet ik het ook niet meer.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

The Furies met een geweldige Barbara Stanwyck!

Prachtige film met veel te weinig stemmen.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

Westerns op TV.

The Alamo (2004) Net5 1 januari 00:20

The Hallelujah Trail (1964) ARD 3 Januari 00:55

Bad Day at Black Rock (1954) ARD 4 Januari 00:50

Escape from Fort Bravo (1953) ARD 4 Januari 02:15

Ride the High Country (1961) ARD 7 Januari 01:20

Cattle King (1962) ARD 7 Januari 02:55

The Quick and the Dead (1995) RTL5 7 Januari 23:05

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Van dat lijstje wil ik Cattle King wel weer een keer zien.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

3 Sturges films. Moet daar alleen nog Hallelujah Trail van zien. Alleen das een behoorlijke zit.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Vannacht nog op de Duitse SWR , om 01: 15 uur The Naked Spur (1953) van Anthony Mann, met James Stewart, en ook verder uitstekende cast.

Klassieker en aanrader voor wie hem nog niet kent.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Monument Valley,1939:

Tim Holt te paard en regisseur John Ford te voet op de set van Western STAGECOACH:

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

klopt die info wel helemaal Dogie?

Wayne droeg in Stagecoach toch geen cavalerie uniform?

Zou het Tim Holt te paard kunnen zijn?

Of een andere film?

Of speelde Wayne een (anonieme) dubbele rol in Stagecoach, als cavalerist?

Ik geef toe dat het Wayne's gezicht zou kunnen zijn op de foto.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Brix wrote:

klopt die info wel helemaal Dogie?

Wayne droeg in Stagecoach toch geen cavalerie uniform?

Zou het Tim Holt te paard kunnen zijn?

Of een andere film?

Of speelde Wayne een (anonieme) dubbele rol in Stagecoach, als cavalerist?

Ik geef toe dat het Wayne's gezicht zou kunnen zijn op de foto.

OK. Nog ff wat research: ik hou het ook op Tim Holt:

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Thanks Dogie.

Erg leuk om deze, voor mij geheel onbekende, foto van een van mijn favoriete western acteurs zo te zien.

Heel bijzonder.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Brix wrote:

Thanks Dogie.

Erg leuk om deze, voor mij geheel onbekende, foto van een van mijn favoriete western acteurs zo te zien. Heel bijzonder.

Vind ik ook; soms loop je tegen deze pareltjes aan.

trebremmit

• 3014 messages
  • 1465 votes

http://www.videodetective.c...

Iemand deze western al eens gezien? Het lijkt me wel een hele flauwe, en ook nog eens met die dokter uit ER.

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

trebremmit wrote:

http://www.videodetective.c...

Iemand deze western al eens gezien? Het lijkt me wel een hele flauwe, en ook nog eens met die dokter uit ER.

Ja, een hele tijd geleden op TV gezien.

Als je niet van humoristische westerns moet hebben, dan is deze natuurlijk af te raden, dat spreekt voor zich.

Maar ik vond hem best leuk, en zou hem beslist nog een keer willen zien, wat ik van bijvoorbeeld 3:10 to Yuma (remake) niet kan zeggen.

Ik zou deze film ook best op DVD willen hebben trouwens.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Onze buurlanden gaan ook dit jaar stug door met het uitgeven van Westerns (op DVD):

- Duitsland (25 maart 2011) :

(afbeelding)

- Frankrijk:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Mooi spul!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Op de set van STAGECOACH (1939):

(afbeelding)

John Wayne maakt van de jonge zanger Ricky Nelson een cowboy (set RIO BRAVO,1959):

(afbeelding)

simonvinkie

• 2271 messages
  • 827 votes

Heey, de laatste van Dogie's lijstje is Day of the Outlaw. Die ga ik zo meteen maar eens aanzetten.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

simonvinkie wrote:

Heey, de laatste van Dogie's lijstje is Day of the Outlaw. Die ga ik zo meteen maar eens aanzetten.

Prachtige Western, met op MM zeer weinig stemmen.

Trek de winterjas maar aan, want de koude straalt van het scherm af!

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

busty Tina Louise in de problemen...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

De Franse S.E. boxset is door de Franse pers prima ontvangen:

(afbeelding)

simonvinkie

• 2271 messages
  • 827 votes

Inmiddels gezien en inderdaad absoluut een uitstekende western. Mooie stills ook!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.