• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

Spannende films voor kinderen

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Onderhond wrote:

Op die uitspraak reageerde ik inderdaad

Sorry, dat heb ik dan gemist.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Lennert wrote:

Nee, je gaat een groep jongens geen Twilight laten kijken, dat is je reinste kindermishandeling.

Maar die films staan wel garant voor een 'geslaagde' griezelavond.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik ken Twilight niet hoor. Maar dat is toch voor meisjes?

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Dat komt omdat een mannelijke acteur de hoofdrol in heeft die nu echt een soort van Justin Bieber is onder tienermeisjes. Het hoeft niet per se alleen een meidenfilm te zijn. Als er toch enig vergelijking in moet zijn is in dit soort geval Twilight voor de meiden en (een soortgelijke film) Underworld meer voor de jongens.

Lennert

• 2412 messages
  • 1400 votes

Minotaures wrote:

Dat komt omdat een mannelijke acteur de hoofdrol in heeft die nu echt een soort van Justin Bieber is onder tienermeisjes. Het hoeft niet per se alleen een meidenfilm te zijn. Als er toch enig vergelijking in moet zijn is in dit soort geval Twilight voor de meiden en (een soortgelijke film) Underworld meer voor de jongens.

Hier kan ik me wel in vinden ja. Ik weet in ieder geval vrij zeker dat een groep jongens zich behoorlijk zal vervelen door het complete gebrek aan actie en de afgrijselijke zoetsappigheid van het verhaal en de dialogen. Helemaal als het de stereotype jongens zijn waar ik als 13-jarige ook onder viel, dan weet ik vrij zeker dat de film als saai en afgrijselijk zoetsappig wordt opgevat. Actie is vele malen aantrekkelijker!

Precies! Actie.. da moeten we hebben, als ik ze later wil laten slapen draai ik Twilight wel!

Lennert

• 2412 messages
  • 1400 votes

Van Helsing is dan trouwens ook geen slecht idee. Vampiers, weerwolven, het monster van Frankenstein, volautomatische kruisbogen, exploderende koetsen en kastelen. Veel actie en genoeg humor om het niet te eng te laten zijn.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Attack the Block..

[edit] Laat maar is 16+.. Dealniettemin toch een beetje een kinderhorror.

Gremlins 1 & 2 blijven goed. Kinderhorror met humor.

Critters 1 is ook wel te doen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

nakada wrote:

Prachtige vergelijking weer :

(quote)
Je zou ook kunnen zeggen : liever een kind dat fantasy kijkt dan iemand die zijn medemens gaat afslachten.

Wat een bullshit. Films noch games of muziek opzich hebben niet dermate invloed dat zij een ander gaan afslachten. Vindt dat zo'n typerende fout. Het maar afschuiven op 3rd parties. Gevaren op dat gebied liggen veel dichterbij dan een afstandelijk horrorfilmpje.

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Het was ook niet mijn bedoeling om dat te beweren. Maar het is wel zo dat alles wat we zien, horen en meemaken invloed op ons heeft. Helaas is die invloed vooraf totaal niet in te schatten. Voorzichtig zijn met potentiele negatieve invloeden is dan ook helemaal niet zo raar, maar vooral ook de verantwoording van de ouders. ( En langzaam maar zeker van de jongere zelf. )

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ach welnee.. als je een filmpje toont over iemand die in de poep trapt.. dan laat je dat (als kijker) juist.

nakada

• 2203 messages
  • 1666 votes

Zie je wel dat het invloed heeft.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Inderdaad. Om het niet te doen. M.a.w. Misschien is Hobo with a Shotgun wel een goeie tip!

When a stranger calls!!

Is totaal niet goor, maar bloedstollend spannend!

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

sabsabsab

• 647 messages
  • 52 votes

IT, Jaws, Poltergeist of Halloween, oude horror klassiekers die niet ziek of gestoord zijn, maar wel spannend en veel schrik effecten.

Smallprint84

• 219 messages
  • 1740 votes

Animatie's doen t ook goed de laatste tijd: Coraline, Frankenweenie, ParaNorman etc.

Verder Beetlejuice, de oude griezelklassiekers: Dracula ('30), Frankenstein en Bride of..., Creature from Black Lagoon.

Voga83

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Overige films > Film voor op schoolkamp (groep :

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier en weet niet helemaal zeker of het topic op de goede plaats staat, maar ik heb een vraag aan filmkenners hier. Over een paar maanden gaan we met de groepen 8 op schoolkamp en tijdens het kamp kijken we ook altijd een film. De film wordt bekeken op de avond waarop aansluitend een nachtspel plaatsvindt in een bos iets verderop.

Daarom ben ik op zoek naar een spannende film om alvast een beetje in de stemming te komen voor het nachtspel (niet té eng, ze moeten nog wel het bos in durven, maximaal 12+). In voorgaande jaren hebben we bijvoorbeeld een aantal keer Jumanji gekeken, maar we willen dit jaar eigenlijk een keer iets anders. Mocht je suggesties hebben, hoor ik het graag. Bij voorkeur via Netflix/Videoland of een ander soortgelijke mogelijkheid om de film eenvoudig af te spelen.

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

Stand by Me (1986) , Stand by Me (1986) en Stand by Me (1986)

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Super 8 (2011) staat op netflix

Geralt of rivia

• 209 messages
  • 0 votes

Ben zelf 14 vind stephen king,s IT

Uit 1990 wel een goeie keuze of gremlins maar die bovengenoemde is leuker voor ze mijn moeder dacht dat hij voor mij te eng was maar nee hij was ongelooflijk leuk. bijna niet een druppel bloed leuke spanning en ook nog een mooi verhaal de film is vergeleken met het boek behoorlijk gekuist heb het boek ook gelezen dat was echt wel heftiger maar de film zou wel kunnen denk ik dacht ook nog aan christine van john carpenter maar die is ook nog wel redelijk heftig vergeleken met IT 1990 ik zou zelf kiesen voor films uit de 70s 80s of 90s die zijn minder achterlijk bloedig of zo eng dat je er niet van kunt slapen oftewel deze film is een prima keuze It 1990

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.