• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.003 votes
Profile

Filmvoornemens 2016

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

En Gent dit jaar, MR?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

De eerste maand zit er alweer bijna op.

Het is ieder jaar hetzelfde, maar vorig jaar niet veel van gekomen, dus hopelijk lukt het dit jaar.

(December 2010, voor het eerst:

Dk2008 wrote:

Zo min mogelijk onbekende films kijken.

Diverse films die ik in het verleden heb gezien opnieuw kijken.

Wat meer series en korte films, die zijn wat gemakkelijker te combineren met andere activiteiten.

Series laat ik zitten, op die paar dvd's na. Het herkijken van films is deze maand al iets gelukt. Alleen shorts dan weer niet.

En naar ik hoop een aantal mooie koopjes op de tweedehandsmarkt/(winkels).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik hoop niet teveel. Ik wil een beetje rond 300 dvd's (2/3 films langer dan 45 minuten, 1/3 overig) blijven. Ik vind het eigenlijk wel fijn om na 1 à 2 jaar te zeggen, nou dan gaan weer die maar weer eens bekijken, eens zien hoe die nu bevalt.

(Ik hoop dat het lukt).

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1725 votes

Ik denk dat ik binnenkort eens alle films waarvan ik me weinig herinner ga verwijderen, en eens alles opnieuw ga beoordelen.

Weet iemand hoe je het best films beoordeelt. Puur op gevoel of op een metrische eigenschap waarin je alles afzonderlijk beoordeelt en dan alles optelt? Ik heb vaak het gevoel dat ik teveel op gevoel beoordeelt (en te kort na een film ben ik vaak euforisch) of beoordeel ik iets te streng om een andere film dan weer te mild te beoordelen, en dan overeenstemt zoiets niet echt. Ik vind het vaak erg moeilijk.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

beavis wrote:

Ik heb zoals altijd te veel plannen

qua landen wordt het zeker België (met vooral Degelin, Verhavert en van Groeningen te ontdekken)

daarnaast kijk ik naar India, Argentinië, de Afrikaanse cinema en als altijd ook wel veel Japans en Sovjet/Russisch werk

het afgelopen jaar waren Egypte en Vietnam nieuw te ontdekken "landjes", nu heb ik Kazachstan en Venezuela op de agenda. Ook in verband met de 2e ICM WorldCup

Qua regisseurs heb ik niet veel namen die ik er op dit moment uit zou willen lichtten, behalve nog steeds Demirkubuz. En ook Hongqi Li moet eindelijk eens iets van gezien worden.

Wat betreft klassiekers of bepaalde periodes ben ik ook meer kleine gaten aan het vullen op dit moment dan dat ik echt nog nieuwe gebieden heb aan te breken. De grootste leidraad bij het kiezen van de klassiekers blijven de ICM lijsten van Rosenbaum, Doubling en Cahiers.

Dus verder ga ik gewoon door op de weg en de manier die ik de laatste jaren al bezig ben. Met alles wat ik zie te verdelen in 1/3 in de bioscoop, 1/3 uit mijn collectie en 1/3 uit het fansub-circuit/KG

voornemens zijn redelijk gehaald dit jaar. Wat betreft de regisseurs heb ik het wel weer tot het laatst laten liggen, terwijl dan de kijklijstjes ook nog vol lopen met die laatste 'must see' films van het jaar. Ik hoop nog een paar extra films van demirkubuz en hongqi li mee te nemen.

nieuwe voornemens moet ik nog over na denken, maar Polen zal er iig tussen staan!

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2198 votes

Star Wars kijken is gelukt. Aan de James Bond films ben ik nog niet eens begonnen..

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

DVD-T wrote:

Heb vorig jaar behoorlijk wat gemist. Voornamelijk in de indie/arthouse en foreign hoek. Ik wil proberen om dat weer meer te volgen en een stuk meer te zien dan in 2015

Deels gelukt. Ik heb wat minder gemist aan de grote films, des te meer zijn de kleinere films weer wat langs me heen gegaan. Wel veel van voorgaande jaren gezien. Mede dankzij tips die ik hier van verschillende users heb gekregen.

Ik wil ook wat meer klassiekers en oudere films kijken om zo mijn horizon weer wat te verbreden. Vooral van de jaren 20 tot de jaren 50 mist er heel wat in mijn stemmenlijst. Heb bijvoorbeeld nog nooit wat van Chaplin gezien of van een Fellini en zo zijn er nog wat meer.

Dit is verrassend goed gelukt. Ik heb dit jaar behoorlijk wat mooie klassiekers mogen ontdekken en van een aantal grote regisseurs heb ik nu dan eindelijk wat gezien. Om een aantal namen te noemen: Chaplin, Fellini, Truffaut, Kieslowksi, Powell en Pressburger, Carl Theodor Dreyer en Cassavetes.

Mijn draai weer gevonden in het typen van reviews en wil dat proberen vast te houden.

Dit is zeker gelukt. Op 26 juni mijn 1200ste mening geplaatst en inmiddels zijn we 80 reviews verder.

Mijn top 500 updaten. Al een tijd niet meer gedaan. Veel veranderingen gaan daarin plaatsvinden.

Niet gelukt. Al is er wel een begin gemaakt met een geheel vernieuwde Top 100

Verder ga ik op dezelfde voet verder zoals ik het afgelopen half jaar met heel veel plezier heb gedaan waar ik echt de fun weer heb terug ontdekt in film kijken.

En dit is zeker gelukt. Ik heb er meer plezier in dan ooit tevoren. Heb zoveel moois mogen zien dit jaar. Ook ben ik een aantal films en regisseurs meer gaan waarderen. Ook mijn smaak (of gebrek daaraan) heeft weer een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. Wat blijft film kijken toch een fijne hobby.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Niet al mijn voornemens waren even ambitieus, maar daardoor zijn wel bijna alle voornemens gelukt

Mochizuki Rokuro wrote:

- Mijn 1000e Japanse film zien.

Gelukt, zit nu op 1026.

- Mijn 9000e stem uitbrengen.
Gelukt, zit nu op 9329 (gemiddelde 2.85*), veel meer dan ik vooraf had gedacht. De 9000e stem was al op 23 juni.

- Wat minder naar de bios voor reguliere voorstellingen, afgelopen jaar was 175x. Toch te vaak minder interessante dingen gezien, omdat je met de Cineville kaart 'toch wel kan gaan'.
Gelukt, kom op 149x, inclusief de festivals. Toch nog heel wat.

- Wel weer veel Camera Japan en zeker Imagine doen, voor IFFR is minder tijd helaas.
Camera Japan programma was op papier een stuk minder, maar toch nog 14 films gezien. Op het IFFR zag ik 26 films, evenveel als het jaar ervoor.

- India: ik hoop 25 dit jaar, maar 10-15 zou ook al heel mooi zijn
Het ging als een tierelier. Ik zag er maar liefst 35. Exact een verdubbeling van het totaal aan aantal Indiase films dat ik zag.

- Japan: ik hoop 40-50 dit jaar, maar 30 zou ook al mooi zijn
54 gezien, hartstikke mooi dus.

- VS, Jaren 70 (denk aan regisseurs als Paul Mazursky, Ulu Grosbard en Herbert Ross)
Aardig wat gaatjes gevuld, dat ga ik in 2017 verder doen.

- 50% van de ontbrekende Academy Awards best actress- en best actor-films kijken
Meer dan ik mij had voorgenomen gezien: 75% van de lijst weggewerkt. En dat was eind april al. De rest van het jaar me niet meer bezig gehouden met de Academy lijstjes. Ik moet nu nog vier van beiden, zie het topic hier: Film >> Festivals en evenementen >> De Oscars

- En verder blijf ik herkijken, ging vorig jaar al best aardig. Vorige week Kiki's Delivery Service, gisteren al Silver Linings Playbook en komend weekend al 2x Antonioni. Gaat dus goed.
Na een goed begin is het hier verder niet of nauwelijks van gekomen.

Verder heb ik de tweede helft van het jaar een aantal landen centraal gesteld, te weten Duitsland, Tsjechië, Polen en Groot Brittannië. In 2017 ga ik ook vooral enkele landen blokjes doen.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

beavis wrote:

Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat je Rohmer wel eens onderhanden zou kunnen nemen. Daar valt volgens mij nog wel iets, hopelijk moois, te ontdekken voor je.

Heb dit jaar een begin gemaakt met Rohmer. Zag er vier: La Collectionneuse, Le Beau Mariage, Pauline à la plage en Le Rayon Vert. De laatste was veruit de beste.

Inland Rabbit wrote:

Mijn tip weet je al, Verhoeven (The Driver).

Nog steeds niet gezien.

McSavah wrote:

Ik zou gaan voor de dvd's/blu-rays van Antonioni, Pialat en Roeg.

Zag alleen Il Deserto Rosso en The Man Who Fell to Earth. Bevielen wel allebei.

Ik Doe Moeilijk wrote:

Angelopoulos:

O Megalexandros (1980)

Taxidi sta Kythira (1984)

Topio stin omichli (1988)

Antonioni:

L'eclisse (1962)

Il deserto rosso (1964)

Cassavetes:

Shadows (1959)

Faces (1968)

Mizoguchi:

Ugetsu monogatari (1953)

Sanshô dayû (1954)

Morrison:

Decasia

Zag Topio stin Omichli / Landscape in the Mist, Il Deserto Rosso en Decasia. Alleen over de eerste was ik niet echt te spreken. Ga daarom een pauze inlassen wat betreft Angelopoulos.

Alastor wrote:

Oké.

Le testament d'Orphée, ou ne me demandez pas pourquoi! (1960), Hadaka no shima (1960), Soy Cuba (1964), Démanty noci (1964), Szindbád (1971), Un homme qui dort (1974), Edvard Munch (1974), Idi i smotri (1985), Sto dney do prikaza (1994) en Decasia (2002).

Zag alleen Démanty noci / Diamonds of the Night en Decasia . Wat een treurige bedoeling ...

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

John Milton wrote:

Voor 2016 houd ik het simpeler:

- Bioscoopbezoek iets opvoeren.

- Vrede hebben met films missen. Het gevoel 'eigenlijk te moeten' is contraproductief.

- Beginnen aan mijn projectje om een film uit ieder land te kijken. Hik al even tegen die immense onderneming aan.

We gaan het zien! Nu de lijstjesstress weer voorbij is kan ik weer rustig beginnen met weer wat meer klassiekers kijken en mijn oog weer wat meer op de interessante ICM lijsten te richten. Waaronder de MM top 1000

- Het opvoeren van Bioscoopbezoek is uitstekend gelukt, mede dankzij het aanschaffen van een Pathe Unlimited naast de cinevillepas, toen de Cinemec bioscoop in Utrecht Leidsche Rijn daarmee ook toegankelijk werd. Ik heb 37 films met de Cineville pas gezien zo te zien in 2016. Cinemec houdt geen geschiedenis bij zo te zien, maar dat zullen er ook heel wat zijn.

- Ik heb alle grote titels die ik écht wilde zien dit jaar gezien, voor zover ik nu kan beredeneren. En met wat niet meer lukt, heb ik inderdaad redelijk vrede.

- Projectje, nee. Niets van gekomen

Ik heb me redelijk vermaakt met de horror- en enkele andere themachallenges. Redelijk wat films door gezien, al merkte ik wel dat ik de motivatie op een gegeven moment verloor. Hierdoor heeft mijn klassiekers kijken en lijstjes afwerken de tweede helft van 2016 wat stiller gelegen, al probeerde ik ook in de challenges wel een klein beetje te zorgen dat daar ook lijstjesfilms bijzaten.

Mijn voornemens voor 2017 zal ik in het Filmvoornemens 2017 topic plaatsen.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Kondoro wrote:

Uitgebreide informatie strook voor mijn voornemens maar dit is wat ik wil:

- Mijn kijk-lijst in vermindering brengen. Stand per 30 december 2015 is 2574, dit is omdat de kijklijst aanzienlijk vergroot op ten duur als ik steeds nieuwe films tegen komen.

Dit is niet gelukt. Daarbij is mijn lijst uitgebreid naar de 3278. Dit is voornamelijk gebeurd door de velen challengers waarbij ik aardig wat titels mee heb gesnoept.

- Mijn review-achterstand aanzienlijk klein maken. Met een achterstand van 480 films wil ik toch onder de 300 krijgen. Daarna kunnen we verder telkens -100 te komen per jaar, kijken of het lukt.

Net niet gelukt. Zit nu op de 314 films die ik nog eens met herzien. Toch nog aardig wat opnieuw gezien.

- Ik wil intotaal op 1500 film gestemd hebben, de teller staat nu op 1134 en er staan nog drie films op de planning dat word dus 1137.

Deze schuif ik door naar volgende filmvoornemens: Aantal stemmen: 1347

- Deadpool (2016), Suicide Squad (2016) en Film >> Nieuws >> Bad Boys 3 (2017) sowieso in de bioscoop kijken (misschien komen er nog meer bij)

2 van de drie gelukt. Bad boys komt volgens jaar pas uit.

- Alle Star Wars en James Bond films kijken (van James bond nog 20 te gaan).

James bond niet gelukt, Star Wars gelukt. Ik heb nu alle Star Wars films gezien.

- Klassiekers bekijken

Matig.

voornemens wat niet puur account gericht is:

- Planken in mijn kamer ophangen om mijn movie collectables etc. op tentoon te kunnen stellen.

Zeker weten is dat gelukt. Hier nog een hele waslijst wat ik binnen gesprokkeld had: De Site >> Gebruikers >> Filmitems verzamelen.

- Nog steeds mijn abonomenten volgen (Nerd block, Horror block of Sci-Fi Block) voor collectables.

Uiteindelijk mee gestopt, voor hoelang weet ik niet.

Was een prima jaar dat 2016 maar, ik kom er wel achter hoe erg het werken je filmhobby tegen kan houden. Steeds vaker merk ik dat ik niks aanzet omdat ik gewoon te moe ben. En ik game nu veel meer dus film kijken doe ik amper nog.

Film voornemens 2017 zal ik zo plaatsen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Onderhond wrote:

Aim low voor 2016.

- Zorgen dat m'n gehele top 250 voorzien is van reviews (9 films te gaan)

- Review-achterstand op MM onder de 100 krijgen (5 films te gaan)

En fingers crossed dat 2016 nog eens een 5* film brengt, da's toch al even geleden.

Beiden zijn gelukt.

- Nog 3 films te gaan om m'n top 260 te vervolledigen

- Review-achterstand teruggebracht tot 89 films.

Enkel die 5* is weer niet gekomen. Dat begint toch een beetje een probleem te worden.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

Voornemens voor 2016:

- meer films zien dan in 2015

- (nog) vaker naar de bios gaan (stuk of 25 keer zou fijn zijn)

- blijven herkijken, bevalt me erg goed!

- recente filmreleases blijven volgen

- gaatjes vullen (bijv. Enter the Void en It's Only Talk eindelijk eens zien)

Ben inderdaad meer naar de bioscoop geweest. Redelijk wat nieuwe releases gezien ook, maar géén gaatjes gevuld - in iedergeval niet die twee hierboven genoemd!

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4509 votes

Punten die ik genoemd heb:

- Op 1800 stemmen uitkomen (yes, 1804)

- Alle Spielbergs gezien (nee, gebeurt nog wel, nog drie stuks, in 2017 moet dit voltooid worden)

- Meer Hitchcock (gedaan, en mee op de lijst van 2017)

- Meer Billy Wilder (gedaan, nog vier over, als ik die debuutfilm samen met een ander niet meetel)

- Meer klassiek Italiaans (waarvan hier nog wel wat ligt) (wel wat gehad, maar zou wel meer mogen)

- Weer de Spaanstalige films (ook wat van gezien, tevens enkele in de bios, maar kan mee richting 2017)

- 3 maal per maand naar de bios minimaal (gelukt, zit op 71 stuks en dat worden er 72, dus dat is zes maal per maand)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik heb weinig voornemens, zoals altijd. Het komt zoals het komt. En ik wissel films graag af met series. Wel ga ik mijn hele James Bond collectie eens opnieuw kijken nu ik deze op bluray heb. Verder nog wat ontbrekende klassiekers bekijken en mijn queeste afmaken om alle Godzilla/Gojira films te zien die er gemaakt zijn. Heb er nu 6 achter de rug, maar er zijn er tientallen gemaakt. Wil ook sowieso wat meer niet-Engelstalige films kijken. En ik moet ook eens kritischer op mezelf zijn met wat ik kijk. Misschien wat minder rommel opzetten en wat selectiever worden. Een onvoldoende uitdelen is op deze site misschien wat leuker, maar een goede film kijken is voor mezelf weer prettiger

The Oceanic Six wrote:

Even voor mijn eigen administratie: ik eindig 2015 met een totaal van 2091 stemmen. Op 1 januari 2015 waren dat 1942 stemmen. 149 nieuwe films gezien dit jaar dus, maar het vertekent nogal, want ik heb er ook flink wat gekeken die ik al had gezien. En series namen weer een groot deel van mijn zendtijd in.

Mijn doelstelling voor 2016 is dat ik toch wel op plus minus 2250 stemmen eindig.

Komend jaar oa Star Wars en James Bond een herziening geven.

-James Bond herzien: gelukt

-Star Wars herzien: gelukt

-Godzilla collectie afkijken: niet gelukt, eind van dit jaar wel inhaalslag gemaakt en nu bijna klaar

-Meer niet-Engelstalige films kijken: heb sowieso de nodige Japanse horrorfilms gekeken

-Selectiever keuzes maken: niet gelukt, heb nog vrij veel kwantitatief matige films bekeken die ik echt lage cijfers heb gegeven

-Rond 2250 stemmen eindigen in december: ruim gelukt, namelijk 2274 wat betekent dat ik 183 nieuwe films heb bekeken. Maar ook tientallen films herzien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.