- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De mooiste opening van een film
De mooiste opening van een film
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ja, 'Never Tear Us Apart' van INXS. Best een aardig nummer, maar wat een enorme achteruitgang t.o.v. 'The Killing Moon'.
TrickySmalls
-
- 607 messages
- 782 votes
The Rock, tevens met de mooiste score ooit. 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Cashback is inderdaad geniaal. Een van de films die me compleet verraste.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Die van The Expendables wil ik hier ook absoluut plaatsen. Een moment waarop je met al je gigantische verwachtingen kunt bedenken: dit kán niet maar fout gaan, geweldig
!
eltorro
-
- 898 messages
- 3054 votes
Die van Antichrist is ook erg sterk, heb de film nog niet gezien, dus misschien toch maar eens een kijkje wagen.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Deze is geweldig. Mede door de muziek...
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Let er op hoe de muziek van onheilspellend naar melancholisch switcht bij de close-up van De Niro's ogen. 
%%%%%%
-
- 2543 messages
- 1234 votes
Inderdaad yeyo. 
Visueel ook ijzersterk.
Taxi driver heeft weer mijn aandacht getrokken, was de film een tijdje uit het oog verloren.
simonvinkie
-
- 2271 messages
- 827 votes
Dit van Taxi Driver is fantastisch inderdaad. 
simonvinkie
-
- 2271 messages
- 827 votes
Eentje voor de westernliefhebbers.
EDIT: Ook deze western kent een fantastisch begin.
EDIT: en deze ook trouwens. 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Moet hem nog zien, dus bekijk het filmpje maar niet want dan wil ik waarschijnlijk meteen de rest zien. En daar heb ik nu geen tijd voor.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
[video Saints & Soldiers]
Deze 2 vind ik goed.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
De openingen van de Saw films zijn vaak ook heel mooi gedaan.
Het gaat gelijk verder waar het vorige deel gestopt was.
Sergio Leone
-
- 4403 messages
- 3088 votes
Alle Lord of The Rings-intro's. Die dragen bij tot het duidelijk maken van het verhaal.
Once Upon A Time In The West. Da's de beste intro ooit. Die ellendige vlieg, de windmolen op de achtergrond, dan de trein die komt, Harmonica die uitstapt en de 3 mannen neerknalt. Met het harmonica-muziekje dat door merg en been gaat. Prachtig.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2880 votes
De opening van The Other Guys is ook echt gaaf de chemie tussen Jackson en Johnson spat van het scherm
Awake78
-
- 1022 messages
- 496 votes
Nou heb laatst Antichrist gezien....ja heel mooi gedaan. Beetje cru maar wel mooi.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
End of the Line.
Dit had toch wel een hoog schijt-in-je-broek-van-schrik-gehalte hoor! Jesus.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Inderdaad, heel erg sterke openingsscène. Niet kijken als je de film nog niet gezien hebt!
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Schitterend he, schrok me nu gewoon weer kapot en ik kende 'm al... 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Sorry Frank, had het er zeker even bij moeten zeggen.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Die is briljant ja. Toen ik de film voor het eerst zag had ik het geluid ook knoephard staan. Dat heb ik geweten 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
De eerste keer was ik nog een beetje met andere dingen aan het prutsen, dus ik keek met één oog, en net toen ik goed keek, gebeurde dat, dus ik schrok ontiegelijk.. ik teruggespoeld om weer te kijken wat er nou precies gebeurde, schrok ik nog erger dan de keer ervoor. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Midnight Cowboy (1969), met het schitterende Everybody's Talkin' van Harry Nilsson. Dat nummer geeft meteen het dubbele gevoel wat de film zelf ook achterlaat: ergens wordt je er vrolijk van, maar toch maakt het je sentimenteel.