- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete filmquotes
Favoriete filmquotes
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Prima film, Taxi Driver, maar die quote wordt echt enorm overschat. Volgens mij is het ook meer meeloopgedrag dan dat men die quote nou werkelijk zo fantastisch vindt.
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Prima film, Taxi Driver, maar die quote wordt echt enorm overschat. Volgens mij is het ook meer meeloopgedrag dan dat men die quote nou werkelijk zo fantastisch vindt.
Hoe kan een quote nou worden overschat??? En volgens mij werd die quote als beste allertijden gekozen volgens een tijdschrift of onder filmkenners, weet niet meer welke of wie, het nieuws kwam toen van Engeland.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Hoe kan een quote nou worden overschat??? En volgens mij werd die quote als beste allertijden gekozen volgens een tijdschrift of onder filmkenners, weet niet meer welke of wie, het nieuws kwam toen van Engeland.
Dat bedoelt Goodfella_90 dus. De quote lijkt alleen maar in de smaak te vallen omdat hij onder de zogenaamde filmkenners zo briljant schijnt te zijn.
Ik vind het zelf ook een van de meest overschatte quotes ever. Maar zo `n quote past dan ook wel weer in zo `n B - film als Taxi Driver.
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Taxi Driver is een meesterwerk, een van de beste films onder de regie van Martin Scorsese.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Vertel me dan aub wat er zo goed is aan die quote in plaats van de mening van een ander als bewijs aan te voeren of te komen met een simpele ontkenning.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Allereerst is het natuurlijk gewoon een stoere quote, als dreigement dan. Travis begreipt goed dat het als actieheld stoer overkomt als je "You talking to me?" roept. Dat maakt het op zich al een gedenkwaardige en leuke quote. Maar er is meer. Travis zegt het niet tegen een schurk, maar tegen zijn eigen spiegelbeeld. Hij dreigt misschien met zijn uitspraak, maar zijn vraag heeft nergens betrekking op. Niemand praat tegen hem. Zo wordt zijn eenzaamheid nog eens extra benadrukt. Let ook op de zin die hij uitspreekt na de zin "You talking to Me": "I don't see anyone else around here". Er is niemand; hij is eenzaam en dat brengt hem tot deze waanzin.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Say hello, to my little friend (Scarface)
Vond ik een paar jaar terug nog wel geinig. Nu enorm triest 
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
Vond ik een paar jaar terug nog wel geinig. Nu enorm triest 
Wat scheelt er aan dan?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
I have come here to do two things: Chew bubblegum and kick ass.
And I'm all out of bubblegum.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Het ligt 'm niet aan de movie quote zelf, maar je hoort het iedereen zeggen. Word op een gegeven moment een beetje irritant. Al die bakvisjes die denken dat ze zo stoer zijn als Tony Montana 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Kots irritant gewoon, tony montana is helemaal niet stoer hij is een moordenaar en een drugskoning vraag me nog steeds af wat sommige mensen er zo stoer aan vinden 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
blijft super tof zelfs na 9 keer kijken
he have the ball's
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Nou blijf het zelf hopenloze stoerdoenerij vinden.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Tony Montana zelf is wel cool, maar die mensjes in onze samenleving die denken dat ze Tony Montana zijn met hun uitspraken zijn errug niet cool...
Hando
-
- 1808 messages
- 1434 votes
Ik vind Tony Montana niet cool. Vervelend opgefokt figuur. Dat neerschieten van die vriend van zijn zus cool hoor
Dat was toch wel het allertrieste dieptepunt.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ik vind Tony Montana niet cool. Vervelend opgefokt figuur. Dat neerschieten van die vriend van zijn zus cool hoor
Dat was toch wel het allertrieste dieptepunt.misschien moest het gewoon zo zijn hé, heel triest..
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Dat was toch wel het allertrieste dieptepunt.Hij schiet zijn zus niet neer... Dat doet ze zelf. Al Pacino en vervelend gaan trouwens niet samen.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
Tony Montana zelf is wel cool, maar die mensjes in onze samenleving die denken dat ze Tony Montana zijn met hun uitspraken zijn errug niet cool...
inderdaad.
het is niet zo zeer dat het karakter Tony Montana in de film niet meer "cool" is, het is zo verdomde irritant dat al die agressieve veels te jonge blowende asociale irritante tyfus ventjes op straat, "niet zelden" van marokkaanse komaf, nu zo weg lopen met Scareface en niet inzien dat Montana niet stoer is maar eigenlijk goor uitschot.
Hando
-
- 1808 messages
- 1434 votes
Hij schiet zijn zus niet neer... Dat doet ze zelf. Al Pacino en vervelend gaan trouwens niet samen.
Lees je nou eigenlijk wel wat ik schrijf? die vriend van zijn zus is niet zijn zus En je kunt de manier waarop hij zijn zus behandelt toch onmogelijk cool vinden?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Hij schiet zijn zus niet neer... Dat doet ze zelf. Al Pacino en vervelend gaan trouwens niet samen.
nee dat wordt gedaan door die andere bandieten
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Kots irritant gewoon, tony montana is helemaal niet stoer hij is een moordenaar en een drugskoning vraag me nog steeds af wat sommige mensen er zo stoer aan vinden 
You need people like me.
you need people like me, so you can point your fucking fingers....
and say, "that's the bad guy."
Me, I always tell the truth.
Even when I lie.

JohnMcLane
-
- 281 messages
- 1027 votes
You need people like me.
you need people like me, so you can point your fucking fingers....
and say, "that's the bad guy."
Me, I always tell the truth.
Even when I lie.

soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Why don't you try sticking your head up your ass? And see if it fits.
Hando
-
- 1808 messages
- 1434 votes
En het neerschieten van de vriend van zijn zus gewoon vergeten we gewoon? Wat mij betreft is daar niets cool aan. Sterker nog, het is in en in triest.
Dat mensen zich laten inpakken door pseudo-gevatte oneliners begrijp ik niet zo. Ik vind rustigere berekende gangsters dan ook veel stoerder dan zo'n opgefokt en dom figuur met een achterlijke moraal.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Zijn manier van praten bevalt met gewoon niet met zo'n verschrikkelijk over de top cubaans accentje en ik vind zijn personage alles behalve stoer gewoon een vluchteling die het tot drugskoning weet te schoppen (ziet de jeugd van tegenwoordig dit als een inspiratie ofzo) en alsof dit de eeste film in zijn genre was denk maar aan de cagney en bogart filmpje uit de jaren dertig en veertig veel en veel beter maarja die zijn zwart wit he en stel je voor dat je een zwart wit film ziet dan ben je voor eeuwig verdoemd 
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
En het neerschieten van de vriend van zijn zus gewoon vergeten we gewoon? Wat mij betreft is daar niets cool aan. Sterker nog, het is in en in triest.
Dat mensen zich laten inpakken door pseudo-gevatte oneliners begrijp ik niet zo. Ik vind rustigere berekende gangsters dan ook veel stoerder dan zo'n opgefokt en dom figuur met een achterlijke moraal.
Ik vind het vreemd dat je dat steeds weer ophaalt, Montana is een tragisch figuur: het neerknallen van die zus haar vriend bewijst dat alleen maar. Hij overbeschermd haar, kan haar niet samen zien met andere man. Ik zou zelfs durven zeggen: Hij denkt alles te bezitten (auto's, drugs, villa's,...) zo ook zijn zus.
En die gedachtengang maakt hem een interessant figuur.
"Cool zijn" staat hier volledig los van. Het zijn z'n uitspraken, z'n accent en z'n maniertjes die Montana Montana maken.
Hando
-
- 1808 messages
- 1434 votes
Ik vind het vreemd dat je dat steeds weer ophaalt, Montana is een tragisch figuur: het neerknallen van die zus haar vriend bewijst dat alleen maar. Hij overbeschermd haar, kan haar niet samen zien met andere man. Ik zou zelfs durven zeggen: Hij denkt alles te bezitten (auto's, drugs, villa's,...) zo ook zijn zus.
En die gedachtengang maakt hem een interessant figuur.
"Cool zijn" staat hier volledig los van. Het zijn z'n uitspraken, z'n accent en z'n maniertjes die Montana Montana maken.
Maar veel mensen vinden hem 'cool'. Dit bewijzen smiley's als
. Daarom haal ik dat voorbeeld aan, want dat is naar mijn mening absoluut geen 'cool' gedrag of bewonderingswaardig. Dat jij hem uit psychologisch perspectief interessant vindt, heeft daar niet zoveel mee te maken.