• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.279 votes
Profile

Beste horror soundtracks

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

Hallo

Ik zou graag willen weten wat jullie de beste horror-soundtracks vinden. Hier mijn lijstje

1. Zombi 2 (Fabio Frizzi)

2. Suspiria (Goblin)

3. Cannibal Holocaust (Riz Ortolani)

4. Dawn Of The Dead (Goblin)

5. Scanners (?)

6. City Of The Living Dead (Fabio Frizzi)

7. Profondo Rosso (Goblin)

8. Phantasm (?)

9. Phenomena (Goblin)

10. 28 Days/Weeks later (John Murphy)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Ik ben niet zo'n held in soundtracks, maar het eerste wat me te binnen schiet is Halloween.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

De Nightmare on Elm Street reeks heeft naar mijn mening een paar erg aardige soundtracks voortgebracht. Bernstein's soundtrack is simpel, maar erg sfeervol. Vooral de main theme is geweldig. En ook de soundtrack van Angelo Badalamenti is erg sfeervol en heeft een bijzondere sound (zou Badalamenti's Twin Peaks ook wel willen noemen, maar is niet echt horror). En ook die van Brian May mag er zijn, bevat een paar erg aardige surrealistische momenten.

Andere horror soundtracks die me zo even te binnen schieten zijn Poltergeist II: The Other Side van Jerry Goldsmith en Hellbound: Hellraiser 2 van Christopher Young. En dan heb je nog (naast dus die van Nightmare) die geinige themes van onder andere Halloween of Phantasm. Altijd leuk om te horen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Dust Devil

Phantom of the Opera ('25)

Nekromantik

Razorback

Il Bosco Fuori

Maniac

Haute Tension

Cannibal Ferox

Cannibal Holocaust

Zombi 2

City of the Living Dead

House by the Cemetery

The Beyond

The Fog

Halloween

The Omen

Phenomena

Suspiria

En nog een resem grote klassiekers zoals The Exorcist, The Texas Chainsaw Massacre, A Nightmare on Elm Street, Hellraiser, Friday the 13th ... waarbij vooral de main theme interessant is omwille van de herkenbaarheid en de iconische status.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Profondo Rosso en Suspiria vind ik geweldig van Goblin, hun versie voor Dawn of the Dead vond ik dan weer niet altijd passen. Verder schieten me zo Phantasm en Nosferatu binnen.

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

Chainsaw wrote:

De Nightmare on Elm Street reeks heeft naar mijn mening een paar erg aardige soundtracks voortgebracht.

Nightmare heeft inderdaad ook een erg goede Theme.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Cannibal Holocaust

Zombi 2

Suspiria

Psycho

Halloween

City Of The Living Dead

Dawn Of The Dead

Maniac

The Beyond

Phantasm

Friday The 13th

Tenebre

Midnight Killer

Opera

Contamination

Hellraiser

Phenomena

Sleepless

The Church

Ik zal er nog wel wat meer posten. Maar zoals je ziet is vooral Italie erg vertegenwoordigd in het lijstje. Voor mij ook het land met de beste soundtracks. Midnight Killer's soundtrack is niet zo bekend, maar luister maar eens, helemaal geweldig. Ook Contamination had ik wel verwacht tegen te komen. Past perfect bij de film ook.

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

Die Hard,Willis wrote:

Maar zoals je ziet is vooral Italie erg vertegenwoordigd in het lijstje. Voor mij ook het land met de beste soundtracks. wel verwacht tegen te komen.

Helemaal gelijk

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

1. IT

2. Christine

3. The Thing

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

Hebben jullie de soundtrack van The Amityville Horror wel eens beluisterd die is heel mooi

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

28 Days Later...

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

The Omen (1976)

Echt misselijkmakende muziek.

RobbyT

• 215 messages
  • 44 votes

"The Creepshow" uit 1982, vooral het intro.

stijf

• 342 messages
  • 232 votes

Soundtrack van The Shining.. Het intro is echt geweldig, heerlijk simpel maar o zo sfeeropwekkend.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Het is niet echt horror, maar ik vond de soundtrack van the Ninth Gate, die ik pas weer gezien heb, toch wel erg goed. Een speels, avontuurlijk deuntje dat toch iets onheilspellends heeft.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Wojcech Kilar is dan ook een briljante componist. Theme From The Ninth Gate is één van de mooiste vocalises die ik ken.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

En dat terwijl dat precies stuk nooit zo in de film te horen is.... Zal later eens een lijstje verzinnen, maar ik vrees dat dat erg lastig gaat worden door de enorme hoeveelheid die ik er wel in zou willen hebben.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik was erg onder de indruk van de soundtrack van Planet Terror. Het steeds terug komende thema is geweldig en de sfeer die de muziek uitademt past perfect bij de look van de film. 28 weeks later vond ik ook erg sterk. De film heb ik nooit gezien, maar de muziek deed mij erg veel.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

De Soundtrack van Planet Terror en From Dusk till Dawn niet te vergeten vind ik sowieso geweldig. Heerlijke rauwe bleusrock.

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

De score van The Mist (2007) vind ik erg goed.

damianodebeste

• 838 messages
  • 0 votes

Nog een paar goede soundtracks

Candyman

The Exorcist

The Shining

The Thing

Nosferatu

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

ik vind de soundtrack van The Texas Chainsaw 2003 wel goed genoeg

Tjurk

• 76 messages
  • 0 votes

Tidy up your mess - bitten

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Beste horror soundtrack die ik ken is die van A Nightmare On Elmstreet. Geweldig soundtrack. Als je die hoort denk je meteen aan Freddy.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Laatst de soundtrack van A Nightmare on Elm Street gekocht op LP. Wat een geweldig stukje muziek is dit toch.

Verder is er teveel moois om op te noemen, maar steken de scores van John Carpenter er vaak toch wel bovenuit.

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

The Texas Chainsaw Massacre uit '74. Geen muziek maar vreemde geluiden. De soundtrack van de nieuwe Chainsaw Massacre films was vreselijk. Alsof ik The Dark Knight aan 't kijken was i.p.v. een horrorfilm. Zo cliché hollywood soundtrack met bombastische (lees: stoere) muziek op de achtergrond. John Carpenter's The Thing en Ridley Scott's Alien hadden net als Chainsaw '74 een hele atmosferische soundtrack. Past beter bij dit genre naar mijn mening.

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2312 votes

Saw !

Cole-

• 92 messages
  • 1077 votes

1: Halloween

2: Saw

3: The Exorcist

lordhagus

• 12 messages
  • 13 votes

Hellraiser (Christopher Young)

Nightbreed (Danny Elfman)

The Omen (Jerry Goldsmith)

Dracula (Wojchiech Kilar)

Speciale vermelding voor The Mist, wanneer tegen het einde van de film "The Host of Seraphim" van Dead Can Dance te horen is...kippenvel!!

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

De Phantasm reeks en The Fog hebben ook een heerlijke main themes.

En qua songs is 'New Born' van Muse bij Haute Tension ook super.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.