• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Moviemeter Top 100 2008 (+ persoonlijke top10 2008)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Er zijn 684 lijstjes ingevoerd, met deze top 10 als resultaat:

1. Dark Knight, The (2008)

2. No Country for Old Men (2007)

3. Cloverfield (2008)

4. WALL·E (2008)

5. Into the Wild (2007)

6. Iron Man (2008)

7. Wanted (2008)

8. There Will Be Blood (2007)

9. Bank Job, The (2008)

10. Taken (2008)

Bedankt voor het stemmen! De volledige lijst is hier te vinden: http://www.moviemeter.nl/list/top2008

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

Hij is er Goed werk

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Rambo op 15 netjes!

Ricky Roma

• 302 messages
  • 26 votes

Nog goed gedaan van No Country for Old Men, want er zijn er veel die hem niet op het lijstje hebben gezet omdat ze hem als een 2007 release zagen, zoals ik.

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Jordy, er staat een foutje in de top 2008 lijst (jouw link): vanboven staat 'Top 100 2008: De beste albums van 2008 volgens de gebruikers van MusicMeter.nl'

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Erg verrassende nummer één. Leuk dat Cloverfield zo hoog staat en The Mist toch stiekem ook gewaardeerd wordt.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

BESTE BIOS TOP 10 2008

1 No Country For Old Men

2 The Dark Knight

3 Into The Wild

4 Die Welle

5 Mamma Mia!

6 TBS

7 Rendition

8 The Mist

9 Happy-Go-Lucky

10 Keinohrhasen

SLECHTSTE BIOS TOP 10 2008

1 Staub

2 Nachmittag

3 The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor

4 Over Her Dead Body

5 Het Echte Leven

6 Babylon A.D.

7 Snuf De Hond In Oorlogstijd

8 The Unseeable

9 The Eye

10 The Ruins

Fikret8

• 6169 messages
  • 4233 votes

Schandalig dat "Lust, Caution" niet eens in de top 100 van dit jaar voor komt.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Het was natuurlijk te verwachten dat "The Dark Knight", door mij niet hoger gewaardeerd dan een 1,0* tot beste film van 2008 zou worden uitgeroepen.

Zeer positief niettemin de nrs 2 en 3 "No Country For Old Men" en "Cloverfield" die beiden in mijn top 10 staan met een waardering van 4,5* elk. Ben ik toch nog enigszins tevreden.

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Fikret8 wrote:

Schandalig dat "Lust, Caution" niet eens in de top 100 van dit jaar voor komt.

Liefhebbers van Arthouse films vormen nu eenmaal een grote minderheid op MovieMeter. Ik vind het al verrassend dat de door mij zeer hoog gewaardeerde films "Izgnanie" en "Mogari no Mori" in de top 100 staan. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk. "Lust, Caution" was voor mij ook een van de betere films van het afgelopen jaar.

The Goss

• 502 messages
  • 4757 votes

Ricky Roma wrote:

Nog goed gedaan van No Country for Old Men, want er zijn er veel die hem niet op het lijstje hebben gezet omdat ze hem als een 2007 release zagen, zoals ik.

Waaronder mijn persoontje, want ik wist niet dat je ook 2007 films in het lijstje mocht zetten, want het ging volgens mij om de films uit 2008. Zo stond het ook in de aankondiging. Ik was dus ook erg verbaasd om bijvoorbeeld No Country for Old Men tegen te komen in deze lijst. Als ik dat had geweten had hij van mij 10 punten gekregen. Ik denk dus dat de lijst nogal vertekend is.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Belachelijk dat een film als No Country ook maar in de lijst voorkomt.

Verder lijken niet-Engelstalige films het op MM toch steeds moeilijker en moeilijker te krijgen. Buiten wat lokale en arthouse hypes is er niks te vinden.

En Iron Man op 6! Wie verzint het.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

The Goss wrote:

(quote)

Waaronder mijn persoontje, want ik wist niet dat je ook 2007 films in het lijstje mocht zetten, want het ging volgens mij om de films uit 2008. Zo stond het ook in de aankondiging. Ik denk dus dat de lijst nogal vertekend is.

Dat is elk jaar een probleem. Anders had No Country for Old Men best dichter bij The Dark Knight kunnen staan. Hetzelfde geldt voor de toekomstige klassiekers There Will be Blood en The Assassination of Jesse James.

Positief ben ik over de hoge positie van In Bruges (#12), zeker een film die gezien mag worden. Ook goed om Hunger in de lijst te zien, maar wat staat er een hoop rommel voor.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Er stond ook duidelijk in de aankondiging dat je films in jouw lijstje mocht opnemen die dit jaar een bios- of videotheekrelease hebben gekregen!

Verder kan ik mij vinden in de winnaar en ben blij dat er toch nog wat "eigen" titeltjes aardig scoren.

Dit was overigens mijn lijstje van 2008:

01. Into the Wild (2007)

02. No Country for Old Men (2007)

03. [Rec] (2007)

04. Persepolis (2007)

05. This Is England (2006)

06. There Will Be Blood (2007)

07. The Savages (2007)

08. Il Y A Longtemps Que Je T'Aime (2008)

09. Lars and the Real Girl (2007)

10. Juno (2007)

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

Co Jackso wrote:

(quote)

Dat is elk jaar een probleem. Anders had No Country for Old Men best dichter bij The Dark Knight kunnen staan. Hetzelfde geldt voor de toekomstige klassiekers There Will be Blood en The Assassination of Jesse James.

Hoeft geen probleem te zijn. Ik hanteer altijd de lijst van "De Volkskrant". Het gaat in die lijst om films die in 2008 in de Nederlandse bioscopen in première gegaan zijn en daar staat ook duidelijk de film "No Country for Old Men" in. Het probleem op MovieMeter voor het maken van zo'n top 100 lijst is dat de data van filmpremières in België sterk met Nederland kunnen verschillen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Onderhond wrote:

Belachelijk dat een film als No Country ook maar in de lijst voorkomt.

Verder lijken niet-Engelstalige films het op MM toch steeds moeilijker en moeilijker te krijgen. Buiten wat lokale en arthouse hypes is er niks te vinden.

En Iron Man op 6! Wie verzint het.

No Country For Old Men was vlak tegen het einde van 2007 in de bioscoop van Nederland. In dat geval had de film geen enkele mogelijkheid gehad om in een top 10 van het jaar te komen.

Dat heb je nou eenmal met het feit dat de releasedatums in elk land verschillen en dat sommige films vlak voor het einde van het jaar in de bioscoop e.d. verschijnen.

Betreft Art-House films 'naast het feit dat ik een stronthekel heb aan figuren als jou' (niet te verwarren met art-house films, dat zijn 2 totaal verschillende dingen), zijn de films logischerwijs minder te vinden in de top 10 van de gemiddelde filmkijker.

1. De films krijgen weinig aandacht in de media.

2. De films zijn moeilijk te verkrijgen/zien in videotheken, bioscoop, winkels.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

In dat geval had de film geen enkele mogelijkheid gehad om in een top 10 van het jaar te komen.

Stond vorig jaar ook al in de lijst. (stuk lager, dat wel). Vind het gewoon nergens op slaan dat 1/3de van de lijst uit 2007 komt.

zijn de films logischerwijs minder te vinden in de top 10 van de gemiddelde filmkijker.

Mijn opmerking is er dan ook op gericht dat MM meer en meer de richting van "de gemiddelde filmkijker" opgaat, steeds verder en verder weg van "de filmfan".

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wat een onzin. De NL filmfan kijkt (bepaalde) films bij voorkeur in de bioscoop.

We zijn met de MovieMeter meeting met een groepje filmliefhebbers naar There Will Be Blood geweest.

bioscooppremiere: 28 februari 2008

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Ik kijk bepaalde films ook bij voorkeur in de bioscoop. Het zijn doorgaans de bioscopen die niet zo meewerken.

Verder mix je volgens mij gewoon wat door elkaar. Je gaat mij niet zeggen dat films als Iron Man hoog op het menu staan van "de filmfan".

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nou, waarom niet eigenlijk.

Ik hoorde vooraf veel goeds over die film (recensies op internet en in de dagbladen). Ik zag uit naar Iron Man vanwege Robert Downey Jr. die ik een erg goed acteur vind.

Ik heb de film weliswaar niet in de bioscoop gezien, maar de film komt zeker in mijn top 25 van het jaar.

Een filmfan kijkt toch net zo goed naar het betere Hollywood werk.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Mooi dat Ben X ook in de lijst genoteerd staat, veels te laag genoteerd natuurlijk . Wat titels als 10.000 BC en Jumper in de lijst doen, en die staan dan ook nog hoger dan andere veel betere films.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

kappeuter wrote:

Een filmfan kijkt toch net zo goed naar het betere Hollywood werk.

Daaronder versta ik dan zaken als de Coentjes en Anderson (afgezien wat ik zelf van de films vind), geen Marvel comic verfilming.

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

Ik vind de uitkomst van 2008 vrij idioot, ik vond het aanbod waar (2008) achter stond dan zelf ook niet echt super. Wel blij dat Cloverfield uiteindelijk de nr. 3 heeft kunnen scoren, zeer verdiend!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Het lijkt me niet meer dan logisch dat hoe meer mensen zo'n top 10 insturen, hoe meer de "gemiddelde filmkijker" het beeld bepaalt ipv de "filmfan". Niet alleen zijn de "filmfans" in de minderheid, eveneens zullen er na zoveel jaar weinig meer bijkomen op de site (omdat ze al geregistreerd zijn) terwijl er nog genoeg "gemiddelde filmkijkers" zijn die zich aanmelden.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik dacht dat je vandaag ook nog je top 10 kon aanpassen. Ik had Gone Baby Gone nog graag toegevoegd. Die film heeft de top 100 geloof ik niet gehaald. Mijn uiteindelijke lijst:

1. No Country for Old Men

2. There Will Be Blood

3. Into the Wild

4. Wall-E

5. 4 Maanden, 3 Weken, 2 Dagen (niet in de top 100)

6. Gone Baby Gone (niet in de top 100)

7. The Dark Knight

8. Juno

9. Vicky Cristina Barcelona

10. Before the Devil Knows You're Dead

Wie had durven vermoeden dat The Dark Knight dit jaar zou winnen?

[edit]Gone Baby Gone staat wel in de top 100. Ik had hem over het hoofd gezien.[/edit]

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Phoenix wrote:

Het lijkt me niet meer dan logisch dat hoe meer mensen zo'n top 10 insturen, hoe meer de "gemiddelde filmkijker" het beeld bepaalt ipv de "filmfan". Niet alleen zijn de "filmfans" in de minderheid, eveneens zullen er na zoveel jaar weinig meer bijkomen op de site (omdat ze al geregistreerd zijn) terwijl er nog genoeg "gemiddelde filmkijkers" zijn die zich aanmelden.

Ik vind dat erg meevallen. Toch maar even No Country for Old Men, Into the Wild en There Will Be Blood in de top 10. Ik denk dat de gemiddelde NL-er die films nog niet gezien heeft en zeker niet alledrie.

SanderSander88

• 605 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Wie had durven vermoeden dat The Dark Knight dit jaar zou winnen?

Ja, ik had het zelf ook niet verwacht. (sarcasme)

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Onderhond wrote:

Als ik films uit 2008 wou zien was dat via de bioscoop en die draaien meer commerciële blockbusters. Als ik alleen naar de bioscoop ga kan ik wel eens wat alternatiever gaan, maar meestal is het toch in gezelschap en gaat het zo goed als de commerciëlere richting uit. De arthouse en niet-Engelstalige films zal je nog wat tijd moeten geven, maar zullen zeker nog wel een publiek vinden...

wibro

• 11590 messages
  • 4098 votes

The One Ring wrote:

5. 4 Maanden, 3 Weken, 2 Dagen (niet in de top 100)

Lijkt mij logisch dat deze film niet in de top 100 staat. Deze film is volgens mij in oktober of november 2007 in Nederland in première gegaan. Film hoort dus duidelijk thuis in het filmjaar 2007.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Ik vind dat erg meevallen. Toch maar even No Country for Old Men, Into the Wild en There Will Be Blood in de top 10. Ik denk dat de gemiddelde NL-er die films nog niet gezien heeft en zeker niet alledrie.

Mwoah, als je een beetje geïnteresseerd bent in film (en dus /daarom op deze site rondhangt) heb je denk ik minstens No Country for Old Men en There Will Be Blood wel gezien. Zeker omdat ze zoveel aandacht krijgen ivm de Oscars, en ze al een tijdje in de winkels liggen.

De "echte filmfan" (voor het gemak even "iemand die ook buiten Hollywood rondkijkt") legt het in dat opzicht gewoon af tegen de schier grote aantallen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.