- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Mooiste Moraal
Mooiste Moraal
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Ik heb gezocht maar leek niet echt een topic te vinden dat over "moralen" gaat.
Er zijn tuurlijk films die echt iets te zeggen hebben, een "moraal".
MMhh, probleem bij dit topic is wel dat je spiolers kunt verlinken. Mij lijkt het handig de film te noemen met het moraal in spiolertags. Of je noemt gewoon een moraal zonder film, maakt mij niet uit.
Wat ik mooie vind:
- Beauty And The Beast : Schoonheid zit van binnen
- The Butterfly Effect : Één kleine beslissing kan je hele toekomst bepalen
- Big Fish : Je kunt zelf in je verhalen en met je fantasie de dingen mooier maken dan ze zijn.
- Mulan : Één persoon kan het verschil maken tussen overwinning of verlies.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Heb totaal niks met een moraal, wat moet je er ook eigenlijk mee? Veel films leggen het er te dik op of anders komt het niet over. Daarbij is zo'n moraal vaak stompzinnig simpel. Zou je zelf ook wel kunnen bedenken.
Samen delen, lief zijn voor je medemens......o god het is dat je het zegt, had er anders nooit opgekomen. 
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Kritiek kritiek kritiek...
Het kan zijn dat een moraal op goede wijze word uitgebeeld en zelf zonder het te zeggen.Dat het je aanspreekt en\of je erover gaat nadenken. Wat ik dus bij Big Fish en Butterfly Effect had.
Die moralen die jij noemt zie ik vaak bij waardeloze kinderseries. Heeft niets met "mooi" te maken wat je zelf al duidelijk maakt. Het moraal word niet altijd vertelt, dan is het een kwestie van er achter komen. "Of anders komt het niet over". Neee, het kan ook dat het niet word opgemerkt.
Hando
-
- 1808 messages
- 1434 votes
De moraal dat je van je leven moet genieten doet het altijd wel goed bij mij. Zoals Ikiru of Saw.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Ik vind die van American Beauty wel goed: Blijf altijd jezelf, de wereld zit vol met schoonheid en carpe diem.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Films met een dubieuze moraal zijn misschien leuker om op te noemen...
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Mooiste moraal zit natuurlijk in Snatch.
'Never trust a Pikey'.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
lol!
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Cashback: "You just have to see that love is wrapped in beauty and hidden away in between the seconds of your life. If you don't stop for a minute, you might miss it"
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes

Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Cashback: "You just have to see that love is wrapped in beauty and hidden away in between the seconds of your life. If you don't stop for a minute, you might miss it"

Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
The Big Lebowski natuurlijk;
The Big Lebowski: "Is it being prepared to do the right thing, whatever the cost? Isn't that what makes a man?"
Dude: "Mmm, sure. That and a pair of testicles"
Geniale levensles die film.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Geniale levensles die film.
.De Kleine Zeemeermin: Het leven op de zeebodem is veel beter dan wat ze hier boven te bieden hebben.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Mooi:
If you can't laugh at yourself, life is going to seem a whole lot longer than you'd like. (Garden State)
(die van Cashback is ook goed)
Grappig:
What's the point of living if you don't have a dick? (Donnie Darko)
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Die van Trainspotting blijft trouwens ook geweldig grappig.
Who needs reasons when you `ve got heroïne?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
De moraal dat je van je leven moet genieten doet het altijd wel goed bij mij Zoals (...) Saw.
Hele mooie moraal, maar om daar dan weer Saw bij te betrekken... Die pakt het helemaal verkeerd aan.
Grappig:
What's the point of living if you don't have a dick? (Donnie Darko)
Jij bent geen feminist of wel? 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes

Maar dat laatste zinnetje van dat eerst geplaatste Cashback moraal klinkt erg gejat van Ferris Bueller's Day Off... "Life moves pretty fast, if you don't stop to look around for a while, you might miss it" (zoiets)
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
American History X
Frankenstein
Gaan beide een beetje over "kijk verder dan het uiterlijk en leer iemand echt waarderen naar z'n innerlijk".
Artifact
-
- 229 messages
- 0 votes
Met een (oprecht) moraal is helemaal niets mis. Fargo - eindscène.
Baksteen
-
- 720 messages
- 748 votes
.De Kleine Zeemeermin: Het leven op de zeebodem is veel beter dan wat ze hier boven te bieden hebben.
Die zou ook van spongebob kunnen zijn.

BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Die van Trainspotting blijft trouwens ook geweldig grappig.
Als liberale drugshater blijf ik deze toch inderdaad geniaal grappig vinden!
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
American History X
Frankenstein
Gaan beide een beetje over "kijk verder dan het uiterlijk en leer iemand echt waarderen naar z'n innerlijk".
Bij Frankenstein iig wel, maar American History X...
Op het einde werd er weer iemand vermoord door een neger. Iemand die net bekeerd was. Ik vind dit wel een slecht moraal. Omdat je er ook uit kunt halen dat negers wel slecht zijn. Ook door die redenen die Norton geeft tijdens het etentje thuis met die joodse vriend van zijn moeder.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik ben ook altijd te vinden voor films die dat hebben. Er zit een prachtige moraal in The Neverending Story die iets vertelt over mensen en het belang van fantasie. Iets gelijkaardigs kom je tegen in Pan's Labyrinth. Onder de indruk van de diepere laag bij Premoniton onlangs, helaas viel die film als geheel een beetje tegen. Die uit Demolition Man is wat aan de eenvoudige kant, maar niettemin origineel en treffend.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Bij Frankenstein iig wel, maar American History X...
Op het einde werd er weer iemand vermoord door een neger. Iemand die net bekeerd was. Ik vind dit wel een slecht moraal. Omdat je er ook uit kunt halen dat negers wel slecht zijn. Ook door die redenen die Norton geeft tijdens het etentje thuis met die joodse vriend van zijn moeder.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Nogal dubieus, maar de algemene teneur van de film was toch eerder dat vooroordelen uit den boze zijn denk ik. By the way, ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar bij ons (België) is "neger" een scheldwoord
.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ja? ik dacht meer "zwarte" (en dan nog, wij hoeven toch ook niet op onze teentjes getrapt te zijn wanneer men spreekt over ons als "blanken"). Neger/zwarte... het zijn gewoon maar benamingen.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Als die mensen daar aanstoot aan nemen - wat ze overigens doen - gebruik ik liever een ander woord. Kwestie van niemand te kwetsen, is een kleine moeite.