- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste tekenfilmliedjes
Beste tekenfilmliedjes
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
De reden dat ik dit topic open....
Ik kijk de laatste tijd veel tekenfilms waar ook vaak in gezongen word. Vervolgens lees ik op moviemeter dat er "veel tegenvallende liedjes waren" met 1 of 2 goeie. Ikzelf hou veel van de tekenfilm muziek, en ben dus benieuwd wat zijn dus de echt goeie (daarmee bedoel ik beste) liedjes uit de tekenfilms. Ik heb slechts 1 site gevonden waarin zoiets werd besproken. En daar werd een lied uit Alladin erg gewaardeerd. Dus als iemand er wel 1 weet, meld het astublieft hier want ik heb er grote intresse in.
Nu ik het open is vaak de bedoeling dat ik zelf ook een voorbeeld geef. Dus niet schrikken van de titels, zo'n beetje al mijn tekenfilms zijn nederlands. Eigenlijk vind ik van de eerste 3 films bijna alle muziek goed.
De mijne:
- Belle & Het Beest : Belle & Het Beest
- Mulan: Mijn Spiegelbeeld
- Het Magische Zwaard, Op Zoek Naar Camelot: Mijn Vader's Vlucht
- The Zwanen Princes: Dit vind ik nou echt niet leuk
- Pocahontas: Luister Met Je Hart
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
De meeste films ken ik enkel in het Engels:
Beauty & The Beast: Be our guest / Tale as old time ...
Little Mermaid: Part of your world / Under the sea
Hunchback of the Notre Dame: Outside
Pocahontas: Colors of the wind / Just around the riverbend
Lion King: Just can't wait to be king / Circle of life / ...
Alladin: A whole new world
Jungle Book: Als je van beren leren kan
Als je begrijpt wat ik bedoel: Als je begrijpt wat ik bedoel
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
South Park - Blame Canada 
En:
Unkle Fucker
Kyle's mom's a bitch
Up Thare
La Resistance
Sadam Song
Ook van South Park: BLaU
En geen tekenfilm, maar poppen animatie:
America Fuck Yea
Evryone has aids
en de beste: Pearl Harbor sucked, and I miss you
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Ook zeker een goede.
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
The lion king, circle of life, is wel goed
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Watership down: Bright eyes van Art Garfunkel
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Watership down: Bright eyes van Art Garfunkel
Vreselijk nummer eigenlijk, maar in de film was het echt snotteren (tweede film ooit waar ik om moest janken)
Nog een snotter-moment (jaja, ik ben echt een watje wat dat betreft): When She Loved Me - Sarah McLachlan --> Toy Story 2
Uit Toy Story 1 (en 2) ook het prachtige You've Got a Friend in Me van Randy Newman
Uit de doos 'Mug doet een performance op feestjes' The Bare Necessities' uit The Jungle Book. Nu is alles K3 enzo, maar ik kon dit helemaal uit m'n hoofd incl danspasjes en handklapjes compleet gekopieerd uit de film
[I Wanna Be Like You is ook briljant natuurlijk uit The Jungle Book]
What's This uit The Nightmare Before Christmas (zeer aanstekelijk)
En uit de edel-kitsch hoed tover ik Itsumo Nando-demo (Always with Me) van Youmi Kimura uit Sen to Chihiro no Kamikakushi / Spirited Away.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
-Mononoke-hime Theme Song (muziek: Joe Hisaishi zang: Sasha Lazard)
-Wish Upon a Star uit Pinocchio
-de 3 Kugutsuuta chants van Kokaku Kidotai 2: Inosensu (Kenji Kawai)
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
Aangezien ik ook bij aanstekelijke liedjes denk aan de Disneyfilms:
-What's This (The Nightmare Before Christmas)
-When You Wish Upon a Star (Pinocchio)
-The Bare Necessities (Jungle Book)
-I Wanna Be Like You (Jungle Book)
-Oh Ratigan (The Great Mouse Detective)
-Under The Sea (The Little Mermaid)
-Once Upon a Dream (Sleeping Beauty)
-A Whole New World (Aladdin)
-Gaston(Beauty & The Beast) 
-You can Fly (Peter Pan)
-Everybody wants to be a Cat (The Aristocats)
Een eervolle vermelding voor This is my Idea van The Swan Princess.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Diana Ross - If We Hold On Together (The Land Before Time)
Geen idee of deze speciaal voor de film gemaakt was, maar hij paste er schitterend bij.
Nog meer mooie:
Bright eyes - Art Garfunkel (Watership down)
I Wanna Be Like You (Jungle Book)
Circle of Life - Elton John (The Lion King)
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
What's This is inderdaad eg aanstekelijk, maar had het niet genoemd omdat die film niet getekend is
Maar mag er inderdaad ook wel bijstaan en dan ook gelijk Sally's Song en Jack's Lament omdat ik die ook super vind.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Het beste liedje is en blijft echt Can you feel the Love tonight, uit the Lion King. Geweldige tekst ook.
Le Edzel
-
- 879 messages
- 2624 votes
SPIDER PIG uit The Simpsons natuurlijk!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Leuke liedjes:
Everybody wants to be a cat - Aristocats
When I see an elephant smile - Dumbo
Beyond the sea (hier door Robbie Williams) - Finding Nemo
Kiss the girl - Little mermaid
I'm a believer - Shrek
You've got a friend in me - Toy Story
When she loved me - Toy Story 2
Walking in the air - The Snowman
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik heb er nog eens over na zitten denken, en ik blijf er toch echt bij dat het geweldige Can you feel the love tonight aan geen één enkel ander liedje kan tippen.
Maar toch, ik vind de titelsong van Sting aan het eind van de Emperor's New Groove toch wel errúg leuk: Past er ook echt bij.
Ik was en ben verslingerd aan Belle en het Beest. De liedjes die Belle en het Beest over elkaar zingen, blijf ik toch wel de leukste liedjes vinden qua liedjes, eigenlijk. Hoewel het liedje aan het begin van de film ook erg leuk is.
De Kleine Zeemeermin: Het lied van Ursula tijdens de transformatie van Arïel.. Heerlijk gemeen. Ik heb hem hoeveel keer weet ik niet meer, gehoord met de stem van Nelly Frijda: Fantastisch
.
Zo, dat waren er een stukje meer, van alles wat ik me weet te herinneren van een paar films die ik heel leuk vind...
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Ik was en ben verslingerd aan Belle en het Beest. De liedjes die Belle en het Beest over elkaar zingen,
De Kleine Zeemeermin: Het lied van Ursula tijdens de transformatie van Arïel.. Heerlijk gemeen.
Inderdaad alhoewel ik niet weet wat "verslingerd" is
. Dat liedje van Ursela herinner ik me dat ik het vroeger heel eng vond, terwijl mijn ouders dubbel lagen van het lachen. Nu ik oud ben begrijp ik de tekst ook. "O Wat Een Kommer En Kwel" , prachtige tekst. Heb gehoord dat het "zwaar klote" betekend
.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik vind de soundtrack van de transformers wel cool. Maar verder zijn alle tekenfilmliedjes te erg voor woorden toch. Kom op zeg: tekenfilm liedjes? Wat een naam voor een topic 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Wat is daar dan niet duidelijk of erg aan?
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Ik vind de soundtrack van de transformers wel cool. Maar verder zijn alle tekenfilmliedjes te erg voor woorden toch. Kom op zeg: tekenfilm liedjes? Wat een naam voor een topic 
Tja het is een woord waar ik zomaar op kwam. Gebruik je fantasie astublieft, dit is onnodig kritiek.
Vind het wel heel bizar dat jij werkelijk ALLE liedjes uit tekenfilms te erg voor woorden vind. Tenzij je een grote afkeur voor muziek heb lijkt het mij vrijwel onmogelijk dat je dat vind. De liedjes zijn heel normaal. Het is ook muziek en je hebt van allerlei genre's erbij.
Ik las net je reactie bij Beauty And The Beast (Een Tekenfilm!): "en de liedjes waren geweldig". Dus, vanwaar die reactie?
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Ik weet niet in welk bericht er nou een spelfout was..
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Snow White and the Seven Dwarfs:
- Whistle while you work
- Someday my prince will come
- With a smile and a song
- I'm wishing/ One song
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik weet niet in welk bericht er nou een spelfout was..
Beste tekenfilm (zonder s) liedjes.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Beste tekenfilm (zonder s) liedjes.
En tekenfilmliedjes moet aan elkaar. 
Dus het moet worden: "Beste Tekenfilmliedjes"
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zag de film twee weken geleden nog en ik verbaasde me nog eens over het liedje. Volgens mij is dit wel het meest absurde Disney-moment ooit.
Le Edzel
-
- 879 messages
- 2624 votes
Spider pig, spider pig, does what every spider pig does...
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Spider pig, spider pig, does what every spider pig does...
Deze is zeker overgewaardeerd.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Ik vind dit juist een zeer goede topic. Als je niet van tekenfilm liedjes houdt, mis je toch wel iets. Voor de rest is het onnodig om kritiek te geven om zaken waar je zelfs niets van weet.