• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Horror slasher jaren 80!

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Als je tegen mij zou zeggen noem een paar slasher films uit de jaren tachtig dan denk ik meteen aan de bekende titels, zoals Friday the 13th, Halloween, A Nightmare on Elm Street. Ik denk dat dat vrijwel komt omdat er meerdere delen van zijn gemaakt, en personages als Michael Myers, Freddy Krueger en Jason Voorhees zijn toch wel interessant voor de meeste horror-liefhebbers.

Die Hard,Willis bedankt voor die lijst een paar berichten hierboven. Ik ga er zeker eens een aantal van bestellen!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

waarom wordt hellraiser zo weinig genoemd

vind het toch behoorlijk slasher wel,

op een andere manier maar toch

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Hmm... ik moet je eerlijk zeggen dat ik Hellraiser niet echt een slasher vind. Bij slasher-films denk ik aan films waarin er grote aantallen mensen afgeslacht worden, in Hellraiser is dat niet echt het geval. Ik vind Hellraiser ook een stuk beter dan slasher's.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Lui wrote:

Hmm... ik moet je eerlijk zeggen dat ik Hellraiser niet echt een slasher vind. Bij slasher-films denk ik aan films waarin er grote aantallen mensen afgeslacht worden, in Hellraiser is dat niet echt het geval. Ik vind Hellraiser ook een stuk beter dan slasher's.

dat klopt en vooral deel 3 is 1 stuk een slasher

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Ik kan me deel 3 niet echt meer herrineren. Ik zal hem binnenkort eens opnieuw kijken.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Lui wrote:

Ik kan me deel 3 niet echt meer herrineren. Ik zal hem binnenkort eens opnieuw kijken.

ja doe dat ik heb het al zo vaak gezien.

het gaat om dat stukje in die soort (discotheek)

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Lui wrote:

Die Hard,Willis bedankt voor die lijst een paar berichten hierboven. Ik ga er zeker eens een aantal van bestellen!

Ik zou zeker The Burning en The Prowler kopen. Geweldige slashers, twee van mijn favoriete films aller tijden. Verder is zowat elke slasher het kijken waard. Zelf bezit ik er nu dik 64 en het groeit nog steeds. (Er komen er weer een paar op VHS deze kant op. )

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

14 oktober SWEET SIXTEEN op dvd!

(afbeelding)

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

tenebrae

NY ripper

Deleria

Amsterdamned

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

mikey wrote:

tenebrae

NY ripper

Deleria

Amsterdamned

The New York Ripper lijkt een beetje op een slasher, maar in feite is het een giallo. Maar het kan ook gezien worden als een slasher, heerlijke film inderdaad. Erg leuk lijstje trouwens!

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

tenebrae, deleria en (eigenlijk) amsterdamned zijn ook giallo's.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

mikey wrote:

tenebrae, deleria en (eigenlijk) amsterdamned zijn ook giallo's.

Inderdaad. Amsterdamned kan ik me nog maar vaag herinneren dus daar kan ik niks over zeggen. Deliria is in ieder geval een klassieker!

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Gek dat Braindead nog niet genoemd is.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

wyatt earp wrote:

Halcyon wrote:

Een slasher is eigenlijk een formulefilm waarin een gemaskerde moordenaar (Michael Myers, Jason Voorhees, ...), geile tieners en een reeks bloederige moorden door middel van scherpe wapens de ingrediëntenmix vormen. Op het einde is er de final girl, of screamqueen, die het overleeft omwille van haar seksuele onschuld en plichtsbesef. Wraakgevoelens zijn in de meeste gevallen de drijfveer voor de moordenaar. Bovendien vinden zijn wraakacties vaak plaats op een herdenkingsdag van een of ander feest (Halloween, My Bloody Valentine, ...)

Halloween van Carpenter wordt beschouwd als de blauwdruk voor latere slasherfilms. Films die niet of niet volledig aan de bovengenoemde ingrediëntenmix voldoen, zoals bijvoorbeeld Hellraiser of Evil Dead, zijn dus strikt genomen geen slashers.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

wyatt earp wrote:

Braindead is ook geen slasher film en is ook niet uit de jaren 80.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Braindead = splatter . Ja, het schuilt in details allemaal. Beetje verwarrend, maar tja.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Halcyon wrote:

Braindead = splatter . Ja, het schuilt in details allemaal. Beetje verwarrend, maar tja.

Zombie-splatter..Ik weet het ik ben een betweter..

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Zo hoort het .

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Sorry. Ik schaam mij diep.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Nog een voorbeeld van een 80's slasher pareltje:

(afbeelding)

Vascago

• 4798 messages
  • 3592 votes

Hell Night

Maniac

Maniac Cop

Psycho Cop

Gutterballs

Midnight Meat Train

satanic-death wrote:

@Blue-Judaskiss: Misschien kun je me nog helpen met ander vraagje, ik heb de slasherdocu: going to pieces, en daar is een stukje uit een film waarin een vrouw gaat joggen met haar walkman op, en vervolgens wordt ze vanachter neergestoken. Welke film zou dit zijn? Aangezien er geen titel bij stond. thnx

Misschien wat laat, maar ja beter laat dan nooit hé. Het stukje met de walkman waar jij het over hebt komt waarschijnlijk uit de slasher "Graduation Day".

Persoonlijk één van de mindere slashers.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Is die documentaire ergens (goedkoop) te verkrijgen?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Te verkrijgen, ja: DVDpacific.com

Goedkoop, nee: $17,95

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Morgen weer eens lekker een aantal slashers kijken. Morgen niet echt veel te doen.. Ik denk dat het iets gaat worden als Friday The 13th ('80), The Burning en mischien nog eentje. Dat zal gaan tussen April Fool's Day (Origineel) en Return To Horror High. Maar het kan als ik er zin in heb altijd meer naar de kerst gaan nijgen met Silent Night, Deadly Night of een Final Exam op een Amerikaanse high school.. We zullen zien..

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Had ook laatst zin om enkele kersthorrors te kijken, maar spaar deze liever op tot in de winter. Ik ben er nog niet voor in de stemming.

Return to horror high heb ik nog niet gezien, ben ik wel heel benieuwd naar.

Zojuist heb ik eindelijk sweet sixteen gekeken, maar geen aanrader hoor. Erg zwakjes.

April fool's day is goed, maar sinds ik het einde weet, heb ik niet meer zoveel zin om hem nog snel een keertje te kijken. En ja, dan die klassiekers zoals Friday The 13 th en The Burning. Altijd een perfecte keuze!

Veel plezier met je slasher-avond!!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Heb toch wat moeite om een kerstslasher midden in de zomer te bekijken. Ik ben heel erg van de juiste setting en sfeer voor een bepaalde film. Je ziet mij ook nooit overdag een horrorfilm kijken. Gaat een deel van de beleving af, als je het mij vraagt.

De films die je opnoemt Willis, zijn ook titels die ik geregeld opzet, puur om de sfeer weer even te voelen. Sleepaway Camp misschien een tip? Een titel die ik er ook onder vind vallen. Of The Fog? Eergister weer eens opgezet.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

dutchtuga wrote:

De films die je opnoemt Willis, zijn ook titels die ik geregeld opzet, puur om de sfeer weer even te voelen. Sleepaway Camp misschien een tip? Een titel die ik er ook onder vind vallen. Of The Fog? Eergister weer eens opgezet.

Sleepaway Camp heb ik hier nog liggen inderdaad. Zou mischien ook wel kunnen. The Fog ligt hier ook, maar ik wou het eigenlijk gewoon bij 2 of 3 slashers houden. (Moet The Fog eigenlijk wel eens gaan kijken..)

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Waarom niet Friday 4?

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Halcyon wrote:

Waarom niet Friday 4?

Geen idee. Het is dan ook geen marathon maar gewoon lekker even 2 of 3 slashers kijken. Lang niet meer gedaan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.