- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste zanger/zangeres die in een film zit
Beste zanger/zangeres die in een film zit
*San*
-
- 102 messages
- 0 votes
de laatste tijd slaan de meeste zangers/zangeressen een andere richting in hun carriere. Wie vinden jullie nou de beste in een film?
Ik persoonlijk vind dan toch Jennifer Lopez de beste,
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Volgens mij is dat niet iets van de laatste tijd.
Elvis heeft al heel wat op filmgebied gedaan, en ook Frank Sinatra heeft hier en daar (in niet kleine) films gespeeld.
David Bowie kon er ook wat van, maar die is van wat later.
Zelf ken ik deze personen niet echt goed uit films, maar van bijvoorbeeld Madonna en Mick Jagger was ik in hun filmuitstapjes niet echt onder de indruk.
Natuurlijk zijn er vele, vele anderen, tot aan kersverse jubilaris Danny de Munck toe, al is die beide carrieres gelijk begonnen, en speelde hij na Ciske niet veel meer in films (of helemaal niet meer?).
Ook de zanger van mijn favourite band Einstuerzende Neubauten, Blixa Bargeld, heeft zich wel eens aan acteren gewaagd, en in 'Das Totale Therapie' speelt hij niet onaardig (maar ook niet meer dan dat.)
Andersom heeft bijv. Clint Eastwood wel eens een liedje gemaakt, 'Stop That Train', samen met (geen zin om te googlen dus ik kan fout zitten) General Saint.
Soms is zingen ook net als acteren. Als je een tekst zingt die niet echt uit het hart komt, en dat gebeurt natuurlijk veel, moet je toch wat acteren om het lied een juiste performance te geven. Je moet je een rol, een karakter aanmeten dat niet dat van jezelf is.
Tja, nu jouw topic goed lezen:
De BESTE zanger/zangeres die in een film zit.
Dan denk ik dat ik toch blijf bij (eerdergenoemde) Blixa Bargeld/ David Bowie/ Frank Sinatra en, voor het vrouwelijk gehalte Madonna.
(Jennifer Lopez staat me op zanggebied niets van bij. Is van langs mijn tijd)
Niet dat ze de beste acteurs zijn, maar wel de beste zangers (m/v) en ze zitten in films.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Andersom heeft bijv. Clint Eastwood wel eens een liedje gemaakt, 'Stop That Train', samen met (geen zin om te googlen dus ik kan fout zitten) General Saint.
Dat was niet dè Clint Eastwood, maar een reggae-artiest die zijn naam gebruikte,
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Bij Mandy Moore is het toch juist andersom? (edit: Dat is bij Jennifer Lopez natuurlijk ook het geval, allebei actrices die later pas in de muziek aan de bak zijn gekomen)
Vind vooral dat Bowie en Meat Loaf een redelijk geloofwaardige acteercarriere hebben opgebouwd.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Dat was niet dè Clint Eastwood, maar een reggae-artiest die zijn naam gebruikte,
Nooit geweten! 
Denk al 25 jaar lang serieus dat het dè Clint Eastwood is. 
Maar inderdaad helpt google weer eens: http://tachtiger.web-log.nl/tachtiger/2005/06/clint_eastwood_.html
't Is Robert Brammer.
Edit: overigens staat in diezelfde link dat de acteur met dezelfde naam ook wel eens een plaat heeft opgenomen. Enig idee welke dat is?
Edit edit: link: http://www.clinteastwood.net/welcome2.html (klik op 'recordings' aan de linkerkant)
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
[
Nooit geweten! 
Denk al 25 jaar lang serieus dat het dè Clint Eastwood is. 
.
. prachtig.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Jared Leto heeft een band die momenteel flink populair aan het worden is.
Maar misschien is dat de verkeerde kant op.
russell
-
- 158 messages
- 135 votes
Ik vind de zangeres Lisa Gerrard uit de film Gladiator prachtig, zeer mooie film- muziek die de film tot een hoogtepunt heeft gebracht.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
David Bowie 
Geweldig artiest, geweldig acteur
Erg sterke rol in Man Who Fell to Earth en hij zet in Labyrinth ookeen erg geinig figuur neer. Hij schijnt ook een klein rolletje te spelen in The Prestige, dus die moet ik maar gauw eens gaan kijken.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Henry Rollins, natuurlijk
(oa Heat, Lost Highway)
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ooooohhh, ik kom net tot de ontdekking dat ik helemaal vergeten ben om Agnetha en Anni-Frid te noemen.. Natuurlijk hebben ze geen echte speelfilms gemaakt zoals een David Bowie of Tom Waits bijvoorbeeld, en het gaat ook wel een beetje buiten het topic om, vrees ik, maar ik kan het gewoon niet laten om weer even mijn bewondering en waardering door te drukken jegens deze geweldige all time favoriete band van mij.. Maar ze hebben toch wel een film gemaakt, dus zou je wel kunnen zeggen dat ze dat goed hebben gedaan, of niet...
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
David Bowie
...
...Hij schijnt ook een klein rolletje te spelen in The Prestige...
Een klein rolletje? Hij is verdorie de ster van de film!
Z'n bizarre rol in Twin Peaks: Fire Walk With Me kon me ook bekoren. Schitterende zanger en goede (bijrol)acteur.
errr
-
- 542 messages
- 1018 votes
David Bowie is scary!!
hahaha hij kan goed acteren maar that guy gives me the creeps!
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
David Bowie is scary!!
hahaha hij kan goed acteren maar that guy gives me the creeps!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Frank Sinatra is de beste in films. Von Ryan's Express, From here to eternity... zijn toch ook goede rollen, naast dus dat hij een goede zanger was. Eigenlijk zijn al zijn rollen wel enigszins goed, High Society, Pal Joey.... ook al zijn die films verder niet allemaal even geweldig.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Bjork
Ook mijn absolute nummer 1, puur gebaseerd op Dancer In The Dark. En Bowie is natuurlijk een fantastisch zanger, maar is hij ook een fantastisch acteur? Zijn zoon is natuurlijk wel een topregisseur, maar dat is voor een ander draadje.
Bij lange na niet van dezelfde statuur maar toch leuk om even te benoemen: Adam Levine. In Begin Again zet hij een alleraardigste rol neer en laat hij bovendien horen dat hij veel beter is dan Maroon 5 deed vermoeden. Vooral leuk in combinatie met Keira die als zijn tegenspeler juist de omgekeerde weg bewandelt: van actrice naar zangeres.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Mijn held Keith Richards, van mijn favoriete bandje The Rolling Stones, als captain Teague Sparrow, ofwel de vader van Johnny Depp, in de Pirates of the Caribbean films.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Hm... Dean Martin dan maar.
Chris Kristofferson mag er ook bij.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
BrixIs het geen Kris Kristofferson - IMDb
(En zie geen enkele film, hier)
Er is een soortgelijk topic. Alleen hoeven dat niet de beste te zijn Film >> Cast en crew >> Acterende zangers of zangeressen in films Alleen de vraagstelling, eerste bericht is nog minder. 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Art Garfunkel vond ik erg goed in Bad Timing.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
En Bowie is natuurlijk een fantastisch zanger, maar is hij ook een fantastisch acteur?
Art Garfunkel vond ik ook erg sterk in Carnal Knowledge
Nog niet genoemd: Johnny Cash. Die heeft sowieso wel een streepje voor bij mij, maar de Columbo aflevering (Swan Song voor de geïnteresseerden) vond ik al erg degelijk.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
BrixIs het geen Kris Kristofferson - IMDb
(En zie geen enkele film, hier)
Er is een soortgelijk topic. Alleen hoeven dat niet de beste te zijn Film >> Cast en crew >> Acterende zangers of zangeressen in films Alleen de vraagstelling, eerste bericht is nog minder.
Helemaal juist Dick.
Ik verkeer nog in vakantiestemming, en neem het blijkbaar niet zo goed waar allemaal.
Dank voor de verbetering!
Op IMDb even op "actor" klikken , bovenaan de lijst .
Jij keek bij "composer"
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Dank voor de tips! Als fan van zijn muziek moet ik ook nodig eens in zijn acteerwerk duiken.
Labyrinth wel gezien en ook zijn uitstekende rol in The Prestige, bedenk ik me nu.