- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Favoriete dino uit de Jurassic Park reeks
Favoriete dino uit de Jurassic Park reeks
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Maar Platvoet zou ze natuurlijk allemaal dissen...
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
2. Brontosaurus
Die bestaat niet meer
Dat meen je niet 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Die bestaat niet meer, dat is tegenwoordig de apatosaurus.
Weet je ook waarom? Je hebt namelijk wel gelijk, maar ik vind het vaag dat er zomaar een naam wordt veranderd. Hadden ze nieuws te weinig?
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Weet je ook waarom? Je hebt namelijk wel gelijk, maar ik vind het vaag dat er zomaar een naam wordt veranderd. Hadden ze nieuws te weinig?
Dit is gekomen doordat later bleek dat de Brontosaurus-fossielen gelijk waren aan de Apatosaurus-fossielen. Omdat de naam Apatosaurus er eerder was is dit de officiële naam geworden, maar Brontosaurus is nooit helemaal verdwenen.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Vroeger helemaal gek van dino's en lang voordat JP uitkwam begon die verzamelwoede en door de films kende mijn verzameling een kleine opleving maar die was kortstondig want ik kreeg andere interesses
Maar ik denk toch dat de T-Rex en de Raptors mijn favorieten zijn, al was ik als puber ook onder de indruk van de Dilophosaurus
Ben dus meer fan van de agressors uit het Park.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Grappig, heb precies hetzelfde als Art. Was vroeger helemaal wild van dinosaurussen, wat resulteerde in een hele flinke verzameling. Mijn favorieten waren als klein jongetje altijd al de T-rex en de veliciraptor, maar ik moet inderdaad ook toegeven dat de Dilophosaurus ongelofelijk veel indruk heeft gemaakt, met name door zijn geweldige optreden in de eerste Jurassic Park.
Als iemand mag terugkeren in JP4, dan is het de Dilo wel! 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Dit is gekomen doordat later bleek dat de Brontosaurus-fossielen gelijk waren aan de Apatosaurus-fossielen. Omdat de naam Apatosaurus er eerder was is dit de officiële naam geworden, maar Brontosaurus is nooit helemaal verdwenen.
Bedankt. 
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ik had hetzelfde als Art en Chainsaw
. Al ben ik nog steeds geinteresseerd in dinosauriërs. Mijn favoriete dinosaurus is trouwens de baryonyx. Die zat niet in Jurassic Park maar zijn neefje, de spinosaurus, wel.
Het klopt wat er over zijn naam instaat maar...
...is onzin. De illustraties zijn ook een beetje ouderwets.
belg v.c.b.s
-
- 49 messages
- 31 votes
van Wikipedia:
''Velociraptor is algemeen bekend geworden door zijn rol in Steven Spielberg's film Jurassic Park. De hier getoonde dieren hebben echter meer de grootte van een ander lid van de Dromaeosauridae, Utahraptor, die zo'n dertig maal zwaarder was.
Bovendien hebben de 'raptors' in Jurassic Park een onjuist uiterlijk, aangezien ze zijn afgebeeld met een huid van schubben. In Jurassic Park III worden de laatste bevindingen toegepast en zijn de raptors gevederd, hoewel de structuur van de veren nog afwijkend is.''
Dat lijkt me duidelijk.
Conclusie: Spielberg heeft eerst de verkeerde mensen ingehuurd om te bepalen hoe de dino's er uit zouden moeten zien, en jammer genoeg heeft hij ook niet de gegevens kunnen gebruiken die pas NA Jurassic Park werden ontdekt: De reden daarvoor lijkt me logisch.
het komt er in ieder geval op neer dat de dino's in Jurassic Park eigenlijk allemaal niet kloppen, omdat we nooit zullen weten hoe de dinosauriers er echt uitzagen.
Daarom is de Raptor in JP gewoon een Raptor die niet helemaal klopt. Al is hij wel zeer cool. ( Favoriet ja)
1. Raptor
2. Compsognatii
3. Gallimimus ( de ''struisvogels'' uit 1)
@Belg v.c.b.s.
Het was heel moeilijk om je posts te begrijpen. Er zijn veel spelfouten, er is weinig interpunctie en weinig samenhang. Niet gemeen bedoeld ofzo, maar het maakt je posts wel wat lastig voor ons gewone stervelingen.
*note* hij heefd gelijk spielberg heefd veel fouten gemaakt
spinosaurussen zijn vis eters ik dacht kan niet maar na 2 boeken hebben uitgelezen waarin stonden dat spino's vis at en dan na 20 kilo vis te eten (ze eten 100 kilo per dag )gaan slapen
en ze eten 5 keer per dag ben ik zeker dat spielberg een grove fout(en) heefd gedaan
en ik ben eerlijk ik moet eens beter typen.
maar ik heb wat hij de heletijd aan het typen was, zei hij in een klap waar ik aan drie lange topics aan het typen was
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Echt fouten kun je het niet noemen. Spielberg probeert ons namelijk entertainment te bieden, niet een documentaire over hoe de dinosaurussen miljoenen jaren terug leefden.
Sommel
-
- 3 messages
- 249 votes
1. Velociraptor
2. spugosaurus (met gif)
3. Triceratops
Roseicollis
-
- 308 messages
- 0 votes
yeah whatever
Veloci Raptor of Utah Raptor of wat voor Raptor dan ook..............
ze hadden gewoon de verkeerde Raptor Velociraptor genoemt thats it ............
het punt is _ in alle drie delen komt slechts 1 soort in voor en GEEN twee soorten
Roseicollis
-
- 308 messages
- 0 votes
kijk hier eens naar
http://nl.wikipedia.org/wiki/Deinonychus#Leefwijze 
meschien is het wel een raptor maas dan wel een die in de ijs leefde pas 20 mil. jaar later ging hij pas naar de warme streken en werd hij koudbloedig[/quote]
lijkt me niet
dat zou betekenen dat hij ACHTERUIT aan evoluren zou zijn
door van warm bloedig naar KOUDBLOEDIG teveranderen
niet erg aannemelijk dus
-jack_sparrow-
-
- 823 messages
- 1158 votes
de T-rex, De Spinnosaurus en de Velociraptors.
vooral de scenes met deze brave beestjes in vind ik super.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
3: Tyrannosaurus Rex
2: Parasoulophus
1: Dilophosaurus
Horror-Tijger
-
- 70 messages
- 20 votes
1. Tyrannosaurus Rex
2. Utahraptor
3. Velociraptor
Enz...
Eigelijk alle Vleesetende Dinosaurussen behalve de Spinosaurus
VengefulSpartan
-
- 54 messages
- 781 votes
T-rex, Velociraptor en de Dilophosaurus (spijt dat we daar niet meer van gezien hebben)
matitie
-
- 43 messages
- 96 votes
over die raptor, dat komt eigenlijk zo. Spielberg wilde nog een andere kleinere vleesetende dnosaurus naast de T.rex. De naam velociraptor was goed, maar ze waren te klein (bij een volwassen man komen ze gemiddelt aan zijn middel) Daarom vergrootten ze de velociraptor tot het formaat van de Deinonychus en veranderden ze zijn uiterlijk er ook naar. Uiteindelijk vonden ze hem nog te klein en lieten ze hem nog een beetje groeien, tot het formaat van een utahraptor die làter dat jaar werd ontdekt.
1:Tyrannosaurus
2:Triceratops
3:Dilophasaurus
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
T-rex, die heeft zo'n "hoofdrol" in de film.
matitie
-
- 43 messages
- 96 votes
heb juist op wikipedia gelezen dat het niet waar is dat dilophasaurus gif spuugt, en die uitflappende dingen dat is ook niet waar. daarom herzie ik mijn lijstje nog eens.
1:Tyrannosaurus
2:brachiosaurus
3:triceratops
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
mijn top 6:
1. Spinosaurus (mijn favo dino).
2. Tyrannosaurus (echt vet neergezet in J.P.)
3. Velociraptor (leuk neergezet maar wel vaak onrealistisch).
4. Pteranodon (die waren cool!)
5. Compy's
6. Stegosaurus.
dammit
-
- 234 messages
- 93 votes
nah sorry mijn top3
uit de jp reeks
vleeseters:
1 spinosaurus
2 raptor
3 trex ( voor die ene keer dan.)
planteneters top
1 stegosaurus
2 triceratops
3 brachiosaurus (wel minder hoor)
nou mijn top 5 met alle dino's
1 spinosaurus
2 raptor
3 carcharodontosaurus
4 giganotosaurus
5 stegosaurus
eltorro
-
- 898 messages
- 3054 votes
De T-REX natuurlijk die is zo vet
hij beslist leterlijk in deel 1 en 2 of de mensen blijven leven of dood gaan. De t-rex is eigenlijk nog geen eens zo slechterik hij volgt alleen zijn instinkt.
slechste dino spinosaurus ik erger me zo aan dat beest
in de film.
dammit
-
- 234 messages
- 93 votes
waarom hebben zoveel mensen hier een hekel aan de spino ik vond hem juist vet
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
waarschijnlijk omdat hij de almachtige T-Rex meteen dood in JP III en later niet meer aan bod komt.
dammit
-
- 234 messages
- 93 votes
vond ik wel mee vallen opzich hij komt toch een paar keer voor
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
De t rex is best een icoon geworden door de eerste twee films. Dat de t rex wordt neergehaald valt dan even vies tegen. Weg icoon. K*t spinosaurus.