• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.364 votes
Profile

Geweldige B-films die meer aandacht zouden moeten hebben?

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5737 votes

Ik zag zojuist Lawn Dogs (1997) en deze was echt geweldig! Veel beter dan die domme Hilary Duff films die dan wel weer enorme reclames krijgen. Denk dat het met wat meer aandacht gemakkelijk een top 250 film zou kunnen zijn.

Mojo Pin

• 291 messages
  • 0 votes

Een B-film in de top 250? Lijkt me sterk

Ik neem aan dat je met B-film een kleine, onbekende film bedoelt?

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5737 votes

Ja, films die niet veel aandacht krijgen en overduidelijk niet in de bioscoop te zien waren.

Maar ik zei ook niet dat ik dacht dat een B-film in de top 250 kwam.. ik zei dat als de film meer aandacht zou hebben gekregen (waardoor dus meer kijkers)...

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

C'est arrive pres de chez vous heeft relatief veel aandacht gekregen. En kijk! Hij staat zowaar in de top 250.

Dus ergens heeft Mathijs een punt.

Of C'est arrive pres de chez vous een B- film is?

Doet er niet toe!

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Low budget heeft er ook veel mee te maken.

Maarja het blijft smaak.

The Contender

• 439 messages
  • 104 votes

The Shrink Is In (2001)

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

The Shrink Is In (2001) verdiend inderdaad wel iets meer aandacht. Natuurlijk is de film niet veel waard, maar het doet zeker niet onder voor de duizende flauwe komedies die we al kennen.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Een goede B- film die meer aandacht zou moeten krijgen is: Carnival Of Souls ( 1962) van Herk Harvey

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Lawn Dogs kreeg zeker wel aandacht en goede recencies toen de film uit kwam. Zoals vaker met films die in het art-house circuit worden uitgebracht gaan er echter niet veel mensen heen, maar om het dan maar meteen als b-film te bombarderen gaat wel te ver.

Echte "b-films die meer waardering verdienen" zijn: the last dragon, conan the barbarian, wolfen, the salute of the jugger, better off dead, gotcha, miracle mile, grease 2, mannequin, critters, cyborg, real men, one crazy summer, masters of the universe, young sherlock holmes, hellraiser... oftewel de films waar ik mee opgegroeid ben

hoewel een goede old skool swashbuckler ook niet te versmaden is (the crimson pirate, the flame and the arrow, clash of the titans, the sea hawk, warlords of atlantis, sinbad and the eye of the tiger, against all flags) of échte b-trash (de recent op dvd uitgebrachte films van herschell gordon lewis!), maar ik denk niet dat je die kant op wou gaan. er valt altijd meer te ontdekken in de filmwereld.

Misschien zou ik je de films van Hal Hartley moeten aanraden (zijn grote successen uit begin jaren 90 dan) of andere onbekendere onafhankelijke art-house achtige auteurs die prachtige kleine films hebben gemaakt: philip ridley, lynne ramsay, mike figgis... ook een bijna onuitputtelijk terrein, maar geen b-films dus

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

een paar geweldige B-films:

Beyond The Walls(1984)

Inferno(1998)

THX-1138(1971)

Earth Star Voyager(1988)

Solars Crisis(1990)

En er zijn er nog hoor.

Ook ik vindt dat B-films meer aandacht verdienen.Ik overweeg soms om er een paar op "YouTube" te zetten,is nog niet gebeurd.

B-films zijn soms veel beter dan die ontelbare actie films waarop 1000zenden fans zitten te wachten en waar B-films letterijk in verzuipen!

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Dog Soldiers

Steve-a

• 328 messages
  • 0 votes

Clerks. en braindead krijgen wel genoeg aandacht, maar mogen wel in de top 250.

Verder:

He was a Quit Man

Don's Plum

Fido

It's All about Love

Just add water

Alfred Packer the musical

Zombie Strippers

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Dead End

They Live

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Deep Rising en They Live.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Dark Star

A Boy and his Dog

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Deadbeat at Dawn!

lordhagus

• 12 messages
  • 13 votes

Echt zo'n film die waar ik al jaren benieuwd naar ben, maar ik ben 'm nog nooit ergens tegen gekomen...bedankt voor de link!

Weet iemand waar je deze film op de kop kunt tikken?

Ik heb laatst wel the Manson Family van Jim van Bebber gezien.

Verder:

-alles van Troma

-films van Frank Henenlotter

ToNe

• 2865 messages
  • 2336 votes

Regio 1. (Amazon, DVDPacific, Barnes & Nobles etc)

(afbeelding)

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

ToNe wrote:

Regio 1. (Amazon, DVDPacific, Barnes & Nobles etc)

(afbeelding)

Zeer de moeite waard inderdaad.

Verder:

Dust Devil

Razorback

10 Rillington Place

The Burning

Altered

Baby Blood

Brain Damage

Det Okända

Kollegiet

From Beyond

Shivers

The Brood

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7360 votes

10 Rillington Place is toch geen B-film?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Een A-film dan? Ik vind het soms moeilijk in te schatten waar de grens ligt. Maar één ding weet ik zeker: hij krijgt te weinig aandacht.

Citizen X (tv-film), vergat ik ook nog te vermelden...

megaman

• 1484 messages
  • 229 votes

Ghosthouse van regisseur Umberto Lenzi. Die clown en dat vreemde liedje maakt de film best wel creepy. Eén van de beste italiaanse horrorfilms naar mijn mening.

ezra1971

• 185 messages
  • 93 votes

Killer Klowns from Outer Space

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Dit is ook een hele goede B-film (meer een mini-serie):

Entrusted

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

ezra1971 wrote:

Killer Klowns from Outer Space

Klopt

HAL-LO

• 24 messages
  • 797 votes

Een toppertje onder de B-films:

Tremors

A.L.I.E.N

• 775 messages
  • 1054 votes

Space Riders (1984)

Dit is, naar mijn mening dan toch, ongetwijfeld één van de BESTE B-Films aller tijden. Ik verschoot zelf dat, toen ik de film een cijfer (5,0*) wou geven, dat hij nog niet eens op "Movie Meter" stond, laat staat dat ze hem ooit op dvd hebben uitgebracht! Echt een aanrader!!!

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Met 10 stemmen en een 2,2 op IMDb valt dit zeker wel onder de categorie B-film.

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

Ik heb Screamers (1995) zeker drie keer op tv gezien toen ik nog een klein jochie was, en dat vond ik echt een fantastische film. Qua verhaal leent 'ie nogal wat van The Terminator, maar dat had ik destijds totaal niet door, dus het is 'm vergeven. Bovendien zitten er wel enkele leuke ideeën in de film (ik vond het altijd erg stoer dat de hoofdpersonen moesten roken tegen de straling ), zit het geheel vol met plottwists en de postapocalyptische look sprak me ook erg aan. Retespannend!

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Alle films van The Asylum.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.