• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.905 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Waarom geen top 100 regisseurs

KristofBeckers

• 1733 messages
  • 4741 votes

Een top 100 wil ik wel proberen :d

maar dan moeten toch wel orson welles hitchcock scorsese kubrick ozon fassbinder en ed wood erin staan :d

maar er zijn nog teveel goede dit zijn gewoon de favorieten

omnie

• 63 messages
  • 41 votes

spielberg op nummer 1 natuurlijk zo meesterlijk veelzijdig in goede in aantal verschillende film

genres is niemand.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

O jawel, Stanley Kubrick is zijn naam

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Inderdaad. Kubrick heeft volgens mij alles gedaan behalve western en animatie. En dat ook nog allemaal zeer goed. Ik weet zeker dat Kubrick op 1 als er een top 100 regisseurs komt, en terecht!

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Art wrote:

O jawel, Stanley Kubrick is zijn naam

Zeker, Kubrick heeft vele genre's bewandelt en allemaal goed. Ik zelf heb ze nog niet allemaal gezien, maar op moviemeter worden ze allemaal goed beoordeeld.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Je kunt niet dat "stemgemiddelde" gebruiken voor een top 100 van regisseurs.

Ten eerste zijn er regisseurs met veel films (zoals Hitchcock) waarbij dat in het nadeel kan komen, vanwege enkele missers, terwijl bijvoorbeeld Hitchcock toch een geniaale regisseur is.

Sowieso kun je een regisseur niet alleen beoordelen met de films. Stel dat je Stanley Kubrick erg goed vind, en bij Eyes Wide Shut haalt hij alles weer uit de kast en levert hij een perfect werkje. Maar omdat je Nicole Kidman en Tom Cruise irritant vind zou je de film en dus Kubrick lager beoordelen.

Los daarvan heeft een regisseur meerdere fronten waarop je hem kunt beoordelen. Als je regisseurs wilt beoordelen zou je het beste verschillende vlakken maken waar je een regisseur in kunt beoordelen. Zoals: licht, cameragebruik, orgineele manier van de acteurs laten spelen, decors, ect.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Het lijkt me handiger dat je een regisseurs top 10 kan invoeren, waaruit een toplijst ontstaat. Zelfde concept als dat van de alternatieve toplijst.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

veel te veel werk, man..

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Dan vul jij je top 10 toch niet in.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Goodfella_90 wrote:

Het lijkt me handiger dat je een regisseurs top 10 kan invoeren, waaruit een toplijst ontstaat. Zelfde concept als dat van de alternatieve toplijst.

Zo werkt de Top250 lijst op MuM ook.

Levert doorgaans énorm saaie lijsten op, dus weinig zinvol. Krijg je waarschijnlijk Kubrick bovenaan met 3x het aantal punten van de volgende oid.

Lijstje met regisseurs blijf ik een erg fijne toevoeging vinden.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Mja, mij lijkt een toplijst van regisseurs ook erg leuk. Alleen valt er dus nog over de mniaer hoe deze samengesteld word te discussieren.

omnie

• 63 messages
  • 41 votes

spielberg op 1 omdat hij de beste films allertijden in een aantal genres op zijn naam heeft staan ga maar na

beste oorlog films: saving private ryan,band of brothers

beste avonturenfilms: indianajones films, jurassic park

beste thrillerfilm: jaws

beste roadmovie: duel

beste drama/oorlog: schindlers list

beste familiefilm: ET

dit zijn geniale films in zijn genre

en dan heb je nog andere meesterwerken:zoals de color purple,munich,close encounters of de thirth kind,

nee, voor mij overtuigend op nummer 1

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

omnie wrote:

spielberg op 1 omdat hij de beste films allertijden in een aantal genres op zijn naam heeft staan ga maar na

beste oorlog films: saving private ryan,band of brothers

beste avonturenfilms: indianajones films, jurassic park

beste thrillerfilm: jaws

beste roadmovie: duel

beste drama/oorlog: schindlers list

beste familiefilm: ET

dit zijn geniale films in zijn genre

en dan heb je nog andere meesterwerken:zoals de color purple,munich,close encounters of de thirth kind,

nee, voor mij overtuigend op nummer 1

Spielberg mag in de flop 100, merendeel van z'n films zijn matig tot slecht.

omnie

• 63 messages
  • 41 votes

er blijven natuurlijk mensen die geen verstand van film hebben,ach

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

kiriyama wrote:

Spielberg mag in de flop 100, merendeel van z'n films zijn matig tot slecht.

Zeker in mijn top 5 beste regisseurs aller tijden. Trouwens vergeet Poltergeist ook niet als geniale horror.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

En daarom hebben we dus geen regisseur top 100. Alleen al omdat we dan moeten vrezen dat iemand als Spielberg in de top 5 staat .

Alsof Spielberg iets in te brengen heeft tegen pakweg Bergman, De Sica, Godard, Tarkovsky, Kurosawa, Visconti, Fellini, Ozu of Kubrick.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Oh hemel, iemand met een correcte smaak.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

mikey wrote:

Oh hemel, iemand met een correcte smaak.

Correcte smaak of niet. Spielberg zelf zou precies hetzelfde zeggen.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ach ieder zijn ding toch?

Ronnievb

• 602 messages
  • 683 votes

Ik vind het erg kort door de bocht als je Spielberg een slecht regisseur noemt. Ja, tuurlijk, de man levert geen esthetisch verantwoord werk af wat minimaal 8 kijkbeurten nodig heeft om volledig te doorgronden, maar als je kijkt wat die man, al dan niet als producer heeft afgelevert, kun je niet anders concluderen dan dat hij wel degelijk een hele grote, zo niet de grootste invloed heeft gehad op de hele business. Ik denk dat als je, ook als Spielberghater, dat ontkent, dat je dan even misgrijpt van waar film nu werkelijk over gaat.

Ikzelf zou hem, al heb ik weinig tot niets gezien van de grote regisseurs van weleer, op de eerste plaats zetten. Al was het alleen maar omdat hij zich niet vasthoudt aan één concept, waar hem dat wel miljoenen, zo niet miljarden op zou kunnen leveren.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ronnievb wrote:

geen esthetisch verantwoord werk af wat

Pardon?

Ronnievb

• 602 messages
  • 683 votes

mikey wrote:

(quote)

Pardon?

Volgens sommigen.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik deel die mening zeer zeker niet.

omnie

• 63 messages
  • 41 votes

ach als je kijkt op google wie is de beste regisseur allertijden

dan staat spielberg op 1 hitchcock 2 scorsese 3 en terecht.

omnie

• 63 messages
  • 41 votes

levert geen verantwoord esthetisch werk af,hmm

als er dan toch werkelijk iemand schoonheid ,gevoel emotie en creativiteit in zijn film legt dan is het spielberg en waarom is iemand een spielberghater

zegt meer over de persoon zelf

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

omnie wrote:

levert geen verantwoord esthetisch werk af,hmm

als er dan toch werkelijk iemand schoonheid ,gevoel emotie en creativiteit in zijn film legt dan is het spielberg en waarom is iemand een spielberghater

zegt meer over de persoon zelf

Omdat hij het zich wel erg makkelijk maakt, wil hij emotie, dan laat ie gewoon even iemand janken en daar kan ik niet tegen. Ik ben van mening dat Spielberg ondanks al z'n pogingen geen greintje emotie in z'n films weet te stoppen. Daarbij zijn z'n films ook qua verhaal, cinematografie of andere technische aspecten erg zwak.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Helemaal met kiriyama eens. Spielberg heeft een paar aardige films gemaakt (Indiana Jones trilogie, Schindler's List) maar meer ook niet. Hij kan zeker niet tippen aan de echt grote regisseurs als Tarkovsky, Bergman, Kurosawa, Ozu, Mizoguchi, Kubrick, Kobayashi, Teshigahara, Tarr, Bresson, De Sica, Rossellini, Pasolini, Visconti, Fellini, Melville, Dreyer, Antonioni, Welles, Chaplin enz.

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Helemaal met kiriyama eens. Spielberg heeft een paar aardige films gemaakt (Indiana Jones trilogie, Schindler's List) maar meer ook niet. Hij kan zeker niet tippen aan de echt grote regisseurs als ...Welles...

Vreemd dat je dan Welles vernoemt, iemand die afgezien van enkele films (Touch Of Evil, Citizen Kane, Magnificent Ambersons) ook niet zo vreselijk veel gedaan heeft.

Ik zelf ben geen grote Spielberg-fan, maar zoals je al zei heeft hij wel enkele films gemaakt waarmee hij zichzelf met gemak de naam "Grootse regisseur" kan toedienen.

(Jaws, Shindler's List, Indiana Jones,...)[/quote]

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Hij is echt wel beter dan een paar uit je lijst. Hij is ook meer een spektakel regisseur daar komt hij imo ook het beste uit de verf. Dat is ook een kwaliteit.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Silvio Dante wrote:

Vreemd dat je dan Welles vernoemt, iemand die afgezien van enkele films (Touch Of Evil, Citizen Kane, Magnificent Ambersons) ook niet zo vreselijk veel gedaan heeft.

Orson Welles heeft met die paar films (je vergeet er nog een paar) anders wel honderd keer meer voor de film betekent dan Spielberg met z'n ET, Jurassic Park, Jaws en al die andere ongein.

Ik zelf ben geen grote Spielberg-fan, maar zoals je al zei heeft hij wel enkele films gemaakt waarmee hij zichzelf met gemak de naam "Grootse regisseur" kan toedienen.

(Jaws, Shindler's List, Indiana Jones,...)]

Ik zei dat hij een paar aardige films heeft gemaakt, dus geen grootse films. Ik heb nog geen enkel meesterwerk van Spielberg gezien, maar hooguit vermakelijke filmpjes. En minstens 1 meesterwerk is toch wel een vereiste voor een "Groots regisseur".

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.