• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

MovieMeter Awards 2001

bebdn

• 1884 messages
  • 1148 votes

Een topjaar, drie films in mijn top tien

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Angrod_Pallanén wrote:

(quote)

Een meesterwerk vind ik het niet, maar erg goed wel. Toch haalt hij het niet bij alle topfilms uit dat jaar die ik hier niet heb gehoord.

Zoals?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Anne Frank: The Whole Story

Shrek (in it's own bizarre way)

Hannibal

A Beautiful Mind

I Am Sam

From Hell

Monsters Inc.

stuk voor stuk top films.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Amelie en Mulholland Drive zijn voor mij echte topfilms, dat wordt moeilijk om tussen deze 2 te kiezen, maar Shrek, Lord of the Rings: Fellowship of the Ring, The Others, Das Experiment, Frailty en Ocean `s Eleven zijn ook mooi.

Kortom, een goed jaar, ik heb nu veel meer keuzemogelijkheden dan in 2002.

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Anne Frank: The Whole Story

Shrek (in it's own bizarre way)

Hannibal

A Beautiful Mind

I Am Sam

From Hell

Monsters Inc.

stuk voor stuk top films.

Anne Frank: The Whole Story - Niet gezien.

Shrek - Bij beste animatie op 2 bij mij, vond Spirited Away toch stukken beter.

Hannibal - Mwah, nooit afgezien, vond het een beetje makkelijk voortborduren op SOTL, maar misschien moet ik het dan nog maar eens proberen. In ieder geval niet zoon topfilm imo.

A Beautiful Mind - Jennifer Connely voor beste vrouwelijke bijrol, maar meer ook niet...

I am Sam - Kon ik echt niet uitstaan, na 25 min uitgezet.

From Hell - Heather Graham op 2 voor beste vrouwelijke bijrol, verder vond ik het een aardige gestileerde horror/thriller met goede Depp (die het helaas niet haalde bij acteurs als Ewan McGregor in Moulin Rouge, Josh Hartnett in Black Hawk Down en Haley Joel Osment in A.I. want ik vind het altijd leuk om Depp bij beste acteur te hebben staan. Hij is een van m'n absolute favorieten)

Monsters Inc. - Topfilm? Leuke animatie, maar daar blijft het ook bij, wel een om vaker te kijken trouwens

-

Nou, bij mij zou A.I. er wel doorheen komen... Maar ja, we zullen zien, er zijn vast veel die mijn mening niet delen

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

I Am Sam is zo'n goede film, althans, geweldig acteerwerk met een ontroerend verhaal, misschien ligt je het thema niet, maar mooi is hij zeker. Het acteerwerk van Russell Crowe in 'A Beautiful Mind' was ook top. En bij mij is elke Pixar een topfilm en niet alleen omdat het Pixar is maar omdat ze gewoon geweldige films maken.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Weer 7 extra lijstjes binnen gekregen!

- Chainsaw, Jorick, kijkert, bebdn, Mug, Freud, Koekebakker -

TOTAAL: 22

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Mijn lijstje komt er ook aan!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Speciaal voor jou dan een heel berichtje alleen maar gewijd aan jou.

Art

TOTAAL: 23

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Daar deed ik het voor!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Klein verzoekje aan iedereen: Als een Japanse film ook een Engelse titel heeft, stuur dan svp de Engelse en niet de Japanse titel. Ik zag namelijk net dat ik in een lijstje 2x dezelfde film had neergezet.

Verder erg leuk werk trouwens om te doen, je kan lekker zelf zien wie er kans heeft en wie niet.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Een klein derde van mijn nominaties geef ik wel een kans eigenlijk. Ik hoop heel erg dat Millenium Mambo, Gosford Park, Hundstage en Bad Guy iets behalen, maar stiekem vrees ik er toch wat voor.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Qianxi Manbo ( ) heb ik er ook een paar keer instaan, maar zal wel niks worden vrees ik

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Opvallend is wel dat ik geen enkele goede Belgische film gezien heb in 2001

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Daar ben je niet de enige mee. Er is pas op 3 verschillende films gestemd voor Film BeNeLux.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Bij mij is het nu wachten op 1992 voor ik weer iets in de Benelux categorie kan zeggen

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Same here... C'est Arrivé Pres de Chez Vous

Ik kwam bij Nederland ook niet verder als Minoes en Met Grote Blijdschap trouwens

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik bleef steken bij 'Minoes'. Overigens een film die de award wel verdient.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2816 votes

Ik bleef ook steken bij minoes. Misschien wint hij het dan nog ook.

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Ik had juist in die categorie een boel kandidaten Nummer 1 en 2 waren voor mij al snel duidelijk maar voor die derde plaats had ik dus even meer tijd nodig

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Mijn inzendingen werden eigenlijk nog erger dan gewoonlijk overheerst door 3 films: LotR, Mulholland Dr. en Amélie. Verder nog een aantal films die ook meer dan 1 inzending hebben, maar over het algemeen is het toch wat magertjes.

Wel opvallend: dit jaar vond ik de vrouwelijke acteerprestaties veel beter dan die van de mannen, terwijl dat gewoonlijk andersom is. De actrice-lijstjes had ik dan ook sneller ingevuld dan de andere. Ook de niet-engelstalige catogorie was voor de verandering duidelijker dan de Engelstalige.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Dat met die vrouwen had ik ook, vrouwelijke prestaties die een award/nominatie verdienen waren erg genoeg, maar bij de mannen moest ik echt goed zoeken of ik een rol gemist had.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Billy Bob Thornton

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

moviefreak#1 wrote:

Same here... C'est Arrivé Pres de Chez Vous

Ik kwam bij Nederland ook niet verder als Minoes en Met Grote Blijdschap trouwens

Goede Belgische films uit 2001 zag ik ook niet, maar Nederlandse toch wel: Iles Flottantes, Ochtendzwemmers en Minoes. En dan vielen Met Grote Blijdschap, AmnesiA en De Grot nog buiten de boot.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

V en The One Ring

TOTAAL: 25

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Film Pegasus

TOTAAL: 26

Kom op mensen, ik wil nog veel meer lijstjes! Over dik een week is het alweer te laat!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Wat is dit? Bah.

Geen nieuwe lijstjes binnen gekregen. Ik heb inmiddels alle lijstjes verwerkt en ik heb er echt meer nodig, want vrijwel alle categorieen kunnen nog echt alle kanten op. Dit met 'Vrouwelijke Bijrol' als beste voorbeeld: 25 kanshebbers op de nummer 1 plek.

Maw: JIJ kan het verschil nog maken door je lijstje in te sturen!

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Is niet eens het beste voorbeeld zie ik nu: In de categorie 'Beste niet-Engelstalige film' kan de nummer 28 met 1 stem nummer 2 worden.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Daarom vond ik dit eigenlijk raar. Ik had gehoopt dat we weer steeds uit 3 films konden kiezen in plaats van er zelf eentje te noeme, zo krijg je wel een erg lange lijst, want smaken verschillen nogal..

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Dat gedeelte komt nog. Dit is slechts voor de 5 nominaties waar je dan later 1 uit moet kiezen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.