• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.968 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.891 votes
Profile

Lelijkste filmtitels

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2285 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Mechanische sinnasappel - de combinatie tussen iets mechanisch en iets organisch ofterwel moet/kan/mag je van een leven wezen iets mechanisch maken? En wat krijg je dan? Daar draait het in de film zo'n beetje om.

Kun je me dan ook "The Whole nine yards"verklaren?

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Is een uitdrukking wat staat voor: 'Er helemaal voor gaan'. Komt uit het American Football.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2285 votes

Yekezzez wrote:

Is een uitdrukking wat staat voor: 'Er helemaal voor gaan'. Komt uit het American Football.

Thx

JonathanTucker

• 764 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Ook kuttitels:

I still know what you did last summer (omdat ie ook niet klopt)

e

Vraagje : Hoezo klopt die titel niet?

I still know what you did last summer - Ik weet nog steeds/altijd wat je vorige zomer hebt gedaan.

Klopt prima.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Ik vind titels die beginnen met 'de' of 'the' ofzo en dan een woord erachter erg lelijk. Hoewel er ook wel weer uitzonderingen zijn.

Natuurlijk.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

American President, The is een goede romantische film maar vind de titel er niet echt mooi bij passen, te overdreven.

Spy Game klinkt gewoon te kinderachtig.

OT_Stijn

• 129 messages
  • 522 votes

Dat is moeilijk om zo even te zeggen...

maar iklas hieronder Free Willy en dat verdient toch nog een eervolle vermekding in de lijst.

dat klinkt zo stom "Free Willy"

Stevo

• 499 messages
  • 429 votes

Wat dacht je van Honneponnetje?

Ja, of De kleine kabouter op de schijtboerderij

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

Se7en

Lilja 4-ever

Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

Ri¢hie Ri¢h

2 Fast 2 Furious

eXistenZ

Cool!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Alastor wrote:

Se7en

Lilja 4-ever

Ri¢hie Ri¢h

2 Fast 2 Furious

eXistenZ

Cool!

Inderdaad alles waarbij letters door cijfers vervangen zijn. Maar eXistenZ is juist wel weer heel goed gekozen, omdat het slaat op een computerspel en die hebben vaak van dit soort belachelijke namen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Dat zijn inderdaad vreselijke titels. Vergeet La4er Cake niet.

Stallion

• 196 messages
  • 238 votes

Ik vind al die duitse namen al: Das Boot niet fijn klinken.

donnie darko

• 6140 messages
  • 2816 votes

feardotcom vind ik maar een domme titel.

Bas17

• 986 messages
  • 1010 votes

Alastor wrote:

Se7en

Lilja 4-ever

Ri¢hie Ri¢h

2 Fast 2 Furious

eXistenZ

Cool!

Bij Lilja 4-ever past het aangezien een jong meisje dat op een bank schreef en jonge meisjes schrijven nou eenmaal zo

Vond het iig bij die film wel wat hebben.

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

kelly's heroes vind ik één van de lelijkste. Waarschijnlijk ook omdat ik het gewoon een slechte film vond

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

She Good Fighter

Nooit gezien maar de titel klinkt behoorlijk dom.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

wat maakt een titel nou uit? mooi meegenomen als het lekker bij de film past, maar als dat niet zo is en de film is hartstikke goed, dan geef ik echt vrij weinig om welk naampje er op de hoes van de dvd staat hoor ...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Ik ben over het algemeen niet dol op titels die totaal geen beschrijving geven van de film. Hoewel het wel mooi klinkt, is Turks Fruit er een voorbeeld van. De ergste die ik tot nu toe ben tegengekomen is Mockingbird Don't Sing, die filmtitel vind ik echt oerlelijk.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

JonathanTucker wrote:

(quote)

Vraagje : Hoezo klopt die titel niet?

I still know what you did last summer - Ik weet nog steeds/altijd wat je vorige zomer hebt gedaan.

Klopt prima.

Ware het niet dat de film een zomer verder is. Niks 'last summer' dus. Eigenlijk zou de film I Still Know What You Did the Summer Before Last moeten heten.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Leef! vond ik ook geen fijne titel. Off Screen een onzinnige.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Respekked wrote:

Lola rennt. Echt een lelijke duitse film titel.

Ik vind Lola Rennt en Das Boot juist erg mooie titels, sec en duidelijk. De vertaling Run Lola Run is dan weer nogal dom want die verknoeit dat helemaal: door er een bevel van te maken geef je het een emotie en is alle puurheid eruit, dan wordt het gewoon banaal.

The One Ring wrote:

Alle Fassbinder-titels.

Dat je die titels van Fassbinder niet mooi vindt komt waarschijnlijk gewoon omdat je niet van de Duitse taal houdt. In einem Jahr mit dreizehn Monden, Die bittere Tränen der Petra von Kant, Der Händler der vier Jahreszeiten, Liebe ist kälter als der Tod, ik vind dat best mooie titels, lichtjes poetisch maar toch niet overdreven, gewoon duidelijk. Korter had ook wel gekund natuurlijk .

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Saving Private Ryan vind ik dan weer een lelijke titel, klinkt gewoon stom. En Free Willy is ook belachelijk, dat is waar .

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Free Willy! Alleen die Willy al klinkt stom. Wie noemt er een dolfijn nu ook Willy? Ga je toch gewoon voor Flipper of Skipper? Keuze genoeg. Liberate Flipper. Ja, ja.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Angst essen Seele auf. Wat een briljante titel (als je de film gezien hebt) en oh la la zo actueel

oei verkeerde topic...

eh Exzessen in der Schönheitsfarm bijvooorbeeld.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

katie morosky wrote:

Wie noemt er een dolfijn nu ook Willy?

Niemand. Een orca wel.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Oeps. Ik kan dus overduidelijk nog geen orca van een dolfijn onderscheiden. De natuur, dat is iets dat je op TV ziet.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

FisherKing wrote:

Angst essen Seele auf. Wat een briljante titel (als je de film gezien hebt) en oh la la zo actueel

Je hebt wel gelijk. Een van de mooiste.

Bones1138

• 109 messages
  • 54 votes

"The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies!!?"

uit 1964. Als er een titel bestaat die langer en belachelijker is dan deze, weet ik het ook niet meer. ("Everything you always wanted to know about sex but where afraid to ask" van Woody Allen komt in de buurt..)

kimde

• 54 messages
  • 10 votes

the whole 10 yards

Freddy got fingered

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.