- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Lelijkste filmtitels
Lelijkste filmtitels
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Mechanische sinnasappel - de combinatie tussen iets mechanisch en iets organisch ofterwel moet/kan/mag je van een leven wezen iets mechanisch maken? En wat krijg je dan? Daar draait het in de film zo'n beetje om.
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Is een uitdrukking wat staat voor: 'Er helemaal voor gaan'. Komt uit het American Football.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2285 votes
Is een uitdrukking wat staat voor: 'Er helemaal voor gaan'. Komt uit het American Football.
Thx 
JonathanTucker
-
- 764 messages
- 0 votes
Ook kuttitels:
I still know what you did last summer (omdat ie ook niet klopt)
e
Vraagje : Hoezo klopt die titel niet?
I still know what you did last summer - Ik weet nog steeds/altijd wat je vorige zomer hebt gedaan.
Klopt prima.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ik vind titels die beginnen met 'de' of 'the' ofzo en dan een woord erachter erg lelijk. Hoewel er ook wel weer uitzonderingen zijn.
Natuurlijk.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
American President, The is een goede romantische film maar vind de titel er niet echt mooi bij passen, te overdreven.
Spy Game klinkt gewoon te kinderachtig. 
OT_Stijn
-
- 129 messages
- 522 votes
Dat is moeilijk om zo even te zeggen...
maar iklas hieronder Free Willy en dat verdient toch nog een eervolle vermekding in de lijst.
dat klinkt zo stom "Free Willy"
Thijs Vermeulen
-
- 47 messages
- 74 votes
Ja, of De kleine kabouter op de schijtboerderij 
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
Se7en
Lilja 4-ever
Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem
Ri¢hie Ri¢h
2 Fast 2 Furious
eXistenZ
Cool!
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Se7en
Lilja 4-ever
Ri¢hie Ri¢h
2 Fast 2 Furious
eXistenZ
Cool!
Inderdaad alles waarbij letters door cijfers vervangen zijn. Maar eXistenZ is juist wel weer heel goed gekozen, omdat het slaat op een computerspel en die hebben vaak van dit soort belachelijke namen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat zijn inderdaad vreselijke titels. Vergeet La4er Cake niet.
Stallion
-
- 196 messages
- 238 votes
Ik vind al die duitse namen al: Das Boot niet fijn klinken.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
feardotcom vind ik maar een domme titel.
Bas17
-
- 986 messages
- 1010 votes
Se7en
Lilja 4-ever
Ri¢hie Ri¢h
2 Fast 2 Furious
eXistenZ
Cool!
Bij Lilja 4-ever past het aangezien een jong meisje dat op een bank schreef en jonge meisjes schrijven nou eenmaal zo 
Vond het iig bij die film wel wat hebben.
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
kelly's heroes vind ik één van de lelijkste. Waarschijnlijk ook omdat ik het gewoon een slechte film vond
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
She Good Fighter
Nooit gezien maar de titel klinkt behoorlijk dom.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
wat maakt een titel nou uit? mooi meegenomen als het lekker bij de film past, maar als dat niet zo is en de film is hartstikke goed, dan geef ik echt vrij weinig om welk naampje er op de hoes van de dvd staat hoor ...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik ben over het algemeen niet dol op titels die totaal geen beschrijving geven van de film. Hoewel het wel mooi klinkt, is Turks Fruit er een voorbeeld van. De ergste die ik tot nu toe ben tegengekomen is Mockingbird Don't Sing, die filmtitel vind ik echt oerlelijk.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Vraagje : Hoezo klopt die titel niet?
I still know what you did last summer - Ik weet nog steeds/altijd wat je vorige zomer hebt gedaan.
Klopt prima.
Ware het niet dat de film een zomer verder is. Niks 'last summer' dus. Eigenlijk zou de film I Still Know What You Did the Summer Before Last moeten heten.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Leef! vond ik ook geen fijne titel. Off Screen een onzinnige.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Lola rennt. Echt een lelijke duitse film titel.
Ik vind Lola Rennt en Das Boot juist erg mooie titels, sec en duidelijk. De vertaling Run Lola Run is dan weer nogal dom want die verknoeit dat helemaal: door er een bevel van te maken geef je het een emotie en is alle puurheid eruit, dan wordt het gewoon banaal.
Alle Fassbinder-titels.
Dat je die titels van Fassbinder niet mooi vindt komt waarschijnlijk gewoon omdat je niet van de Duitse taal houdt. In einem Jahr mit dreizehn Monden, Die bittere Tränen der Petra von Kant, Der Händler der vier Jahreszeiten, Liebe ist kälter als der Tod, ik vind dat best mooie titels, lichtjes poetisch maar toch niet overdreven, gewoon duidelijk. Korter had ook wel gekund natuurlijk
.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Saving Private Ryan vind ik dan weer een lelijke titel, klinkt gewoon stom. En Free Willy is ook belachelijk, dat is waar
.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Free Willy! Alleen die Willy al klinkt stom. Wie noemt er een dolfijn nu ook Willy? Ga je toch gewoon voor Flipper of Skipper? Keuze genoeg. Liberate Flipper. Ja, ja. 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Angst essen Seele auf. Wat een briljante titel (als je de film gezien hebt) en oh la la zo actueel 
oei verkeerde topic...
eh Exzessen in der Schönheitsfarm bijvooorbeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wie noemt er een dolfijn nu ook Willy?
Niemand. Een orca wel.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Oeps. Ik kan dus overduidelijk nog geen orca van een dolfijn onderscheiden. De natuur, dat is iets dat je op TV ziet. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Angst essen Seele auf. Wat een briljante titel (als je de film gezien hebt) en oh la la zo actueel 
Je hebt wel gelijk. Een van de mooiste.
Bones1138
-
- 109 messages
- 54 votes
"The Incredibly Strange Creatures Who Stopped Living and Became Mixed-Up Zombies!!?"
uit 1964. Als er een titel bestaat die langer en belachelijker is dan deze, weet ik het ook niet meer. ("Everything you always wanted to know about sex but where afraid to ask" van Woody Allen komt in de buurt..)