- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste horrorfilms
Beste horrorfilms
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
Ik vind dat veel horror-fans altijd de zelfde mening hebben over horror films. Altijd zijn het die klassiekers die ze geweldig vinden.
Altijd zijn het die amerikaanse remakes die te veel kritiek krijgen
(op meestal aziatische films) The Amityville Horror krijgt ook altijd heel veel kritiek. Ik iriteer me daar vaak aan, ik vind dat daar een einde aan moet gedaan worden.
Einde bericht!
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Dat komt omdat de klassiekers beter zijn, daarom zijn het immers klassiekers.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Begin aardig thuis te raken in het genre horror en begin het ook steeds meer te waarderen. Een top 10:
01. 4,5* - Calvaire (2004)
02. 4,0* - Martyrs (2008)
03. 4,0* - Frontière(s) (2007)
04. 4,0* - Blair Witch Project, The (1999)
05. 4,0* - [Rec] (2007)
06. 4,0* - Shining, The (1980)
07. 4,0* - Hills Have Eyes, The (2006)
08. 4,0* - Eden Log (2007)
09. 4,0* - Psycho (1960)
10. 4,0* - Katakuri-ke no Kôfuku (2001) *
Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
1. Alien
2. The Thing
3. The Omen
4. Braindead
5. Martyrs
6. The Blob (1988)
7. Re-animator
8. From Beyond
9. City Of The Living Dead
10. The Beyond
And then a very long line of wich i cant decide which is better:
Friday the 13th, Halloween, The Prowler, My Bloody Valentine, Zombi 2, Evil Dead 1 +2, Ils, A L'Interieur, Haute Tension, Eden Lake, Night Of The Living Dead, Dawn of the Dead. Etc , etc
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
De meeste horrorfans houden meer van oude horrorfilms, ik hou van moderne en oude
Hoe meer "oude" je ziet hoe meer je helaas tot inzicht zult komen dat het met de recente Hollywoodhorror beangstigend slecht is gesteld. Gebrek aan originaliteit en er wordt heel veel gespeeld op standaard regels.
Mits je uiteraard de goede recente kijkt, zo ben ik zeer te spreken over de collectie van Mr. Horror.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ja, jammer dat Lurking Fear zo bedroevend slecht was...
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ach ja, hij gaf ook aan dat Castle Freaks en Lurking Fear z'n dirty pleasures waren en daarom in de reeks kwamen.
Nathan013
-
- 98 messages
- 157 votes
Ik vind dat veel horror-fans altijd de zelfde mening hebben over horror films. Altijd zijn het die klassiekers die ze geweldig vinden.
Altijd zijn het die amerikaanse remakes die te veel kritiek krijgen
(op meestal aziatische films) The Amityville Horror krijgt ook altijd heel veel kritiek. Ik iriteer me daar vaak aan, ik vind dat daar een einde aan moet gedaan worden.
Einde bericht!
klopt het of beoordeel jij je films op engheid?
vandaar dat je scream zo slecht vind. het is niet eng, maar wel wel even goed als al die andere horror die jij ziet.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
1 The shining
2 aliens /alien
3 Texas chainsaw massacre (2003)
4 The ring
5 The devil's rejects
6 The hills have eyes (2006)
7 Wrong turn
8 The blair witch protect
9 Hellraiser
10 Wolf creek
Ik vind het grappig hoe sommige mensen blijven hangen aan de reputatie van een klassieker.
Ik heb vroeger met me ogen dicht,trillend op de bank,zitten kijken naar films als childsplay,halloween & friday the 13th.
Maar dat is nu zo triest geworden,beetje vermakelijk nog wel,maar te suf om nog eng te zijn in deze tijden.
Die moorden,hoe de moordenaar beweegt,dat standaard enge muziekje,de slachtoffers die allemaal nog zo simpel zijn waar scream ook op parodeert,het is allemaal niet eng meer.
Ik moet gewoon eerlijk zeggen dat er nieuwe films zijn die gewoon stukken beter zijn,en die ook klassiekers waren geweest als ze waren uitgekomen in die tijd.
Maar mensen zien het bijna als belediging een film als wrong turn of the hills have eyes beter te noemen dan een halloween.
Terwijl de moorden,de sfeer,de acteer-prestaties,de spanning,de horror allemaal stukken beter is dan in zo'n gouwe ouwe,maar sommige mensen vinden moeilijk om toe te geven aan dat nieuwe,omdat dat ouwe zoveel betekende.
Daarom blijven ze met dezelfde vrouw getrouwd terwijl ze eigenlijk stiekem verliefd zijn op die mooie jonge meid.
Een film als the shining blijft natuurlijk gewoon tijdloos,wat een sfeer zit er in die film,is natuurlijk ook nog aardig realistisch.
Voor de rest zijn er nieuwe films die best geslaagd zijn.
Flop top 5 horror :
- Wrong turn 2
- Blair witch 2
- Grudge 2
- The ring 2
- Hills have eyes 2
Oftewel,er worden beste leuke films gemaakt,maar de vervolgen zijn allemaal echt een stuk minder.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Het mooie aan 'oude' horrorfilms is dat die de tijd nemen een sfeer neer te zetten. 'Eng' is allang geen primaire reden meer van mij om een dergelijke film op te zetten. Hoe slecht een oldie ook kan zijn, de sfeer compenseert een hoop.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Das waar maar films als wrong turn,texas chainsaw,the ring & the hills have eyes hebben ook een sterke sfeer,juist daarom vind ik ze goed.
In the hills have eyes word het ook erg goed opgebouwd en duurt het lang voordat het los gaat.
Ook in texas,the ring & wrong turn trouwens.
Heerlijk als ze op een verlaten plek komen vol met auto's van alle vermoordde mensen,en je weet dat het snel los gaat,heerlijk dat sfeertje.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Inderdaad, een verlaten huisje is altijd zo mooi wanneer ze die aantreffen, je weet dat het helemaal los gaat daar 
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Inderdaad, een verlaten huisje is altijd zo mooi wanneer ze die aantreffen, je weet dat het helemaal los gaat daar
sarcasme? 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Nee geen sarcasme, dan had ik dit er achter gezet: 
Films zoals TCM, wrong turn etc vind ik geweldig 
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Nee geen sarcasme, dan had ik dit er achter gezet: 
Films zoals TCM, wrong turn etc vind ik geweldig
Oh ok,haha.
Tja,er zijn mensen die je ' bijna' uitlachen als je een film als wrong turn of TCM beter vind dan oude films als friday the 13th & nightmare on elmer street...
Net als dat je 1 van de nieuwe star wars films beter vind dan 1 van de oude,bijna alsof je spot met de goden,maar oude horrorfilms hebben niet allemaal de tands des tijds doorstaan..
Terwijl ze gewoon erg goed gemaakt zijn en zeker weten klassiekers waren geweest als ze in die tijd gemaakt waren,maar ja,moeilijk om in deze tijd klassiekers te maken.
Gladiator & titanic zijn zo sterk dat het klassiekers worden,maar hoe maak je horror klassiekers?
Ik vind de films die ik noemde klassiekers,zal ik over 20 jaar nog goed vinden.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Precies, ik heb geen idee wat een klassieker maakt, niet iedereen zal het er over eens zijn over wat wel en wat niet een klassieker is.
Films als TCM en wrong turn zullen zeker voor mij als klassiekers worden gezien, gewoon omdat ze als voorbeeld dienen voor het over grote deel van de horror films tegenwoordig, dat zegt toch wel wat 
Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
Geef mij maar de jaren 70 en vooral jaren 80 horrors, gewoon vanwege de heerlijke sfeer. Niet omdat ze eng zijn. En helemaal als een artiest als Savini zich met de kills bemoeit, dan weet je dat het een toppertje is.
Wrong Turn 2 vond ik trouwens beter dan de 1ste, omdat ie gewoon zo over de top en lekker ranzig is. De TCM remake heb ik nog niet gezien, maar dat zal ik snel nog eens doen. Ik moet wel zeggen dat er de laatste tijd tal van tophorrors uitkomen ook. Maar nauwelijks van Amerikaanse bodem. Het zijn bijna allemaal Europese produkties: Haute Tension, Ils, A'la Interieur, Martyrs, Eden Lake, The Children.
En dan heb je nog zeer vermakelijke horrors die net geen toppers zijn: Splinter, Mum & Dad bv. Dus er komt echt wel veel goeds uit tegenwoordig.
damianodebeste
-
- 838 messages
- 0 votes
Geef mij maar de jaren 70 en vooral jaren 80 horrors, .
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Geef mij maar de jaren 70 en vooral jaren 80 horrors, gewoon vanwege de heerlijke sfeer. Niet omdat ze eng zijn. En helemaal als een artiest als Savini zich met de kills bemoeit, dan weet je dat het een toppertje is.
Wrong Turn 2 vond ik trouwens beter dan de 1ste, omdat ie gewoon zo over de top en lekker ranzig is. De TCM remake heb ik nog niet gezien, maar dat zal ik snel nog eens doen. Ik moet wel zeggen dat er de laatste tijd tal van tophorrors uitkomen ook. Maar nauwelijks van Amerikaanse bodem. Het zijn bijna allemaal Europese produkties: Haute Tension, Ils, A'la Interieur, Martyrs, Eden Lake, The Children.
En dan heb je nog zeer vermakelijke horrors die net geen toppers zijn: Splinter, Mum & Dad bv. Dus er komt echt wel veel goeds uit tegenwoordig.
Je vind de oude horror-films beter door de sfeer,maar wrong turn 2 beter dan deel 1 omdat die over the top is,terwijl deel 1 juist die sterke sfeer bezit,en eind jaren 70 was er niks over de top.
Die oude horror-films hebben sfeer,maar ook zijn ze soms onbedoeld lachwekkend geworden,omdat ze de tand des tijds niet doorstaan.
Natuurlijk zijn films als alien en the shining nog steeds toppers,maar 80% van de horrofilms uit die tijd kunnen amper op tegen horrors uit deze tijd.
De sfeer zit erg goed in sommige horrorfilms van the laatste paar jaar (TCM,wrong turn,hill have eyes,the descent,the ring,halloween h20,blair witch,saw) alleen het is minder amateuristisch tegenwoordig waar je in die oude films(begrijpelijk) meer foutjes ziet of special effects die niet meer zo goed zijn als toen.
Een film als the exorcist is niet eens eng meer,eerder lachwekkend.
Ook de kills zijn beter in de nieuwe films,dan in de oude films,het is allemaal groffer,harder ook.
Je zegt dat je de films zowiezo niet eng vind,tja,ik zit ook niet met een kussen voor me hoofd meer,maar spanning hebben ze vaak wel,en lekkere gore kills,of gore momenten,die oudere films zijn toch soms iets te traag,foute magere kills,en slechte special effects.
Ergste van allemaal is friday the 13th deel 1,pfff,dat was een hele zit.
Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
Friday the 13th deel 1 was en is nog steeds fantastisch. 20 x beter dan de remake. En dat geldt helemaal voor Halloween. Die is wel 500x beter. En wat te denken van films als The Prowler, Hell Night, Fulci's Gates of Hell trilogie, My Bloody Valentine, Maniac, Re-Animator en de vervolgen, Romero's trilogie, The Burning, From Beyond. En zo kan ik er nog wel 100 opnoemen die ik stukken sterker vind dan de huidige Amerikaanse horrorfilms. Er zit tegenwoordig idd meer gore en meer kills in, maar dat is natuurlijk niet altijd beter. En Wrong Turn 1 vond ik (ook al probeerde het wel sfeer te scheppen) eigenlijk vreselijk saai.
En je zegt dat tegenwoordig de special effects beter zijn. Dat vind ik ook dikke onzin: Bijna alles wordt met de computer gedaan wat ook overduidelijk te zien is. Geef mij maar de oude special effects van Savini of uit de Fulci films. 100 keer beter. Bovendien is het in sommige films waar ze wat knulliger overkomen juist bevorderend voor de sfeer/charme van zo'n film.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Voor iemand die klaagt over special effects met de computer is het raar dat je wrong turn 2 beter vind.
Friday the 13th is zeker weten niet fantastisch,en ken niet alle titels die je opnoemt,maar als je friday al fantastisch vind weet ik dus dat ik die films moet vermijden haha.
De originele halloween is 500x beter dan halloween ressurection ja,200x beter dan die laatste remake ja,maar op gelijke hoogte met halloween h20,vertel me anders maar wat er zo beter is aan deel 1,misschien is h20 zelfs beter,hoewel ik de kills matig vind in die laatste,maar echt bijzonder waren ze in de eerste ook niet.
Er zitten in h20 zowiezo veel meer boeiende karakters,met meer dan 1 hersencel in tegenstelling tot die uit de originele,de sfeer is gewoon top,Curtis is terug in een sterke rol,veel sterker dan ze was in de originele,en het is allemaal niet zo houterig als in de originele.
Ze zijn op veel vlakken te vergelijken maar de spanningsopbouw komt bij elkaar in de buurt,michael is in het dorp,is in de buurt,houd Curtis in de gaten,maar duurt toch wel uurtje voor het echte moorden begint.
Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
Mja ik je kunt mij toch niet overtuigen. Ik blijf de oude films beter vinden wat je ook zegt
Wel lachwekkend trouwens dat je nu gelijk je stem bij Friday the 13th verlaagd hebt. Kan ik echt alleen maar om lachen. Best triest 
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ik hoef jou niet te overtuigen,ik vind het lachwekkend dat mensen trouw blijven aan een iets en hun ogen sluiten voor betere producten omdat ze vast willen houden aan de tijd van weleer,nou lullig dat er geen films uit de jaren 70 meer uitkomen 
30 Jaar geleden werden er betere horrorfilms gemaakt dan tegenwoordig....Dat is lachwekkend,en wat is eigenlijk de reden?
Ach wat jij triest vind zal mij worst wezen.
Ik heb friday laatst herbekeken omdat ik van plan was naar de nieuwe versie in de bios te gaan,en toen viel die vies tegen,maar had de stem nooit aangepast.
Aangezien ik ff ging kijken wat m'n stem was nadat ik het heb over deze films viel me op dat die nog op een redelijke 3 stond,maar de 2e keer kijken was toch een stuk minder.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Het is duidelijk dat jij alleen naar de oppervlakte van een horrorfilm kijkt. Film is een beleving die verder reikt dan vakmanschap. Waar voornamelijk oude horrors de intelligentie hebben onder je huid te kruipen, krijgt de moderne horrorfilm dit alleen voor elkaar op momentaire basis dmv goedkope shockeffecten. De vergelijking tussen de originele en nieuwe The Texas Chainsaw Massacre is hier het ultieme voorbeeld van. Hoe aardig de remake ook is, het geschifte en rerbelse uit Hoopers origineel haalt het nergens. We hoeven onze ogen niet te sluiten, deze gelikte vorm van horror blijft gewoon niet hangen.
Ik doel nu voornamelijk op de grote Amerikaanse titels aangezien L187 niet veel meer lijkt te kennen. Wil je sterke moderne horror zien moet je je richten op Europa. Daarvandaan komen films waar de liefhebbers het over 50 jaar nog steeds over zullen hebben.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Je praat alsof je feiten op tafel legt maar alles wat je zegt is alleen maar jou persoonlijke mening,en dan het zeggen alsof je gelijk hebt,haha.
Jij bent het ultieme voorbeeld van een kerel die maar blijft vasthouden aan het verleden en die films blijfs verdedigen met slechte argumenten omdat je in die tijd zoveel plezier eraan hebt beleefd.
Moderne horrorfilms moeten het allemaal doen van goedkope shockeffecten,jaja,hier ga ik niet eens serieus op in,jou uitspraken zijn net zo goedkoop als die oude horrorfilms.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Je praat alsof je feiten op tafel legt maar alles wat je zegt is alleen maar jou persoonlijke mening,en dan het zeggen alsof je gelijk hebt,haha.
Bestaat er iets als feitelijk spreken wanneer we het over het beoordelen van films hebben dan?
Als je goed leest zie je dat ik nergens aan vasthoud en zelfs een grote stroming moderne horrorfilms verdedig.
Verder zou ik jouw argumenten en motivatie weleens willen horen buiten de technische aspecten om en waarom die van mij zo slecht zijn dan. Je reactie voegt echt helemaal niets toe.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Bestaat er iets als feitelijk spreken wanneer we het over het beoordelen van films hebben dan?
Als je goed leest zie je dat ik nergens aan vasthoud en zelfs een grote stroming moderne horrorfilms verdedig.
Verder zou ik jouw argumenten en motivatie weleens willen horen buiten de technische aspecten om en waarom die van mij zo slecht zijn dan. Je reactie voegt echt helemaal niets toe.
Moet je paar berichtten teruglezen,want ga het niet herhalen voor je.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Trouwens, heb je er ooit al eens bij stilgestaan dat sommige mensen oudere films gewoon goed kunnen vinden? Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Trouwens, heb je er ooit al eens bij stilgestaan dat sommige mensen oudere films gewoon goed kunnen vinden? Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.
Volgens mij begrijp jij het zelf niet helemaal,ik kan dat heel goed begrijpen.
De mensen hier die de nieuwe films sterk vinden zie ik niemand afkraken,de nieuwe films worden juist afgekraakt,en over een kam gescheerd dat ze allemaal goedkope special effects hebben enz enz,bla bla.
Lezen is ook soms moeilijk he?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ach, ik heb geen zin in dit soort moddergooi-gedoe. Veel plezier nog met je kruistocht.