• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.914 votes
Profile

Beste horrorfilms

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

SuperSideSwipe wrote:

Sinds wanneer is Se7en nou weer een horror film?????

Moet niet gekker worden,

SOTL lijkt trouwens ook niet op een horrorfilm.

Er bestaat ook zoiets als psychologische horror, het hoeven niet altijd gruwelijke beelden met een hoop bloed te zijn.

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Dragon wrote:

Er bestaat ook zoiets als psychologische horror, het hoeven niet altijd gruwelijke beelden met een hoop bloed te zijn.

Met andere woorden een Thriller dus.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Ja, maar laten we het dan houden op een persoonlijke top 10 van horror/thriller/suspense want dit ga je altijd houden...

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

SuperSideSwipe wrote:

(quote)

Lees berichten van mij op vorige pagina. Dan zul je het begrijpen. Het kan wel degelijk horror zijn!

1. Bride of Frankenstein

2. Evil Dead 2

3. Bubba Ho-Tep

4. The Thing

5. Them!

6. Hellraiser

7. Kaïro (Pulse)

8. The Texas chain Saw massacre

9. Dawn Of The Dead

10.Versus

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

SuperSideSwipe wrote:

(quote)

Helemaal niet in Seven komen 7 lijken voor die ernstig mishandelt zijn , het heeft zeker een vleugje horror dus.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

1. The Shining

2. The Exorcist

3. Alien

4. Texas Chainsaw Massacre

5. The Day Of The Dead

6. The Wicker Man

7. Repulsion

8. Suspiria

9. Invasion Of The Body Snatchers

10.Videodrome

Maar eigenlijk horen er nog veel meer tussen. Ook heb ik er bewust films uitgelaten die ik meer thriller of ander genre vind..

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

mikoz wrote:

Helemaal niet in Seven komen 7 lijken voor die ernstig mishandelt zijn , het heeft zeker een vleugje horror dus.

Nog ff zeg, als we zo doorgaan is straks elke aflevering van Baantjer ook ineens horror. In een horror moet iets bovennatuurlijks aanwezig zijn. Een mishandeld lijk is niets unieks aan.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

SuperSideSwipe wrote:

(quote)

In een horror moet iets bovennatuurlijks aanwezig zijn.

Wat bedoel je precies met "bovennatuurlijks"?

waidman

• 2466 messages
  • 273 votes

1 The Howling

2 The Others

3 The Exorcist

4 Fearless Vampire Killers ore pardon me but your teeth are in my neck

5 What lies beneath?

6 The Thing.

7 An American Werewolf in London

8 The Omen

9 Stephen King’s Salem’s Lot

10 Dawn of the Dead (1978)

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Howling

En belachelijk laag gewaardeerd op deze site.

Top 10 slechtste horrors OOIT

1 Hellgate

2 A Virgin Among the Living Dead

3 Dont awnser the phone

4 Haunting, The

5 Rage: Carrie 2, The

6 Book of Shadows: Blair Witch 2

7 Wishmaster 2: Evil Never Dies

8 Satan's School for Girls

9 Hannibal

10. Python

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

Hannibal ? Belachelijk, zeer vermakelijke horror. Helemaal niets mis mee.

Verder misschien Skinned Deep maar is gaan bekijken, staat vast voor een nieuwe nummer 1.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Hellgate was inderdada verschrikkelijk. Virgin Among the Living Dead vond ik dan nog wel meevallen in vergelijking met de andere films uit de Jess Franco box (l'Eventreur de Notre Dame en Female Vampire), The Haunting, bedoel je de oude of de nieuwe? Book of Shadows vond ik leuk! Hannibal was wel grappig, was iig erg mooi gefilmd!

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Wat bedoel je precies met "bovennatuurlijks"?

Eigenlijk precies wat ik zeg, een lijk dat een tijd is mishandeld en er vies uitziet is geen horror. Dat valt gewoon onder Thriller.

Spanning alleen is niet voldoende om een film onder horror te laten vallen imo.

Er moet iets in zitten wat buiten de wetten van de wetenschap valt. (geesten, monsters, levende doden, demonen, spoken,.. enz)

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

1. Saw

2. Halloween

3. The Thing

4. The Omen

5. I Know What You Did Last Summer

6. Friday The 13Th

7. What Lies Beneath

8. A Nightmare on Elmstreet

9. The Descent

10. The Others

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Niet de engste, maar de leukste horrorfilms:

1.Saw

2.What lies Beneath

3.Scream

4.The Ring

5.Final Destination

6.The Descent

7.Texas Chainsaw Massacre

9.A Nightmare on Elmstreet

10.Joy Ride

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

1. The Shining 4.5*

2. Saw 4.0*

3. Psycho 4.0*

4. The Silence of the Lambs 4.0*

5. Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles 4.0*

6. The Others 4.0*

7. Sleepy Hollow 4.0*

8. The Ring 4.0*

9. A Nightmare on Elm Street 3.5*

10. What Lies Beneath 3.5*

11. The Fearless Vampire Killers 3.5*

12. Rosemary's Baby 3.5*

13. The Blair Witch Project 3.5*

14. From Hell 3.5*

15. Halloween 3.5*

16. Chakushin Ari (One Missed Call) 3.5*

17. The Gift 3.5*

18. From Dusk Till Dawn 3.5*

19. Fallen 3.5*

20. The Omen 3.5*

Ik ben helemaal geen fan van horror. 90% van de bovenstaande films zie ik dan ook niet eens als horror, maar als een sterke thriller of soms zelfs als een komedie.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Als je 90% van die films geen horror vindt, mag ik dan vragen wat jij onder horror verstaat? Volgens mij is een dikke 40% van dat lijstje onvervalste horror.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Met alleen schrikeffecten of iets dergelijks heb je volgens mij geen horror gemaakt. Dat vind ik een thriller. Voor een echte horror heb je nog wel wat meer nodig. Nu ik erover nadenk vind ik het eigenlijk best een lastige vraag wat ik precies onder horror versta; de grens is bij mij best vaag. Misschien kan ik je het een klein beetje duidelijk maken met voorbeelden uit dit lijstje: One Missed Call en The Ring vind ik horrors. What Lies Beneath en Rosemary's Baby vind ik bovennatuurlijke thrillers. Bijvoorbeeld From Dusk Till Dawn een komedie. Waar voor mij die grens tussen beide genres ligt kan ik niet echt beschrijven, dat is meer op gevoel.

Puur uit nieuwsgierigheid: welke vind jij hiervan dan nog meer pure horrors?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik begrijp wat je bedoelt maar ben het eigenlijk compleet oneens met je. Films als The Shining of Rosemary's Baby, die vooral bogen op schrikeffecten en suspense, zijn in mijn ogen pure horror.

Het is inderdaad moeilijk om een goeie beschrijving te geven voor het begrip horror. Waar ik meestal op let zijn: gore, suspense, kills en een "horrorthema". Heeft een film twee van de vier, dan noem ik het horror. Bijvoorbeeld Rosemary's Baby heeft geen kills of gore, maar dan weer wel suspense en een "horrorthema". Braindead heeft dan weer geen suspense, maar wel gore en kills. Dus ja, een beetje op gevoel zoals bij jou, maar dan wel een ander gevoel .

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

The Shining vind ik inderdaad dan wél weer een horror. Rosemary's Baby echter verre van. Maar ik begrijp nu wel precies wat je bedoelt en de grens bepalen gaat dus inderdaad op gevoel. Alleen stellen wij blijkbaar verschillende eisen aan een horrorfilm.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Halcyon wrote:

Films als The Shining of Rosemary's Baby, die vooral bogen op schrikeffecten en suspense, zijn in mijn ogen pure horror.

Na twee kijkbeurten heb ik in The Shining nog geen enkel echt schrikeffect weten te vinden. Wel veel suspense.

Wat mij betrefd is een horror trouwens enge film, waarbij de angst voortkomt uit iets wat niet bestaat (iets bovennatuurlijks dus).

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

Wat mij betrefd is een horror trouwens enge film, waarbij de angst voortkomt uit iets wat niet bestaat (iets bovennatuurlijks dus).

Dus films rond seriemoordenaars zoals bv. Ted Bundy is volgens jou geen horror dan?

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Zo kijk ik er tegenaan.

Horror = angst , iets bovennatuurlijks ( monster etc ) of moordenaars veelal met veel doden en bloed.

Thriller = spanning , met relatief weinig moorden , enge beelden. vaak ook veel mysterieuze muziek.

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

1. Halloween

2. The Shining

3. Dawn of the Dead (1978)

4. The Blair Witch Project

5. Jaws

6. The Omen

7. The Exorcist

8. The Descent

9. Psycho (1960)

10. Dawn of the Dead (2004)

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Misschien zijn mensen ook een beetje afgestompt, want jaws werd vroeger zeker als onvervalste horror gezien, terwijl ik het nu meer een avonturen/actiefilm vind bijna

Het is misschien ook maar wat de kijker toevallig zélf eng vind. Ik vind eigenlijk vrijwel geen enkele film echt eng meer, wel spannend of unheimisch..

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

1. Haute Tension (2003)

2. Saw (2004)

3. Evil Dead, The (1981)

4. Braindead (1992)

5. Chakushin Ari (2003)

6. Saw II (2005)

7. Ôdishon (1999)

8. Halloween (1978)

9. Descent, The (2005)

10. Texas Chainsaw Massacre, The (2003)

Films als Silence of the Lambs, The (1991) en Ring, The (2002) niet in mijn top10 geplaatst. Het valt gewoon niet meer onder mijn definitie van horror.

Vanavond met hoge verwachtingen Evil Dead, The (1981) herzien. Dus wie weet veranderd mijn top10 nog, zowel de persoonlijke als horror.

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Doom, wat is jouw definitie van horror dan?

Ik ben er wel benieuwd naar want ik vind The Ring toch een stuk meer horror dan Saw...

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Doom wrote:
1. Haute Tension (2003)
2. Saw (2004)
3. Evil Dead, The (1981)
4. Braindead (1992)
5. Chakushin Ari (2003)
6. Saw II (2005)
7. Ôdishon (1999)
8. Halloween (1978)
9. Descent, The (2005)
10. Texas Chainsaw Massacre, The (2003)

Films als Silence of the Lambs, The (1991) en Ring, The (2002) niet in mijn top10 geplaatst. Het valt gewoon niet meer onder mijn definitie van horror.

Vanavond met hoge verwachtingen Evil Dead, The (1981) herzien. Dus wie weet veranderd mijn top10 nog, zowel de persoonlijke als horror.

The ring geen horror?? als er een meisje uit de tv komt kruipen om iemand te vermoorden is dan een thriller? Saw vind ik dan veel meer een thriller. Dat draait gewoon net als bijv. bij se7en om de zieke gedachte van een man

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Saw en the Ring zijn beide Horror vind ik, Silence of the Lambs dan weer niet. Het gaat ook om hoeveel Gore je te zien krijgt vind ik en hoeveel hij het van die Gore moet hebben, Silence of the Lambs heeft ook best gore maar dat is niet wat die film zo spannend en eng maakt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.