- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Dat is wel interessant natuurlijk, hoe is je top10 sinds je lid bent van MoMe veranderd. Bij mij bijvoorbeeld heeft slechts één film de bijna 3 jaar MoMe overleefd. Alleen Pulp Fiction had ik al gezien voordat ik hier lid werd (stond toen nog op 1 dus), de rest is er stukje bij beetje bijgekomen. Had ik in het begin moeite met het samenstellen van de top10 omdat ik bijna niets had gezien wat in de buurt kwam van mijn kijkervaring van Pulp Fiction, staan er nu al 5 boven en de films die er onder staan zijn zeker niet veel minder.
Moviemeter 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Toen ik hier een jaar geleden kwam zag mijn top 10 er ongeveer zo uit (ik weet het niet precies meer):
1. The Lord of the Rings: The Return of the King
2. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
3. The Lord of the Rings: The Two Towers
4. Monty Python and the Holy Grail
5. The Shawshank Redemption
6. Life of Brian
7. Pulp Fiction
8. The Pirates of the Caribean: The Curse of the Black Pearl
9. Schindler's List
10. One Flew Over the Cuckoo's Nest
Nu zijn er daarvan nog maar 3 overgebleven (de nummers 2, 4 en 7). Ik heb in een jaar wel een flinke smaakontwikkeling gehad.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb in een jaar wel een flinke smaakontwikkeling gehad.
Was ook wel nodig.
Ziet er nu een stuk beter uit. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik zal dat maar als een compliment opvatten 
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Arthousefilms zijn geweldig, commerciele films zullen hopelijk snel vergaan, maar mijn liefde voor Air Bud zal altijd blijven bestaan. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Volgens mij zag mijn eerste top-10 een klein jaartje terug op de dag dat ik hier kwam er ongeveer (met de nadruk op ongeveer..) zo uit:
1. Goodfellas
2. Saving Private Ryan
3. Scarface
4. The Godfather part III
5. Reservoir Dogs
6. Band of Brothers
7. Donnie Darko
8. Heat
9. The Untouchables
10. Pulp Fiction
Slechts Goodfellas en Scarface staan er nog steeds in. Mijn smaak is ook enorm veranderd in de periode vanaf maart vorig jaar tot nu. Zo verafshuwde ik westerns, terwijl het nu mijn favoriete genre is. Ook kon ik echt geen films zien van voor 1970 en als ze zwart-wit waren vond ik al helemaal vreselijk. Ook hier is helemaal niks van overgebleven. MM heeft zeker een hele positieve invloed gehad op mijn smaak; ik leerde ook eens andere films kennen dan alleen maar domme blockbusters. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Mijn smaak is ook enorm veranderd in de periode vanaf maart vorig jaar tot nu. Zo verafshuwde ik westerns, terwijl het nu mijn favoriete genre is. Ook kon ik echt geen films zien van voor 1970 en als ze zwart-wit waren vond ik al helemaal vreselijk. Ook hier is helemaal niks van overgebleven. MM heeft zeker een hele positieve invloed gehad op mijn smaak; ik leerde ook eens andere films kennen dan alleen maar domme blockbusters. 
Eigenlijk helemaal precies hetzelfde verhaal als met mij. Ik wil er wel bij zeggen dat de verafschuwing van western en films van voor de jaren '70 vooral kwam door vooroordelen. Iets wat ik in het dagelijks leven vaak bij anderen zie.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Ja, hier net zo. Ik zei het verkeerd, maar bij mij lag het ook puur aan vooroordelen.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Mijn TOP 10 begin 2005:
1. American Pie
2. L.A. Confidential
3. Speed
4. Road Trip
5. American Beauty
6. There `s something about Mary
7. The Lion King
8. The Omen
9. Final Destination 2
10. 10 Things I hate about you
Mijn TOP 10 Medio 2005:
1. Jurassic Park
2. Lord of the Rings: Return of the King
3. American Pie
4. The Lion King
5. American History X
6. The Omen
7. The Thing
8. Kill Bill Volume 1
9. Speed
10. Road Trip
Mijn huidige TOP 10:
1. American History X
2. The Lion King
3. Saw
4. Los Amantes Del Circulo Polar
5. Fargo
6. The Thing
7. Jurassic Park
8. Mulholland Drive
9. Rat Race
10. Irreversible
De nr. 10 wordt wel bedreigd door: LOTR, Butterfly Effect, Hooligans en Das Experiment!
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Mijn top 10 zag er een jaartje geleden heel anders uit , simpelweg omdat ik toen nog niet zo veel films had gezien. Ben dankzij MM de winkels af gaan struimen om zo de top titels in handen te krijgen.
Van mijn vroeger top hebben volgens mij slechts 3 films het overleefd : The Shining , The Matrix , en Scarface.
italian
-
- 1391 messages
- 262 votes
ik en ik denk dat er andere op moviemeter beinvloed worden door de Top 250...spijtig
en mijn top 10 stelt eigenlijk niet veel voor: ik heb zeker genoeg aan een top 5 want dat zijn echt de enige ,films die ik tot nu toe als meesterlijk beschouw.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Tot nu toe ja , geloof me je zou later blij zijn met een top 10.
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Erg opvallend hoe mijn filmsmaak (positief) geëvolueerd is het laatste anderhalve jaar hier op moviemeter, mijn eerste top-10 heeft echt heel weinig weg van m'n huidige(alleen The Godfather denk ik .
MovieMeter 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Zoals Mikoz ook al zegt. Heb net mijn top10 weer lekker door de war gedaan, omdat ik aan 10 plekken echt niet genoeg heb. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Zelf ben ik ook niet zo tevreden meer over mijn top 10. Ik ben nou veel aan het herzien om te kijken of ik tot een nieuwe conclusie kom.
Werwolf
-
- 4604 messages
- 1197 votes
In het begin had ik films als The Godfather, L.A. Confidential, Apocalypse Now, Almost Famous nog in mijn top 10.
Deze zijn vervangen door The Butterfly Effect, Requiem For A Dream, Donnie Darko en de zijnen. Ik ben steeds een grotere fan geworden van de filmhuis ('zware') films. 
Wel twijfel ik soms over mijn huidige top 10, omdat ik toch een aantal films zeker erg goed vind (voor de top 10), maar als ik dan toch weer een film uit mijn top 10 bekijk, verander ik weer van mening..
FIlms die er net onder bungelen: Heat, L.A. Confidential, Scarface, Forrest Gump, Schindlers List.
Tijd voor een top 20????? 
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Mijn top tien:
(wel verrekte lastig die samen te stellen)
1. Star Wars episode V: The Empire Strikes Back
2. Star Wars episode III: Revenge of the Sith
3. Star Wats episode VI: Return of the Jedi
4. Jurassic Park
5. Se7en
6. The Good, The Bad and the Ugly.
7. The Godfather part II
8. Saving private Ryan
9. Indiana Jones and the last crusade
10. Red dragon
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Mijn Top 10 zit vol met films waarvan ik denk "Waarom zit dit er in godsnaam in?" en na het zien weer denk "Oh ja, daarom" 
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Ik ben op dit moment niet zeker of Shrek en Shrek 2 er wel in moeten staan, maar daarvoor moet ik ze dus eerst nog herzien.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Waarom begin je niet met deel 1 boven deel 2 te zetten 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Jurassic park is in mijn top 10 na een jaar van de nummer 1 plaats afgestoten door The Godfather. Wel een vermeldinkje waard, dacht ik zo. 
LaCaméraStylo
-
- 266 messages
- 368 votes
Ik snap niet hoe iedereen een top samen kan stellen. Zo veel films zijn niet vergelijkbaar, zo verschillend. Bij welke film jij het beste of mooiste gevoel krijgt hangt toch ook heel erg af van je stemming denk ik.
Ik denk dat de graadmeter voor het beoordelen van films het gevoel is dat je er bij krijgt of er later nog bij krijgt en ik dat dit gevoel heel vaak anders is en daarom het niet echt vast te stellen is welke film je het beste vind. Ik vraag me af of sommige andere mensen er ook zo over denken...
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Ja het hangt heel erg af van mijn stemming. Er zijn nl. heel veel films die ik goed vind. (Gelukkig maar
). Mijn top 10 pas ik daarom wel eens aan op de films waar ik op dat moment het meest aan denk of de beste herinneringen aan heb. Maar op het moment hebben de eerste 5 films in mijn top 10 zo`n goddelijke status dat ze daar denk ik nog wel een tijdje blijven staan.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Mijn graadmeter is vooral welke film sprak mij het meeste aan, films die ik oneindig vaak kan kijken zonder dat ze me vervelen vind ik top.
YuLaw16
-
- 605 messages
- 976 votes
Mijn top10:
1. Bloodsport (1988)
2. Ikiru (1952)
3. Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995)
4. Risâlah, Al- (1976)
Alternatieve titel: The Message
5. Haine, La (1995)
Alternatieve titel: Hate
6. Idi i Smotri (1985)
Alternatieve titel: Come and See
7. Dawn of the Dead (1978)
Alternatieve titel: In de Greep van de Zombies
8. Die Xue Shuang Xiong (1989)
Alternatieve titel: The Killer
9. Grand Voyage, Le (2004)
10. Kikujirô no Natsu (1999)
Alternatieve titel: Kikujiro
Kweet zeker dat niemand deze heeft 
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Mijn graadmeter is vooral welke film sprak mij het meeste aan, films die ik oneindig vaak kan kijken zonder dat ze me vervelen vind ik top.
Ik bepaal ook zo mijn top 10. De films die je kan blijven kijken zonder dat ze vervelen. Bij een paar films in mijn top 10 kan ik gewoon mee praten. Schokkend gewoon.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik kan dat bij elke film in m'n top10, behalve 5 en 10. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Opvallend trouwens dat je For A Few Dollars More boven The Good etc. hebt staan in je top 10. Ik denk niet dat ik dat eerder heb gezien.