• 177.992 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.154 votes
Profile

Je persoonlijke top 10

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Lost Highway, Pi en vooral Naked zijn mooie toevoegingen

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

En Irreversible en Enter the Void natuurlijk.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Die stonden er al in

Pirmais

• 802 messages
  • 0 votes

1. Elephant (2003)

2. 2001: A Space Odyssey (1968)

3. Taxi Driver (1976)

4. Full Metal Jacket (1987)

5. American Beauty (1999)

6. Gerry (2002)

7. Requiem for a Dream (2000)

8. Bad Taste (1987)

9. Texas Chain Saw Massacre, The (1974)

10. Eden Log (2007)

Pirmais

• 802 messages
  • 0 votes

Update :

1. Elephant (2003)

3. Inglourious Basterds (2009)

4. American Beauty (1999)

5. Melancholia (2011)

6. Requiem for a Dream (2000)

7. Mr. Nobody (2009)

8. Kick-Ass (2010)

9. Gerry (2002)

10. Full Metal Jacket (1987)

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Rawr. niew bloed!

01 .(---) Ai no Mokudashi (Shion Sono, 2008)

02. (04) La Vie Nouvelle

03. (03) Innocence

04. (---) Eraserhead

05. (02) Kimyô na Sâkasu

06. (04) Su-Ki-Da

07. (07) Antichrist

08. (06) Kokuhaku

09. (09) Le Conseguenze dell'Amore

10. (10) Reconstruction

Hupsakee.

Ik zal mezelf direct maar even verantwoorden waarom het in godsnaam in me op kwam om een film van 237 minuten tot mijn favoriete film allertijden te bekronen: David Lynch blijft een fantastisch regisseur maar na de laatste herziening van Mulholland Dr. (vorige week) kon ik toch niet echt zeggen dat dit momenteel mijn nummer 1 is. Film kent geen minpunten, en die 5* blijven als een huis staan, echter toen ik vorige week dus ook Love Exposure herzag, kwam ik er achter dat ik nog nooit zo veel plezier had beleeft tijdens het kijken van een film. Hence de nieuwe nummer één.

Verder opvallend misschien dat Eraserhead nu i.p.v. MD in mijn top 10 staat, dat komt eigenlijk omdat ik Eraserhead wat meer in het zonnetje wil zetten. De enige kritiek die Eraserhead heeft tenopzichte van MD, is dat Eraserhead gewoon duidelijk verouderd is. Mja, geen boodschap aan.

Nu alleen nog Le Conseguenze dell'Amore en Antichrist herzien en ik ben weer op de hoogte. Oh, en de enige film die ik nog graag in mijn top 10 zou hebben is Shiki-Jitsu, maar zoals het nu lijkt past het gewoon niet.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Prachtige top 10! Alleen Eraserhead scoort een 3,5*. De rest hoger.

Ataloona

• 734 messages
  • 4258 votes

1. Thiasos, O (1975)

2. Godfather: Part II, The (1974)

3. Topio Stin Omichli (1988)

4. City Lights (1931)

5. Dolce Vita, La (1960)

6. Southland Tales (2006)

7. Stalker (1979)

8. C'era una Volta il West (1968)

9. Notti Bianche, Le (1957)

10. Underground (1995)

Wederom een nieuwe top 10 sinds dit weekend, al is er deze keer maar één nieuwkomer. Topio Stin Omichli is erin gekomen en Manhattan moest hiervoor wijken.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Observator wrote:

Prachtige top 10! Alleen Eraserhead scoort een 3,5*. De rest hoger.

Eigenlijk deelt Eraserhead die plaats met MD, dus wat betreft is het weer helemaal goed.

Ludovic

• 54 messages
  • 0 votes

Alhoewel mijn filmkennis nog enigzins beperkt is. Hier mijn top-10 favoriete films op dit moment.

1. C'era una Volta Il West (1968)

2. Godfather: Part II, The (1974)

3. Godfather, The (1972)

4. Trainspotting (1996)

5. Goodfellas (1990)

6. True Romance (1993)

7. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)

8. Fight Club (1999)

9. Apocalypse Now (1979)

10. Bronx Tale, A (1993)

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

01. Southland Tales (Richard Kelly)

02. Vozvrashchenie (Andrei Zvyagintsev)

03. Planet of the Apes (Franklin J. Schaffner)

04. Dead Leaves (Hiroyuki Imaishi)

05. Un Prophète (Jacques Audiard)

06. Eden Log (Franck Vestiel)

07. Ex Drummer (Koen Mortier)

08. Bom Yeoreum Gaeul Gyeoul Geurigo Bom (Ki-duk Kim)

09. C'era una Volta il West (Sergio Leone)

10. The Descent (Neil Marshall)

1 nieuwkomer en dat is Ex Drummer. Tekon Kinkurîto heeft er plaats voor moeten maken. Southland Tales blijft op nummer 1, is nog steeds de onovertroffen film.

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

01. Stardust Memories (1980)

02. Annie Hall (1977)

03. American Beauty (1999)

04. Before Sunrise (1995)

05. Quatre Cents Coups, Les (1959)

06. 3 Women (1977)

07. Clockwork Orange, A (1971)

08. Crimes and Misdemeanors (1989)

09. 8½ (1963)

10. Adaptation. (2002)

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

01. Stardust Memories (1980)

02. Before Sunrise (1995)

03. Quatre Cents Coups, Les (1959)

04. American Beauty (1999)

05. 8½ (1963)

06. Clockwork Orange, A (1971)

07. 3 Women (1977)

08. Adaptation. (2002)

09. Down by Law (1986)

10. Nattvardsgästerna (1963)

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Antichrist heeft tóch plekje 10 van Se7en verovert.

Antichrist is zo'n rijke ondekking naar Artistiek, (bijbelse) symboliek of thematiek daar kan Se7en net niet aan tippen.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

1. Paris, Texas (1984)

2. Offret (1986)

3. Shining, The (1980)

4. Down by Law (1986)

5. Shame (2011)

6. Elephant (2003)

7. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

8. Amerikanische Freund, Der (1977)

9. Caché (2005)

10. Apan (2009)

Eigenlijk staat Offret op een gedeelde eerste plek met Paris, Texas. Maar ja, dat kan natuurlijk niet. Beiden vond ik zo'n beetje perfect in tempo. Ik had na de credits geen benul dat ik er twee en een half uur op had zitten. Zoals Tarkovski cinema bedoelde: als mogelijkheid om tijd te vervormen.

The Shining wordt iedere keer dat ik hem zie beter. Hij verveelt me nooit, ik kan hem keer op keer kijken en iedere keer weer meer genieten van Nicholson, de soundtrack, het camerawerk en de strakke mise-en-scene.

Down By Law is heel persoonlijk. Mijn vader raadde hem mij sterk aan en het is mede door deze film dat ik cinema als meer dan alleen maar entertainment ben gaan zien en meer als kunstvorm. Niet alles hoeft bij film blijkbaar uit de kast gehaald te worden om een goede film af te leveren: de ingetogenheid van DBL werkt wonderwel.

Shame overdonderde mij een paar dagen geleden op een manier die ik niet had durven voorzien. Waar McQueens vorige film, Hunger, nog wat te abstract was in zijn weergave van het dramatisch figuur Bobby Sands om daadwerkelijk aangrijpend te zijn, merkte ik dat er op deze film eigenlijk niets aan te merken viel. Meesterlijk.

Elephant choqueerde me terwijl ik dit niet had verwacht. Hoe Van Sant dit bereikt met zo weinig middelen vindt ik bewonderenswaardig.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind is een film die precies de juiste balans tussen luchtigheid en tragedie weet te vinden. Het gevecht van Joel om zijn herinneringen aan Clementine te behouden is zeer aangrijpend en de film geeft een welhaast perfecte weergave van de complexiteit van relaties. Daarnaast is Jim Carrey eens erg goed en Kate Winslet overdonderend.

Der Amerikanische Freund werkt heel goed binnen meerdere genres: het is een drama, een klucht en een thriller in één. De schitterende beelden van mijn favoriete cameraman, onze eigen Robby Müller, de robuuste vertolkingen en één van de spannendste scenes van de afgelopen halve eeuw maken van de film een feest.

Caché is zó subtiel in zijn aanpak dat je bijna zou vergeten waarom je je aan het eind van de film zo naar voelt. We ervaren hier door de enorm kale aanpak bijna non-cinema. Toch is de film doodeng.

Apan bevestigde voor mij het vermoeden dat narrativiteit het meest interessante aspect van cinema is. Geen informatie, weinig dialoog, geen muziek, nauwelijks plot... en een misselijkmakende en tergend spannende thriller als resultaat.

Pirmais

• 802 messages
  • 0 votes

1. Elephant (2003)

3. Melancholia (2011)

4. Requiem for a Dream (2000)

5. Rabbits (2002)

6. Stalker (1979)

7. Clockwork Orange, A (1971)

8. Gerry (2002)

9. Vozvrashchenie (2003)

10. Valhalla Rising (2009)

Vandaag Stalker herzien en is daarbij Gerry voorbij gegaan.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Prachtige lijsten zie ik hier voorbij komen.

Dit zijn mijn tien favorieten:

01. Taxi Driver (1976, Scorsese)

02. Do the Right Thing (1989, Lee)

03. Raging Bull (1980, Scorsese)

04. The Godfather: Part II (1974, Coppola)

05. There Will be Blood (2007, Anderson)

06. C'era una Volta il West (1968, Leone)

07. The Godfather (1972, Coppola)

08. Paths of Glory (1957, Kubrick)

09. A Clockwork Orange (1971, Kubrick)

10. Annie Hall (1977, Allen)

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Mijn top 10 (wijkt af van profiel), deze hier is recenter:

1 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring

2 El Laberinto del Fauno

3 The Lord of the Rings: The Return of the King

4 Star Wars

5 The Lord of the Rings: The Two Towers

6 The Fountain

7 Transformers

8 Toy Story 3

9 The Silence of the Lambs

10 Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi

Eraser2

• 387 messages
  • 922 votes

1. The Big Lebowski (gebroeders Coen).

2. Back to the Future (Robert Zemeckis).

3. The Terminator (James Cameron).

4. American Beauty (Sam Mendes).

5. The Good, the Bad and the Ugly (Sergio Leone).

6. Pulp Fiction (Quentin Tarantino).

7. The King of Comedy (Martin Scorcese).

8. Midnight Cowboy (John Schlesinger).

9. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Michel Gondry).

10. Eyes Wide Shut (Stanley Kubrick).

The Big Lebowski – Mijn absolute nummer één film. De gebroeders Coen zijn mijn favoriete filmmakers en deze film geeft gewoon in alles aan waarom. Goed verhaal, geweldige personages, schitterend camerawerk en briljante humor. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.

Back to the Future – Van kinds af aan al stuk gekeken en hij verveelt nooit. Een heerlijke mix van science fiction, actie en komedie. De acteurs zijn perfect op hun plaats en de karakters hebben verrassend veel diepgang. Goede bombastische soundtrack van Alan Silvestri ook.

The Terminator – Weer zo’n film die alles zo goed in de blender gooit. Dit keer een mix van film noir, horror, actie en science fiction. Dit geeft ook direct aan waarom ik deel één beter vind dan Judgment Day. Daar ligt de focus toch het meest op het actie gedeelte. The Terminator kan zich geen betere vertolker wensen dan Arnold Schwarzenegger.

American Beauty – Een satire op ‘the american dream’ die zijn weerga niet kent. Dit blijft voor mij een film waar ik altijd met open mond naar kijk. Hij is erg droevig en erg grappig tegelijk. Kevin Spacey heeft mijns inziens nooit meer een betere rol neergezet.

The Good, the Bad and the Ugly – Dit is hoe westerns gemaakt moeten worden. Ik vind hem net iets beter dan Once Upon a Time in the West. Dit komt vooral door het meedoen van persoonlijke held Clint Eastwood. De karakters in deze film zijn zo heerlijk over the top en toch komt het niet nep over. Ennio Morricone maakt er met zijn muziek een waar spektakelstuk van.

Pulp Fiction – Geweldig script, meesterlijke cast en humor om niet meer van bij te komen. Deze film heeft het allemaal en nog net dat beetje meer. Het vleugje Tarantino noem ik het maar. Haast teveel films hebben geprobeerd om dit concept te kopiëren, echter is hij tot nog toe nog nooit geëvenaard.

The King of Comedy – De combinatie Martin Scorcese en Robert De Niro heeft al geleid tot geweldige resultaten. Deze is mijns inziens het best. De Niro zet een geflipt persoon neer zoals alleen hij dat kan en Scorcese zorgt er met zijn gevoel voor sfeer en setting voor dat dit een meesterwerk is en blijft.

Midnight Cowboy – Pas laatst voor het eerst gezien en ik weet nu wat ik gemist heb. Namelijk een behoorlijk schokkende film over twee buitenbeentjes die beste vrienden worden en proberen de Amerikaanse droom na te jagen. New York wordt door Schlesinger gebruikt om een sfeer op te werken die niet veel filmmakers kunnen realiseren.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind – Een visueel meesterwerk waarin op originele wijze de complexe liefde tussen twee personen wordt weergegeven. Jim Carrey en Kate Winslet doen het uitstekend en Kirsten Dunst en Elijah Wood halen ook het beste in zichzelf naar boven. Als ik dan een romantische film moet kijken, laat het dan altijd deze zijn.

Eyes Wide Shut – Kubrick op zijn best in zijn laatste film. Als je de geschiedenis van de relatie tussen Tom Cruise en Nicole Kidman weet dan snap je waarom Kubrick ze niet beter had kunnen casten. Een fenomenaal verhaal over een stereotype man en vrouw die verlangen naar wat spanning. Visueel prachtig (helemaal als je bedenkt dat het geheel helemaal niet in New York is opgenomen, een illusie die wel wordt gewekt).

Pirmais

• 802 messages
  • 0 votes

Update :

1. Elephant (2003)

3. Melancholia (2011)

4. Requiem for a Dream (2000)

5. Rabbits (2002)

6. Stalker (1979)

7. Clockwork Orange, A (1971)

8. Reservoir Dogs (1992)

9. Byôsoku 5 Senchimêtoru (2007)

10. Gerry (2002)

5 centimeters per second is er na een herziening ingekomen en daarom is Valhalla Rising er nu uit.

5 centimeters per second is trouwens de allereerste film waarbij ik een traan heb moeten laten.

Poltergeist

Human Centipede

Exorcist

Guinea Pig

Gone in 60 seconds ( 1974)

Ebola Syndrome

Them ( 1954)

Rose red

Alien vs zombies

Braindead

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

1. Seven

2. Pulp Fiction

3. Reservoir Dogs

4. Terminator

5. Dead Snow

6. Apocalypto

7. Planes Trains and Automobiles

8. The Crazies

9. 28 Days Later

10. 30 Days Of Night

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

09. C'era una Volta il West (Sergio Leone)

10. Pop Skull (Adam Wingard)

The Descent eruit, Pop Skull erin.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Toch maar m'n top 10 door elkaar geschud. Ik heb enkele films herbekeken en dit lijkt me nu een betere voorstelling van m'n top 10:

01. Alien (1978)

Het zat er al een tijdje aan te komen. Ik had Alien al laten wisselen met Hotaru no haka aan de toppositie, en daar mag hij blijven staan. Dit is gewoon de beste film ooit gemaakt! Voor mij toch.

02. Hotaru no haka (1988)

Geen enkele oorlogsfilm kan tippen aan deze Gibli animatie. Prachtig en ontroerende cinema.

03. The Adventures of Robin Hood (1938)

Ik hou wel van een goeie avonturenfilm. Hij was even gezakt in de top 10, maar mag nu z'n top 3 plaats terug opeisen.

04. The Godfather (1972)

Voor de ene een hype, voor de andere een klassieker. Terwijl ik vroeger wel eens twijfelde met deel 2 moet ik toch erkennen dat het eerste deel gewoon het beste is en ver boven de rest van de reeks staat. De echte hoofdrol is hier Al Pacino die geweldig overbluft. Het verhaal dat zeer dicht bij het boek staat is enorm boeiend.

05. 37°2 le matin (1986)

Na herziening gestegen tot de volle 5*. Weinig actrices gezien die zo'n zwoele sfeer neerzetten als Beatrice Dalle. Niet moeilijk dat de film hoge temperaturen kent. Eén van de boeiendste karakters uit de filmwereld.

06. Gone with the wind (1939)

Dit is Hollywood toen ze nog in de creatieve jaren waren en grootse films ook groots maakten. Meer, meer en nog eens meer. Iets wat je bij de latere films veel minder zit, toch die vanuit Hollywood. Dit is een filmgenre dat niet iedereen aan zal spreken, omdat het vooral elementen uit de literatuur en het theater kent. Klassieker met de grote K.

07. Tonari no totoro (1988)

Gibli toont met deze film dat ze in de animatie aan de top staan van sfeervolle en fantasierijke films. Disney kan hier nog wat van leren.

08. Rear window (1954)

Hitchock heeft ook veel overroepen rommel gemaakt, maar hier is hij in z'n hoogtepunt. Een kamer, een man met een verrekijker en een knappe vrouw. En toch zo'n spanning opbouwen en sfeer neerzetten dat de film van begin tot einde kan boeien. Dat is pas cinema.

09. The descent (2005)

Ik denk dat mijn voorliefde voor Alien deze film ook in de top 10 heeft doen belanden. Het ruimteschip is een grot, de crew bestaat uit knappe speleologen en de Alien bestaat uit geheimzinnige aardwezens. Horror die je op het puntje van je stoel doet zitten. Geweldig.

10. West Side Story (1961)

Musical, een gevaarlijk genre omdat je niet alleen van de fim, maar ook de muziek moet houden. Terwijl ik sommige biopics toch iets lager ben gaan waarderen na herziening (oa The Doors en Ray) doen sommige musicals het net beter. De uitgekiemde choreografie en een voorstelling die je terug meeneemt naar Broadway. West Side Story is daarvoor het perfecte voorbeeld, al kon het evengoed The Band Wagon zijn.

West Side Story en 37°2 le matin nemen de plaats in van El laberinto del fauno en Martyrs. Die blijven wel op 5* staan. Martyrs heeft nog wel een herziening nodig.

daxclusive

• 2560 messages
  • 2409 votes

1. Titanic (1997)

2. Officer and a Gentleman, An (1982)

3. Hachiko: A Dog's Story (2009)

Alternatieve titel: Hachi: A Dog's Tale

4. Adventures of Tintin, The (2011)

Alternatieve titel: De Avonturen van Kuifje: Het Geheim van de Eenhoorn

5. Cast Away (2000)

6. Rescue Dawn (2006)

7. Rebel (1985)

8. Brokeback Mountain (2005)

9. Saturday Night Fever (1977)

10. 54 (1998)

Alternatieve titel: Studio 54

Nelson90

• 4 messages
  • 783 votes

1. The Good, the Bad & the Ugly (1966)

2. Memento (2000)

3. Requiem for a Dream (2000)

4. The Dark Knight (2008)

5. Once upon a Time in the West (1968)

6. Sin City (2005)

7. Drive (2011)

8. Fight Club (1999)

9. Kill Bill Vol. 1 (2001)

10. 12 Angry Men (1957)

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

09. White Dog (Samuel Fuller)

10. Pop Skull (Adam Wingard)

C'era una Volta il West heeft plaats moeten maken voor White Dog, die na de recente herbekijking een enorme indruk heeft achter gelaten.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

The Expendables en Any Way the Wind Blows eruit en Buried en Cargo 200 erin.

nilserr

• 158 messages
  • 636 votes

01. The Departed (Martin Scorsese,2006)

Een voor vele waarschijnlijk rare lijst aanvoerder. The Departed mag wat mij betreft echter het magnum epos van Scorsese genoemd worden. Marty weet een vrij simpel verhaal om te toveren tot een zenuwslopende misdaadthriller. Het geniale acteerwerk van Di Caprio, Sheen, Nicholson, Wahlberg, Baldwin en al die anderen heeft mij bij de strot gegrepen en nooit meer losgelaten. Prachtige muziek van de Dropkick Murphy's tot aan klassieker 'Gimmie Shelter'. Verder is de film grandioos gemonteerd door Scorsese oudgediende, Thelma Schoonmaker. Ik vind dan ook dat hij beter is dan het orgineel uit Hong Kong. Een film die (nog) nooit de erkenning heeft gekregen die het verdient.

02. The Shawshank Redemption (Frank Darabont,1994)

Deze film mag met recht een meesterwerk genoemd worden. Het lukt regisseur Darabont om de stijl van auteur Stephen King, feilloos over te brengen naar het witte doek. Tim Robbins, Bob Gunton (gevangenis directeur) en Morgan Freeman zetten de prestaties van hun leven neer. De film toont op zeer subtiele wijze alle steriotypen van het gevangeniswezen. De gemene gevangenisdirecteur, de sadistische bewaker, de verkrachters en ga zo maar door. Toch voelt het geheel echter nergens cliché aan, iets wat je toch op het conto van Darabont mag schrijven. Dit alles wordt ondersteund door een magistrale, klassiek aanvoelende, score van Thomas Newman. Het camerawerk van Roger Deakinks is zoals het hoort bij een films al deze. Geen visueel spektakel maar Simpel en subtiel. De hele film ademt gewoon cinema.

03. Fight Club (David Fincher,1999)

David Fincher's Fight Club is geen gemakkelijke zit. De regisseur zijn duistere kijk op de samenleving voert continu de boventoon. Waar veel films met een soortgelijk thema echter snel ontsporen blijft Fight Club continu binnen de grenzen van het toelaatbare. De film zit vol met briljante cinematografie en wordt omlijst door een ijzersterke, moderne, soundtrack. De hoofdrollen zijn weggelegd voor de charismatische Edward Norton en mooiboy Brad Pitt. Die laatste bewijst hier dat hij het echt niet alleen van zijn uiterlijk moet hebben en ook uitstekend kan acteren. Toch wordt de film voornamelijk gedragen door Norton. Hij speelt geen autistische schizofrene sociopaat, hij is er een! Een film die lang in je hoofd blijft zitten.

04. The Dark Knight (Christopher Nolan,2008)

Motivatie volgt.

05. Forrest Gump (Robert Zemeckis,1994)

Motivatie volgt.

06. Pulp Fiction (Quentin Tarantino,1994)

Motivatie volgt.

07. Goodfellas (Martin Scorsese,1990)

Motivatie volgt.

08. Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck,2006)

Motivatie volgt.

09. Into the Wild (Sean Penn,2007)

Motivatie volgt.

10. Schindler's List (Steven Spielberg,1993)

Motivatie volgt.

Net buiten de boot gevallen:

oa. The Prestige, Inception, Kill Bill Vol 2, Reservoir Dogs, Shutter Island, The Motorcycle Diarees, Mystic River, Das Weisse Band, Lord of the Rings, Return of the King, Simon, The Straight Story en No Country for old Men.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik was al eens langer van plan om mijn top 10 nog eens om te gooien want er zijn weer een aantal nieuwe toppers bijgekomen en dit is het resultaat:

Oorspronkelijke top 10:

1. Warriors, The (1979)

2. Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, The (2007)

3. All the President's Men (1976)

4. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)

5. Boat That Rocked, The (2009)

6. Nightmare on Elm Street, A (1984)

7. Rear Window (1954)

8. Duck Soup (1933)

9. Seven Year Itch, The (1955)

10. Abbott and Costello Meet Frankenstein (1948)

Nieuwe top 10:

1. Warriors, The (1979)

2. Gattopardo, Il (1963)

3. Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, The (2007)

4. All the President's Men (1976)

5. One Flew over the Cuckoo's Nest (1975)

6. Night of the Iguana, The (1964)

7. Duck Soup (1933)

8. Seven Year Itch, The (1955)

9. Aristocats, The (1970)

10. Abbott and Costello Meet Frankenstein (1948)

Exit Rear Window, The Boat that Rocked en Nightmare on Elm Street dus. Het is niet dat die films hun klasse zijn verloren geraakt in de loop der tijd maar mijn top 10 heeft altijd bestaan uit films die me op deze moment het beste 'gevoel' geven. Een film zoals C'era Una Volta il West heeft ook jaren in mijn top gestaan (staat ook nog altijd op 5*) maar heeft toch onderspit moeten delven voor The Seven Year Itch indertijd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.