- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste sfeerregisseur
Beste sfeerregisseur
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
tim burton, er hangt altijd zo'n duistere sfeer rond die films, daar houd ik wel van
movielau
-
- 40 messages
- 39 votes
Gore Verbinski. Hij regisseerde The ring 1 en 2 en pirates of the caribbean 1 en 2. Beide films vind ik een hele goede sfeer hebben, vooral The ring. Je zit constant in spanning.
Bij pirates is juist het luchtige sfeertje heel leuk.
Verbinski heeft nog maar weinig gedaan, maar ik hoop dat daar verandering in komt door het succes van beide films.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Aan mijn lijstje wil ik ook nog graag Shinya Tsukamoto en Bela Tarr toevoegen.
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Gore Verbinski. Hij regisseerde The ring 1 en 2 en pirates of the caribbean 1 en 2. Beide films vind ik een hele goede sfeer hebben, vooral The ring. Je zit constant in spanning.
Bij pirates is juist het luchtige sfeertje heel leuk.
Verbinski heeft nog maar weinig gedaan, maar ik hoop dat daar verandering in komt door het succes van beide films.
hij heeft the ring 2 niet geregisseerd, en bovendien is the ring 2 geflopt (in amerika).
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Ficher weet vrijwel in al zijn fims verbluffende beelden en een geweldige sfeer neer te zetten. Visueel gezien een van de beste regisseurs met een stilistische oog voor architectuur.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Alfred Hitchcock
David Ficher
Michael Mann
Len Wiseman
Brian DePalma
James Cameron
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Sergio Leone en Tim Burton!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Artifact
-
- 229 messages
- 0 votes
Voor mij staan de broertjes Coen nog altijd hoog in het vaandel.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Lynch
Jeunet/Caro
Burton
Fincher
Coens...
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
- Mamoru Oshii
- Shinya Tsukamoto
- Jean-Pierre Jeunet
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Sergio Leone
Martin Scorsese
Takashi Miike
Takashi Kitano
John Woo
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Mooi lijstje. Vooral die laatste vind ik nog steeds ijzersterk qua sfeer.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Goede sfeer regisseurs:
Bob Rafelson
Juzo Itami
Jaques Tati
Hitchcock
Jean-Pierre Melville
Voor allemaal geld het zelfde, 
dennis1979
-
- 468 messages
- 453 votes
Tim Burton 
Voor meer dan honderd procent met je eens!!! Het is een sfeer waar je van moet houden maar zoals Burton een sfeer neer kan zetten kan niemand.
Een goede tweede is Alfred Hitchcock.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Paul Thomas Anderson. De sfeer in zowel Magnolia als Boogie Nights is ongeëvenaard wat mij betreft. Wel verschillend van elkaar, maar ik kan niet genoeg krijgen van de heerlijk 70's sfeer in Boogie Nights. Die kleding, huizen, muziek, simpelweg prachtig,
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Ik vind dat F.W. Murnau toch wel dé held is van de sfeerregie. Verder zijn Dario Argento, Robert Wiene, Tim Burton, Luchino Visctoni,Jean-Luc Godard, Federico Fellini, Andrei Tarkovsky en Uli Edel in mijn ogen ook enkele zeer getalenteerde sfeerregisseurs.
Villevalo23
-
- 1822 messages
- 4270 votes
Wong Kar Wai: Of 'In the mood for love' ooit overtroffen gaat worden weet ik niet.
Kim Ki duk: Heerlijke scenes die vaak overlopen van emotie en sfeer.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Ik moest meteen aan Tim Burton denken. Die kerel is geniaal.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Michael Mann natuurlijk. Hij weet als geen ander een beklemmende, intense sfeer neer te zetten. Geweldige montages + minimalistische muziek.
En Tim Burton natuurlijk, alhoewel hij zijn kunstjes nu wel genoeg heeft vertoond in mijn ogen.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Ik moest meteen aan Tim Burton denken. Die kerel is geniaal.
mee eens!