• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Mooiste filmposters (/top 10)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

(afbeelding)

Bloedmooie poster van een hele bijzondere film!

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Hoop op een herkansing!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

(afbeelding)

Nog een IFFR-titel. Nu alleen nog de poster van Where Are You Going (Zhengfan Yang).

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Deze dus:

https://pbs.twimg.com/media/Cac1DtaUsAAjLqY.jpg

Maar kan die helaas nergens online vinden.

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Hoop op een herkansing!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

(afbeelding)

Ik vind dit een zeer mooie hoes, helaas vond ik de film niet echt goed.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

http://www.herrie.com/wp-content/uploads/2016/01/FREEinDEEDposterA4.jpg

Wees er op tijd bij want draait vrijwel nergens (meer). Hele indringende film.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Moet jij niet hier zijn?

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Malick wrote:

Moet jij niet hier zijn?

Mooier dan veel van die Thaise posters anders

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

Interessant topic.....ik wil sowieso wel iets met filmposters doen en heb dit topic de afgelopen week eens wat doorgenomen.

Filmposters zijn een blikvanger voor de film en als beeldvorming een belangrijke trigger om iets wel of niet te gaan zien. Ik heb gezien de naam van de topic al wat gedacht over wat hier mee te doen, maar ik kan net zoals de Film Top 10 onmogelijk ook zoiets van filmposters doen. Het aantal is zo groot dat het eigenlijk geen doen is of je moet het gaan af bakenen, maar dan nog vind ik het lastig.

aangaande de mooiste posters vind ik net zo moeilijk, maar ik kan wel eventueel posters noemen waar ik wat mee heb....hetzij via (groffe) afbakening of zo los eens. Het blijft natuurlijk ook een smaak kwestie, maar ik vind een poster sowieso wel interessant als het meer is dan de titel en welke acteurs erin meespelen. Kleuren, typografie, symboliek of weet ik wat....

Bijvoorbeeld het hierboven geplaatste De terugkeer van de Wespendief vind ik zelf ook gaaf door de kleur , de duidelijke titel in de achtergrond van de samensmelting van persoon en vogel .

Fillumon

• 2240 messages
  • 0 votes

....over een gouwe ouwe ....

http://images.complex.com/complex/image/upload/c_limit,w_680/fl_lossy,pg_1,q_auto/zfl61ozws2p8zyafdjks.jpg

Rosemary's Baby (1968)

Dit is een heel bekende.....is ie mooi ? Is ie goed ? Is ie anders qua beleving als je de film kent/gezien hebt ? Dat is allemaal wel persoonlijk.

Ik heb zeker wat met deze filmposter, omdat het ook een gevoel bij mij opwekt van 'ongemakkelijkheid' (niet echt het juiste woord). De liggende Rosemary, haar blik, de git zwarte wieg en het van een 'hazy' groen overgaand in een donker/zwarte ondergedeelte.... wat is het ? Waar ligt Rosemary op/achter in haar nevelend groene verschijning....? Iets duisters ?

De witte balk eronder (en gehele witte 'omlijsting/kadering) vind ik ook goed (gekozen) om daar afgebakend wat tekst te zetten en de beeld impressie met rust te laten en helemaal over te laten komen zonder iets anders.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Zo is er nog een Cannes-parel.

http://i67.tinypic.com/112ewps.jpg

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.