- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- De ultieme 'feel good movies'
De ultieme 'feel good movies'
LaRusso
-
- 175 messages
- 0 votes
Trees Lounge
The Station Agent
Smoke
Jelger de goochelaar en clown Sebastiaan
Blue in the Face
L. luchtloper
-
- 857 messages
- 0 votes
Soms zijn er van die films die je iedereen zou aanraden om te zien als je eens goed moet opladen, oftewel een onvervalste feel good movie. Zo eentje, dat als je die gezien hebt, denkt: 'alles is goed zo'.
Welke raden jullie iedereen aan?
Mijn top 3:
1. Billy Elliot
2. Amelie
3. Lola rennt
Billy Elliot inderdaad.
Forrest Gump vind ik ook wel een feel-good film. Het idee, dat een simpele man toch een boeiend leven heeft en veel bereikt doet mij goed, maar ja, Forrest Gump is soms wat overdreven.
KingNothing
-
- 16 messages
- 2 votes
There is something bout mary vindt ik echt een feel good film , Humor en vrolijke locaties.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Forrest Gump vind ik ook wel een feel-good film. Het idee, dat een simpele man toch een boeiend leven heeft en veel bereikt doet mij goed, maar ja, Forrest Gump is soms wat overdreven.
Persoonlijk vind ik dat men erg over de nare stukjes van de film heen kijkt. Je ziet Forest Gumps leven dat erg apart is en allemaal wendingen neemt en je hoort zijn simpele manier van denken waardoor alles voor hem lichter wordt. Daarnaast zie je de wereld om hem heen die wel degelijk best hard is (de oorlog, de beroemdheden die later zouden worden neergeschoten, de generaal die zijn benen verliest en in de goot beland en de vriendin van Forrest heeft ook niet bepaald een vlekkeloos leven doordat ze door haar vriend wordt geslagen. Ik dacht ook dat ik ergens zag dat ze aan de drugs was en ergens zelfmoord wou plegen, maar dat weet ik niet meer zeker). Alleen je ziet het vanuit het perspectief van Forrest die dat allemaal niet echt meekrijgt. Daardoor krijgt hij zo'n boeiend, mooi en apart leven. Maar ik geloof dat ik de enige ben die dat zo ziet.
Wel in de catogorie feelgood movie overigens, maar de manier waarop jij (en volgens mij ook veel anderen) het zien klopt niet helemaal vind ik.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Revenge of the Nerds
Ja dat moet hem zijn ! 
The Lexx
-
- 426 messages
- 3485 votes
Blues Brothers 
Elwood: It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark and we're wearing sunglasses.
Jake: Hit it.

Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Singin' in the rain (Ik raad iedereen aan om de titelsong onder de douche uit te proberen.)
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Under The Tuscan Sun is voor mij de onbetwiste favoriet!
En van Grounhog Day word ik altijd heel vrolijk 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Singin' in the rain (Ik raad iedereen aan om de titelsong onder de douche uit te proberen.)
Haha inderdaad! Daar kan ik ook erg blij van worden! 
die Lange
-
- 228 messages
- 0 votes
Dat is voor mij toch The Shawshank Redemption
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Bij The 10th Kingdom en Shrek voel ik me altijd goed.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
A clockwork orange, op een of andere (zieke) manier heb ik op het eind altijdt een goed gevoel, maar of veel mensen het met me eens zijn is nog maar de vraag.
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
Bij A Cinderella Story heb ik toch altijd een heel goed gevoel op het einde. Maar ook nog zoveel andere...
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
The Girl next door 
Ja ook. 
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Orange County 
Ja, die ook wel denk ik, ik zou hem wel graag eens willen zien. Wie heeft hem nog gezien?
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Homeward bound, iedere keer weer een brok in m'n keel.
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Zou zweren dat ik deze hier al had geplaatst maar:
'The world fastest indian' die ik laatst heb gezien is toch ook wel een ultieme feelgood movie.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Groundhog Day en What Women Want ofzo? Er zijn zoveel.......
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Top 5 feel-good films is voor mij nu toch wel:
01.Amélie
02.Interstella 5555
03.Big Fish
04.Ferris Bueller's Day Off
05.Garden State
Niet in volgorde van beste film, maar wel alle 5 films waarna ik me gewoon geweldig voelde.. en de dag erna nog steeds!
Ben dol op feel-good films, zal World's Fastest Indian echt eens moeten bekijken!