- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
MovieMeter top 1000 project - Editie 2019
Dievegge
-
- 3166 messages
- 8191 votes
Sinds het indienen van mijn lijst heb ik vierentwintig films uit de top 1000 gezien. In het totaal kom ik nu op 817. Opvallend: de enige film van vóór 2000 eindigt meteen ook eerste.
4,5* Tengoku to Jigoku (1963)
4,0* Lazzaro Felice (2018)
4,0* The Florida Project (2017)
3,5* Home (2016)
3,5* Kimi no na Wa. (2016)
3,5* Me and Earl and the Dying Girl (2015)
3,5* La Tortue Rouge (2016)
3,5* Thelma (2017)
3,0* Annihilation (2018)
3,0* Ha-buah (2006)
3,0* Papurika (2006)
2,5* Call Me by Your Name (2017)
2,5* Contracorriente (2009)
2,5* Wind River (2017)
2,5* Demolition (2015)
2,5* Oblivion (2013)
2,5* The Village (2004)
2,0* Dunkirk (2017)
2,0* Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)
2,0* Byosoku 5 Senchimêtoru (2007)
2,0* The House That Jack Built (2018)
2,0* Valhalla Rising (2009)
1,5* The Conjuring (2013)
1,5* Get Out (2017)
ArjanvDijk
-
- 28 messages
- 1472 votes
Hoppa 2001: A Space Odyssey staat op Netflix. Kan ik eindelijk snel deze film kijken.
kaketoe
-
- 827 messages
- 1708 votes
Tijdens en na de bekendmaking van de top 1000 heb ik de volgende films gezien die de lijst hebben gehaald:
01 3.5* Paris Est à Nous
02 2.5* Deux Jours, Une Nuit
03 1.5* High Plains Drifter
04 3.0* Hereditary
05 3.0* The Virgin Suicides
06 4.0* Do the Right Thing
07 2.5* Body Double
08 3.0* First Reformed
09 3.0* Paris, Texas
10 4.0* Badlands
11 2.5* Nocturama
12 4,0* Lost Highway
13 3,5* Burning
14 1,5* The Breakfast Club
15 3,5* Post Tenebras Lux
16 2,5* The Captain
17 4,0* Lost River
18 2,0* Hard Candy
19 3,5* Martha Marcy May Marlene
20 4,0* Miami Vice
21 3,0* Long Day’s Journey Into Night
484/1000
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ondertussen sta ik op 358/1000
nathaniel177
-
- 574 messages
- 2723 votes
Volgensmij stond ik in juli vorig jaar nog rond de 240/1000. Ik denk dat ik de 500 iets over de helft van het nieuwe jaar wel aan tik 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
In november wil ik graag een soort van top 250 voor horror organiseren, gelijkaardig met hoe de top 1000 hier georganiseerd wordt. Ik heb nog tijd om me te verdiepen in het "hoe", en ben er zeker van dat er veel respons voor zal zijn. Zeker als ik het in samenwerking met alexspyforever organiseer. Het zou me ook wel motiveren om zelf de nodige horrors te bekijken. Ik denk dat alexspyforever dan ook nog meer respons zal hebben voor zijn horrorchallenge in oktober. In december 2020 zouden we dan de eindlijst kunnen bekendmaken.
Laat me weten of je me van hulp kan dienen, en of er voldoende interesse hier voor is.
We kunnen mits dit positief ontvangen wordt, iets gelijkaardigs doen voor Azie (of iets anders) in 2022 maar dat is nog verre toekomstmuziek.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Volgensmij stond ik in juli vorig jaar nog rond de 240/1000. Ik denk dat ik de 500 iets over de helft van het nieuwe jaar wel aan tik
Goed bezig. Ik denk dat ik er ook eens werk ga van maken, maar dat zal onrechtstreeks gebeuren met mijn voornemens en doelen van dit jaar. Ik sta op 355/1000 nu.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
In november wil ik graag een soort van top 250 voor horror organiseren, gelijkaardig met hoe de top 1000 hier georganiseerd wordt. Ik heb nog tijd om me te verdiepen in het "hoe", en ben er zeker van dat er veel respons voor zal zijn. Zeker als ik het in samenwerking met alexspyforever organiseer. Het zou me ook wel motiveren om zelf de nodige horrors te bekijken. Ik denk dat alexspyforever dan ook nog meer respons zal hebben voor zijn horrorchallenge in oktober. In december 2020 zouden we dan de eindlijst kunnen bekendmaken.
Laat me weten of je me van hulp kan dienen, en of er voldoende interesse hier voor is.
We kunnen mits dit positief ontvangen wordt, iets gelijkaardigs doen voor Azie (of iets anders) in 2022 maar dat is nog verre toekomstmuziek.
Fijn dat je aan mij denkt. 
Ik stel voor dat je bij Alexander1900 en U96 te rade gaat, in principe heb ik dat project van die toplijst horror voor dit jaar aan hun doorgegeven.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Ik stel voor dat je bij Alexander1900 en U96 te rade gaat, in principe heb ik dat project van die toplijst horror voor dit jaar aan hun doorgegeven.
Ok, dat zou fijn zijn. Maar ik wou het wel anders organiseren dan hoe jij het gedaan hebt. Iedereen stuurt een lijst door, en dan maken we de eindlijst bekend. Zoals met de top 1000 gedaan wordt.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok, dat zou fijn zijn. Maar ik wou het wel anders organiseren dan hoe jij het gedaan hebt. Iedereen stuurt een lijst door, en dan maken we de eindlijst bekend. Zoals met de top 1000 gedaan wordt.
Het is niet meer in mijn handen, jullie mogen dat geheel volgens jullie eigen zin doen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Het is niet meer in mijn handen, jullie mogen dat geheel volgens jullie eigen zin doen.
Ja, ik wacht op een reactie van hen. Anders doe ik een andere toplijst. Een toplijst van het decennium later dit jaar zou anders ook wel fijn zijn, eventueel gelijkaardig met wanneer de toplijst loopt op het ICM Forum.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
We kunnen mits dit positief ontvangen wordt, iets gelijkaardigs doen voor Azie

TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Ja dat lijkt me zeker heel erg fijn om te doen. Ik heb er zeker de tijd voor, en wil er de tijd voor maken. Anders kan ik de 2010's in juni/juli doen (dat is gelijkaardig met het ICM Forum), en dan zullen sommigen sowieso al hun lijstje opmaken voor ICM. Dat geeft jullie ruim de tijd om films van dit decennium af te kijken, en geeft mij ruim de tijd om dit te kunnen organiseren (en zelf ook wat films te kijken uit dit decennium die ik nog moet zien). Dat betekent dat films tussen 2010 en 2019 eligible zijn. Enig probleempje is dat er op het einde van dit jaar misschien nog wat films kunnen volgen die nog niet direct beschikbaar zijn. Zo was Riistuules wel heel laat beschikbaar, en zal dat ook zo zijn voor enkele kleinere films, maar goed, dat is dan maar een klein detail zeker?
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Dit jaar gaat het hem sowieso niet worden voor mij. Ik ben helemaal volgeboekt. Een ander mag er iets moois van maken. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik doe iig mee!
En wil wel helpen met de simpele klusjes zoals zorgen dat er een icm lijst komt en in overleg andere taken, zolang er maar geen excel aan te pas hoeft te komen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Dit jaar gaat het hem sowieso niet worden voor mij. Ik ben helemaal volgeboekt. Een ander mag er iets moois van maken.
In dat geval mag jij ermee doen wat je wil TornadoEF5 eventueel in samenwerking met U96
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Juni 2010's (start topic begin april), evt. in samenwerking met FilmPegasus - zodat ik het doen en laten een beetje leer
horror november (start topic begin september), evt. in samenwerking met U96
top 1000 project juni/juli 2021, dat laat ik liever over aan FilmPegasus of iemand nieuw
azie november 2021, dat hoop ik dan zelf te doen.
Zo dan! 
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
Juni 2010's (start topic begin april), evt. in samenwerking met FilmPegasus - zodat ik het doen en laten een beetje leer
horror november (start topic begin september), evt. in samenwerking met U96
top 1000 project juni/juli 2021, dat laat ik liever over aan FilmPegasus of iemand nieuw
azie november 2021, dat hoop ik dan zelf te doen.
Zo dan!
yep de horror toplijst wil ik wel mee organiseren laat me maar weten hoe je het ziet
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik heb nog geen idee of ik de top 1000 in 2021 organiseer, dat is nog ver vooruit. Bovendien was de vorige lijst voor mij wat een teleurstelling, ook al is dat nu eenmaal de keuze van de kijker. Maar ben zelf liefhebber van oudere films bvb die alleen maar minder aanwezig waren. Ook minder Europese pareltjes waar ik men tips uit kan doen. Bij de oudere edities waren die meer aanwezig. Andere smaken? Andere gebruikers? En ik wil ook niet meteen aan de regels liggen veranderen omdat de eindlijst mij persoonlijk wat minder lag. Tenslotte waren er toch een mooi aantal deelnemers, dus interesse is er zeker. Ik merkte wel dit jaar dat enkele gebruikers die gewoonlijk voor oudere films of voor een meer specifiek uitgesproken filmsmaak geen lijst hadden ingediend (geen tijd, te laat, geen zin, …).
Er is nog tijd, we zien wel tegen 2021. Misschien komen er dan nog wat ideeën binnen. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
In november wil ik graag een soort van top 250 voor horror organiseren, gelijkaardig met hoe de top 1000 hier georganiseerd wordt. Ik heb nog tijd om me te verdiepen in het "hoe", en ben er zeker van dat er veel respons voor zal zijn.
300 titels die ik nog wel zou willen zien 
Afgelopen maanden ook enorm weinig horror gekeken met de eindejaarslijstjes in het vizier en geen zin hebben in nog een KO; misschien dat ik daarom zo sta te trappelen. Ik begin gewoon alvast met kijken deze laatste wintermaanden!
Laat me tegen die tijd maar weten als ik ergens mee kan helpen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1725 votes
Ik heb nog geen idee of ik de top 1000 in 2021 organiseer, dat is nog ver vooruit. Bovendien was de vorige lijst voor mij wat een teleurstelling, ook al is dat nu eenmaal de keuze van de kijker. Maar ben zelf liefhebber van oudere films bvb die alleen maar minder aanwezig waren. Ook minder Europese pareltjes waar ik men tips uit kan doen. Bij de oudere edities waren die meer aanwezig. Andere smaken? Andere gebruikers? En ik wil ook niet meteen aan de regels liggen veranderen omdat de eindlijst mij persoonlijk wat minder lag. Tenslotte waren er toch een mooi aantal deelnemers, dus interesse is er zeker. Ik merkte wel dit jaar dat enkele gebruikers die gewoonlijk voor oudere films of voor een meer specifiek uitgesproken filmsmaak geen lijst hadden ingediend (geen tijd, te laat, geen zin, …).
Er is nog tijd, we zien wel tegen 2021. Misschien komen er dan nog wat ideeën binnen.
Desnoods, als er geen kandidaten zijn neem ik het over, maar normaal ga ik ook gaan studeren, dus juni zal een beetje moeilijk gaan. Ik kan echter hetzelfde doen, en het een maandje langer laten lopen met nominaties en lijstjes die ingestuurd worden. Achja, we zien wel. Ik heb wel liever dat een meer ervaren iemand het zou kunnen doen, maar we zien wel. Ik kan testen hoe het loopt met de horror en de 10's lijsten. 
ArjanvDijk
-
- 28 messages
- 1472 votes
Afgelopen weekend heb ik Yedinci Kogustaki Mucize gekeken, maar deze film is wat mij betreft misschien wel een nominatie waard om in de volgende editie in 2021 hele hoge ogen te gooien. Bij mij komt hij momenteel in ieder geval met stip in mijn top 3 terecht. Momenteel kan je hem via Netflix bekijken.
Momenteel ben ik ook bezig om een aantal Animaties van het Japanse Ghibli te bekijken, maar deze kunnen mij helaas voor sommige hier nog niet echt bekoren.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Gezien veel mensen thuis zitten met de corona-maatregelen had het nu wel het moment geweest om een Top 1.000 te doen. 
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Of het project top 250 van de 2010's TornadoEF5 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Of het project top 250 van de 2010's TornadoEF5
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik heb ook een lijst ingezonden naar Fok! film top 250. Inmiddels besloten dat, ondanks de goede bedoelingen, als TornadoEF5 het project top 250 van de jaren tien gaat organiseren, ik het af laat weten. Geen enkel vertrouwen in een goede afloop.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Met zo'n gestrekt been sta ik er zelf niet in, maar enige opheldering om hier wat meer vertrouwen in te hebben zou wel fijn zijn.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Heb het niet van nabij gevolgd......... maar met veel poeha van alles aankondigen en dan helemaal niks laten weten is wel erg vreemd 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Allicht leuk als iemand anders misschien de organisatie van de 2010 lijst wil overnemen? Zou toch jammer zijn moest een leuk initiatief op deze manier niet kunnen doorgaan