• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Gewoon een lollige Fukasaku met zweempjes Suzuki toch?

Kenner.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Thematiek + groepje stemmers maakt het gewoon opvallend, als in de simpele zin dat het opvalt. Dat zei ik 400 posities eerder ook al eens, maar werd toen niet echt geapprecieerd.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Behalve dan dat jij er in eerste instantie niet heel neutrale bewoordingen gebruikte.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

SimonSav wrote:

Dat zeg je in het algemeen? Want ik verwacht nog het nodige Ghibli geweld eigenlijk verderop.

Het is geen totale analyse van de Japanse film. Enkele films maken gelukkig de uitzondering, maar deze 2 regisseurs gaan toch al sterk achteruit.

En there will be Ghibli!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

MovieMeter Top 1000 - 2019 @ICM is weer bij. (422/580)

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

chevy93: de discrepantie waar je het over hebt aangaande de nieuwe binnenkomers coming out mannen versus vrouwen:

Er zijn veel en veel meer films over mannen dan vrouwen uitgekomen (een verhouding 50:1 zou me niet verbazen) en dat komt weer, denk ik, door de verhouding mannelijke : vrouwelijke regisseurs.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

414, ik blijft je vanop een afstandje achtervolgen!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ben benieuwd, misschien zie ik je zo wel langszij komen

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mooi dat Lola Rennt en Skyfall weer iets gestegen zijn. Ben trouwens benieuwd of we Return of the Jedi nog te zien krijgen. Zou vreemd zijn als The Last Jedi het wel haalt maar RotJ niet...

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

Het originele eerste deel van de Millenniumtrilogie staat gelukkig hoger dan de remake.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

John Milton wrote:

Ben benieuwd, misschien zie ik je zo wel langszij komen

Net voor de finish hé

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik zag alleen Tokyo.Sora niet van dit blokje (ligt wel klaar). The VVitch is flink gestegen, mooi.

*klik*

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Alle Ishikawa's ook gehad nu. Su-ki-da blijft wel mn favoriet, maar die stond het laagste geloof ik.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Mooie stijging van The Witch inderdaad ^^

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

SimonSav wrote:

Alle Ishikawa's ook gehad nu. Su-ki-da blijft wel mn favoriet, maar die stond het laagste geloof ik.

Maar een klein mirakel dat zulke films er sowieso instaan

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Blok 430 tot 421:

Kikujiro, 2 jaar in de top 200, daarna iets terug gezakt en nu nog meer. Bevestigd wat OH eerder al zei over de terugloop van interesse in de Japanse cinema. Last Life in the Universe staat al sinds mijn begindagen op MM op mijn kijklijst.

Moulin Rouge en Wages of Fear nog niet zo heel lang geleden herzien. Houden zich goed staande.

Blok 420 tot 411:

Mooie terugkomst van Haute Tension. Een film waar veel gebruikers het destijds over hadden. Daarom waren de verwachtingen zeer hoog toen ik hem voor het eerst ging kijken. En ik werd toen compleet omvergeblazen. Een film die ik zonder MM nooit ontdekt had.

Mooie opmars verder van The Witch. Erg fijne film. en Beauty and the Beast ook weer wat hoger in de lijst. 1 van mijn favoriete Disney films. Jammer dat The Assassination of Jesse James zo ver is gezakt. En net als met Last Life, staat Tokyo.Sora ook al eeuwen op mijn lijst. Komt er eigenlijk nooit echt van.

Heel veel films die een stuk zijn gezakt. Maakt je toch wel benieuwd wat er hoger in de lijst is gebeurd qua nieuwe titels of gestegen titels. Ondanks wat er inmiddels al over de lijst van dit jaar is gezegd, blijft het interessant om al deze verschuivingen te volgen. Misschien is straks toch Tree of Life de nieuwe nummer 1. Of nog beter, en word het gewoon Spring Breakers

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Misschien moet ik The Vvitch toch nog maar eens een nieuwe kans geven. Er lijkt meer in te zitten dan ik eruit haalde.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

McSavah waar is je stem dan bij Days of Heaven?

Ferdydurke

• 1353 messages
  • 854 votes

Ja, dat vraag ik me ook af

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Tjonge. Malick x2. Notebook. Ik rangschik dit rijtje maar onder 'blij dat we hier vanaf zijn'

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

gauke wrote:

Er zijn veel en veel meer films over mannen dan vrouwen uitgekomen (een verhouding 50:1 zou me niet verbazen) en dat komt weer, denk ik, door de verhouding mannelijke : vrouwelijke regisseurs.

Hmm, daar had ik nog niet over nagedacht, maar dat klinkt natuurlijk logisch. Ik schreef het zelf eigenlijk vooral toe aan het gegeven dat het voor vrouwen vaak makkelijker is uit de kast te komen dan voor mannen.

Maar dat is natuurlijk ook heel erg gedacht vanuit mijn westerse (Nederlandse) bias bedenk ik me nu.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Enfin, genoeg over die gayfilms.

The Holy Grail én What's Eating Gilbert Grape in één update. Mijn nummer 5 en 6.

En zeer content met de hoge positie van Rififi

McSavah

• 9960 messages
  • 5268 votes

Querelle wrote:

McSavah waar is je stem dan bij Days of Heaven?

Sorry, die moet ik nog herzien, maar was hem ook vergeten (had wel een plekje in de lagere regionen verdiend). Love Exposure ook min of meer vergeten.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Zou Love Exposure de laatste Sono zijn die we in de lijst te zien krijgen?

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

Onderhond wrote:

(quote)

414, ik blijft je vanop een afstandje achtervolgen!

410/590. Chasse patate?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Cosoco wrote:

(quote)

410/590. Chasse patate?

Laat JM maar wat wind vangen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Objectief gezien is DoH natuurlijk ook Malicks minste.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

chevy93 wrote:

Er zijn ook veel meer vrouwen die ervoor uitkomen (een beetje) bi te zijn.

Dat valt wel mee hoor. En in praktisch elk land is het percentage mannen dat zich homoseksueel noemt groter dan het percentage vrouwen, zie Demographics of sexual orientation - Wikipedia - en.wikipedia.org. Bij Nederland: "In a nationally representative, online sample of 3145 men and 3283 women, 3.6% of the men and 1.4% of the women identified as gay. A further 5.5% of the men and 7.4% of the women identified as bisexual."

Misschien is Brokeback mountain dit jaar een outsider voor de #1, want zelfs ik als notoire homofoob ( ) heb die in m'n top 20.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Zwolle84 wrote:

Objectief gezien is DoH natuurlijk ook Malicks minste.

Objectief gezien is Beauty and the Beast een film waar je veel meer in zag dan er in zat.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

lijst bij.

Knight of Cups iets boven Song to Song, gemiddelde op MM 3,01* en 2,85*. Ik vond Song to Song persoonlijk een stuk beter, al zou ik het lastig vinden om uit te leggen waarom.

Nog 400 titels te gaan, en tot nu toe zag ik er 439/600. Moeilijk te zeggen of ik op of onder de 750 uit ga komen. Van de 2017 lijst zag ik er van de bovenste 400 56 niet, als dat weer zo zou zijn, kom ik er ruim boven zo rond de 780. We weten het snel genoeg, denk ik.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.