• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.059 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2019

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Dat snap ik niet. Mensen die geen lijst inleveren hebben toch geen invloed op wat hoogt scoort?

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Je kunt toch moeilijk ontkennen dat het een extra lading krijgt, omdat dergelijke films in een bepaalde setting plaatsvinden.

Die extra lading zie ik ook in b.v. de volgende films maar dan over de haat tegenover andere rassen : American History X, Mississippi Burning, Detroit. Maar dat maakt het voor mij geen apart genre..

En volgens mij worden films als The Handmaiden en La Vie d'Adèle minder afgerekend op hun "gay" gehalte dan films met 2 mannen. Zou een film met seks scenes tussen 2 mannen zoals in deze 2 films net zo ontvangen worden als deze 2 films? Ik betwijfel het..... ( en ja, ik genoot van die scenes in beide films!! ).

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Ik snap overigens niet dat de Evangelische Omroep deze film nog niet heeft aangekocht en uitgezonden: het is toch een voor hen ideale mix van relipropaganda en natuurdocumentaire. Of anders Omroep Max (vanwege de rondzwalkende demente Sean Penn...)

Zou me niet verbazen mocht het de favoriete film van Arie Boomsma zijn .

Stoker trouwens op éxact dezelfde plaats als vorige editie..

Dievegge

• 3170 messages
  • 8192 votes

John Milton wrote:

Dat snap ik niet. Mensen die geen lijst inleveren hebben toch geen invloed op wat hoogt scoort?

Wel ten opzichte van de vorige editie als ze toen deelgenomen hebben.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

465. Petaru Dansu (2013)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

TheBunk wrote:

Nou, dat stukje relipropaganda staat ook bij mij op 1... Vrees vooral verder

Haha, mijn wereld stort niet in bij een No.1 voor de boom, hoor! Dan ben ik gewoon blij voor jullie.

gauke wrote:

Daarnaast is het nog altijd zo dat het "hetero" publiek minder geneigd is om naar "gay" films te kijken dan omgekeerd het geval is.

En geloof me: er zijn mooie voorbeelden: bijvoorbeeld 'Gods Own Country' uit het laatste blok.

"gay" films die naar "hetero" publiek kijken?

Overigens blij dat ik een steentje heb kunnen bijdragen aan de nieuwe binnenkomst in de lijst van Contracorriente! De enige Peruaanse film in de lijst (?)

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik zag in de loop van het jaar de originele Suspiria en gaf het meteen een hoge score. Topfilm! Dan komen ze met de remake af en ik vroeg me af wat die in hemelsnaam nog kon toevoegen. Het kon alleen maar minder worden. En dat was het ook. Maar hier blijkbaar voldoende fans om hem in de top 1.000 te plaatsen.

Als die de originele film nog niet gezien moesten hebben: zeker doen! Hij is al wel stokoud (1977).

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

gauke wrote:

Daarnaast is het nog altijd zo dat het "hetero" publiek minder geneigd is om naar "gay" films te kijken dan omgekeerd het geval is.

En geloof me: er zijn mooie voorbeelden: bijvoorbeeld 'Gods Own Country' uit het laatste blok.

"gay" films die naar "hetero" publiek kijken? [/quote]

Soms kan ik zaken zo verdomd ongelukkig opschrijven......

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Film Pegasus wrote:

Als die de originele film nog niet gezien moesten hebben: zeker doen! Hij is al wel stokoud (1977).

Over stokoud: ik ben wel benieuwd naar de oudste film uit de lijst (1921)? Voorlopig nog The General (1926).

Zag ook net dat The Cranes Are Flying niet eens in de top 500 staat

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

De oudste film in mijn lijst is geloof ik Regeneration (1915) maar die gaat never nooit de lijst halen.

edit: oh nee Cajus Julius Caesar (1914)

Dievegge

• 3170 messages
  • 8192 votes

Dit waren twee jaar geleden de oudste. The General zou wel eens de oudste kunnen blijven.

1920 959 Cabinet des Dr. Caligari, Das

1923 712 Safety Last!

1924 625 Sherlock Jr.

1925 653 Bronenosets Potyomkin [Battleship Potemkin]

1925 789 Gold Rush, The

1926 589 General, The

1927 302 Metropolis

• 31148 messages
  • 5448 votes

Morgen volgt het volgende blokje met 2 nieuwkomers. Ik ga nu filmpje kijken.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Querelle wrote:

De oudste film in mijn lijst is geloof ik Regeneration (1915) maar die gaat never nooit de lijst halen.

edit: oh nee Cajus Julius Caesar (1914)

Bij mij 'The Kid' uit 1921, maar die gaat de lijst ook niet halen (staat bij mij 493).

Overigens bemerk ik ook weer dat ik nog nooit een film van John Cassavetes heb gezien en dat ik daar toch eens werk van moet gaan maken!

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Baggerman wrote:

Overigens bemerk ik ook weer dat ik nog nooit een film van John Cassavetes heb gezien en dat ik daar toch eens werk van moet gaan maken!

Ja, daar zou ik maar eens werk van maken ja

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Stoker heeft geen vin verroerd sinds de vorige editie. Kan in de toekomst altijd beter. De top 10 is alleszins goed vertegenwoordigd en dan moeten Ofelia, Wikus en Mary + Max nog langskomen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Is er eigenlijk al iets van Doremus voorbijgekomen Zwolle84?

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Ha, eindelijk nog eens een Belg met Koen Mortier. Blijft wel zakken. Zal ook ijdele hoop zijn vrees ik dat Engel erin gestemd zal zijn.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Positief is dan weer dan een aantal Nederlandse publieksfilms het ook niet gehaald lijken te hebben. De Marathon en iets met zo'n kankerpatient kan ik me herinneren? *brrrrrr*

Night's Watch

• 1212 messages
  • 1200 votes

Onderhond wrote:

Positief is dan weer dan een aantal Nederlandse publieksfilms het ook niet gehaald lijken te hebben. De Marathon en iets met zo'n kankerpatient kan ik me herinneren? *brrrrrr*

Die man die elke avond als een lapzwans in de Jumbo reclame zit als Michiel de Ruyter

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

ja vreselijk. Als je dat bekende portret van de Ruyter ziet, is het een al wat oudere, lichtelijk intimiderende, strenge man. En dan zie je ineens zo'n lamzak die hem speelt.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Onderhond wrote:

Wel euhhh...

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Zwartboek, Turks Fruit en Simon zouden nog voorbij kunnen komen.

En ik hoop het Belgische Girl.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Simon ja! Ugh.

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Het zal wel te laat zijn om een Cloaca of 170 Hz nog tegen te komen.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Is er eigenlijk al iets van Doremus voorbijgekomen Zwolle84?

Volgens mij niet. Er zal ook vast niets zijn met genoeg stemmen?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Dat The Place Beyond The Pines weer terug is in de lijst doet me goed. Suspiria was een overweldigende bioscoopervaring (vooral het laatste gedeelte), maar ik ben benieuwd wat er van verblijft bij een herziening.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Zou trouwens mooi zijn als The House That Jack Built kan verrassen. De scores zijn er hoog genoeg voor, ik betwijfel alleen of hij aan voldoende voters komt.

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

gauke wrote:

Zwartboek, Turks Fruit en Simon zouden nog voorbij kunnen komen.

En ik hoop het Belgische Girl.

Het zou mooi zijn wanneer Wolf (2013) het zou halen, maar ik verwacht het niet.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

Zwolle84 wrote:

Zou trouwens mooi zijn als The House That Jack Built kan verrassen. De scores zijn er hoog genoeg voor, ik betwijfel alleen of hij aan voldoende voters komt.

Deze verwacht ik nog wel, krijgt toch wel hoge waarderingen onder enkele deelnemers. Hij staat bij mij ook vrij hoog.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

The Shape of Water is de zoveelste film die wel in aanmerking kwam voor mijn lijst, maar er toch niet in is gekomen. Goed dat ie toch een mooie plek heeft gekregen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.