- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste sequel
Beste sequel
salvatore
-
- 1937 messages
- 3236 votes
Even uit mn hoofd
LOTR the Two Towers
Desperado
Dawn of the dead
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Batman returns
Empire strikes back
T2: judgment day
Jeepers creepers 2
Blade 2
Shanghai Knights
Deze films kwamen als eerste in me op...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Blij met de vele vermeldingen van T2. Desperado is ook een geweldige sequel uiteraard.
Verder nog:
Final Destination 2
Army of Darkness
2046
Bad Boys 2
Another 48 hrs
Die Hard 2
De reddertjes in kangaroeland
Nightmare In Elmstreet 3
...
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Mijn (logische) toevoeging is Innocence.
Niet alleen omdat hij in m'n top 10 staat, niet alleen omdat hij op vele vlakken verschilt van het origineel, maar toch duidelijk een sequel is, niet alleen omdat hij de nieuwe grafische benchmark is wat betreft animatie, maar toch ook vooral omdat het een opvolger is van een benchmark film, en die zijn extra moeilijk om te overtreffen.
Sterk staaltje cinema.
bebdn
-
- 1884 messages
- 1148 votes
Yep, zal wel de beste zijn
ook nog:
2046
The Empire strikes back (de enige betere sequel)
Aliens
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
De enige die in me opkomt die echt nog beter was dan zijn voorganger is Spider-Man 2. Hoe dan ook een overdreven commerciele film, maar goede commerciele films maken is ook een vak. Een film die perfect is op alle fronten.
el-diego
-
- 71 messages
- 87 votes
godfather 2 is het beste vervolg ooit, komt geen andere film bij in de buurt.
ook goede vervolgen zijn:
terminator 2
die hard 2
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Spiderman 2 en X Men 2 vond ik beter dan de eerste, zijn eigenlijk de enige die zo meteen bij me opkomen
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Spider-Man 2 vind ik in alle opzichten beter dan deel 1. Meer actie, betere special-effects, betere acteerprestaties, betere slechterik en een véél beter verhaal.
The Lord of the Rings: The Two Towers is véél meer dan een tussendoortje naar deel 3 en in mijn ogen de beste van de drie. Meer prachtige veldslagen (Helmsdiep
), meer Orks (of Uruk-Hai, you name it), meer troubles en een geweldige terugkeer van...
Final Destination 2 had niet gehoeven, maar is o zo goed aansluitend op deel 1. Het hele 'toeval bestaat niet' verhaal wordt nóg ingewikkelder gemaakt en dat vind ik goed. Ook de 'visioen' scène is ophetzelfde niveau als deel 1.
The Lion King 2: Simba's Pride is lang niet zo goed, maar heeft wel een mooi verhaal. De animatie is slechter, dat wel en ja, het blijft veel vasthouden aan deel 1. Maar het verhaal is best goed uitgewerkt en is een waardige opvolger.
Scary Movie 2 haalt niet het niveau van deel 1, maar heeft echt geweldige grappen en leuke hoofdrolspelers. De eerste twee blijven de beste.
Toy Story 2 mag je natuurlijk niet vergeten. Een geweldig goed verhaal en nog ontroerender ook. Ik vind hem zelfs leuker dan deel 1. Misschien omdat Toy Story al zó vaak is bekeken.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Die in me opkomen:
ghost in the shell 2
the godfather 2
2046
aliens
star wars 5 en 6
lord of the rings 2 en 3
for a few dollars more + GBU
oldboy
Niet per se in die volgorde.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
aliens
star wars 5,6
the godfather part ii
terminator: judgement day
basketballerke
-
- 4727 messages
- 0 votes
For A Few Dollars More - The Good the Bad and the Ugly
The Godfather Part II én III
The Lord of the Rings II en III
Star Wars V en VI
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1994 votes
Een nog niet genoemde horror film: Hellraiser II minstens zo goed als zijn voorganger
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Spider-Man 2 blijft voor mij een van de besten. Gruwelijk commercieel, maar als je een commerciele film wil maken, doe het dan zo. Prachtig.
En ik blijf Next Friday ook altijd geweldig vinden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Aliens
Good, the bad and the ugly
Empire strikes back
en bij de actiefilmpjes:
Die hard with a vengance
Under siege 2
Lethel weapon 2
Predator 2
Taxi 2
Terminator 2
Films uit een reeks zoals Pink Panther of James Bond heb ik niet echt meegerekend omdat die films meer op zichzelf staan en niet echt een sequel zijn.
Gollem
-
- 153 messages
- 660 votes
Dit vind ik goede sequels:
X-Men 2
The Godfather Part II
Lord of the Rings: The Two Towers
Spider-Man 2
Star Wars: The Empire Strikes Back
Terminator 2: Judgement Day
The French Connection II
Aliens
Die Hard II: Die Harder
Batman Returns
Pirates of the Caribbean2 : Dead Man's Chest
LOTR: The Two Towers is eigenlijk geen sequel, omdat de drie delen één verhaal vertellen, maar goed.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
2046
Sequel op welke film is 2046?
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Sequel op welke film is 2046?
In the mood for love. Hoewel het 2 totaal verschillende films zijn, is het wel een echte sequel.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Oke, wist ik niet.
Beetje vergelijkbaar met dat 21 Grams een soort sequel is op Amores Perros?
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Oke, wist ik niet.
Poeh dat weet ik niet, heb enkel 21 grams gezien. In 2046 zitten dezelfde characters maar vooral de stijl is anders, in the mood is een rustige, romantische dramafilm. Waar 2046 wat flitsender is met sci-fi elementen. Lees het verhaal maar bij beide films misschien dat je een idee krijgt.
Iniedergeval zijn het 2 erg mooie films.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Nopes, het verhaal van 2046 is gewoon een rechtstreeks vervolg op dat van In The Mood For Love. Alleen zitten er enkele jaren tussen en is de sfeer binnen de film anders.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
En 21 grams heeft stillistische overeenkomsten met Amores Perros, maar is helemaal geen sequel, ook niet een soort.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Psycho II schijnt verrassend genoeg ook prima te zijn. Jammer dat zoiets zo slecht verkrijgbaar is.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik zie dat Aliens hier wordt genoemd. Er is zelden een film geweest die het eerste deel zo finaal onderuit haalt en zonder respect behandeld.
Wat betreft sequels vind ik Godfather II, Lord of the Rings 2, 2046 (enigzins een sequel) een stukje beter dan de eerste film.
Japie Mol
-
- 354 messages
- 1994 votes
Hellraiser 2 was nog net ietsjes beter dan z'n voorganger.