• 177.946 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.617 votes
Profile

Wanneer heb jij voor het laatst een film uit je top 10 ontdekt?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Het is alweer ruim drie jaar geleden, 30 januari 2012, dat ik Drive voor het eerst zag. Sindsdien zijn er wel nieuwe films in m'n top 10 gekomen, The tree of life iets meer dan een jaar geleden nog, op 1 maart 2014, maar geen daarvan had ik niet al eerder gezien.

Hoe lang staan jullie droog? Zijn er mensen voor wie het al een decennium wachten is? Want da's natuurlijk het grote nadeel van zoveel films zien, favorieten raken steeds meer vastgeroest.

En wanneer ontdekte je je nummer 1? Ik weet het niet precies. 19 juni 2011 zag ik The tree of life voor het eerst, en zoals gezegd kwam hij op 1 maart 2014 in m'n top 10, maar toen was ik er nog niet helemaal zeker van of het ook m'n favoriete film aller tijden was: Film >> Toplijsten en favorieten >> Je persoonlijke top 10

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Apollinisch wrote:

Hoe lang staan jullie droog?

Sinds 2010 (Kokuhaku), al heb ik die volgens mij wel pas iets later gezien (2011?). En dat is niet toevallig: ik heb het idee dat er de laatste paar jaar minder films in lijn met mijn smaak uitkomen dan tien jaar geleden. Maar misschien voelt dat gewoon zo omdat er toen nog een stuk meer te ontdekken viel.

favorieten raken steeds meer vastgeroest.

Ja, dat merk ik bij mezelf zeker. Ik vind de films in mijn top 10 uiteraard allemaal fantastisch, maar het enthousiasme dat ik voor ze voelde toen ik ze de eerste keer zag ervaar ik al lang niet meer, waardoor mijn top 10 een stuk minder representatief en authentiek aanvoelt dan vroeger - en meer als rigide en arbitrair. Op GamesMeter, waar mijn top 10 nog een stuk verser is, begint dat ook al steeds meer zo te voelen.

Maar ja, het is uiteraard maar een lijstje. Het is geen exacte wetenschap: zolang ik er maar mee kan leven.

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Mijn antwoord op de vraag van Apollinisch hoe lang ik droog sta, luidt: 2 weken!

(7) The Shawshank Redemption (1994) staat vanaf mijn aanmelding bij MM in augustus 2009 in mijn top 10. Deze film is bovenaan begonnen, maar sindsdien van lieverlee afgezakt naar plaats 7.

Daarnaast heb ik er vier die in 2011 mijn top 10 zijn binnengekomen:

(8) Un Amour à Taire (2005) – juni 2011

(1) Nae Meorisokui Jiwoogae (2004) – november 2011

(9) Jodaeiye Nader az Simin (2011) – december 2011

(3) Darbareye Elly (2009) – december 2011 (in de slipstream van Jodaeiye... etc.).

In 2012:

(2) Så som i Himmelen (2004) – maart 2012.

2013:

(4) Mutluluk (2007) – december 2013.

2014:

(10) Krugovi (2013) – januari 1014.

(5) Deux Jours, Une Nuit (2014) – november 2014.

Het jongste lid van mijn top-10 is:

(6) City Girl (1930), ondanks zijn gevorderde leeftijd kakelvers, want deze film staat pas twee weken in mijn toplijst.

Ik ben wat terughoudend om mijn top 10 telkens overhoop te gooien, al is het vaak verleidelijk om je laten leiden door de waan van de dag.

Met enige regelmaat kijk ik deze topfilms terug, minstens 1x per jaar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.