- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Writers Choose the 101 Best Written TV Series of All Time
Writers Choose the 101 Best Written TV Series of All Time
mmwul
-
- 18 messages
- 1 votes
Sopranos, terecht, op nummer 1 !
De rest van de lijst . . . ik weet het niet 
http://www.wga.org/uploadedfiles/news_and_events/101_TV_Series/TV-101-List-web.pdf
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Fawlty Towers en The Wonder Years mogen wel hoger 
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Zozo, Friday Night Lights op 22. Terecht natuurlijk maar niet direct verwacht zo hoog.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Haha, wat een lijst. Sommigen wel spot on, maar veel misses. Lost in de top 25 zegt al genoeg, ook FNL bvb, en Carnivale niet eens top 20. Gaat nergens over. Epic fail schrijvertjes.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ken The Mary Tyler Moore show en All in the Family niet echt. Bepaalde series vind ik nog wat vroeg. Game of Thrones bijvoorbeeld. Is nog wat onderheven aan fanboys. Als je er kritisch naar kijkt is het eigenlijk best matig geschreven allemaal. Veel karakters blijven bordkarton. Nors kijken en wat losse oorlogstaal uitslaan nemen sommige karakters naar the next level.
Ook zou ik Dexter niet roemen om heel goed schrijfwerk. Sowieso zijn er series waarbinnen een dag en nacht verschil zit per seizoen.
Mis Big Love, AHS en Treme nog in de lijst. Helemaal als je sommige titels ziet. 30 rock Ha! waardeloze serie is dat van een van de meest overrated mensen Tina Fey.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En voor AHS vind je het nog niet vroeg? Wat betreft GoT erg oneens, de transitie van ASOIAF naar GoT vind i kecht keurig schrijfwerk van Benioff en Weiss, met hulp van RR Martin uiteraard. Kan me niet zo snel bordkartonnen leading characters voor de geest halen. Probleem zit 'm denk ik dat de serie handeld vanuit een concept dat de serie een verlengstuk is van ASOIAF en niet een vervanger.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
30 rock Ha! waardeloze serie is dat van een van de meest overrated mensen Tina Fey.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ook die.
AHS zijn de twee seizoenen wel al afgesloten dus is het duidelijker.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Wat betreft GoT erg oneens, de transitie van ASOIAF naar GoT vind i kecht keurig schrijfwerk van Benioff en Weiss, met hulp van RR Martin uiteraard. Kan me niet zo snel bordkartonnen leading characters voor de geest halen. Probleem zit 'm denk ik dat de serie handeld vanuit een concept dat de serie een verlengstuk is van ASOIAF en niet een vervanger.
Lijkt me sterk dat ze dat mee hebben genomen in deze lijst.
Daenerys Targaryen is een erg slap karakter. Net als haar hulpjes. Soort indiana jones zonder humor en een dikke wenkbrauw die heel graag de troon terug wil, want ze is bladiebla en ze heeft drie draken.
Er zit in veel karakters ook mede door de hoeveelheid erg weinig ontwikkeling. Het is wel grappig wat HBO en de schrijvers proberen. Fantasy mixen met een serieuze toon, waardoor het wat minder een kinderfilm word als Lord of the Rings of iets dergelijks. Maar imo weten ze niet de juiste toon te vinden, waardoor het vlees nog vis is. Heel slecht is het niet hoor, maar ik wil als het afgesloten is, zien of het in zijn geheel iets voorstelt. Zoals een the Wire en Six Feet Under duidelijk wel hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tja, je snapt dat ik hier niet veel mee kan. Ken weinig sterkere personages.
De ontwikkeling zit 'm juist in de visua cues en referenties, zonder die te tonen maar ASOIAF lezers halen uit die referenties pagina's aan karakteruitdieping en gebeurtenissen. Al kan het pakken minder zijn als je ASOIAF niet gelezen hebt. Vind het zelf ook enorm veel verrijken.
Ook al is het mijn favoriete serie, vind ik ook dat het er niet in thuis hoort. Puur omdat het grotendeels gebaseerd is op schrijfwerk van een ander.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik weet niet of je er weinig mee kan. Het gaat erom dat ze dat nogal vaak zegt en dat haar karakter verder weinig om het lijf heeft behalve een dikke wenkbrauw.
Maar dat is dus die fanboy praat. Zonder het boek is het dus wel wat leeg. Nou mijn punt dus. Maar goed ik zal als de serie is gestopt eens kijken wat ik er precies van vind. Dan praten we verder. Over bepaalde zaken weet ik nog niet of het goed is of matig. De gebeurtenis van ep 9. en de monsters/wezens beyond the wall. Maar daarom vind ik het nog wat vroeg om nu al zo hoog in de lijst te staan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je hebt er niet veel mee, da's duidelijk
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zonder het boek is het dus wel wat leeg.
Ik kan me wel voorstellen dat je dat vindt, omdat er naar veel gebeurtenissen gerefereerd wordt zonder dat je daar een voorstelling van hebt. Dus begrijp best dat je het zo evenaart. Maar we haken hier in 2018 verder op in ;0.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Valt wel mee. Maar de serie is me meer gaan irriteren dan dat het me naar de strot heeft gepakt.
Maar we haken hier in 2018 verder op in ;0.
Doen we 
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Wat is AHS (zullen we pas afkortingen gebruiken als de volledige titel al eens genoemd is? - kan iedereen het volgen)?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Vind trouwens vooral MASH wel schokkend hoog. Vergeleken bij de briljante film was dat wel een heel suf aftreksel.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die valt wel heel erg op. Ook Cheers trouwens, zo briljant vond ik dat ook niet geschreven.
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Hmm, blijkbaar kijk ik weinig tv series. Dat X-Files hoog staat vind ik leuk (en als ze de laatste 2 seizoenen hadden weggelaten was het nog beter geweest).
Maar ik mis Millennium. 
en Farscape.
en Space Above and Beyond.
Dievegge
-
- 3168 messages
- 8191 votes
Ook Cheers trouwens, zo briljant vond ik dat ook niet geschreven.
Cheers vind ik de beste Amerikaanse sitcom ooit, met briljante dialogen tussen Sam en Diane, vooral in het eerste seizoen. Ook sterke nevenpersonages, met Norm en Ciff enz.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik geloof je gelijk. Ik ken de serie alleen oppervlakkig maar had dat idee helemaal niet. I stand corrected.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Cheers, dat is lang geleden. Briljant was dat.
Eraser2
-
- 387 messages
- 922 votes
Breaking Bad staat knetterhoog. Gave serie, maar nummer 13 best geschreven? Uhm nee.. Six Feet Under staat schandalig laag en ik kom heel veel vooral sit coms tegen die ik het aanzien niet waard vind. Maar goed smaken verschillen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Mooi dat The West Wing en Friday Night Lights in de top 10 en top 25 staan, al had The West Wing wel wat hoger gemogen.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Raar lijstje ja. In de top 10 staan vooral veel dingen die heel invloedrijk waren en niet perse van hoge kwaliteit, heb ik het idee.
Als we het dan toch over invloedrijk hebben dan staan Flying Circus en Freaks & Geeks veel te laag, Erg vooruitstrevend en vernieuwend.Ook Louie is zo origineel geschreven en zo anders dan andere comedyseries, dat een plaats 100 echt wel te laag is. Plus, als nieuwe series er dan toch al in mogen reserveer dan gelijk een extra plaatsje voor Veep. Hoewel die serie nog wat onnodig is in die top 100, zie ik wel meer series waarvan ik het voorbarig vind dat ze er in staan.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Hmm... Seinfeld, ik snap dus echt niet dat die Amerikanen daar zo verzot op zijn. Frasier vind ik dan wat leuker, maar nog steeds geen 23e plek waard.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Seinfeld
, die serie is zo lekker chaotisch en zinloos. De enige 2 andere series die ik kan bedenken zo zinloos zijn It's Always Sunny in Philedelphia en de Canadese serie Corner Gas.