- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Kinema Junpo's Jaarlijkse Top 10
Kinema Junpo's Jaarlijkse Top 10
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
1958 eerste jaar dat ik de Top 3 in elk geval gezien heb. Overigens opvallend dat zowel Tokyo Story als Seven Samurai in hun jaar de Top 10 niet aanvoeren. Ik zal deze overzichtjes in elk geval gebruiken om mijn reeds drie jaar lopende Japanse-filmlijst-project eens af te maken...
1 ding is overduidelijk - Kinoshita's oeuvre is nog erg slecht gerepresenteerd op MM...
Misschien kun je eerst alle ontbrekende titels toevoegen en daarna pas deze lijstjes maken. Want als je straks alle lijstjes afhebt en daarna pas gaat toevoegen, moet je weer opnieuw alle lijstjes posten met werkende linkjes 
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Misschien kun je eerst alle ontbrekende titels toevoegen en daarna pas deze lijstjes maken. Want als je straks alle lijstjes afhebt en daarna pas gaat toevoegen, moet je weer opnieuw alle lijstjes posten met werkende linkjes
Ja daar heb ik ook zeker aan gedacht, maar:
1. Het heeft geen haast. 
2. Als je quote hoef je de rest van de linkjes niet ook opnieuw in te voeren.
3. Dit geeft me een overzichtelijk beeld van wat er nog toegevoegd moet worden.
4. Dit geeft andere users ook een overzichtelijk beeld, zodat ik niet alles alleen hoef toe te voegen. *hint*
edit:
5. De snelheid waarmee toevoegingen geaccepteerd worden is niet om over naar huis te schrijven... 
Overigens opvallend dat zowel Tokyo Story als Seven Samurai in hun jaar de Top 10 niet aanvoeren.
Zal wel komen door dat de impact van sommige films pas na een langere periode merkbaar is...
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
1959
01. Kiku to Isamu
02. Nobi
03. Nianchan
04. Niguruma no Uta
06. Ningen no Kabe
07. Naniwa no Koi no Monogatari
09. Kagi
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Opvallend veel DVD hoezen van het DF label komen voorbij. Dokuritsupro Film Premium Selection.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
1960
01. Otouto
02. Kuroi Gashû: Aru Sarariman no Shôgen IMDb
03. Warui Yatsu Hodo Yoku Nemuru
04. Fuefukigawa
05. Akibiyori
06. Hadaka no Shima
07. Buta to Gunkan 1961??
08. Buki Naki Tataki
09. Hikyô Himaraya IMDb
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Opvallend vaak Tadashi Imai op nummer 1? Ook best vaak Satsuo Yamamoto in de lijsten. Beiden totaal onderbelicht overal op het internet.
[veer in eigen r**t steek modus]Ik zie dat ik er zelf al erg veel heb toegevoegd! (24)[/veer in eigen r**t steek modus]
Het is vooral erg moeilijk om plots te vinden voor deze films. Of om te bewijzen dat een bepaalde poster of plaatje daadwerkelijk bij een bepaald film hoort.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Het is vooral erg moeilijk om plots te vinden voor deze films. Of om te bewijzen dat een bepaalde poster of plaatje daadwerkelijk bij een bepaald film hoort.
Het achterhalen van de regisseur is in enkele gevallen ook lastig 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Dat klinkt bekend inderdaad. Ik heb toen geprobeerd om de ontbrekende titels uit de KJ 'Top 100' toe te voegen en dat was al een hels karwei. Vooral plotjes was een ramp. Maar met wat papieren naslagwerken kom je meestal een eind. Voor vertalingen uit het Japans kun je je in elk geval richten tot Kinjutsu
Misschien dat dat helpt.
Imai is inderdaad iemand die veel in die lijstje voorkomt en nu nauweljks bekendheid geniet. Die Bushido film is de enige die te krijgen is geloof ik.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Imai is inderdaad iemand die veel in die lijstje voorkomt en nu nauweljks bekendheid geniet. Die Bushido film is de enige die te krijgen is geloof ik.
Zelf heb ik 'Revenge' (Animeigo) en 'War and Youth' (Panorama; vreselijke kwaliteit!) kunnen zien. De Japanse cinema wordt toch vooral gepopulariseerd en naar ons toe gebracht via Amerikanen en die hebben het over het algemeen niet zo op met regisseurs met linkse sympathieën. Ik vermoed dat dit (en dat sociaal drama niet scoort bij het grote publiek!) de reden is waardoor films van deze regisseur (en Satsuo Yamamoto, Kaneto Shindo, Fumio Kamei, Kôji Wakamatsu) moeilijk zijn te verkrijgen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
02. Onna no Sono IMDb
De eerste ingestuurd 
Andere titels die ik eerst probeerde waren inderdaad moeilijker te vinden.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Honjitsu Kyûshin (1952) staan er inmiddels ook op.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Er wordt weer moeilijk gedaan over tweeregelige plotjes, die minimaal drie regels moeten zijn. Die discussie is ook al vaker gevoerd bij dit soort moeilijk vindbare titels. Ik laat het erbij zitten. Ik heb er zo geen zin in.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Awesome! Keep it up, ben zelf eerst nog bezig met het toevoegen van Susumu Hani - ongelooflijk hoe weinig van hem er nog op de site stond - en Koreyoshi Kurehara. Daarna stort ik me vol op dit project.
@Mochizuki, ja ik heb er zelf ook last van, erg irritant, maar dont give up!
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
1961
01. Furyo Shonen
02. Yojimbo
03. Eien no Hito
04. Ningen no Jôken
05. Na mo Naku Mazushiku Utsukushiku IMDb
06. Hangyakuji IMDb
07. Are ga Minato no Hi Da IMDb
08. Hadakakko IMDb
09. Shiiku
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ah mooi. Er wordt altijd kwistig met Kinoshita titels gestrooid, maar deze komt er vaak bekaaid van af. Ik vond het een van zijn beste!
Die Hani is een van die door mij nog onontdekte regisseurs. Dat zal toch ooit ergsn worden opgepikt. Maar er komen straks in de Jaren 80 nog wat onbekendere namen en titels voorbij verwacht ik, zoals Yoshimitsu Morita
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Sommige schijnen dat precies te weten.
hahaha
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Al een tijdje stil hier, toch naar de goeie tip geluisterd???
Vandaag is mijn Kinoshita met twee regels dan toch goedgekeurd.
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Ik heb uit het 1958 lijstje deze Imai toegevoegd
Heb er een Criterion Collection dvd-hoes bij gevonden (zoals je ziet), maar ik kan die hele release niet vinden op Criterion? Weet iemand hier iets van?
edit: Hani is inmiddels helemaal compleet
, al gezien? (op een educatieve documentaire over kernwapens/energie na)
Ook flink wat van Kurahara's oeuvre toegevoegd trouwens.
Met Ame no Amsterdam als pronkstuk 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Misschien zo'n fake Criterion?
En Hani en Kurahara
(en kinjutsu
)
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Misschien zo'n fake Criterion?
"zo'n fake"? Is dat een veelvoorkomend iets?
Chuck Taylor
-
- 1269 messages
- 1953 votes
Heb er een Criterion Collection dvd-hoes bij gevonden (zoals je ziet), maar ik kan die hele release niet vinden op Criterion? Weet iemand hier iets van?
Op Hulu staan veel klassiekers van Criterion, meeste zelfs gratis te streamen, maar alleen als je in US woont helaas..
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Hmm... Ik vergeleek net voor de grap even een Japanse lijst met de Engelstalige lijst van top10s die ik tot nu toe heb gebruikt - en kwam meteen een fout (misplaatste film) tegen in Engelse.
Ik gebruik vanaf nu de Japanse maar haha.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Op Hulu staan veel klassiekers van Criterion, meeste zelfs gratis te streamen, maar alleen als je in US woont helaas..
Hier valt makkelijk iets aan te doen, dmv Add-Ons voor Firefox 
kinjutsu
-
- 1549 messages
- 2582 votes
Hier valt makkelijk iets aan te doen, dmv Add-Ons voor Firefox
Welke add-on?