- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- "schaduw" top-10
"schaduw" top-10
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Is het misschien mogelijk als jullie ons naast persoonlijke top-10 een 'schaduw' (2de) top10-lijst toestaan. 1 lijst vind ik namelijk niet voldoende. Ik wil graag nog een top10-lijst met "speciale" films als; Citizen Kane, The Third Man, Casablanca, Vertigo, Amarcord, Dr. Strangelove, Rashômon etc.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Een raar voorstel vind ik. Mijn top 10 bestaat al uit 'speciale' films. Komt die 'schaduw top 10' niet voort uit onvrede over je eigen top 10 goga? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Denk het ook ja.
Uit schaamte dat hij deze films niet in z'n top 10 heeft staan. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Twee top tienen? Ik zou niet weten hoe ik daarmee om zou moeten gaan.
Een top 20 mag dan wel weer van mij. In ieder geval de mogelijkheid, zodat je zelf kan beslissen of je een top 5, 10, 15 of 20 wil bijvoorbeeld.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
nee, tweede lijst
Dan snap ik niet wat je wil. Een top 10 van speciale films? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
vdc
-
- 825 messages
- 618 votes
Vermoedelijk wil hij 'klassiekers' naast meer recent werk apart beoordelen.
Heb dat ook wel soms : waar moet ik een oudere Hitchcock gaan plaatsen naast thrillers uit de jaren '90 ? Er is een merkbaar kwaliteitsverschil alleen al omdat bepaalde technieken, special effects enz. toen nog niet konden.
Toch vind ik zo'n schaduw-lijst geen goed idee : waar ga je de grens leggen ?
Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken of en waar een klassieker een plaats krijgt in z'n persoonlijke top 10.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
Heb dat ook wel soms : waar moet ik een oudere Hitchcock gaan plaatsen naast thrillers uit de jaren '90 ? Er is een merkbaar kwaliteitsverschil alleen al omdat bepaalde technieken, special effects enz. toen nog niet konden.
ik ben het met je eens over het kwaliteitsverschil, maar dan in favoure van Hitchcock. Ken geen moderne thrillers die kunnen tippen aan Notorious of Vertigo.
Toch vind ik zo'n schaduw-lijst geen goed idee : waar ga je de grens leggen ?
Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken of en waar een klassieker een plaats krijgt in z'n persoonlijke top 10.
Denk ik ook. Tenzij je het de mods lastig wil maken met een top 10 voor de jaren '90,'80, '70, etc.
vdc
-
- 825 messages
- 618 votes
ik ben het met je eens over het kwaliteitsverschil, maar dan in favoure van Hitchcock. Ken geen moderne thrillers die kunnen tippen aan Notorious of Vertigo.
Bij mij hangt het ervan af of ik in een nostalgische bui ben of niet. 
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
Tja, jullie hebben gelijk. Ik weer met de bezopen ideeën.
(mijn advies: eerst denken dan typen
). Hoe kwam ik daar nou bij? Schaduw top-10? Vreemd, erg vreemd! Het was ook een beetje laat, gisteren…. Ook deed waarschijnlijk de vermoeidheid/slaap haar intreden!
Overigens zie ik wel wat in dit voorstel,
... de mogelijkheid, zodat je zelf kan beslissen of je een top 5, 10, 15 of 20 wil ...
Eerlijk is eerlijk. Dit vind ik werkelijk een intelligent en weloverwogent voorstel!
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Ik stem voor een top 100.....(of is dit ook weer een bezopen idee
).
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Wat ik wel leuk zou vinden is om een naast de top 100 een aparte optie te hebben om bv een wat grotere te kunnen checken.Top 250 om maar eens wat origineels te noemen...
JayLunar
-
- 748 messages
- 2961 votes
Mij lijkt zo'n persoonlijke top100 ook erg cool (er kan dan wellicht naar gelinkt worden van de profiel-pagina). Het maakt de alternatieve top100 (misschien moet dit dan een top250) nog cooler, en dan kickt het de ass van de 'normale' top100 helemaal!! Ja, ik vind het wel een goed plan, maar ik ben waarschijnlijk ook wel de enige die een top100 heeft. 
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het nogal wat capaciteit kost...
De Knip
-
- 1885 messages
- 3681 votes
Als je een persoonlijke top100 wil, is er maar 1 mogelijkheid:
MAAK JE EIGEN WEBSITE! 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mooie lijst Jay. Hoe doe je dat in hemelsnaam. Ik heb al moeite een volgorde aan te brengen in mijn top 10...
Is de ene film een tiende punt beter dan de andere ? 
JayLunar
-
- 748 messages
- 2961 votes
Hoe doe je dat in hemelsnaam.
Het is een gave
Nee, gewoon wat op 'papier' zetten, en dan kijken of het klopt. Zo niet, dan gooi je het om. Ik heb het hier en daar ook wat gegroepeerd (komedies bij elkaar enzo) wat het ook wat makkelijker maakt 
Ik mag m'n lijst btw wel weer eens updaten zie ik nu 
JayLunar
-
- 748 messages
- 2961 votes
Popeye Doyle
-
- 276 messages
- 0 votes
Twee top tienen? Ik zou niet weten hoe ik daarmee om zou moeten gaan.
Een top 20 mag dan wel weer van mij. In ieder geval de mogelijkheid, zodat je zelf kan beslissen of je een top 5, 10, 15 of 20 wil bijvoorbeeld.
Dit vind ik een prima idee. Zelf ben ik wel voorstander van een Top 20. Het is ongelofelijk lastig om een juiste Top 10 te maken omdat je altijd films, die misschien wel net zo goed zijn als de films die daadwerkelijk in je top staan, er niet in kunt zetten. Jammer dat dit topic zo'n 6 jaar stil ligt! Wat is de status van dit idee, is hier nog verder over nagedacht door de crew?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
De Site >> Algemeen >> voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst
"Het zal nooit mogelijk worden om een top 20, top 50 of top 100 in te voeren op je profiel"
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
In De Site > Algemeen > Alternatieve Persoonlijke Top 10!:
Ik vroeg me af of het niet is mogelijk is om een 2e alternatieve persoonlijke top 10 in te vullen.
Mijn top 10 nu is gebasseerd op films die ik meerdere malen heb gezien en nog steeds enorm goed vind!
Toch heb ik ook al veel oudere films gezien (als Seven Samurai, 12 Angry Men, Casablanca etc.)
Deze passen eigenlijk niet echt in mijn persoonlijke top 10, ... maar hebben er dan soms wel de cijfers voor!
Is er niet zoiets mogelijk in de toekomst?
Of dat je iets meer kunt doen met je persoonlijke profiel, waar je films in kan promoten, eigen lijstjes kan maken etc. !?!
ghostman
-
- 5740 messages
- 5 votes
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Ik kan me hier in sommige mensen goed vinden!
Ik heb een persoonlijke top 10, met films die ik al meerdere malen gezien heb en nog steeds ontzettend vet vind.
Toch heb ik ook een aantal hele oude films gezien (Seven Samurai, 12 Angry Men, North by Northwest etc.
Voor deze oude klassiekers zou ik wel een aparte top 10 willen maken.
Ik vind ze namelijk niet te vergelijk met de films van deze tijd.
Terwijl ze wel met de zelfde cijfers zitten!
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Eigen lijstjes maken net als bij theauteurs.com 
Totaal nutteloos maar niets is leuker dan door lijstjes te bladeren.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Ik heb tijdelijk een 'schaduw top-10' in het zonnetje gezet: een selectie van films die misschien nog wel eens een hoger cijfer zullen krijgen (of niet) dan vier sterren, maar die ik langs deze weg graag eens wat extra aandacht gun:
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Ik heb tijdelijk een 'schaduw top-10' in het zonnetje gezet: een selectie van films die misschien nog wel eens een hoger cijfer zullen krijgen (of niet) dan vier sterren, maar die ik langs deze weg graag eens wat extra aandacht gun:
Lijkt verdacht veel op mijn top-10.. 
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
Het zou leuk om een top-10 te hebben voor films met bvb. maximum 100-150 stemmen.
Zo kan je inderdaad een aantal minder bekende titels in de verf zitten.