• 177.923 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.308 votes
Profile

Persoonlijke Wens Top 100

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

The One Ring wrote:

Ik heb eigenlijk nooit een echt wenslijst met films gehad en ik denk ook niet dat het lukt om er ooit echt één te maken, al is het maar omdat ik niet weet waar te beginnen.

Mijn basis is een lijst van zo'n 150 films (en dat aantal blijft redelijk gelijk met films die er bij komen en afgaan) die ik in elk geval graag wil zien (en hebben), maar daaromheen zweven nog 100-den films die ik ook graag wil zien en misschien wel op dvd wil hebben. Welke regisseur een film heeft gemaakt is eigenlijk het belangrijkste. Ik wil eigenlijk wel alle films van Hitchcock, Fellini, Bergman, Bunuel, Godard en Wilder zien. Bijvoorbeeld. Alleen dat zijn al bijna 100 films (terwijl ik ook al erg veel van ze heb gezien). Heb vorige week bijvoorbeeld 3 erg aangename films gezien van Hawks, Stanley Kramer en Kaurismaki en nu wil ik direct meer van ze zien. En zo houdt het nooit op. En dat is het leuke en anderzijds enigszins frustrerende. Je bent er nooit klaar mee. Ik ontdek elke week wel weer nieuwe films die ik eigenlijk ook wil hebben/zien.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

mister blonde wrote:

En zo houdt het nooit op. En dat is het leuke en anderzijds enigszins frustrerende. Je bent er nooit klaar mee. Ik ontdek elke week wel weer nieuwe films die ik eigenlijk ook wil hebben/zien.

Dat houdt denk ik inderdaad nooit op. Ik heb nu bijna 7000 films gezien. En dat gaat ook dan nog steeds zo door, vooral via retro's. Nu dus binnenkort Elio Petri, Lina Wertmüller eindelijk eens aan begonnen (nav Zomdergasten), op het IFFR Agustí Villaronga en veel wuxia (die werd gevolgd door een hele zwik martial arts en wuxia films die ik zag) en even daarvoor Brillante Mendoza (de grootste ontdekking van de afgelopen twee jaar voor mij, naast Yoshida Kiju). (Von Sternberg zat er ook nog ergens begin dit jaar tussen). Alleen het retrospectief van Joseph Strick loste geen enkele verwachting in - Die had vergeten mogen blijven. Maar ook bekende namen blijven verrassen en zodoende aandacht vast houden, Oshii (Tachiguishi Retsuden) bijvoorbeeld. Nooit afschrijven die man,

En zo gaat het door. Elke keer als ik mijn kooplijst bijna heb afgewerkt komt er wel weer wat nieuws. Een boxje van Kurahara Koreyoshi (wie?) dat binnenkort uitkomt en waardoor ik via het toevoegen van de titels wat begon te lezen heeft mijn nieuwsgierigheid gewekt. En zo staan Elio Petri, King Hu, Brillante Mendoza en Kurahara Koreyoshi ineens in een Top 100, omdat ik er meer van wil ontdekken.

Zoals je ziet heb ik wel hetzelfde als jij dat ik heel erg regisseur (en genre) georiënteerd ben.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Als ik "films van bepaalde regisseurs" aan m'n lijstje ga toevoegen kom ik ook wel snel aan 100 films. Ik heb doorgaans zo'n regisseur of 20 waarbij ik meteen op elke film spring die ik tegenkom. Daar zitten echter wel een hoop "vermakelijke" films tussen waarvan ik niet echt érg hoge scores verwacht.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

En dan heb ik het niet eens over de films die al klaar liggen en ik dus op dvd heb. Dat zijn er ook nog eens 300.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

mister blonde wrote:

(quote)

Mijn basis is een lijst van zo'n 150 films (en dat aantal blijft redelijk gelijk met films die er bij komen en afgaan) die ik in elk geval graag wil zien (en hebben), maar daaromheen zweven nog 100-den films die ik ook graag wil zien en misschien wel op dvd wil hebben. Welke regisseur een film heeft gemaakt is eigenlijk het belangrijkste. Ik wil eigenlijk wel alle films van Hitchcock, Fellini, Bergman, Bunuel, Godard en Wilder zien. Bijvoorbeeld. Alleen dat zijn al bijna 100 films (terwijl ik ook al erg veel van ze heb gezien). Heb vorige week bijvoorbeeld 3 erg aangename films gezien van Hawks, Stanley Kramer en Kaurismaki en nu wil ik direct meer van ze zien. En zo houdt het nooit op. En dat is het leuke en anderzijds enigszins frustrerende. Je bent er nooit klaar mee. Ik ontdek elke week wel weer nieuwe films die ik eigenlijk ook wil hebben/zien.

Ik ben het eens met alles wat je zegt (en tevens wat Mochizuki Rokuro bijdraagt); het is slechts zo dat ik er geen fysieke lijst van maak en al helemaal niet een die ik op volgorde kan zetten. Hoe kan ik nu beslissen of ik nou liever Sherlock Jr. of The Exterminating Angel wil zien?

Het enige wat ik me kan voorstellen is een lijst maken met alle titels die ik wel wil zien (een te lange lijst om ooit echt te starten) en om die titels dan te gaan categoriseren in Hoge interesse, Gewone interesse, Gematigde interesse. Dan hik ik toch al snel aan tegen Onderhonds probleem: een lijst vol titels die ik niet bepaald gemakkelijk tevoorschijn tover. Zo'n lijst is hoogstens een aardig geheugensteuntje, maar ik vraag me af of ik er vaak op zou kijken. Gewoonlijk hou ik van lijstjes, maar persoonlijke nog-zien-lijstjes hebben mij altijd weinig gezegd.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Dat soort lijstjes kunnen je wel helpen te focussen waardoor het maken van keuzes om wat te gaan zien makkelijker wordt en je ook een bepaalde tijd, plaats of genre beter (dieper en breder) kan verkennen... ik heb er de laatste tijd best veel aan eigenlijk, helpt me ook dingen op te zetten die ik anders om wat voor reden dan ook meestal oversla als ik voor mijn film-kastten sta, en de kijk frequentie is ook omhoog gegaan. Het gevaar ligt daar natuurlijk wel weer om de hoek dat je op een gegeven moment tóch tegen je zin iets gaat kijken (of, heb me ook bij I check movies aangemeld, alleen maar om een lijstje vol te krijgen), maar voorlopig geeft het mij iig alleen maar veel plezier, inspiratie en leuke ontdekkingen.

.... maar misschien geldt dat dus alleen als je zo'n grote collectie hebt van films die je nog moet zien dat kiezen lastig begint te worden...

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

beavis wrote:

Dat soort lijstjes kunnen je wel helpen te focussen waardoor het maken van keuzes om wat te gaan zien makkelijker wordt en je ook een bepaalde tijd, plaats of genre beter (dieper en breder) kan verkennen... ik heb er de laatste tijd best veel aan eigenlijk, helpt me ook dingen op te zetten die ik anders om wat voor reden dan ook meestal oversla als ik voor mijn film-kastten sta, en de kijk frequentie is ook omhoog gegaan.

Je hint er zelf al na: het is handiger als je alle films in je lijst ook daadwerkelijk voor handen hebt. Als ik morgen moet kiezen tussen Sherlock Jr. en The Extermaniting Angel wordt de keuze bepaald door het feit dat ik Sherlock hier klaar heb liggen en geen flauw idee heb waar ik Angel vandaan zou moeten halen. Ik heb hier ook wel veel onbekeken dvd's liggen, maar hoe een lijst bijdraagt aan het kleiner maken van die stapel ontgaat me hier even. Ik kijk meestal vooral dan een film die ik op dat moment gewoon wil zien. Daarnaast focus ik me ook nooit op een moment op één genre, regisseur, periode, land, etc. omdat ik juist voor afwisseling ga (zo zie ik zelden twee films van dezelfde regisseur in één week, een bewuste keuze). Overigens gebruik ik ook websites als ICheckMovies om bepaalde lijsten te vinden en ik check ook films af daar, maar ik werk de lijsten nauwelijks doelbewust af.

Ik vind het ergens vreemd van mezelf dat ik ondanks een lijstjesobsessie niet de drang ken om ook nog eens een wenslijst af te werken.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

zo lang het niet nodig is is het niet nodig toch

ik ben zelfs altijd een groot lijstjes negeerder geweest (daar waar het bijvoorbeeld Oscar winnaars of de ImdB top 250 betreft...)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Ik zal even achter Hernandez aangaan, Querelle.

Die nummer 008 van je, Mil Nubes de Paz heb ik natuurlijk gewoon al op het LAFF gezien... Ging even geen belletje rinkelen, hoewel de titel toch niet alledaags was. Die andere Hernandez film (nr. 014 - Raging Sun, Raging Sky) die je zo hoog hebt staan kwam ik - tot mijn verbazing, maar dat zal meer te maken hebben met mijn matige DVD-jacht in fysieke winkels de laatste tijd, net voor 7,50 tegen bij FRS, dus maar gelijk meegenomen. Zag er wel goed uit. (Samen met Kaboom voor €15).

Ik had sowieso je lijstje nog niet helemaal goed doorgespit, il bleek er al 72 te hebben gezien en geen 68, maar er zijn er wel relatief veel daarvan op mijn wish-list terecht gekomen.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ja die films van Hernandez, had ik ook al eens bij de mediamarkt zien liggen. Ik had eerst Broken Sky gekocht (was eigenlijk een gok) en die beviel zo goed dat ik die andere 2 ook wil zien.

Ben wel benieuwd. Mil Nubes de Paz viel dus niet tegen? Had ook wel het idee dat jij er wat mee zou kunnen. (met Broken Sky dus).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Broken Sky is er dus ook? Dan ga ik daar ook nog achteraan. Van Mil Nubes staan me nog veel scènes bij. Je kent dat gevoel wel, zo'n film die intrigeert, bij vlagen lyrisch is en ook in zijn overdaad en goede bedoelingen ook een beetje faalt. Dat staat me er van bij. En veel beton, veel zon, veel rare hoeken en grove korrel. 3,5* zie ik mijn systeem - maar dat kun jij natuurlijk niet zien

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

zo'n film die intrigeert, bij vlagen lyrisch is en ook in zijn overdaad en goede bedoelingen ook een beetje faalt. Dat staat me er van bij. En veel beton, veel zon, veel rare hoeken en grove korrel.

Dat is precies zoals ik Broken Sky ook heb ervaren. Behalve die grove korrel dan, dat viel hier geloof ik wel mee. Maar het is in ieder geval dan een regisseur die hard zijn best doet om iets onderhuids voelbaar te maken en daar dan toch deels in slaagt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik was bij Boudisque vanmiddag en FatMike gaat ook zijn best doen. Deze zou wel eens op 1 kunnen komen bij hem... Zag er ook tof uit moet ik zeggen.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Ziet er leuk uit. Ik hou ook wel van grote spinnen en insecten op zn tijd.

En met Stephane Audran!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

ik kijk de laatste jaren niet meer zo ver vooruit wat betreft films die in de maak zijn, maar in het kader van dit onderwerp nu toch maar eens een lijstje bij elkaar gezocht, waarvan er een paar nog niet op MM staan ook:

01 Shinya Tsukamoto – Kotoko

02 Toshiaki Toyoda - Monsters Club

03 Bruno Dumont - Hors Satan

04 Christoffer Boe – Beast

05 Terrence Malick - the Burial

06 Shunji Iwai - Vampire

07 Wong Kar-Wai - the Grandmasters

08 Phillipe Grandrieux - Il se peut que la beauté ait renforcé notre résolution - Masao Adachi

09 Sharunas Bartas - Indigène d'Eurasie

10 Bela Tarr - The Turin Horse

11 Aleksandr Sokurov - Faust

12 Ryuichi Hiroki – Keibetsu

13 Hal Hartley – Meanwhile

14 Ilya Khrzhanovsky - Dau

15 Guy Maddin - Keyhole

16 Philippe Garrel - Un Été Brûlant

17 Jia Zhang-ke - In the Qing Dynasty

18 Tod Solondz – Dark Horse

19 Giorgos Lanthimos - Alps

20 Steven Spielberg - The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

21 Richard Linklater – Bernie

22 Steven Soderbergh – Contagion

23 Steven Soderbergh – Haywire

24 Whit Stillman - Damsels in Distress

25 David Cronenberg - A Dangerous Method

26 David Cronenberg - Cosmopolis

27 Terence Davies - The Deep Blue Sea

28 Alexander Payne - The Descendants

29 Nicolas Winding Refn – Drive

30 Miranda July - The Future

31 David Fincher - The Girl with the Dragon Tattoo

32 Martin Scorsese - Hugo Cabret

33 George Clooney - The Ides of March

34 Tarsem Singh – Immortals

35 Jay Duplass & Mark Duplass - Jeff Who Lives At Home

36 Julia Loktev - The Loneliest Planet

37 Lou Ye - Love and Bruises

38 RZA - The Man with the Iron Fists

39 Lars von Trier – Melancholia

40 Simon Curtis - My Week with Marilyn

41 Walter Salles - On the Road

42 Kevin Smith - Red State

43 Gus Van Sant – Restless

44 Bruce Robinson - The Rum Diary

45 Francis Ford Coppola – Twixt

46 Ridley Scott – Prometheus

47 Lynne Ramsay - We Need to Talk About Kevin

48 Peter Jackson - The Hobbit: An Unexpected Journey

49 Pen-Ek Ratanaruang - Headshot

50 en uiteraard de nieuwe Conan film!

Een aantal hiervan schieten met stip mijn top 100 binnen (Grandrieux die een docu over Adachi maakt!?!?! wow!!!)

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Tevens ook de laatste twee films van Soderbergh.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Staan een hoop interessante titels tussen, beavis! Thanks.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

Fijne lijstjes. Dank iedereen.

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Afgelopen week naar Berlijn geweest en daar het filmmuseum bezocht. en er zijn inmiddels een hoop Duitse titels op mijn lange to see lijst bijgekomen. Zou ook wel wat meer willen zien van vlak na de oorlog en de jaren 50 en 60 uit Duitsland.

3 films gekocht daar: Palermo oder Wolfsburg (Schroeter), Rotation (Staudte) en the Devil is a Woman (Von Sternberg)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

wellicht is die schroeter nog iets om te ruilen als je em hebt gezien? ben daar ook zeer benieuwd naar

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

beavis wrote:

wellicht is die schroeter nog iets om te ruilen als je em hebt gezien? ben daar ook zeer benieuwd naar

Volgens mij ben je al te laat

Maar daarna wil ik m wel weer met jou ruilen

En even on-topic.

Nu vijf films uit mijn wensen lijst gezien sinds de publicatie, met wisselend succes:

Yeelen (4.5*), Melancholia (0.5*), The Party and the Guests (3.0*), Eastern Drift (3.0*), Kaboom (3.0*).

De lijst heeft me in elk geval geholpen om zo'n 20 DVD's nu gericht aan te kopen (waaronder Mne Dvadtstat Let), Buster Keaton, Welles (waarvan ik niet wist dat-ie al op DVD was) en René Clair onder andere.

FatMike

• 631 messages
  • 1976 votes

Leuk om te doen, maar eigenlijk gekkenwerk!

Ik ben niet iemand van lijstjes maken. Er zijn teveel titels die ik

graag zou willen hebben op DVD, Blu-Ray danwel op Video.

Daarnaast zijn er enorm veel titels wel verkrijgbaar, maar die ik

gewoonweg (nog) niet heb omdat mijn hebzucht groter is dan mijn salaris.

Dus heb ik mezelf in dit geval beperkt tot een persoonlijke (kijk)Wens Top 100

bestaande uit titels die ik thuis in de kast heb staan.

Toen ik vorige week begon vond ik het leuk, maar halverwege bleek het

gekkenwerk. Als je een "kijk-achterstand-plankje" hebt, moet het niet al

teveel problemen opleveren. Zeker niet wanneer er precies 100 op hebt staan.

Mijn kijkachterstand is uitgegroeid tot iets meer dan 100 titels en ik heb ze niet

appart staan, dus ben ik op mijn gemak door m'n hele collectie gegaan

om de films eruit te vissen die ik momenteel heel erg graag wil zien.

Het is gelukt, maar het is echt een momentopname en terwijl ik 'm plaats

wil ik alweer aanpassingen doen.

Omdat ik visueel ben ingesteld, heb ik er echt even werk van gemaakt.

Dat betekend foto's. De lijst wordt uiteraard gedomineerd door pulp met hier

en daar iets klassiekerigs. Misschien zit er een tip voor wie dan ook bij en

laat het ook gerust weten als je het rotzooi vind.

FatMike's Persoonlijke Wens Top 100, van 100 naar nummer 1:

(afbeelding)

100-Body Puzzle - 1992 - Lamberto Bava

099-Seconds - 1966 - John Frankenheimer

098-Dirty Heroes - ? - Bo Curtis

097-Spirits of the dead - 1968 - Fellini/Malle/Vadim

096-Golden Needles - 1974 - Robert Clouse

095-Inferno - 1911 - Giuseppe de Liguero

094-Sons Of Steel - 1989 - Gary L. Keady

093-Aerobicide (AKA Killer Workout) - 1987 - David A. Prior

092-Pandora's Box - 1929 - Georg Wilhelm Pabst

091-Raiders of the death (AKA Land of Doom) - 1986 - Peter Maris

(afbeelding)

090-Attack of the Aztec Mummy - 1957 - Rafael Portillo

089-Three on a Meathook - 1973 - William Girdler

088-L'aventure, c'est l'aventure - 1972 - Claude lelouch

087-Ohyaku the Female Demon - 1968 - Yoshihiro Ishikawa

086-Mahakaal the Monster - 1993 - Tulsi & Shyam Ramsay

085-The man from Planet X - 1951 - Edgar g. Ulmer

084-The descreet charm of the Bourgeoisie - 1972 - Luis Bunuel

083-The Guernica Tree -1975 - Fernando Arrabal

082-Weekend Murders - 1970 - Michele lupo

081-Sugar Hill - 1974 - Paul Maslansky

(afbeelding)

080-Curse of the crying woman - 1963 - Rafael Baledon

079-The Witch's Mirror - 1962 - Chano Urueta

078-The lost Empire - 1985 - Jim Wynorski

077-Wrestling Women vs. The Aztec Mummy - 1964 - Rene Cardona

076-Aska Susayanlar Seks Ve Cinayet -1972 - Mehemat Aslan

075-Crimson Bat, The Blind Swordswoman - Sadatsugu Matsuda

074-War of the Planets - 1966 - Antonio Margheriti

073-Day of Anger - 1967 - Tonino Valerii

072-War of the Robots - 1978 - Alfonso Brescia

071-War of the Planets - 1977 - Alfonso Brescia

(afbeelding)

070-L'eclisse - 1962 - Michelangelo Antonioni

069-Last life in the Universe - 2003 - Pen-Rek Ratanaruang

068-Olivia - 1983 - Ulli Lommel

067-The Murder Secret - 1988 - Mario Bianchi

066-Anita - 1973 - Torgny Wickman

065-The Crawling Eye - 1958 - Quentin Lawrence

064-Blue Rita - 1977 - Jesus Franco

063-Devils Three - 1979 - Bobby A. Suarez

062-Humongous - 1982 - Paul Lynch

061-The Possessed - 1975 - Amando de Ossorio

(afbeelding)

060-Stone - 1974 - Sandy Harbutt

059-L'aventura - 1960 - Michelangelo Antonio

058-Underworld Beauty - 1958 - Seijun Suzuki

057-Fiend - 1980 - Don Dohler

056-The Night of the Sorcerers - 1973 - Amando de Ossorio

055-The Freakmaker - 1974 - Jack Cardiff

054-Rica - 1972 - Ko Nakahira

053-L'uomo, l'orgoglio, la Vendetta -1968 - Luigi Bazzoni

052-Cellat - 1975 - Memduh Un

051-The Pyx - 1973 - Harvey Hart

(afbeelding)

050-The Only Way to Spy - 1978 -Michael Ullman

049-Star slammer - 1986 - Fred Olen Ray

048-Le Viol du Vampire - 1968 - Jean Rollin

047-Let's Scare Jessica to Death - 1971 - John D. Hancock

046-Achtung! The Desert Tigers - 1977 - Luigi Batzella

045-Satan's Baby Doll - 1982 - Mario bianchi

044-La Seduzione - 1973 - Fernando di Leo

043-Peccati di Gioventu - 1975 - Silvio Amadio

042-Hit Squad - 1976 -Bruno Corbucci

041-In the Eye of the Hurricane - 1971 - Jose Maria Forque

(afbeelding)

040-Hit Man - 1972 - George Armitage

039-Who's got the Black Box - 1967 - Claude Chabrol

038-Mission bloody Mary - 1965 - Sergio Grieco

037-Supersonnic Man - 1980 - Juan Piquer Simon

036-Pigs - 1972 - Marc Lawrence

035-The Living Dead - 1987 - Pierre B. Reinhard

034-Blood Beat - 1985 - Fabrice A. Zaphiratos

033-Demonoid - 1981 - Alfredo Zacarias

032-The Abomination - 1986 - Brett McCormick

031-Nekromantic 2 - 1991 - Jorg Buttgereit

(afbeelding)

030-Escape From Cellblock 3 - 1974 - Ken Osborne

029-Stalker - 1979 - Andrey Tarkovskiy

028-Le Samourai - 1967 - Jean-Pierre Melville

027-Flashman - 1967 - Mino Loy

026-Colpo in Canna - 1975 - Fernando di Leo

025-Furria a Marrakech - 1966 - Mino Loy

024-I Ragazzi del Massacro - 1969 - Fernando di Leo

023-The girl from Cortina - 1994 - Maurizio Vanni

022-Chained Heat - 1983 - Paul Nicholas

021-Troll 2 - 1990 - Claudio Fragasso

(afbeelding)

020-Images in a Convent - 1979 - Joe D'amato

019-Exorcism - 1979 - Jesus Franco

018-The chain Reaction - 1980 - Ian Barry

017-Ecstasy of the Angels - 1972 - Koji Wakamatsu

016-Go, Go, second Time Virgin - 1969 - Koji Wakamatsu

015-Werewolfs on Wheels - 1971 - Michel Levesque

014-Blind Beast - 1969 - Yasuzo Masumura

013-Black Tight Killers - 1966 - Yasuharu Hasebe

012-2019 After the Fall of New York- 1983 - Sergio Martino

011-Female Convict Scorpion: Jail House 41- 1972 - Shunya Ito

(afbeelding)

010-Chi Sei? -1974 - Ovidio G. Assonitis

009-Messiah of Evil - 1973 - Willard Huyck

008-Wild Wild Planet - 1965 - Antonio Margheriti

007-The green Slime - 1968 - Kenji Fukasaku

006-Liquid Sky - 1982 - Slava Tsukerman

005-Yang Chi (Virgins of the Seven Seas) - 1974 - Ernst Hofbauer/Chih-Hung Kuei

004-Blutiger Freitag - 1972 - Rolf Olson

003-Libido Mnaia - 1979 - Bruno Mattei

002-Los Mil Ojos Del Asesino - 1974 - Juan Bosch

001-The Jesus Trip - 1971 - Russ Mayberry

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Kijk da's eens een ander lijstje! Ben benieuwd of er tips tussen staan

Ben ook benieuwd wat Tarkovksiy en Antonioni van dit gezelschap vinden

Uit je Top 10 zelfs 1 film gezien (Liquid Sky) maar de rest zegt me (nog) even niks.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

een leuk lijstje inderdaad (erg cool om er foto's bij te doen, je hebt er echt werk van gemaakt!) en even een ander geluid

heb er hier pas 27 van gezien ook, hoewel pulp ook mijn ding is, maar mijn focus ligt momenteel even heel scherp ergens anders.

uit je top 10 ken ook ik alleen Liquid Sky, maar ben zeer benieuwd naar Blutiger Freitag en wild wild planet (alleen al om Kitty Swan weer eens te spotten )

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Wat een lijstje zeg, je kan gewoon maar jaloers zijn op al die titels in je collectie. Zitten er zeker enkele in die ik ook graag in bezit zou hebben. Puik werk vooral met de foto's erbij.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Gewoon even een vluchtig lijstje:

001. Metropia (Tarik Saleh, 2009)

002. Trouble Every Day (Claire Denis, 2001)

003. Bullet Ballet (Shinya Tsukamoto, 1998)

004. Tsuburo no Gara (Masafumi Yamada, 2004)

005. Yume no Ginga (Sogo Ishii, 1997)

006. This Must Be the Place (Paolo Sorrentino, 2011)

007. Tokyo Fist (Shinya Tsukamoto, 1995)

008. Germanium no Yoru (Tatsushi ômori, 2005)

009. Tsumetai Nettaigyo (Shion Sono, 2010)

010. Seul Contre Tous (Gaspar Noe, 1998)

011. Kurôn wa Kokyô wo Mezasu (Kanji Nakajima, 2008)

012. Visions of Suffering (Andrey Askanov, 2006)

013. Myortvye Docheri (Pavel Ruminov, 2007)

014. The Living and the Dead (Simon Rumley, 2006)

015. Goth (Gen Takahashi, 2008)

016. Redline (Takeshi Koike, 2009)

017. Kotoko (Shinya Tsukamoto, 2011)

018. Osoi Hito (Gô Shibata, 2004)

019. Renaissance (Christian Volckman, 2006)

020. Shimotsuma Monogatari (Tetsuya Nakashima, 2004)

021. Byôsoku 5 Senchimêtoru (Makoto Shinkai, 2007)

022. Werckmeister Harmoniak (Bela Tarr, 2000)

023. Tian Bian Yi Duo Yun (Ming-Liang Tsai, 2005)

024. Eyes Wide Shut (Stanley Kubrick, 1999)

025. Tony Takitani (Jun Ichikawa, 2004)

026. Ekusute (Shion Sono, 2007)

027. Shiki-Jitsu (Hideaki Anno, 2000)

028. Koi no Tsumi (Shion Sono, 2011)

029. Perfect Blue (Satosh Kon, 1998)

030. Man Jeuk (Johnnie To, 2008)

031. Love Exposure (Shion Sono, 2008)

032. Mon Seung (Oxide Pang Chun, 2006)

033. Sun Taam (Johnnie To en Ka-Fai Wai, 2007)

034. Alting Bliver Godt Igen (Christoffer Boe, 2010)

035. Ôinaru Gen'ei (Kiyoshi Kurosawa, 1999)

036. Manderlay (Lars von Trier, 2005)

037. Gusha no Bindume (Hiroki Yamaguchi, 2004)

038. Soy Cuba (Mikhail Kalatozov, 1964)

039. Drive (Nicolas Winding Refn, 2011)

040. Jeux d'Enfants (Yann Samuell, 2003)

041. Amer (Hélene Cattet en Bruno Forzani, 2009)

042. Jigoku no Banken: Akai Megane (Mamoru Oshii, 1987)

043. 4 (Llya Khrjanovsky, 2005)

044. Invisible Waves (Pen-Ek Ratanaruang, 2006)

045. Aoi Haru (Toshiaki Toyoda, 2001)

046. Black Moon (Louis Malle, 1975)

047. C'est Arrivé pres de Chez Vous (1992)

048. Crank: High Voltage (Mark Neveldine and Brian Taylor, 2009)

049. Bi-Mong (Ki-duk Kim, 2005)

050. Nostalghia (Andrei Tarkovsky, 1983)

051. Clean, Shaven (Lodge Kerrigan, 1993)

052. Seom (Ki-duk Kim, 2000)

053. Yi Sa Bui Lai (Ho-Cheung Pang, 2006)

054. Soom (Ki-duk Kim, 2007)

055. Strings (Anders Ronnow Klarlund, 2004)

056. Memorîzu (1995)

057. Kidô Keisatsu Patorebâ: The Movie 2 (Mamoru Oshii, 1993)

058. Année Dernière à Marienbad, L' (Alain Resnais, 1961)

059. The Tree of Life (Terrence Malick, 2011)

060. Ivanovo Detstvo (Andrei Tarkovsky, 1962)

061. Mizu no Onna (Hidenori Sugimori, 2002)

062. Ken Park (Larry Clark and Edward Lachman, 2002)

063. Mat i Syn (Aleksandr Sokurov, 1997)

064. Cha no Aji (Katsuhito Ishii, 2004)

065. Hazard (Shion Sono, 2005)

066. Container (Lukas Moodysson, 2006)

067. Beau Travail (Claire Denis, 1999)

068. Attenberg (Athina Rachel Tsangari, 2010)

069. American Astronaut, The (Cory McAbee, 2001)

070. American Beauty (Sam Mendes, 1999)

071. Dead end Run (Sogo Ishii, 2003)

072. Buffalo '66 (Vincent Gallo, 1998)

073. Kamen (Aleksandr Sokurov, 1992)

074. Ruang Rak Noi Nid Mahasan (Pen-Ek Ratanuruang, 2003)

075. The Idiots (Lars von Trier, 1998)

076. Hwal (Ki-duk Kim, 2005)

077. Harufuwei (Eriko Kitagawa, 2009)

078. Cook the Thief His Wife & Her Lover, The (Peter Greenaway, 1989)

079. Bad Taste (Peter Jackson, 1987)

080. Copie Conforme (Abbas Kiarostami, 2010)

081. Chuan Qiang Ren (Hung Hung, 2007)

082. Santa Sangre (Alejandro Jodorowsky, 1989)

083. Fille Sur le Pont, La (Patrice Leconte, 1999)

084. Cité des Enfants Perdus, La (Jean-Pierre Jeunet and Marc Caro, 1995)

085. Dersu Ursula (Akira Kurosawa, 1975)

086. Ôdishon (Takashi Miike, 1999)

087. Gurotusuke (Kôji Shiraishi, 2009)

088. Meikyû Monogatari (1987)

089. Nochnoy Dozor (Timur Bekmambetov, 2004)

090. Pako to Mahô no Ehon (Tetsuya Nakashima, 2008)

091. Pola X (Leos Carax, 1999)

092. Shamo (Pou-Soi Cheang, 2007)

093. Sonatine (Takeshi Kitano, 1993)

094. Taxidermia (György Pálfi, 2006)

095. Survive Style 5+ (Gen Sekiguchi, 2004)

096. Wandâfuru Raifu (Hirokazu Koreeda, 1998)

097. Zui Hao Shi Guang (Hsiao-hsien Hou, 2005)

098. Zerkalo (Andrei Tarkovsky, 1975)

099. Kumo no Mukó, Yakusoku no Basho (Makoto Shinkai, 2004)

100. Suspiria (Dario Argento, 1977)

Hier en daar wat losse flodders, maar over het algemeen allemaal titels die ik graag wil zien, en hoop een plaatsje te mogen geven in mijn nog niet bestaande top 100. Films zijn vooral geselecteerd op genre plot en trailers, maar ook op regisseur en stiekeme interesse. (Sokurov's bijvoorbeeld). Zal wel even duren voordat ik echt een aantal titels kan wegstrepen want doorgaans kijk ik tijdens de 'zomermaanden' geen films.

Maar mocht ik binnenkort toch een filmbiu krijgen, zijn dit wel de voornaamste kandidaten.

(Op een enkele film na uiteraard, deze zijn immers nog niet uit.)

Goto

• 1736 messages
  • 0 votes

68 van gezien. Zitten inderdaad prachtige films tussen die je vast en zeker goed zullen bevallen.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Heb er dan uiteraard ook een aantal uit jouw 5/4.5* lijstje tussen staan.

De overige titels komen voornamelijk van Beavis, Finisterra Onderhond en Jeroen.

Laatst maar meteen de nummer 1 op de lijst gezien. (met bijna 2 jaar vertraging) Prachtige film, die ook zeker mijn top 100 haalt. Al is het alleen maar om de film wat meer in de schijnwerpers te zetten. Al betwijfl ik of dat de film veel goed zal doen.

Verder haalt de soundtrack ook met gemak de top 10 beste scores aller tijden. Simpel, clean, elegant.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Films / documentaires / series die ik graag eens wil aanschaffen of die nu eens uitgebracht mogen worden. Deel I.

01. Roy Andersson Box

02. Young Malaysia Collection

03. Katalin Varga (DVD)

04. Limits of Control (DVD Nederland of BR Engeland)

05. The Early Works: Kasaba / Clouds of May

06. Maya Deren Experimental Films (Box)

07. Lisandro Alonso Box

08. Enter the Void (BR Engeland of DVD Nederland)

09. Gazwrx - The Films Of Jeff Keen (BR)

10. The Quay Brothers - The Short Films 1979-2003 (DVD Engeland of DVD Nederland)

11. The Magick Lantern Cycle (Blu-Ray)

12. The Frantisek Vlacil Collection

13. The Theo Angelopoulos Collection Volume 1 en 2

14. Sharunas Bartas: The House / A Casa (DVD) | Few of Us (DVD) | Indigene d'Eurasie DVD

15. Red Desert (BR)

16. Jean-Luc Godard - Histoire(s) du Cinema (Box)

17. The Taste of Tea (Juiste versie?)

18. Ghost in the Shell - Stand Alone Complex (Box Engeland of Box Nederland

19. Richard Stanley: Hardware - Special Edition (BR) | Dust Devil - The Final Cut (DVD)

20. Symbiopsychotaxiplasm: Two Takes (Criterion)

21. Apocalypse Now (BR)

22. The Tree of Life (BR Engeland of DVD Nederland)

23. Pen-Ek Ratanaruang: Last Life in the Universe (DVD) | 6ixtynin9 (DVD)

24. Tekkonkinkreet (BR)

25. Death Note Box 1 2 3

26. 5 cm per Second (DVD)

27. Veiko Õunpuu: The Temptation of St. Tony (DVD) | Autumn Ball (DVD)

28. James Benning ( ? )

29. Frans Zwartjes (DVD)

30. Raúl Ruiz: Raridades (Box)

31. World-Cruise (BR)

32. Jagdhunde (Waar blijft die Nederlandse DVD?)

33. Le Quattro volte (DVD Nederland of BR Engeland)

34. Abbas Kiarostami: De 'Koker Trilogie' door Criterion | The Abbas Kiarostami Collection

35. Aleksandr Sokurov: Spiritual Voices (DVD) | Confession (DVD)

36. The Nicolas Philibert Collection

37. Kieslowski Box

38. X-Men Box (Seizoenen 1 t/m 5)

39. Wendy and Lucy (DVD)

40. Jos Stelling Box

41. R (DVD)

42. Fred Kelemen ( ? )

43. Tropical Malady (Nederlandse DVD)

44. Baraka (BR)

45. Nathaniel Dorsky ( ? )

46. Ape (DVD)

47. Vive l'Amour (BR + DVD)

48. Michiel van Erp Box

49. Matthew Barney (Cremaster 3 en No Restraint)

50. Grandhotel (DVD)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Kelemen en Barney zal het waarschijnlijk nooit gaan worden, heel erg zonde want daarmee verdwijnt hun werk toch een beetje in de vergetelheid of worden het van die nooit geziene 'legendes' zoals Out 1 (binnenkort komt die iig wél op DVD)

Bij de eerste screening van Turin Horse werd gemeld dat Eye de rechten (dacht dat ze die al lang hadden, maar goed...) voor de komende 12 jaar heeft gekocht op al het werk van Tarr en dat ze van plan zijn nog veel te gaan screenen de komende jaren. Ook zag ik in de flyer dat Kelemen binnenkort bij een screening aanwezig zal zijn... dus de tijd lijkt helemaal rijp voor een dubbel-retrospectief (hoewel het laatste Tarr retrospectief in mijn beleving nog niet eens zo heel lang geleden is...Kelemen mag écht wel een keer, ik heb bijna al zijn films gemist!!)

Die Franse Bartas DVD's zijn volgens mij allemaal zonder subs, anders had ik ze al lang gehad... jammer dat Moskwood het tot nu toe pas bij twee schijfjes heeft gehouden.

Voor de rest heb ik het meeste van jouw wensenlijstje (DVD) wel in de kast staan, maar het is allemaal geen ruilmateriaal, sorry. Een erg mooi lijstje inderdaad!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.